Ухвала
від 23.10.2019 по справі 755/16946/19
ДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №:755/16946/19

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"23" жовтня 2019 р. м.Київ

Слідчий суддя Дніпровського районного суду м.Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні, в залі Дніпровського районного суду м.Києва, клопотання прокурора відділу прокуратури Київської області ОСОБА_3 , про продовження строку дії покладених обов`язків у кримінальному провадженні №22019101110000135 та додані до нього матеріали відносно:

ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки м.Донецьк, громадянки України, заміжньої, маючої на утриманні неповнолітню дитину, зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1 , проживаючої за адресою: АДРЕСА_2 , раніше не судимої:

підозрюваного в скоєнні кримінальних правопорушень, передбачених ч.5 ст.191, ч.2 ст.366 КК України,

за участю сторін кримінального провадження:

прокурора ОСОБА_3

захисника адвоката ОСОБА_5 ,

підозрюваної ОСОБА_4 ,

В С Т А Н О В И В:

23.10.2019 року прокурор відділупрокуратури Київськоїобласті ОСОБА_3 звернувся до суду із клопотанням про продовження строкудії покладенихобов`язків укримінальному провадженні№22019101110000135 відносно ОСОБА_4 .

Вимоги клопотання обґрунтовані тим, що що на території України зареєстроване ТОВ «ДОНМЕТІНЖИНІРИНГ» (код ЄДРПОУ 38355601). 30.07.2016 на підставі рішення Загальних зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю «ДОНМЕТІНЖИНІРИНГ» прийнято рішення про зміну назви товариства - «ДОНМЕТІНЖИНІРИНГ» на «УНІВЕРСАЛСНАБ ЕКСІМ», а також на посаду директора даного товариства призначено громадянку України ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ). Крім того, у зв`язку з прийнятими рішеннями, затверджено нову редакцію статуту товариства, яку підписано одноособовим учасником товариства, власником 100% статутного капіталу, ОСОБА_6 .

Згідно Статуту ТОВ «УНІВЕРСАЛСНАБ ЕКСІМ» діє на підставі цього статуту, Господарського кодексу України, Цивільного кодексу України, Закону України «Про господарські товариства» та чинного в Україні законодавства, а також внутрішніми правилами, регламентами та іншими локальними актами. В свою чергу, згідно п.13.7.7 Статуту директор серед іншого має право: без доручення, в обсязі повноважень наданих цим Статутом діяти від імені Товариства (представляти інтереси Товариства) у відносинах з органами державної влади та місцевого самоврядування, організаціями, установами, суб`єктами господарської діяльності та іншими юридичними та фізичними особами різних юрисдикцій; видавати правила внутрішнього трудового розпорядку і визначати умови оплати праці посадових осіб Товариства, його дочірніх підприємств, філій та представництв; призначати та звільняти головного бухгалтера Товариства та виконуючого обов`язки головного бухгалтера та інших працівників Товариства, з дотриманням п.13.5.14.7 Статуту; укладати від імені Товариства правочини (контракти, договори, угоди) не віднесені до компетенції загальних зборів Учасників, давати доручення, відкривати та використовувати рахунки Товариства в установах банків; самостійно видавати накази, розпорядження, вказівки та інші акти управління; підписувати банківські, фінансові та інші документи, пов`язані з поточною діяльністю Товариства, а також здійснювати інші дії.

Таким чином, ОСОБА_4 , займаючи посаду директора ТОВ«УНІВЕРСАЛСНАБ ЕКСІМ» та виконуючи обов`язки по здійсненню керівництва трудовим колективом, а також обов`язки по управління (розпорядженню) майном підприємства, постійно виконувала організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції (обов`язки) і, відповідно до положень п.1 та п.2 Примітки до ст.364 КК України, являлась службовою особою суб`єкта підприємницької діяльності ТОВ«УНІВЕРСАЛСНАБ ЕКСІМ».

Разом зтим, ОСОБА_4 усвідомлюючипокладену нанеї відповідальністьслужбової особипідприємства тапередбачаючи настаннясуспільно-небезпечнихнаслідків йбажаючи їхнастання,використала своє службове становище й надані їй службові повноваження з метою заволодіння чужим майном у вигляді відшкодуванняз державногобюджету Україниподатку надодану вартість,й вчинилазаволодіння цимикоштами вособливо великихрозмірах.

Так, приблизно у 2016 році, точну дату органу досудового розслідування встановити не представляється за можливе, в невстановленому органом досудового розслідування місці та за невстановлених обставинах, громадянин України ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , зустрівся з раніше йому знайомим громадянином України ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_3 . Під час їх бесіди ОСОБА_7 повідомив ОСОБА_6 про те, що він має намір реалізувати схему поставки товарно-матеріальних цінностей (продуктів харчування та напоїв) на тимчасово окуповану територію Луганської та Донецької областей шляхом їх транзиту через територію Російської Федерації, з метою їх подальшого продажу та отримання з Державного бюджету України грошових коштів в якості відшкодування податку на додану вартість за дані псевдоекспортні операції. При цьому, ОСОБА_7 пояснив ОСОБА_6 , що для реалізації даної схеми ним особисто будуть залучені іноземні суб`єкти господарювання, які зареєстровані і здійснюють свою діяльність на території Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії, зокрема підприємство «MASTER APPROACH» та «UNITECH TRADING LP», а також підприємство, яке зареєстровано на території Об`єднаних Арабських Еміратів «PREMIUM VERTEX GENERAL TRADING LLC», а також він особисто відповідатиме за організацію проходження митних процедур на території Російської Федерації і безперешкодне переміщення товарів на тимчасово окуповану територію Луганської та Донецької областей. В свою чергу, ОСОБА_7 наказав ОСОБА_6 знайти суб`єкт господарювання резидента, який можна було би залучити до вказаної протиправної схеми, який являється суб`єктом зовнішньоекономічної діяльності, який і буде отримувати з Державного бюджету України грошові кошти в якості відшкодування податку на додану вартість. Тоді ж, ОСОБА_6 , на виконання вказівки ОСОБА_7 , звернувся до ОСОБА_4 , яка займала посаду директора ТОВ«УНІВЕРСАЛСНАБ ЕКСІМ», та довів останній спільний злочинний план ОСОБА_7 .

В подальшому, приблизно на початку серпня 2016 року, перебуваючи в офісному приміщенні ТОВ«УНІВЕРСАЛСНАБ ЕКСІМ», розташованому за адресою: м.Харків, вул.Бакуліна, 11, ОСОБА_6 , знаючи, що ОСОБА_4 являється службовою особою директором ТОВ«УНІВЕРСАЛСНАБ ЕКСІМ», і відповідно до покладених на неї повноважень діє від імені товариства в межах, встановлених законодавством та установчими документами, має право розпоряджатися майном підприємства в межах своєї компетенції, укладати та підписувати господарські та інші договори (контракти), вчиняти інші правочини, видавати накази, розпорядження, обов`язкові для усіх робітників товариства, користуватися правом першого підпису, відкривати рахунки в банківських установах, а також здійснювати інші дії, надав вказівку останній, використовуючи можливості ТОВ«УНІВЕРСАЛСНАБ ЕКСІМ» здійснювати постачання товарно-матеріальних цінностей (продуктів харчування, напоїв) на тимчасово окуповану територію Луганської та Донецької областей, шляхом транзиту через територію Російської Федерації, з метою послідуючої їх реалізації на цій території та отримання грошових коштів з Державного бюджету України в якості відшкодування податку на додану вартість за даними псевдо експортними операціями. При цьому ОСОБА_6 пояснив що для цього між ТОВ «УНІВЕРСАЛСНАБ ЕКСІМ» та підприємствами-нерезидентами «MASTER APPROACH», «UNITECH TRADING LP» (Сполучене Королівство Великобританії та Північної Ірландії) та «PREMIUM VERTEX GENERAL TRADING LLC» (Об`єднані Арабські Емірати) необхідно укласти контракти щодо поставки на адресу останніх продуктів харчування. При цьому, згідно умов контракту, поставка буде здійснюватися не безпосередньо на адресу даної фірми, а нібито на адресу іншого підприємства-нерезидента, відомості про яке видумані та яке нібито зареєстроване і здійснює свою господарську діяльність в Республіці Гана GLORIA INVESTMENT LLP (адреса: Ghana, Accra, 6th Avenue Ridge, Ridge Tower ). При цьому, ОСОБА_6 пояснив ОСОБА_4 , що фактично товарно-матеріальні цінності (продукти харчування, напої), слідуючи транзитом через територію Російської Федерації, будуть фактично поставлятись на тимчасово окуповану територію Луганської та Донецької областей. Під час зазначеної розмови ОСОБА_6 повідомив ОСОБА_4 , що відповідно до спільного злочинного плану ОСОБА_7 , за залучення до вказаної протиправної діяльності іноземних суб`єктів господарювання, організацію проходження митних процедур на території Російської Федерації, безперешкодне переміщення товарів на тимчасово окуповану територію Луганської та Донецької областей та їх реалізацію на тимчасово окупованій території Луганської та Донецької областей особисто відповідатиме раніше їй знайомий ОСОБА_7 , пошук та фактичне придбання продуктів харчування і напоїв у м. Харкові, пошук транспортних засобів для міжнародних вантажних перевезень, організацію митного оформлення товарів в режимі «експорт» здійснюватиме ОСОБА_6 , а підписання контрактів, договорів, додатків та специфікацій до них, видаткових накладних, пакувальних листів, товарно-транспортних накладних, та інших необхідних документів від імені ТОВ«УНІВЕРСАЛСНАБ ЕКСІМ», здійснення перерахування грошових коштів, ведення бухгалтерського обліку, подання податкової звітності здійснюватиме ОСОБА_4 . На дану вказівку ОСОБА_4 відповіла згодою.

В подальшому, погодившись на зазначену протиправну діяльність, всі вказівки щодо постачання товарно-матеріальних цінностей на тимчасово окуповану територію України, на підставі відповідних контрактів укладених між ТОВ «УНІВЕРСАЛСНАБ ЕКСІМ» та підприємствами-нерезидентами «MASTER APPROACH», «UNITECH TRADING LP», «PREMIUM VERTEX GENERAL TRADING LLC», ОСОБА_4 , використовуючи власний номер телефону НОМЕР_2 , отримувала від ОСОБА_7 , який використовував власний номер телефону НОМЕР_3 , шляхом переписки та розмов у мережі Інтернет за допомогою додатку «Viber», розмов з використанням мобільного зв`язку, а також від ОСОБА_6 , який використовував власний номер телефону НОМЕР_4 , шляхом переписки та розмов у мережі Інтернет за допомогою додатку «Viber», розмов з використанням мобільного зв`язку та безпосередньо при зустрічі.

В подальшому, ОСОБА_4 діючи на виконання розробленого ОСОБА_7 злочинного плану щодо заволодіння грошовими коштами Державного бюджету України шляхом отримання відшкодування сум податку на додану вартість, та з ціллю досягнення злочинної мети, ОСОБА_4 , розуміючи необхідність створення документальної видимості господарських операцій з поставки (експорту) товарно-матеріальних цінностей на адресу нерезидента, умисно діючи впорушення положеньст.203Цивільного кодексуУкраїни,згідно якоїзміст правочинуне можесуперечити вимогамзаконодавства,а правочинмає бутиспрямований нареальне настанняправових наслідків,що обумовленіним,діючи якслужбова особапідприємства,за невстановленихорганом досудовогорозслідування обставин,отримала тапідписала складеніневстановленими органомдосудового розслідуванняособами контракти№2016-08/1від 29.08.2016з суб`єктомгосподарської діяльності(нерезидентом) «PREMIUMVERTEXGENERALTRADINGLLC»,№1016/2від 28.10.2016з суб`єктомгосподарської діяльності(нерезидентом) «UNITECHTRADINGLP»,№0217/2від 10.02.2017з суб`єктомгосподарської діяльності(нерезидентом) «MASTERAPPROACH»,згідно умовяких продавець ТОВ«УНІВЕРСАЛСНАБ ЕКСІМ»зобов`язується поставитита передатиу власність,а покупці:«PREMIUMVERTEXGENERALTRADINGLLC», «UNITECHTRADINGLP»,«MASTERAPPROACH»прийняти таоплатити товарв строкита наумовах відповіднодоговорів,згідно специфікацій.При цьому,маючи наметі уникнутикримінальної відповідальностів майбутньомута наданнязавуальованої формисвоїм діям,невстановленими органомдосудового розслідуванняособами буловключено доконтрактів пункти,згідно якихпоставка здійснюєтьсяавтомобільним транспортомна умовахпоставки FCA-Київ(Інкотермс2010),згідно якихпродавець здійснюєпостачання товару,який пройшовмитне очищеннядля експорту,шляхом переданняпризначеному покупцемперевізнику уназваному місці.Крім того,згідно умоввказаних контрактівпродавець ТОВ «УНІВЕРСАЛСНАБЕКСІМ»,здійснює поставкутовару встроки зазначеніу відповіднійспецифікації,і приумові подачітранспорту покупцем,при цьомузавантажувальні операціїта митнеоформлення товарув режимі«Експорт» здійснюєтьсяпродавцем. При цьому, маючи на меті здійснення перевезення товарно-матеріальних цінностей виключно автомобільним транспортом транзитом через територію Російської Федерації, для подальшого його переміщення через неконтрольовані органами державної влади України ділянки державного кордону на тимчасово окуповану територію Луганської та Донецької областей, контрактами було передбачено, що вантажоодержувачем товару начебто являється фірма (нерезидент): «GLORIA INVESTMENT LLP». Ghana. Accra, 6th AvenueRidge.RidgeTower(РеспублікаГана).

Після того, ОСОБА_4 реалізуючи наведену вище схему з заволодіння грошовими коштами з Державного бюджету України, достовірно знаючи, що відповідно до п. 200.1 ст. 200 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) сума податку на додану вартість, що підлягає бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного періоду, діючи з метою формування від`ємного значення суми податку на додану вартість в розмірі сум сплачених за отриманий товар, ОСОБА_4 уклала ряд фінансово-господарських договорів з суб`єктами господарювання (резидентами) щодо придбання товарно-матеріальних цінностей (продуктів харчування, напоїв та інше), з метою їх подальшого «фіктивного» постачання на адресу одержувача «GLORIA INVESTMENT LLP».

В подальшому, продовжуючи реалізовувати свій злочинний план, за невстановлених органом досудового розслідування обставин, на підставі вказаних договорів ОСОБА_4 отримала від зазначених постачальників товарів первинні бухгалтерські документи, які свідчать про здійснену передачу товарно-матеріальних цінностей від вказаних підприємств на адресу ТОВ«УНІВЕРСАЛСНАБ ЕКСІМ», а саме відповідні видаткові накладні щодо отримання товарно-матеріальних цінностей, за які сплачено відповідні суми грошових коштів з ПДВ, після чого, на відповідні розрахункові рахунки підприємств-постачальників товарно-матеріальних цінностей, відкриті у банківських установах, з розрахункових рахунків ТОВ «УНІВЕРСАЛСНАБ ЕКСІМ» було перераховано вказані грошові суми.

Продовжуючи реалізовувати зазначену вище протиправну схему, діючи на виконання раніше обумовлених умов з ОСОБА_7 та ОСОБА_6 , а також на підставі міжнародних контрактів, ОСОБА_4 у невстановленомумісті тачас,за невстановленихорганом досудовогорозслідування обставин,виготовила тапідписала первиннібухгалтерські документи,а самеспецифікації дозазначених міжнароднихконтрактів зпідприємствами-нерезидентамита пакувальні листи, до яких внесла завідомо неправдиві відомості щодо постачання товарно-матеріальнихцінностей, начебто на адресу одержувача «GLORIA INVESTMENT LLP».

Крім того, ОСОБА_4 продовжуючи реалізовувати спільний з ОСОБА_7 та ОСОБА_6 злочинний план, достовірно знаючи, що відповідно до ст.195 ПКУ, за нульовою ставкою оподатковуються операції з вивезення товарів за межі митної території України, а товар вважається вивезеним за межі митної території України, якщо таке вивезення підтверджується в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, митною декларацією, оформленою відповідно до вимог митного кодексу України (далі - МКУ), реалізовуючи надані їй організаційно-розпорядчі функції, подавала особисто та надавала усні вказівки співробітникам ТОВ «УНІВЕРСАЛСНАБ ЕКСІМ», а також укладала договори з митними брокерами щодо оформлення та подання до митних органів вантажних митних декларацій у відповідності до наявних первинних бухгалтерських документів, та їх подання до митних органів України. При цьому, ОСОБА_4 усвідомлювала, що декларантом будуть внесенні неправдиві відомості до вантажних митних декларацій щодо експорту товару, тобто в порушення вимог Порядку заповненнямитних деклараційна бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого Наказом Міністерствафінансів Українивід 30.05.2012 №651, оскільки до декларації будуть внесені завідомо неправдиві відомості щодо одержувача товарно-матеріальних цінностей.

Так, до вказаних вантажних митних декларацій було долучено відповідні товарно-супровідні документи, в тому числі зазначені вище підроблені специфікації (інвойси), пакувальні листи, а також міжнародні товарно-транспортні накладні (CMR), на яких ОСОБА_4 в графі 22 «Підпис та штамп відправника» розписалась та поставила печатку підприємства.

Разом з тим, після митного оформлення товарно-матеріальних цінностей та фактичного перетину державних кордонів України та Російської Федерації в міжнародному автомобільному пункті пропуску, водії вантажних транспортних засобів, які здійснювали перевезення на підставі транспортного замовлення до договорів транспортного експедування, з вказаними товарно-матеріальними цінностями, найменування яких зазначено в наведених вище вантажних митних деклараціях, фактично слідували не до адреси одержувача товару, що зазначений в товаро-супровідних документах, тобто до «GLORIA INVESTMENT LLP» Ghana, Accra, 6th Avenue Ridge, Ridge Tower, чи до морського порту Новоросійськ, Російська Федерація, а до митно-логістичного терміналу в с. Матвєєв-Курган, Російська Федерація, де здійснювали розвантаження вказаних вище ТМЦ на підставі товарносупровідних документів. В подальшому, ті ж самі ТМЦ перевантажувалися на інші вантажні транспортні засоби, які прямували через автомобільний пункт пропуск Російсько-Українського кордону, на тимчасово окуповану територію Луганської та Донецької областей, через неконтрольовані органами державної влади ділянки державного кордону України.

В подальшому, за невстановлених органом досудового розслідування обставин, на розрахункові рахунки ТОВ «УНІВЕРСАЛСНАБ ЕКСІМ» з відповідних рахунків підприємств-нерезидентів зараховано грошові кошти в загальній сумі згідно зазначених вище специфікацій (інвойсів).

Після чого, ОСОБА_4 діючи на виконання зазначеного вище плану, достовірно знаючи, що у відповідності до п.200.1 ст.200 ПКУ, сума податку, що підлягає бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду, а у відповідності до п. 200.4 ПКУ, при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно вказаного вище пункту, така сума підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товару у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200.1.3 статті 200 ПКУ, на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, тобто розуміючи, що ТОВ «УНІВЕРСАЛСНАБ ЕКСІМ», підпадає під критерії платника податку на додану вартість, який має право на отримання бюджетного відшкодування, являючись головним бухгалтером Товариства, діючи у відповідності до порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України за №21 від 28.01.2016, умисно заповнювала та подавала до Центральної ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області, податкові декларації, в яких безпідставно зазначала суму від`ємного значення, яка підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку

В подальшому, ОСОБА_4 , продовжуючи реалізацію спільного злочинного плану, діючи в порядку п.200.7 ПКУ, згідно якого платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації, а також у відповідності до п. 200.18 ПКУ, згідно якого платник податку, який має право на бюджетне відшкодування, подав відповідну заяву та відповідає критеріям, визначеним ПКУ, має право на автоматичне бюджетне відшкодування податку, подавала до Центральної ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області відповідну заяву.

В свою чергу, контролюючим органом Центральною ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області, посадові особи якого діяли на підставі Порядку визначення відповідності платника податку на додану вартість критеріям, які дають право на отримання автоматичного бюджетного відшкодування податку на додану вартість, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 за №1128, який містить відповідний алгоритм отримання підприємством права на автоматичне бюджетне відшкодування, а також у відповідності до Регламенту опрацювання податкових декларацій з податку на додану вартість, за якими нараховане від`ємне значення та/або задекларовано бюджетне відшкодування податку на додану вартість, затверджений наказом ДПС України від 19.06.2012 за №522, здійснили камеральні перевірки поданих ТОВ «УНІВЕРСАЛСНАБЕКСІМ» податкових декларацій, та не будучи обізнаними про фіктивність вказаної експортної операції і злочинні наміри ОСОБА_4 , ОСОБА_6 та ОСОБА_7 , складали довідки, згідно висновків яких ТОВ «УНІВЕРСАЛСНАБЕКСІМ» відповідає критеріям та має право на отримання автоматичного бюджетного відшкодування податку на додану вартість за відповідними податковими деклараціями з податку на додану вартість.

В подальшому, за результатами проведених камеральних перевірок зазначених декларацій, Державною фіскальною службою України на адресу Державної Казначейської служби України, яка згідно абз.5 підпункту 2 пункту 4 Положення про Державну казначейську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.04.2015 №215, відповідно до покладених на неї завдань та в установленому законодавством порядку забезпечує казначейське обслуговування бюджетних коштів на основі ведення єдиного казначейського рахунка, зокрема здійснює бюджетне відшкодування податку на додану вартість, скеровано відповідні листи щодо узагальненої інформації (визначених у висновках) обсягів сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість, по платникам, які мають право на автоматичне бюджетне відшкодування, згідно яких ТОВ «УНІВЕРСАЛСНАБ ЕКСІМ» маєправо набюджетне відшкодуваннязаявлених узаявах пробюджетне відшкодуваннясум від`ємногозначення податковогокредиту,після чогона вказаніу заявахрозрахункові рахункивідкриті ТОВ «УНІВЕРСАЛСНАБ ЕКСІМ» у банківських установах з рахунку №31118030700003 Управління Державної казначейської служби України у Шевченківському районі м.Харкова, надійшли грошові кошти, за призначенням платежу «Відшкодування податку на додану вартість».

В подальшому, всі зазначені кошти отримані в якості відшкодування ТОВ«УНІВЕРСАЛСНАБ ЕКСІМ» податку на додану вартість, були використані ОСОБА_4 , ОСОБА_6 та ОСОБА_7 для закупівлі товарно-матеріальних цінностей, з метою їх подальшої реалізації.

Згідно висновку експертів Київського науково-дослідного інституту судових експертиз за результатами проведення судово-економічної експертизи №13871/13872/18-71 від 24.10.2018, зарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок ТОВ«УНІВЕРСАЛСНАБ ЕКСІМ» у банку в 2016-2017 роках в загальній сумі 2868137,22 гривень, в тому числі за експортними операціями ТОВ«УНІВЕРСАЛСНАБ ЕКСІМ» документально підтверджується.

Крім того, на території України 01.02.2013 зареєстроване ТОВ «АЛЬКОН ЕНЕРГО» (код ЄДРПОУ 38586240).

31.01.2013 на підставі Протоколу №1 Загальних зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЬКОН ЕНЕРГО» прийнято рішення про створення ТОВ «АЛЬКОН ЕНЕРГО», затверджено Статут товариства та обрано директора ОСОБА_6 (ідентифікаційний номер НОМЕР_5 ). В подальшому, на виконання рішення Загальних зборів учасників, співзасновниками ТОВ «АЛЬКОН ЕНЕРГО» ОСОБА_7 та ОСОБА_8 підписано наказ № 3 від 31.01.2013 про призначення ОСОБА_6 на посаду директора за трудовою угодою. В подальшому, 08.12.2015 на підставі Протоколу №2 Загальних зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЬКОН ЕНЕРГО» прийнято рішення про затвердження нової редакції Статуту ТОВ «АЛЬКОН ЕНЕРГО» та зміну місцезнаходження товариства.

Згідно Статуту (державна реєстрація від 15.12.2015) ТОВ «АЛЬКОН ЕНЕРГО» діє на підставі цього статуту, Господарського кодексу України, Цивільного кодексу України.

В свою чергу, згідно п.11.15.3 Статуту директор від імені Товариства здійснює дії без доручення, в межах компетенції наданих цим Статутом та відповідними рішеннями Загальних зборів учасників, а саме, серед іншого: підписує та забезпечує виконання угод (договорів), укладених від імені; розпоряджається майном і коштами Товариства; видає довіреності від імені Товариства; представляє Товариство у з організаціями, підприємствами і установами в суді, господарському суді, а також в інших державних органах з питань діяльності підприємства; підписує платіжні та інші документи, пов`язані з розпорядженням грошовими коштами Товариства; видає накази, розпорядження, які є обов`язковими для виконання всіма працівниками Товариства; забезпечує додержання Товариством законодавства України; наймає на роботу та звільняє працівників Товариства, укладає трудові договори і договори про повну матеріальну відповідальність з працівниками Товариства.

Таким чином, ОСОБА_6 , займаючи посаду директора ТОВ «АЛЬКОН ЕНЕРГО» та виконуючи обов`язки по здійсненню керівництва трудовим колективом, а також обов`язки по управління (розпорядженню) майном підприємства, постійно виконував організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції (обов`язки) і, відповідно до положень п.1 та п.2 Примітки до ст.364 КК України, являвся службовою особою суб`єкта підприємницької діяльності ТОВ «АЛЬКОН ЕНЕРГО».

Разом зтим, ОСОБА_6 усвідомлюючипокладену нанього відповідальністьслужбової особипідприємства тапередбачаючи настаннясуспільно-небезпечнихнаслідків йбажаючи їхнастання,використав своє службове становище й надані йому службові повноваження з метою заволодіння чужим майном у вигляді відшкодуванняз державногобюджету Україниподатку надодану вартість,й вчинивзаволодіння цимикоштами вособливо великихрозмірах.

Так, приблизно у 2016 році, точну дату органу досудового розслідування встановити не представляється за можливе, в невстановленому органом досудового розслідування місці та за невстановлених обставинах, громадянин України ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , який є засновником ТОВ «АЛЬКОН ЕНЕРГО» зустрівся з раніше йому знайомим громадянином України ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , який є директором ТОВ «АЛЬКОН ЕНЕРГО». Під час їх бесіди ОСОБА_7 повідомив ОСОБА_6 про те, що він має намір реалізувати схему поставки товарно-матеріальних цінностей (продуктів харчування та напоїв) на тимчасово окуповану територію Луганської та Донецької областей шляхом їх транзиту через територію Російської Федерації, з метою їх подальшого продажу та отримання з Державного бюджету України грошових коштів в якості відшкодування податку на додану вартість за дані псевдоекспортні операції. При цьому, ОСОБА_7 пояснив ОСОБА_6 , що для реалізації даної схеми ним особисто будуть залучені іноземні суб`єкти господарювання, які зареєстровані і здійснюють свою діяльність на території Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії, зокрема підприємство «MASTER APPROACH» та «UNITECH TRADING LP», «EXPANSIA LTD», «ORION CONSORTIUM L.P. », а також підприємство, яке зареєстровано на території Об`єднаних Арабських Еміратів «PREMIUM VERTEX GENERAL TRADING LLC», а також він особисто відповідатиме за організацію проходження митних процедур на території Російської Федерації і безперешкодне переміщення товарів на тимчасово окуповану територію Луганської та Донецької областей. В свою чергу, ОСОБА_7 запропонував ОСОБА_6 використати суб`єкт господарювання-резидента ТОВ«АЛЬКОН ЕНЕРГО», який являється суб`єктом зовнішньоекономічної діяльності, де ОСОБА_6 є директором, а ОСОБА_7 є засновником, з метою залучення зазначеного товариства до вказаної протиправної схеми, яке і буде отримувати з Державного бюджету України грошові кошти в якості відшкодування податку на додану вартість. Крім того, ОСОБА_7 знаючи, що ОСОБА_6 являється службовою особою директором ТОВ«АЛЬКОН ЕНЕРГО», і відповідно до покладених на нього повноважень діє від імені товариства в межах, встановлених законодавством та установчими документами, має право розпоряджатися майном підприємства в межах своєї компетенції, укладати та підписувати господарські та інші договори (контракти), вчиняти інші правочини, видавати накази, розпорядження, обов`язкові для усіх робітників товариства, користуватися правом першого підпису, відкривати рахунки в банківських установах, а також здійснювати інші дії, надав вказівку останньому, використовуючи можливості ТОВ«АЛЬКОН ЕНЕРГО» здійснювати постачання товарно-матеріальних цінностей (продуктів харчування, напоїв) на тимчасово окуповану територію Луганської та Донецької областей, шляхом транзиту через територію Російської Федерації, з метою послідуючої їх реалізації на цій території та отримання грошових коштів з Державного бюджету України в якості відшкодування податку на додану вартість за даними псевдо експортними операціями. При цьому ОСОБА_7 уточнив, що для цього між ТОВ«АЛЬКОН ЕНЕРГО» та підприємствами-нерезидентами «MASTER APPROACH», «UNITECH TRADING LP», «EXPANSIA LTD», «ORION CONSORTIUM L.P. », «PREMIUM VERTEX GENERAL TRADING LLC», які він безпосередньо залучить, необхідно укласти контракти щодо поставки на адресу останніх продуктів харчування. При цьому, згідно умов контракту, поставка буде здійснюватися не безпосередньо на адресу даної фірми, а нібито на адресу іншого підприємства-нерезидента, відомості про яке видумані та яке нібито зареєстроване і здійснює свою господарську діяльність в Республіці Гана GLORIA INVESTMENT LLP (адреса: Ghana, Accra, 6th Avenue Ridge, Ridge Tower ). При цьому, ОСОБА_7 пояснив ОСОБА_6 , що фактично товарно-матеріальні цінності (продукти харчування, напої), слідуючи транзитом через територію Російської Федерації, будуть фактично поставлятись на тимчасово окуповану територію Луганської та Донецької областей.

Під час зазначеної розмови ОСОБА_7 повідомив ОСОБА_6 , що з метою реалізації зазначеного злочинного плану, необхідно розподілити функції наступним чином: ОСОБА_7 особисто відповідатиме за залучення до вказаної протиправної діяльності іноземних суб`єктів господарювання «MASTER APPROACH», «UNITECH TRADING LP», «EXPANSIA LTD», «ORION CONSORTIUM L.P. », «PREMIUM VERTEX GENERAL TRADING LLC», організацію проходження митних процедур на території Російської Федерації, безперешкодне переміщення товарів на тимчасово окуповану територію Луганської та Донецької областей та їх реалізацію на тимчасово окупованій території Луганської та Донецької областей; ОСОБА_6 відповідатиме за підписання контрактів, договорів, додатків та специфікацій до них, видаткових накладних, пакувальних листів, товарно-транспортних накладних, та інших необхідних документів від імені ТОВ«АЛЬКОН ЕНЕРГО», пошук та фактичне придбання продуктів харчування і напоїв у м. Харкові, пошук транспортних засобів для міжнародних вантажних перевезень, організацію митного оформлення товарів в режимі «експорт». Крім того, ОСОБА_7 розуміючи, що для реалізації зазначеного злочинного плану необхідні знання у галузі здійснення бухгалтерського обліку, подання податкової звітності, здійснення декларування податку на додану вартість, отримання відшкодування податку на додану вартість з Державного бюджету України, необхідно залучити бухгалтера, запропонував ОСОБА_6 залучити до вказаної злочинної діяльності ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , до функцій у даному протиправному плані якої буде входити здійснення перерахування грошових коштів, ведення бухгалтерського обліку, подання податкової звітності. На дану вказівку ОСОБА_7 ОСОБА_6 відповів згодою.

Тоді ж, ОСОБА_6 , будучи директором ТОВ«АЛЬКОН ЕНЕРГО», погодившись на зазначену пропозицію ОСОБА_7 , з метою реалізації спільного з ОСОБА_7 злочинного плану, розуміючи що для його впровадження необхідні знання у галузі здійснення бухгалтерського обліку, подання податкової звітності, здійснення декларування податку на додану вартість, отримання відшкодування податку на додану вартість з державного бюджету України, а також діючи на виконання раніше досягнутої домовленості з ОСОБА_7 про залучення до протиправної діяльності ОСОБА_4 , ОСОБА_6 звернувся до останньої.

Так, приблизно весною 2016 року, перебуваючи у місті Харкові, ОСОБА_6 повідомив ОСОБА_4 про спільний злочинний план ОСОБА_7 , відповідно до якого вони мають намір реалізувати схему поставки товарно-матеріальних цінностей (продуктів харчування та напоїв) на тимчасово окуповану територію Луганської та Донецької областей шляхом їх транзиту через територію Російської Федерації, з метою їх подальшого продажу та отримання з Державного бюджету України грошових коштів в якості відшкодування податку на додану вартість за дані псевдоекспортні операції. При цьому, ОСОБА_6 пояснив ОСОБА_4 , що для реалізації даної схеми ОСОБА_7 особисто будуть залучені іноземні суб`єкти господарювання, які зареєстровані і здійснюють свою діяльність на території Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії, зокрема підприємство «MASTER APPROACH» та «UNITECH TRADING LP», «EXPANSIA LTD», «ORION CONSORTIUM L.P. », а також підприємство, яке зареєстровано на території Об`єднаних Арабських Еміратів «PREMIUM VERTEX GENERAL TRADING LLC», а також ОСОБА_7 особисто відповідатиме за організацію проходження митних процедур на території Російської Федерації і безперешкодне переміщення товарів на тимчасово окуповану територію Луганської та Донецької областей. В свою чергу, ОСОБА_6 пояснив, що він особисто є службовою особою директором ТОВ«АЛЬКОН ЕНЕРГО», та відповідно до покладених на нього повноважень діє від імені товариства в межах, встановлених законодавством та установчими документами, має право розпоряджатися майном підприємства в межах своєї компетенції, укладати та підписувати господарські та інші договори (контракти), вчиняти інші правочини, видавати накази, розпорядження, обов`язкові для усіх робітників товариства, користуватися правом першого підпису, відкривати рахунки в банківських установах, та враховуючи зазначене залучить ТОВ«АЛЬКОН ЕНЕРГО» до вказаного злочинного плану, яке і отримуватиме грошові кошти з Державного бюджету України. При цьому ОСОБА_6 уточнив, що для між ТОВ«АЛЬКОН ЕНЕРГО» та підприємствами-нерезидентами «MASTER APPROACH», «UNITECH TRADING LP», «EXPANSIA LTD», «ORION CONSORTIUM L.P. », «PREMIUM VERTEX GENERAL TRADING LLC», які безпосередньо залучить ОСОБА_7 , будуть укладені контракти щодо поставки на адресу останніх продуктів харчування. При цьому, згідно умов контракту, поставка буде здійснюватися не безпосередньо на адресу даної фірми, а нібито на адресу іншого підприємства-нерезидента, відомості про яке видумані та яке нібито зареєстроване і здійснює свою господарську діяльність в Республіці Гана GLORIA INVESTMENT LLP (адреса: Ghana, Accra, 6th Avenue Ridge, Ridge Tower ), однак фактично товарно-матеріальні цінності (продукти харчування, напої), слідуючи транзитом через територію Російської Федерації, будуть фактично поставлятись на тимчасово окуповану територію Луганської та Донецької областей.

Крім того, ОСОБА_6 пояснив ОСОБА_4 , що він, відповідно до своїх функцій у спільному з ОСОБА_7 злочинному плані, відповідатиме за підписання вказаних контрактів, договорів, додатків та специфікацій до них, видаткових накладних, пакувальних листів, товарно-транспортних накладних, та інших необхідних документів від імені ТОВ«АЛЬКОН ЕНЕРГО», пошук та фактичне придбання продуктів харчування і напоїв у м. Харкові, пошук транспортних засобів для міжнародних вантажних перевезень, організацію митного оформлення товарів в режимі «експорт». Окрім того, ОСОБА_6 повідомив ОСОБА_4 , що для реалізації зазначеного злочинного плану необхідні знання у галузі здійснення бухгалтерського обліку, подання податкової звітності, здійснення декларування податку на додану вартість, отримання відшкодування податку на додану вартість з Державного бюджету України, та запропонував ОСОБА_4 долучитись до реалізації зазначеного спільного з ОСОБА_7 злочинного плану, відповідно якого вона буде призначена на посаду головного бухгалтера ТОВ«АЛЬКОН ЕНЕРГО» та до її функцій у реалізації злочинного плану входитиме здійснення перерахування грошових коштів, ведення бухгалтерського обліку, подання податкової звітності, отримання відшкодування податку на додану вартість з Державного бюджету України. На дану пропозицію ОСОБА_6 та ОСОБА_7 . ОСОБА_4 відповіла згодою.

В подальшому, погодившись на зазначену протиправну діяльність та узгодивши функції у спільному злочинному плані, всі вказівки щодо постачання товарно-матеріальних цінностей на тимчасово окуповану територію України, на підставі відповідних контрактів укладених між ТОВ«АЛЬКОН ЕНЕРГО» та підприємствами-нерезидентами «MASTER APPROACH», «UNITECH TRADING LP», «EXPANSIA LTD», «ORION CONSORTIUM L.P. », «PREMIUM VERTEX GENERAL TRADING LLC», ОСОБА_6 ,використовуючи власнийномер телефону НОМЕР_4 ,отримував від ОСОБА_7 ,який використовуваввласний номертелефону НОМЕР_3 ,шляхом перепискита розмову мережіІнтернет задопомогою додатку«Viber»,розмов звикористанням мобільногозв`язку. ОСОБА_4 використовуючи власнийномер телефону НОМЕР_2 отримувала вказівки від ОСОБА_6 , який використовував власний номер телефону НОМЕР_4 , а також від ОСОБА_7 , який використовував власний номер телефону НОМЕР_3 , шляхом переписки та розмов у мережі Інтернет за допомогою додатку «Viber», розмов з використанням мобільного зв`язку та безпосередньо при зустрічі.

В подальшому, ОСОБА_6 , діючи на виконання розробленого ОСОБА_7 спільного злочинного плану щодо заволодіння грошовими коштами Державного бюджету України шляхом отримання відшкодування сум податку на додану вартість, та з ціллю досягнення злочинної мети, розуміючи необхідність створення документальної видимості господарських операцій з поставки (експорту) товарно-матеріальних цінностей на адресу нерезидента, умисно діючи впорушення положеньст.203Цивільного кодексуУкраїни,згідно якоїзміст правочинуне можесуперечити вимогамзаконодавства,а правочинмає бутиспрямований нареальне настанняправових наслідків,що обумовленіним,діючи якслужбова особапідприємства,за невстановленихорганом досудовогорозслідування обставин,отримав тапідписав складеніневстановленими органомдосудового розслідуванняособами контрактиз підприємствами-нерезидентами «MASTERAPPROACH»,«UNITECHTRADINGLP»,«EXPANSIALTD»,«ORIONCONSORTIUML.P.»,«PREMIUMVERTEXGENERALTRADINGLLC»,згідно умовяких продавець ТОВ«АЛЬКОН ЕНЕРГО»зобов`язується поставитита передатиу власність,а покупці:«MASTERAPPROACH»,«UNITECHTRADINGLP»,«EXPANSIALTD»,«ORIONCONSORTIUML.P.»,«PREMIUMVERTEXGENERALTRADINGLLC»прийняти таоплатити товарв строкита наумовах відповіднодоговорів,згідно специфікацій.При цьому,маючи наметі уникнутикримінальної відповідальностів майбутньомута наданнязавуальованої формисвоїм діям,невстановленими органомдосудового розслідуванняособами буловключено доконтрактів пункти,згідно якихпоставка здійснюєтьсяавтомобільним транспортомна умовахпоставки FCA-Київ(Інкотермс2010),згідно якихпродавець здійснюєпостачання товару,який пройшовмитне очищеннядля експорту,шляхом переданняпризначеному покупцемперевізнику уназваному місці.Крім того,згідно умоввказаних контрактівпродавець ТОВ «АЛЬКОНЕНЕРГО»,здійснює поставкутовару встроки зазначеніу відповіднійспецифікації,і приумові подачітранспорту покупцем,при цьомузавантажувальні операціїта митнеоформлення товарув режимі«Експорт» здійснюєтьсяпродавцем. При цьому, маючи на меті здійснення перевезення товарно-матеріальних цінностей виключно автомобільним транспортом транзитом через територію Російської Федерації, для подальшого його переміщення через неконтрольовані органами державної влади України ділянки державного кордону на тимчасово окуповану територію Луганської та Донецької областей, контрактами було передбачено, що вантажоодержувачем товару начебто являється фірма (нерезидент): «GLORIA INVESTMENT LLP». Ghana. Accra, 6th AvenueRidge.RidgeTower(РеспублікаГана).

Після чого, ОСОБА_6 реалізуючи наведений вище план із заволодіння грошовими коштами з Державного бюджету України, достовірно знаючи, що відповідно до п. 200.1 ст. 200 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) сума податку на додану вартість, що підлягає бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного періоду, діючи з метою формування від`ємного значення суми податку на додану вартість в розмірі сум сплачених за отриманий товар, ОСОБА_6 уклав ряд фінансово-господарських договорів з суб`єктами господарювання (резидентами) щодо придбання товарно-матеріальних цінностей (продуктів харчування, напоїв та інше), з метою їх подальшого «фіктивного» постачання на адресу одержувача «GLORIA INVESTMENT LLP».

В подальшому, продовжуючи реалізовувати свій злочинний план, за невстановлених органом досудового розслідування обставин, діючи на виконання розробленого ОСОБА_7 злочинного плану та на підставі вказаних вище договорів ОСОБА_6 отримав від постачальників товарів (підприємств резидентів) первинні бухгалтерські документи, які свідчать про здійснену передачу товарно-матеріальних цінностей, а саме відповідні видаткові накладні щодо отримання товарно-матеріальних цінностей, за які сплачено відповідні суми грошових коштів з ПДВ, після чого, на відповідні розрахункові рахунки підприємств-постачальників товарно-матеріальних цінностей, відкриті у банківських установах, з розрахункових рахунків ТОВ «АЛЬКОН ЕНЕРГО» було перераховано вказані грошові суми.

Продовжуючи реалізовувати зазначену вище протиправну схему, діючи на виконання раніше обумовлених умов з ОСОБА_7 та ОСОБА_4 , а також на підставі міжнародних контрактів з вищезазначеними підприємствами нерезидентами ОСОБА_6 у невстановленомумісті тачас,за невстановленихорганом досудовогорозслідування обставин,виготовив тапідписав первиннібухгалтерські документи,а самеспецифікації дозазначених міжнароднихконтрактів зпідприємствами-нерезидентамита пакувальні листи, до яких вніс завідомо неправдиві відомості щодо постачання товарно-матеріальнихцінностей, начебто на адресу одержувача «GLORIA INVESTMENT LLP».

Крім того, ОСОБА_6 продовжуючи реалізовувати спільний з ОСОБА_7 та ОСОБА_4 злочинний план, достовірно знаючи, що відповідно до ст. 195 ПКУ, за нульовою ставкою оподатковуються операції з вивезення товарів за межі митної території України, а товар вважається вивезеним за межі митної території України, якщо таке вивезення підтверджується в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, митною декларацією, оформленою відповідно до вимог митного кодексу України (далі - МКУ), реалізовуючи надані йому організаційно-розпорядчі функції, подавав особисто та надавав усні вказівки співробітникам ТОВ «АЛЬКОН ЕНЕРГО», а також укладав договори з митними брокерами щодо оформлення та подання до митних органів вантажних митних декларацій у відповідності до наявних первинних бухгалтерських документів, та їх подання до митних органів України. При цьому, ОСОБА_6 усвідомлював, що декларантом будуть внесенні неправдиві відомості до вантажних митних декларацій щодо експорту товару, тобто в порушення вимог Порядку заповненнямитних деклараційна бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого Наказом Міністерствафінансів Українивід 30.05.2012 №651, оскільки до декларації будуть внесені завідомо неправдиві відомості щодо одержувача товарно-матеріальних цінностей.

Так, до вказаних вантажних митних декларацій було долучено відповідні товарно-супровідні документи, в тому числі зазначені вище підроблені специфікації (інвойси), пакувальні листи, а також міжнародні товарно-транспортні накладні (CMR), на яких ОСОБА_6 в графі 22 «Підпис та штамп відправника» розписався та поставив печатку підприємства.

Разом з тим, після митного оформлення товарно-матеріальних цінностей та фактичного перетину державних кордонів України та Російської Федерації в міжнародному автомобільному пункті пропуску, водії вантажних транспортних засобів, які здійснювали перевезення на підставі транспортних замовлень до договорів транспортного експедування, з товарно-матеріальними цінностями, найменування яких зазначено в наведених вище вантажних митних деклараціях, фактично слідували не до адреси одержувача товару, що зазначений в товаро-супровідних документах, тобто до «GLORIA INVESTMENT LLP» Ghana, Accra, 6th Avenue Ridge, Ridge Tower, чи до морського порту Новоросійськ, Російська Федерація, а до митно-логістичного терміналу в с. Матвєєв-Курган, Російська Федерація, де здійснювали розвантаження вказаних вище ТМЦ на підставі товарносупровідних документів. В подальшому, ті ж самі ТМЦ перевантажувалися на інші вантажні транспортні засоби, які прямували через автомобільний пункт пропуск Російсько-Українського кордону, на тимчасово окуповану територію Луганської та Донецької областей, через неконтрольовані органами державної влади ділянки державного кордону України.

В подальшому, за невстановлених органом досудового розслідування обставин, на розрахункові рахунки ТОВ «АЛЬКОН ЕНЕРГО» з відповідних з відповідних рахунків підприємств-нерезидентів зараховано грошові кошти в загальній сумі згідно зазначених вище специфікацій (інвойсів).

Після чого, ОСОБА_6 , діючи на виконання зазначеного вище плану, достовірно знаючи, що у відповідності до п.200.1 ст.200 ПКУ, сума податку, що підлягає бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду, а у відповідності до п. 200.4 ПКУ, при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно вказаного вище пункту, така сума підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товару у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200.1.3 статті 200 ПКУ, на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, тобто розуміючи, що ТОВ «АЛЬКОН ЕНЕРГО», підпадає під критерії платника податку на додану вартість, який має право на отримання бюджетного відшкодування, діючи у відповідності до порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України за №21 від 28.01.2016, умисно заповнював та подавав до Центральної ОДПІ м.Харкова ГУ ДФС у Харківській області, податкові декларації, в яких безпідставно зазначав суму від`ємного значення, яка підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку.

В подальшому, ОСОБА_4 , продовжуючи реалізацію спільного злочинного плану, діючи в порядку п.200.7 ПКУ, згідно якого платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації, а також у відповідності до п. 200.18 ПКУ, згідно якого платник податку, який має право на бюджетне відшкодування, подав відповідну заяву та відповідає критеріям, визначеним ПКУ, має право на автоматичне бюджетне відшкодування податку, подала до Центральної ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області відповідні заяви.

В свою чергу, контролюючим органом Центральною ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області, посадові особи якого діяли на підставі Порядку визначення відповідності платника податку на додану вартість критеріям, які дають право на отримання автоматичного бюджетного відшкодування податку на додану вартість, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 за №1128, який містить відповідний алгоритм отримання підприємством права на автоматичне бюджетне відшкодування, а також у відповідності до Регламенту опрацювання податкових декларацій з податку на додану вартість, за якими нараховане від`ємне значення та/або задекларовано бюджетне відшкодування податку на додану вартість, затверджений наказом ДПС України від 19.06.2012 за №522, здійснили камеральні перевірки поданих ТОВ «АЛЬКОНЕНЕРГО» податкових декларацій, та не будучи обізнаними про фіктивність вказаних експортних операцій і злочинні наміри ОСОБА_4 , ОСОБА_6 та ОСОБА_7 , склали довідки, згідно висновків яких ТОВ «АЛЬКОНЕНЕРГО» відповідає критеріям та має право на отримання автоматичного бюджетного відшкодування податку на додану вартість за відповідними податковими деклараціями з податку на додану вартість.

В подальшому, за результатами проведених камеральних перевірок зазначених декларацій, Державною фіскальною службою України на адресу Державної Казначейської служби України, яка згідно абз.5 підпункту 2 пункту 4 Положення про Державну казначейську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.04.2015 №215, відповідно до покладених на неї завдань та в установленому законодавством порядку забезпечує казначейське обслуговування бюджетних коштів на основі ведення єдиного казначейського рахунка, зокрема здійснює бюджетне відшкодування податку на додану вартість, скеровано відповідні листи щодо узагальненої інформації (визначених у висновках) обсягів сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість, по платникам, які мають право на автоматичне бюджетне відшкодування, згідно яких ТОВ «АЛЬКОН ЕНЕРГО» маєправо набюджетне відшкодуваннязаявлених узаявах пробюджетне відшкодуваннясум від`ємногозначення податковогокредиту,після чогона вказаніу заявахрозрахункові рахункивідкриті ТОВ «АЛЬКОН ЕНЕРГО» у банківських установах з рахунку № НОМЕР_6 Управління Державної казначейської служби України у Шевченківському районі м.Харкова, надійшли грошові кошти, за призначенням платежу «Відшкодування податку на додану вартість».

В подальшому, всі зазначені кошти отримані в якості відшкодування ТОВ«АЛЬКОН ЕНЕРГО» податку на додану вартість, були використані ОСОБА_4 , ОСОБА_6 та ОСОБА_7 для закупівлі товарно-матеріальних цінностей, з метою їх подальшої реалізації.

Згідно висновку експертів Київського науково-дослідного інституту судових експертиз за результатами проведення судово-економічної експертизи №13871/13872/18-71 від 24.10.2018, зарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок ТОВ«АЛЬКОН ЕНЕРГО» у банку в 2016-2017 роках в загальній сумі 4962017,00 гривень, в тому числі за експортними операціями ТОВ«АЛЬКОН ЕНЕРГО» документально підтверджується.

14 червня 2019 року громадянці України ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.5 ст.191, ч.2 ст.366 КК України.

Вищевказані обставиниу своїйсукупності даютьпідстави підозрювати ОСОБА_4 у вчиненінею кримінальнихправопорушень,передбачених ч.5ст.191,ч.2ст.366КК Україниі підтверджуютьсяматеріалами кримінальногопровадження.

Підозра ОСОБА_4 повністю обґрунтовується зібраними у кримінальному провадженні доказами: показаннями свідків, висновками експертів, речовими доказами, а також іншими матеріалами кримінального провадження у своїй сукупності.

14.06.2019 постановою слідчого в ОВС СУ Головного управління СБУ у м.Києві та Київської області ОСОБА_9 громадянку України ОСОБА_4 оголошено у розшук.

25.06.2019 Дніпровським районним судом м.Києва винесено ухвалу на затримання з метою приводу до Дніпровського районного суду м. Києва для участі у розгляді клопотання про обрання запобіжного заходу у виді тримання під вартою ОСОБА_4

28.08.19 Харківським прикордонним загоном-Державної прикордонної служби України митний пост «Гоптівка» затримано громадянку України ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .

29.08.2019 Дніпровським районним судом м. Києва обрано запобіжний захід щодо ОСОБА_4 у вигляді тримання під вартою строком на 60 днів, до 26 жовтня 2019 року включно. Одночасно визначено альтернативний запобіжний захід - заставу у розмірі 100 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, що відповідно становить 192100 гривень та у разі її внесення покласти на підозрювану ОСОБА_4 наступні обов`язки:

- прибуття за кожною вимогою слідчого, прокурора та суду;

- не відлучатись з м. Харкова без дозволу слідчого, прокурора або суду;

- повідомляти слідчого, прокурора та суд про зміну місця проживання.

30.08.2019 ОСОБА_4 було внесено заставу у розмірі 192100 гривень та цього ж дня вона звільнена з-під варти.

08.10.2019 досудове розслідуванняукримінальному провадженні№22019101110000135від 30.08.2019,за підозроюгромадянки ОСОБА_4 у вчиненнікримінальних правопорушень,передбачених ч.5ст.191,ч.2ст.366КК України,на підставіст.283КПК Українизавершенота надано доступ ОСОБА_4 та її адвокату до матеріалів кримінального провадження.

На даний час, органом досудового розслідування виконуються вимоги ст. 290 КПК України з підозрюваною та її захисником, тобто вчиняються процесуальні дії для підготовки та направлення матеріалів кримінального провадження з обвинувальним актом до суду.

При цьому заявлені ризики, які стали підставою для обрання запобіжного заходу підозрюваній ОСОБА_4 зазначені в ст.177 КПК України, не зменшилися.

Так, ОСОБА_4 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, за яке передбачено покарання строком від семи до дванадцяти років позбавлення волі з конфіскацією майна. Такі обставини, в сукупності з даними про особу ОСОБА_4 , свідчать про наявність ризику того, що остання не маючи запобіжного заходу може не виконати покладені на даний час на неї обов`язки, та може призвести до того, що ОСОБА_4 може переховуватися від органів досудового розслідування і суду, незаконно впливати на свідків, покази яких мають істотне значення для кримінального провадження, здійснювати вплив на осіб, які брали участь в якості понятих під час проведення слідчих, процесуальних дій та свідків у кримінальному провадженні, а також інших потенційних свідків, покази яких мають значення у цьому кримінальному провадженні.

У зв`язку з викладеним, для забезпечення належної процесуальної поведінки підозрюваної ОСОБА_4 , враховуючи, що заявлені при обранні останній запобіжного заходу ризики, передбачені ст.177 КПК України, продовжують існувати, орган досудового розслідування вважає за необхідне звернутися до суду з клопотанням про продовження строку дії покладених обов`язків на підозрювану ОСОБА_4 строком на два місяці.

Прокурор в судовому засіданні клопотання підтримав з підстав, викладених у ньому, і стверджував, що ризики продовжують існувати та продовження обов`язків сприятиме належної процесуальної поведінки підозрюваної.При цьому пояснив, що строк досудового розслідування не продовжувався, в даний час сторона захисту знайомится з матеріалами справи, тому строк зупинений.

Підозрювана ОСОБА_4 та її захисник адвокат ОСОБА_5 , при вирішення даного клопотання поклалися на розсуд суду, при цьому пояснили, що наміру переховуватися у підозрюваної немає, вона завжди зявляється. В даний час вони знайомляться з матеріалами справи. Крім того, на думку захисника, заходи забезпечення у кримінальному провадженні можуть бути застосовані лише в межах строку досудового розслідування.

Вислухавши доводи та пояснення підозрюваної та її захисника, доводи прокурора, дослідивши матеріали справи в їх сукупності, слідчий суддя приходить до наступних висновків.

Судом було встановлено, що 30.08.2019 року до Єдиного реєстру досудових розслідувань були внесені відомості про скоєння злочинів, передбачених ч.5 ст.191, ч.2 ст.366 КК України (кримінальне провадження №22019101110000135).

29.08.2019 слідчим суддею Дніпровського районного суду м.Києва обрано запобіжний захід щодо ОСОБА_4 у вигляді тримання під вартою строком на 60 днів, до 26 жовтня 2019 року включно. Одночасно визначено альтернативний запобіжний захід - заставу у розмірі 100 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, що відповідно становить 192100 гривень та у разі її внесення покласти на підозрювану ОСОБА_4 наступні обов`язки: прибуття за кожною вимогою слідчого, прокурора та суду; не відлучатись з м. Харкова без дозволу слідчого, прокурора або суду; повідомляти слідчого, прокурора та суд про зміну місця проживання.

30.08.2019 ОСОБА_4 було внесено заставу у розмірі 192100 гривень та цього ж дня вона звільнена з-під варти. В даний час до підозрюваної застосовано запобіжний захід у вигляді застави.

08.10.2019 досудове розслідуванняукримінальному провадженні№22019101110000135від 30.08.2019,за підозроюгромадянки ОСОБА_4 у вчиненнікримінальних правопорушень,передбачених ч.5ст.191,ч.2ст.366КК України,на підставіст.283КПК Українизавершенота надано доступ ОСОБА_4 та її адвокату до матеріалів кримінального провадження.

Причетність підозрюваної до інкримінованих їй кримінальних правопорушень підтверджуються достатніми на цьому етапі розслідування доказами.

Згідно з ч.7ст.194КПК України обов`язки, передбаченічастинами п`ятоюташостоюцієї статті, можуть бути покладені на підозрюваного, обвинуваченого на строк не більше двох місяців. У разі необхідності цей строк може бути продовжений за клопотанням прокурора в порядку, передбаченомустаттею 199цього Кодексу. Після закінчення строку, в тому числі продовженого, на який на підозрюваного, обвинуваченого були покладені відповідні обов`язки, ухвала про застосування запобіжного заходу в цій частині припиняє свою дію і обов`язки скасовуються.

Відповідно до ч.3 ст.199 КПК України клопотання про продовження строку тримання під вартою, крім відомостей, зазначених устатті 184цього Кодексу, повинно містити:

1) виклад обставин, які свідчать про те, що заявлений ризик не зменшився або з`явилися нові ризики, які виправдовують тримання особи під вартою;

2) виклад обставин, які перешкоджаютьзавершенню досудовогорозслідування до закінчення дії попередньої ухвали про тримання під вартою.

Разом з тим, звертаючись з клопотанням про продовження строку дії покладених на ОСОБА_4 обов`язків, прокурором не надано доказів щодо продовження строків досудового розслідування та не наведено підстав, які перешкоджають завершенню досудового розслідування.

Як вбачається зі змісту клопотання про продовження строку дії покладених на ОСОБА_4 обов`язків, органом досудового розслідування виконуються вимоги ст.290 КПК України з підозрюваною та її захисником, тобто вчиняються процесуальні дії для підготовки та направлення матеріалів кримінального провадження з обвинувальним актом до суду, що є завершальною стадією досудового розслідування.

У відповідності до положення ч.7ст.194 КПК України, після закінчення строку, в тому числі продовженого, на який на підозрюваного, обвинуваченого були покладені відповідні обов`язки,ухвала про застосування запобіжного заходу в цій частині припиняє свою дію і обов`язки скасовуються.

Виходячи з нормКПК України, запобіжний захід у вигляді застави не має строкового виразу, а свою дію припиняє лише у випадку його скасування чи зміни.

Тобто, у цьому випадку, ухвала слідчого судді від 29.08.2019 у справі №755/18139/19 в частині обрання підозрюваній запобіжного заходу у вигляді застави продовжує свою дію.

За встановлених обставин, на переконання слідчого судді, зважаючи на факт застосування відносно підозрюваної запобіжного заходу у вигляді застави, існування покладених на неї обов`язків відповідно дост.42 КПК України, які кореспондуються із тими, які заявлено прокурором продовжити, з урахуванням кваліфікації, тяжкості, характеру та обставин вчиненого кримінального правопорушення, стадії досудового розслідування, даних про особу підозрюваної, продовження строку виконання покладених на підозрювану обов`язків у зв`язку із застосуванням запобіжного заходу у вигляді застави, на даному етапі кримінального провадження не є виправданим, а запобігання існуючим ризикам та неналежної процесуальної поведінки підозрюваної достатньою мірою забезпечується діючим запобіжним заходом.

Згідно ч.1ст.22 КПК України, кримінальне провадження здійснюється на основі змагальності, що передбачає самостійне обстоювання стороною обвинувачення і стороною захисту їхніх правових позицій, прав, свобод і законних інтересів засобами, передбаченими цим Кодексом.

Сторони кримінального провадження мають рівні права на збирання та подання до суду речей, документів, інших доказів, клопотань, скарг, а також на реалізацію інших процесуальних прав, передбачених цим Кодексом (ч.2ст.22 КПК України).

Як наслідок з огляду на наведене, слідчий суддя за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин провадження, які йому відомі, на час розгляду клопотання, керуючись законом, оцінюючи кожний доказ, що наявний у провадженні, з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку вважає, що дане клопотання задоволенню не підлягає з вищевказаних підстав.

У той же час, слідчий суддя вважає за необхідне роз`яснити підозрюваній, що згідно п.п.1, 2, 3 ч.7ст.42 КПК України, підозрюваний зобов`язаний: 1) прибути за викликом до слідчого, прокурора, слідчого судді, суду, а в разі неможливості прибути за викликом у призначений строк - заздалегідь повідомити про це зазначених осіб; 2) виконувати обов`язки, покладені на нього рішенням про застосування заходів забезпечення кримінального провадження; 3) підкорятися законним вимогам та розпорядженням слідчого, прокурора, слідчого судді, суду.

Керуючись ст.ст.3, 176-178, 183, 193, 194, 199, 309, 372-376, 395 КПК України, слідчий суддя, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні клопотання прокурора відділу прокуратури Київської області ОСОБА_3 про продовження строку дії покладених обов`язків у кримінальному провадженні №22019101110000135 відносно ОСОБА_4 відмовити.

Копію ухвали вручити прокурору, підозрюваній та її захиснику.

Будь-які твердження чи заяви підозрюваної, зроблені під час розгляду клопотання про продовження строку дії покладених обов`язків, не можуть бути використані на доведення її винуватості у кримінальному правопорушенні, у вчиненні якого вона підозрюється, або у будь-якому іншому кримінальному правопорушенні.

Повний текст ухвали оголосити учасникам судового провадження у судовому засіданні о 16-00 годині 24 жовтня 2019 року.

Ухвала оскарженнюне підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя Дніпровського районного суду

м. Києва ОСОБА_1

СудДніпровський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення23.10.2019
Оприлюднено22.02.2023
Номер документу85602854
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про інші клопотання

Судовий реєстр по справі —755/16946/19

Ухвала від 23.10.2019

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Іваніна Ю. В.

Ухвала від 23.10.2019

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Іваніна Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні