Рішення
від 05.11.2019 по справі 500/2093/19
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 500/2093/19

05 листопада 2019 рокум.Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:

головуючої судді Дерех Н.В.

за участю:

секретаря судового засідання Заблоцька І.І.

представників позивача Максименко М.П., Коваль Є.Б.,

представник відповідача Алексанян С.Ж.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Громадської організації "Спілка ветеранів антитерористичної операції та осіб з інвалідністю" до Тернопільської районної державної адміністрації про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Громадська організація "Спілка ветеранів антитерористичної операції та осіб з інвалідністю" (надалі, позивач) звернулася до Тернопільського окружного адміністративного суду з позовом до Тернопільської районної державної адміністрації Тернопільської області (надалі, відповідач), в якому просила визнати протиправною бездіяльність Тернопільської районної державної адміністрації Тернопільської області, яка полягає у неприйнятті нею у встановлений законом строк рішення про затвердження містобудівної документації - "Детального плану території - для будівництва спортивно-стрілецького тиру за межами села Чистилів на території Білецької сільської ради Тернопільського району Тернопільської області" та зобов`язати Тернопільську районну державну адміністрацію Тернопільської області прийняти рішення про затвердження "Детального плану території - для будівництва спортивно-стрілецького тиру за межами села Чистилів на території Білецької сільської ради Тернопільського району Тернопільської області"

Позов обґрунтований тим, що позивач звернувся до відповідача з питанням затвердження детального плану території для будівництва спортивно-стрілецького тиру за межами села Чистилів на території Білецької сільської ради Тернопільського району Тернопільської області. Однак, відповідач листом від 23.08.2019 року за №02-1422/01-04 повідомив про розгляд звернення та вказав на те, що затвердження на місцевому рівні містобудівної документації без проведення громадського обговорення проектів такої документації забороняється відповідно до ст.21 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", а із змісту поданого протоколу громадського обговорення від 30.06.2019 року щодо врахування громадських інтересів у проекті містобудівної документації "Детальний план території- для будівництва спортивно-стрілецького тиру за межами села Чистилів на території Білецької сільської ради Тернопільського району Тернопільської області не вбачається змісту прийнятих або відхилених рекомендацій та взагалі результатів проведення цих слухань щодо поставленого питання. Отже, представник позивача вважає, що сама по собі процедура проведення громадського обговорення не створює будь-яких юридичних наслідків без прийняття рішення з питання, яке ставилось на такі слухання.

На замовлення Тернопільської районної державної адміністрації Тернопільської області та на виконання Розпорядження від 15.03.2019 №83-од "Про надання дозволу на розроблення детального плану території земельної ділянки для будівництва і обслуговування відкритого спортивно-стрілецького тиру " за межами села Чистилів на території Білецької сільської ради Тернопільського району Тернопільської області" Тернопільським обласним комунальним підприємством "Містобудівельник" було розроблено детальний план території об`єкту 16Д-2019 для будівництва тиру. Фінансування робіт із розроблення детального плану території здійснити за рахунок коштів позивача.

Представник позивача зазначив, що забезпечення проведення громадських слухань відповідно до ст.21 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та Постанови Кабінету Міністрів "Про затвердження Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні" від 25.05.2011 року за №555 доручено Білецькій сільській раді.

Однак, станом на момент звернення до суду з даним позовом Тернопільська районна державна адміністрація Тернопільської області жодних рішень щодо затвердження та/або відмови у затвердженні поданої містобудівної документації не вчиняла, порушивши, на думку позивача, тим самим місячний строк. Вважаючи таку бездіяльність протиправною, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 23.09.2019 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін. Судове засідання у справі призначено на 17.10.2019 року о 10:00 год. Даною ухвалою відповідачу встановлено 15-денний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позовну заяву.

У строк, встановлений судом, представник відповідача подав до суду відзив, в якому зазначив наступне. Розпорядженням голови Тернопільської районної державної адміністрації Тернопільської області від 15.03.2019 №83-од позивачу надано дозвіл на розроблення детального плану території земельної ділянки для будівництва і обслуговування відкритого спортивно-стрілецького тиру за межами села Чистилів на територїі Білецької сільської ради. Пунктом 5 вказаного розпорядження Білецькій сільській раді та її виконавчому комітету доручено забезпечити проведення громадських слухань відповідно до ст.21 Закону України " Про регулювання містобудівної діяльності" та Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів на місцевому рівні, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 року №555. Зазначив, що листом від 10.05.2019 року вих.№349 на адресу Тернопільської районної державної адміністрації надійшло звернення Білецької сільської ради про наявність грубих порушень, що унеможливлює ініціювати початок процесу проведення громадських слухань. Представник відповідача вказав, що на земельну ділянку площею 13,0000 га (кадастровий номер: 6125289700:01:001:0447) видано ще одне дозвільне розпорядження - розпорядження голови Тернопільської обласної державної адміністрації від 14.05.2019 №281-од про надання громадській організації "Центр захисту прав учасників АТО "Нова Держава" дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із зміною її цільового призначення на території Чистилівської сільської ради Тернопільського району. Вважає, що відповідачем не дотримано 30-денний строк для розгляду питання затвердження містобудівної документації. Також зазначив, що за результатами проведення громадських слухань було прийнято рішення "не надавати і не погоджувати Громадській організації "Спілка ветеранів антитерористичної операції та осіб з інвалідністю" дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із зміною цільового призначення за межами села Чистилів на території Білецької сільської ради Тернопільського району Тернопільської області", питання про яке не ставилось на обговорення. При цьому, під час проведення громадських слухань у представника позивача були відсутні повноваження на представлення інтересів, про що зазначено у Протоколі №1 від 30.06.2019 року. Представник відповідача у відзиві вказав, що пропозицій про утворення погоджувальної комісії для врахування пропозицій громадськості від розробника детального плану чи від позивача не надходило. На думку представника відповідача, позивачем хибно зазначено про відсутність зауважень до детального плану території, що не відповідає фактичним обставинам справи та свідчить про протиправне ігнорування думки громади. Вказав, що Тернопільська районна державна адміністрація наділена дискреційними повноваженнями щодо вирішення питання щодо затвердження відповідної містобудівної документації. З врахуванням вищенаведеного, представник відповідача вважає, що Тернопільською районною державною адміністрацією Тернопільської області правомірно не затверджено Детальний план території для будівництва спортивно-стрілецького тиру, а тому у задоволенні позову просив відмовити в повному обсязі.

Представник позивача подав до суду відповідь на відзив, в якому зазначив наступне. З положень нормативно-правових актів вбачається граничний 30-денний термін на затвердження районною державною адміністрацією детального плану території, при умові проведення громадського обговорення, матеріали якої є невід`ємною складовою такої документації. Представник позивача вважає, що затвердження містобудівної документації не належить до дискреційних повноважень органів державної влади, оскільки має місце лише один вид правомірної поведінки відповідного органу - обов`язок затвердити детальний план території; підставою для відмови у затвердженні даної містобудівної документації може бути лише факт відсутності громадського обговорення містобудівної документації. Також зазначив, що відсутність належним чином оформленого розпорядження районної державної адміністрації про затвердження детального плану території після спливу встановленого законом 30- денного строку розгляду звернення, свідчить про те, що орган не прийняв жодного рішення з числа тих, які він повинен ухвалити за законом. Таким чином, на думку представника позивача, має місце протиправна бездіяльність відповідача. Також зазначив, що громадське обговорення детального плану відбулось, що підтверджується відповідними протоколами, однак не було подано жодної обґрунтованої та/або конструктивної пропозиції, яка б підлягала б врахуванню чи узгодженню щодо детального плану території, а також не було подано жодних зауважень розробнику детального плану відносно даної містобудівної документації.

17.10.2019 року у відкритому судовому засіданні оголошено перерву до 05.11.2019 о 11:00 год.

05.11.2019 представники позивача у відкритому судовому засіданні позовні вимоги підтримали, позов просили задовольнити повністю з мотивів, наведених у позовній заяві, відповіді на відзив.

Представник відповідача проти позову заперечила, просила у задоволенні позову відмовити повністю з мотивів, наведених у відзиві.

Судом встановлено, що 12.08.2019 року голова Громадської організації "Спілка ветеранів антитерористичної операції та осіб з інвалідністю" звернувся до Першого заступника голови Тернопільської районної державної адміністрації із зверненням щодо затвердження Детального плану території "Для будівництва спортивно-стрілецького тиру за межами села Чистилів на території Білецької сільської ради Тернопільського району Тернопільської області". До вказаного звернення були додані копії протоколів громадського слухання та Детальний план території.

Листом Тернопільської районної державної адміністрації Тернопільської області від 23.08.2019 року №02-1422/01-04 у відповідь на звернення Громадської організації "Спілка ветеранів антитерористичної операції та осіб з інвалідністю" щодо затвердження детального плану території для будівництва спортивно-стрілецького тиру за межами села Чистилів на території Білецької сільської ради Тернопільського району Тернопільської області зазначено, що сама по собі процедура проведення громадського обговорення не створює будь-яких юридичних наслідків без прийнятті рішення з питання, яке ставилось на такі слухання, а також рекомендовано привести документи у відповідність до вимог чинного законодавства та звернутись для вирішення питання по суті. У вказаному листі також зазначено, що з поданого протоколу громадського обговорення від 30.06.2019 року щодо врахування громадських інтересів у проекті містобудівної документації "Детальний план території для будівництва спортивно-стрілецького тиру за межами села Чистилів на території Білецької сільської ради Тернопільського району Тернопільської області" не вбачається змісту прийнятих або відхилених рекомендацій та взагалі результатів проведення цих громадських слухань щодо поставленого питання.

Не погоджуючись з бездіяльністю Тернопільської районної державної адміністрації Тернопільської області, яка полягає у неприйнятті нею у встановлений законом строк рішення про затвердження містобудівної документації, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає, що частиною другою ст.19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами.

У відповідності до частини другої ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі, КАС України), у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частин першої, четвертої статті 12 Закону України Про основи містобудування до компетенції сільських, селищних, міських рад у сфері містобудування на відповідній території належить затвердження відповідно до законодавства місцевих програм, генеральних планів відповідних населених пунктів, планів зонування територій, а за відсутності затверджених в установленому законом порядку планів зонування території - детальних планів територій; до компетенції виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері містобудування належать: затвердження детальних планів територій за наявності затверджених в установленому законом порядку планів зонування території; визначення територій для містобудівних потреб; внесення пропозицій щодо встановлення і зміни меж населених пунктів відповідно до закону.

Згідно з положеннями пункту 3 частини першої статті 1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності детальний план території - містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території.

Частиною першою ст.19 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності передбачено, що Детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території. Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції, та підлягає стратегічній екологічній оцінці.

Згідно частини третьої ст.19 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , на підставі та з урахуванням положень затвердженого детального плану території може розроблятися проект землеустрою щодо впорядкування цієї території для містобудівних потреб, який після його затвердження стає невід`ємною частиною детального плану території.

Частиною шостою ст.19 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності передбачено, що склад, зміст, порядок розроблення та затвердження детального плану території визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

У відповідності до частини восьмої ст.19 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , детальний план території у межах населеного пункту розглядається і затверджується виконавчим органом сільської, селищної, міської ради протягом 30 днів з дня його подання, а за відсутності затвердженого в установленому цим Законом порядку плану зонування території - відповідною сільською, селищною, міською радою, крім випадків, передбачених цим Законом.

Системний аналіз наведених правових норм дає підстави дійти до висновку про те, що детальний план території є видом містобудівної документації, положення якого мають узгоджуватися з генеральним планом населеного пункту, деталізувати та доповнювати положення останнього.

Порядок розроблення містобудівної документації, затверджений Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16 листопада 2011 року № 290 (далі - Порядок № 290).

Відповідно до пункту 4.1 Порядку № 290 рішення про розроблення генерального плану, плану зонування території, детального плану території, яка розташована в межах населеного пункту, а також внесення змін до цієї містобудівної документації приймає відповідна сільська, селищна, міська рада.

Згідно пункту 4.2 Порядку № 290, рішення про розроблення детального плану території, яка розташована за межами населеного пункту, або внесення змін до нього приймає відповідна районна державна адміністрація, а в разі відсутності адміністративного району - відповідно Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації.

У відповідності до пункту 4.12 Порядку №290, детальний план території, яка розташована в межах населеного пункту, розглядається і затверджується виконавчим органом сільської, селищної, міської ради, а за відсутності затвердженого в установленому порядку плану зонування території - відповідною сільською, селищною, міською радою протягом 30 днів з дня його подання.

Також, частиною першою ст.21 Закону України Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , громадському обговоренню підлягають розроблені в установленому порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні: генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій, детальні плани територій.

У відповідності до частини 10 ст.21 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", порядок проведення громадських слухань проектів містобудівної документації на місцевому рівні визначає Кабінет Міністрів України.

Питання проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів при розробленні проектів містобудівної документації, яким є детальний план території, на місцевому рівні врегульовано у статті 21 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , а також Постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року № 555 Про затвердження Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні (далі - Порядок № 555).

Пунктом 6.1 Порядку №555 передбачено, що пропозиції громадськості подаються у строк, визначений для проведення процедури громадського обговорення, який не може

становити менш як 30 днів з дати оприлюднення проекту містобудівної документації на місцевому рівні та повідомлення про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості щодо проекту містобудівної документації.

Згідно пункту 7 Порядку №555, громадські слухання щодо проектів містобудівної

документації на місцевому рівні проводяться у строк, визначений для проведення процедури громадського обговорення, але не раніше 10 днів з дати оприлюднення проекту містобудівної документації на місцевому рівні.

Водночас, як встановлено пунктами 9, 10 Порядку № 555, відповідно до частини 6 статті 21 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , пропозиції подаються громадянами у письмовому вигляді із зазначенням прізвища, ім`я та по батькові, місця проживання, особистим підписом і повинні містити обґрунтування з урахуванням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів та правил.

Особи, які забезпечують проведення робіт з розгляду таких пропозицій, повідомляють через засоби масової інформації, що поширюються на відповідній території, та офіційний веб-сайт відповідного органу місцевого самоврядування про місце подання таких пропозицій.

Як вбачається з матеріалів даної адміністративної справи, Розпорядженням Голови Тернопільської обласної державної адміністрації від 21.01.2019 року №18-од "Про надання громадській організації "Спілка ветеранів антитерористичної операції та осіб з інвалідністю" дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із зміною її цільового призначення на території Чистилівської сільської ради Тернопільського району", Громадській організації "Спілка ветеранів антитерористичної операції та осіб з інвалідністю" надано дозвіл на розроблення, з урахуванням вимог державних стандартів, норм і правил у сфері землеустрою, щодо відведення земельної ділянки із зміною її цільового призначення площею 13,0000 га (кадастровий номер: 6125289700:01:001:0447) в постійне користування для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури і спорту за рахунок земель державної власності (землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення), за межами населеного пункту на території Чистилівської сільської ради Тернопільського району.

Розпорядженням Голови Тернопільської районної державної адміністрації від 15.03.2019 року №83-од "Про надання дозволу на розроблення детального плану території земельної ділянки для будівництва і обслуговування відкритого спортивно-стрілецького тиру за межами села Чистилів на території Білецької сільської ради", Громадській організації "Спілка ветеранів антитерористичної операції та осіб з інвалідністю" надано дозвіл на розроблення детального плану території земельної ділянки з кадастровим номером 6125289700:01:001:0447 площею 13,0000 га для будівництва і обслуговування відкритого спортивно-стрілецького тиру за рахунок земель державної власності (землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення) за межами села Чистилів на території Білецької сільської ради. Замовником розроблення детального плану території визначено Тернопільську районну державну адміністрацію. Також зазначено, що фінансування робіт із розроблення детального плану території здійснити за рахунок коштів заявника - громадської організації "Спілка ветеранів антитерористичної операції та осіб з інвалідністю".

Також, з матеріалів справи слідує, що Розпорядженням Голови Тернопільської обласної державної адміністрації від 14.05.2019 №281-од "Про надання Громадській організації "Центр захисту прав учасників АТО "Нова держава" дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із зміною її цільового призначення на території Чистилівської сільської ради Тернопільського району", надано Громадській організації "Центр захисту прав учасників АТО "Нова держава" дозвіл на розроблення, з урахуванням вимог державних стандартів, норм і правил у сфері землеустрою, щодо відведення земельної ділянки із зміною її цільового призначення площею 13,0000 га (кадастровий номер: 6125289700:01:001:0447) в постійне користування для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури і спорту за рахунок земель державної власності (землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення), за межами населеного пункту на території Чистилівської сільської ради Тернопільського району.

10.05.2019 року Білецькою сільською радою направлено лист №349 на адресу Голови Тернопільської районної державної адміністрації, в якому просили не вчиняти жодних дій щодо вирішення питання по наданню земель Чистилівського кар`єру.

У відповідності до листа Тернопільського обласного комунального підприємства "Містобудівельник" від 16.10.2019 року №21/19, у відповідь на запит Голови Громадської організації "Спілка ветеранів антитерористичної операції та осіб з інвалідністю" від 16.10.2019 року зазначено, що стосовно розробленої містобудівної документації "Детальний план території для будівництва спортивно-стрілецького тиру за межами села Чистилів Тернопільського району Тернопільського району Тернопільської області пропозиції чи зауваження не надходили.

У контексті наведених обставин, суд вважає, що Детальний план території виготовлений з дотриманням вимог чинного законодавства на підставі Розпорядження №83-од від 15.03.2019 року.

На виконання вимог нормативно-правових актів, якими врегульовані спірні правовідносини, проводилися громадські слухання, що підтверджується Протоколами лічильної комісії №1, №2, №3, №4, №5 від 30.06.2019 року, а також Протоколом громадських слухань №1 від 30.06.2019 року.

При цьому, при прийнятті рішення по суті, суд приймає до уваги твердження сторони позивача, що під час громадських слухань проекту Детального плану території щодо врахування інтересів громадськості не було подано жодної пропозиції, яка б підлягала врахуванню чи узгодженню, про що судом не здобуто, а сторонами у справі не подано до суду належних, достатніх та допустимих доказів.

В той же час, згідно Порядку подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України та проведення їх державної реєстрації, затвердженого наказом Міністерства юстиції України 12.04.2005 № 34/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України 15.05.2013 № 883/5), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.04.2005 за № 381/10661, наказ, розпорядження, постанова, рішення (далі - розпорядчий документ) - акт організаційно-розпорядчого характеру чи нормативно-правового змісту, що видається суб`єктом нормотворення у процесі здійснення ним виконавчо-розпорядчої діяльності з метою виконання покладених на нього завдань та здійснення функцій відповідно до наданої компетенції з основної діяльності, адміністративно-господарських або кадрових питань, прийнятий (виданий) на основі Конституції та інших актів законодавства України, міжнародних договорів України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, та спрямований на їх реалізацію, спрямування регулювання суспільних відносин у сферах державного управління, віднесених до його відання.

Суд вважає, що рішення про затвердження або про відмову у затвердженні детального плану території оформляється розпорядчим індивідуальним правовим актом - розпорядженням Тернопільської районної державної адміністрації Тернопільської області, а у контексті чинного законодавства України такі рішення не можуть оформлятися листами у відповідь на звернення заявника.

Однак відповідач не затвердив у передбачений законом спосіб та строк Детальний план території.

Отже, така бездіяльність відповідача, на переконання суду, суперечить вимогам чинного законодавства у сфері регулювання відносин щодо затвердження детального плану території.

На думку суду, бездіяльність відповідача полягає у нездійсненні юридично значимих й обов`язкових дій на користь заінтересованої особи, які на підставі закону та/або іншого нормативно-правового регулювання віднесені до компетенції суб`єкта владних повноважень.

При цьому, такі дії були об`єктивно необхідними та можливими для реалізації, однак фактично не були здійснені.

Суд вважає, що у спірному випадку відповідач фактично не розглянув звернення позивача та не прийняв рішення по суті поданих заяв щодо затвердження.

Частиною четвертою ст.245 КАС України передбачено, що у випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Також суд вважає за необхідне підкреслити, що у відповідності до Рекомендацій № К (80) 2 Комітету Міністрів Ради Європи, державам-членам стосовно реалізації адміністративними органами влади дискреційних повноважень від 11.03.1980 року, під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, яке адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган з кількох юридично допустимих рішень може обирати те, яке він вважає найкращим за даних обставин. Водночас, суд не вправі приймати рішення з питань, віднесених до виключної компетенції цих органів.

При цьому, суд вважає, що питання про затвердження Детального плану території є виключною компетенцією відповідача, а тому у даному випадку належним способом захисту прав позивача є зобов`язання відповідача розглянути звернення позивача від 12.08.2019 року та прийняти відповідне рішення, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Частинами першою та другою статті 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають до часткового задоволення.

Оскільки суд дійшов висновку, що позов підлягає до часткового задоволення, підлягає до відшкодування за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень 960 (дев`ятсот шістдесят) грн. 50 коп. судового збору сплаченого у відповідності до квитанції №0.0.1466020777.1 на загальну суму 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн. 00 коп.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1.Позов Громадської організації "Спілка ветеранів антитерористичної операції та осіб з інвалідністю" до Тернопільської районної державної адміністрації Тернопілсьької області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.

2.Визнати протиправною бездіяльність Тернопільської районної державної адміністрації Тернопільської області, яка полягає у неприйнятті нею у встановлений законом строк рішення щодо питання про затвердження детального плану території "Для будівництва спортивно-стрілецького тиру за межами села Чистилів на території Білецької сільскої ради Тернопільського району Тернопільської області.

3.Зобов`язати Тернопільську районну державну адміністрацію Тернопільської області розглянути звернення Громадської організації "Спілка ветеранів антитерористичної операції та осіб з інвалідністю" від 12.08.2019 року та прийняти відповідне рішення, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

4.У задоволенні решти позовних вимог - відмовити.

5.Стягнути з Тернопільської районної державної адміністрації Тернопільської області (м.Тернопіль, майдан Перемоги, 1, код ЄДРПОУ 04058284) на користь Громадської організації "Спілка ветеранів антитерористичної операції та осіб з інвалідністю" (м.Тернопіль, вул.С.Бандери, 42, код ЄДРПОУ 42559459) 960 (дев`ятсот шістдесят) грн. 50 коп. судового збору сплаченого у відповідності до квитанції №0.0.1466020777.1 на загальну суму 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн. 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 11 листопада 2019 року.

Головуючий суддя Дерех Н.В.

копія вірна

Суддя Дерех Н.В.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.11.2019
Оприлюднено14.11.2019
Номер документу85570538
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —500/2093/19

Рішення від 05.11.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Дерех Надія Володимирівна

Ухвала від 23.09.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Дерех Надія Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні