Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 листопада 2019 р. № 520/10165/19
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Заічко О.В.,
при секретареві судового засідання - Мараєвій О.В.,
розглянувши у письмовому провадженні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення до Товариства з обмеженою відповідальністю "МЕДІАНЕТ-ІНВЕСТ" про анулювання ліцензії ,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом про анулювання ліцензії провайдера програмної послуги серія НР № 00105-п від 08.01.2013 року Товариства з обмеженою відповідальністю "МЕДІАНЕТ-ІНВЕСТ".
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив про невиконання відповідачем вимог Закону України "Про телебачення та радіомовлення".
Від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи у письмовому провадженні.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, відзив на позов не надав.
Згідно ч.6 ст. 162 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Суд, на підставі ст. 205 КАС України, вважає можливим розглянути справу у письмовому провадженні.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно до вимог ч. 4 ст. 229 КАС України.
Дослідивши наявні у матеріалах справи докази, суд встановив наступне.
Позивачем було видано відповідачеві ліцензію провайдера програмної послуги серія НР № 00105-п від 08.01.2013 року.
Розпорядженням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 03.08.2018 року № 17/1108, враховуючи рішення позивача від 12.07.2018 року № 1048 про порушення відповідачем ч.4 ст.12, ч.9.ст.40 Закону України "Про телебачення та радіомовлення" та накладення на нього штрафу, було зобов`язано останнього у період з 01.01.2019 року по 31.03.2019 року подати звіт про свою структуру власності за 2018 рік.
Позивачем було проведено перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "МЕДІАНЕТ-ІНВЕСТ" з питання своєчасності подання телерадіоорганізаціями та провайдерами програмної послуги інформації про структуру власності, результати якої викладено в акті від 16.07.2019 року № 1.
Висновки перевірки свідчать про невиконання, зокрема, відповідачем розпорядження Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 03.08.2018 року № 17/1108 та неподання ним звіту про структуру власності.
У зв`язку з зазначеним, позивачем прийнято рішення від 15.08.2019 року № 1253 "Про звернення до суду щодо анулювання ліцензії провайдера програмної послуги серія HP № 00105-п від 08.01.2013", яким вирішено:
1. Визнати порушення ТОВ "МЕДІАНЕТ-ІНВЕСТ": частини четвертої статті 12 Закону України "Про телебачення і радіомовлення", частини дев`ятої статті 40 Закону України "Про телебачення і радіомовлення".
2. Звернутись до суду про анулювання ліцензії провайдера програмної послуги серія НР № 00105-п від 08.01.2013 ТОВ МЕДІАНЕТ-ІНВЕСТ , Харків, у зв`язку із невиконанням ліцензіатом розпорядження Національної ради про усунення порушення.
В ході розгляду справи встановлено, що рішення позивача від 12.07.2018 року № 1048 та від 15.08.2019 року № 1253 відповідачем не оскаржувались.
По суті позову суд зазначає наступне.
За приписами ст.1 Закону України "Про телебачення і радіомовлення", ліцензія провайдера програмної послуги - документ державного зразка, який видається Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення та засвідчує право ліцензіата надавати програмні послуги з використанням ресурсу багатоканальних телемереж; ліцензіат (власник ліцензії) - юридична або фізична особа, якій Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення видала відповідну ліцензію.
Згідно ч.3 та 4 ст. 7 Закону України "Про телебачення та радіомовлення", забезпечення формування та реалізація державної політики у сфері телебачення і радіомовлення покладаються на центральний орган виконавчої влади. Єдиним органом державного регулювання діяльності у сфері телебачення і радіомовлення незалежно від способу розповсюдження телерадіопрограм і передач є Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення (далі - Національна рада).
До повноважень Національної ради, в силу Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" належать наглядові (ст. 13 Закону), регуляторні (ст. 14 Закону) та щодо організації та перспектив розвитку телерадіомовлення (ст. 15 Закону).
Частиною 1 статті 18 Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" передбачено, що ліцензування телерадіомовлення здійснює Національна рада.
Відповідно до ч. 2 ст. 18 Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" ліцензія Національної ради на телерадіомовлення є єдиним і достатнім документом довільного характеру, що дає право ліцензіату вести телерадіомовлення.
Статтею 27 Закону України "Про телебачення та радіомовлення" передбачено, що ліцензіат зобов`язаний виконувати умови ліцензії.
Згідно ч.4 ст.12 Закону України "Про телебачення та радіомовлення", суб`єкт інформаційної діяльності у сфері телебачення і радіомовлення щороку подає Національній раді інформацію про свою структуру власності в порядку та за формою, що встановлюються Національною радою. Неподання, несвоєчасне подання такої інформації або подання інформації, що не відповідає дійсності, є підставою для застосування Національною радою санкцій відповідно до цього Закону.
Відповідно до ч.9 ст.40 Закону України "Про телебачення та радіомовлення" провайдер програмної послуги зобов`язаний: а) щороку, до 31 березня, оприлюднювати на своєму офіційному веб-сайті та подавати до Національної ради звіт за попередній (звітний) рік діяльності, в якому зазначаються: відомості про будь-які зміни у структурі власності за звітний рік; відомості про всіх кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) та пов`язаних осіб (для кожної з осіб - прізвище, ім`я, по батькові, дата народження, громадянство, адреса); відомості про осіб, які впродовж звітного року надавали провайдеру програмної послуги фінансування (кредити, позики, фінансову допомогу тощо), якщо загальна сума такого фінансування від однієї особи впродовж звітного року становила 125 і більше мінімальних заробітних плат; б) розміщувати на своєму офіційному веб-сайті інформацію про структуру власності.
Відповідно до ч.6 ст.72 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" Національна рада може застосовувати до телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги такі санкції: оголошення попередження; стягнення штрафу; анулювання ліцензії на підставі рішення суду за позовом Національної ради.
Згідно ч.13 ст.72 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" якщо порушення не були усунені після застосування санкції у вигляді стягнення штрафу, Національна рада звертається до суду з позовом про анулювання ліцензії на мовлення телерадіоорганізації або анулювання ліцензії провайдера програмної послуги.
В ході розгляду справи встановлено та матеріалами справи підтверджено факт неусунення відповідачем порушень після застосування санкції у вигляді стягнення штрафу, у свою чергу, відповідач не надав суду доказів на спростування зазначеного.
Згідно ч.1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Розподіл судових витрат в порядку ст.139 КАС України не здійснюється.
Керуючись ст. ст. 243-246, 250, 255, 295, 297 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (вул. Прорізна, буд. 2,м. Київ,01601, код ЄДРПОУ00063928) до Товариства з обмеженою відповідальністю "МЕДІАНЕТ-ІНВЕСТ" (вул. Цілиноградська, буд. 36,м. Харків,61051, код ЄДРПОУ37876517) про анулювання ліцензії - задовольнити.
Анулювати ліцензію провайдера програмної послуги серія НР № 00105-п від 08.01.2013 року Товариства з обмеженою відповідальністю "МЕДІАНЕТ-ІНВЕСТ"(вул. Цілиноградська, буд. 36,м. Харків,61051, код ЄДРПОУ37876517).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржено протягом тридцяти днів з дня його складання у повному обсязі шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду або в порядку, передбаченому п. 15.5 Розділу VII КАС України, а саме: до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд.
Повний текст рішення складено 13 листопада 2019 року.
Суддя Заічко О.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.11.2019 |
Оприлюднено | 15.11.2019 |
Номер документу | 85606505 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Заічко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні