Рішення
від 11.10.2019 по справі 220/2751/18
ВЕЛИКОНОВОСІЛКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Номер справи 220/2751/18

Номер провадження № 2/220/139/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 жовтня 2019 року смт.Велика Новосілка Донецької області

Великоновосілківський районний суд Донецької області у складі:

головуючого судді Яненко Г.М.

за участі секретаря судового засідання Чернякової В.С.

розглянувши матеріали справи за позовом Селянського (фермерського) господарства Прометей до ОСОБА_1 , приватного виконавця виконавчого округу Донецької області Чернецького Юрія Дмитровича, державного підприємства СЕТАМ , про визнання недійсними електронних торгів,

встановив:

СФГ "Прометей" звернулось у Великоновосілківський районний суд Донецької області з позовом до ОСОБА_1 , приватного виконавця виконавчого округу Донецької області Чернецького Юрія Дмитровича, державного підприємства СЕТАМ , про визнання недійсними електронних торгів.

Вимоги позивача мотивовано тим, що продаж належного позивачу майна здійснено в період дії арешту, накладеного у іншій цивільній справі, в оголошенні про торги містилась недостовірна інформація та відсутня інформація про обтяження, обмеження щодо майна, права третіх осіб, в провадженні державного та приватного виконавців одночасно перебували виконавчі провадження на виконання одного й того ж судового рішення, на торги виставлено майно без проведення його вилучення у встановленому законом порядку, оцінка майна проведена без погодження його вартості з власником-боржником, в акті про проведені електронні торги відсутня інформація про документи, які посвідчують право власності боржника на майно та посилання на суму, внесену переможцем торів.

У відзивах на позов та усних поясненнях представника відповідача №1, відповідачі проти позову заперечили посилаючись на його безпідставність та звернули увагу суду на вчинення виконавчих дій та проведення торгів у повній відповідності до приписів закону.

В судове засідання учасники справи не з`явились. Від позивача, відповідачів №2 та №3 надійшли клопотання про можливість судового розгляду без їх участі.

Від представника відповідача №1 надійшло клопотання про відкладення.

Зважаючи на те, що участь представників сторін не визнавалась судом обов`язковою, обставин, які перешкоджають розгляду справи без участі представників не зазначено, суд вважає за можливе розглянути справу в письмовому провадженні за наявними документами.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення позивача, представника відповідача №1 у підготовчому судовому засіданні, судом встановлено:

Рішенням господарського суду Донецької області від 19.10.2016р., що набрало законної сили 04.11.2016 р.у справі № 905/2458/16 позовні вимоги Приватного підприємства Рондо (85582, Донецька обл., Великоновосілківський район, с. Нескучне, вул. Немировича - Данченка, 11, ідентифікаційний код 25113159) задоволено та постановлено стягнути з Селянського (фермерського) господарства Прометей (85500, Донецька обл., Великоновосілківський район, смт. Велика Новосілка, вул. Пушкіна, 36, ідентифікаційний код 24310751) 658 240 (шістсот п`ятдесят вісім тисяч двісті сорок) грн. 34 коп. боргу та 9 873 (дев`ять тисяч вісімсот сімдесят три) грн. 61 коп. витрат по сплаті судового збору у сумі.

В добровільному порядку боржник судове рішення не виконав.

На виконання судового рішення 15.11.2016 року господарським судом Донецької області видано відповідний наказ.

05.12.2016 року наказ господарського суду Донецької області від 15.11.2016 року № 905/2458/16 предявлено до виконання в Великоновосілківський РВДВС ГТУЮ у Донецькій області

06.12.2016 року головним державним виконавцем Кравченко Л.І. було відкрито виконавче провадження.

Того ж дня вказаним вище виконавцем було винесено постанову про накладення арешту на все майно боржника.

На виконання виконачого документа державним виконавцем вчинялось ряд виконавчих дій направлених на розшук майна боржника та було накладено штраф за невиконання законних вимог державного виконавця.

20.03.2018 року начальник Великоновосілківського РВ ДВС ГТУЮ у Донецькій області Пирог С.М. виніс Постанову про повернення виконавчого документа стягувачу, з підстави відсутності у боржника майна та коштів на яке може бути звернено стягнення, а транспортний засіб, який належить боржнику не був виявлений протягом року, сума боргу на час повернення виконавчого документа становила 663289,93 гривень, та встановлено строк пред`явлення виконавчого документа до виконання - до 20.03.2021 року.

16.07.2018 року приватний виконавецьвиконавчого округу Донецької області Чернецький Юрій Дмитрович прийняв до виконання наказ господарського суду Донецької області від 15.11.2016 року № 905/2458/16, за яким боржник Селянське (фермерське) господарство Прометей код ЄДРПОУ 24310751, стягувач Приватне підприємство Рондо код ЄДРПОУ 25113159, черга 1, сума стягнення основного боргу в сумі 658240,34 грн., та витрати по сплаті судового збору у сумі 9873,61 грн.

Як вбачається з інформації про виконавче провадження (а.с.18-20) приватним виконавцем Чернецьким Ю.Д. вчинено виконавчі дії:

17.07.2018 року винесено постанову про арешт майна боржника.

20.07.2018р. постановлено стягнути 1200 грн. витрат на проведення виконавчих дій.

23.07.2018р. постановлено звернути стягнення на кошти на рахунках боржника накладено арешт на його рахунки в банках.

21.08.2018р. оголошено про розшук майна боржника,

22.08.2018р. за участі працівників поліції проведено опис майна боржника за адресою: АДРЕСА_1 , автозаправна станція Янісоль ;

24.08.2018р. винесено постанову про призначення суб`єкта оціночної дяльності - суб`єкта господарювання для участі у виконавчому провадженні;

14.09.2018р. виготовлено експертну оцінку майна автозаправної станції Янісоль вартість майна визначено в сумі 1036080 гривень;

26.09.2018 року майно приміщення автозаправочної станції Янісоль , що знаходиться по АДРЕСА_1 передано на реалізацію Державному підприємству СЕТАМ , регіональна філія у Дніпропетровській області (Дніпропетровська обл., смт Ювілейне, вул. Магістральна, буд. 34);

23.11.2018 року було проведено електронні торги з реалізації майна С(Ф)Г Прометей код ЄДРПОУ 24310751 - будівлі і споруди автозаправної станції Янісоль загальною площею 356,00 кв.м. за адресою: Донецька область Великоновосілківський район, смт. Велика Новосілка, вулиця Верхня, будинок 6 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1101248014212), переможець учасник 5. Відповідно до акта проведення електронних торгів від 23.11.2018 року, реєстраційний номер виконавого провадження № НОМЕР_3 переможцем визнано ОСОБА_1 , паспорт серія НОМЕР_1 , АДРЕСА_2 . Згідно до протоколу № 371561 від 23.11.2018 року лот № НОМЕР_2 , ЄДРВП № НОМЕР_3, переможцем внесено на рахунок продавця кошти у розмірі 1045000,00грн.

27.11.2018 року винесено постанову про стягнення з боржника основної винагороди;

30.11.2018 року винесено постанову про стягнення з боржника витрат на проведення виконавчих дій, як на час винесення постанови складають 1400,00 грн.;

03.12.2018 року у зв`язку з виконанням судового рішення повністю, приватним виконавцем Чернецьким Ю.Д. винесено постанову про зняття арешту з коштів; зняття арешту з майна , припинення розшуку майна боржника. інших виконавчих дій.

При цьому, боржник (позивач у справі) самостійно в добровільному порядку рішення господарського суду не виконав, інше майно для задоволення вимог кредитора не запропонував, визначену експертом вартість майна не оспорив, зі скаргою на дії ДВС чи то заявою про зупинення виконання судового рішення, продажу майна в порядку визначеному ГПК України не звертався. Доказів на підтвердження іншого суду не представлено.

З`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються доводи сторін, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи, суд прийшов до висновку про відсутність підстав для задоволення позову з огляду на таке.

Відповідно до ч. 1ст. 13 ЦПК України, суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

За змістом пункту 3 частини 1 статті 129 Конституції України,ст. 81 ЦПК України, кожна сторона повинна довести належними і допустимими доказами ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Частиною першою статті 15 ЦК України визначено право кожної особи на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

Особа, права якої порушено, може скористатися не будь-яким, а конкретним способом захисту свого права. Під способами захисту суб`єктивних цивільних прав розуміють закріплені законом матеріально-правові заходи примусового характеру, за допомогою яких проводиться поновлення (визнання) порушених (оспорюваних) прав та вплив на порушника.

Згідно із ч. 2 ст. 16, ч. 1 ст. 215 ЦК України одним зі способів захисту порушеного права є визнання недійсним правочину, укладеного з недодержанням стороною (сторонами) вимог, установлених частинами першою - третьою, п`ятою, шостою статті 203 цього Кодекс), зокрема у зв`язку з невідповідністю змісту правочину цьому Кодексу та іншим актам цивільного законодавства.

Виходячи з аналізу правової природи процедури реалізації майна на прилюдних торгах, яка полягає в продажу майна, тобто в забезпеченні переходу права власності на майно боржника, на яке звернуто стягнення, до покупця - учасника прилюдних торгів, та ураховуючи особливості, передбачені законодавством щодо проведення прилюдних торгів, складання за результатами їх проведення акта проведення прилюдних торгів є оформленням договірних відносин купівлі-продажу майна на публічних торгах, тобто є правочином.

Наведене узгоджується з нормами ч. 4 ст. 656 ЦК України, за якою до договору купівлі-продажу на біржах, аукціонах (публічних торгах) застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено законом про ці види договорів купівлі-продажу або не випливає з їхньої суті.

Таким чином, правова природа продажу майна з публічних торгів дає підстави для можливості визнання торгів недійсними за правилами визнання недійсними правочинів, зокрема на підставі норм цивільного законодавства (ст.ст. 203, 215 ЦК України) про недійсність правочину як такого, що не відповідає вимогам закону, у разі невиконання вимог щодо процедури порядку проведення торгів.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду України 22 лютого 2017 року у справі 6-2677цс16.

Відповідно до ч. 1 ст. 203 ЦК України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.

Частиною 1 статті 215 ЦК України передбачено, що підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені ч.ч. 1-3, 5, 6 ст. 203 цього Кодексу. Як вбачається із частини 3 вказаної вище статті, якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).

Пунктом 7 постанови Пленуму Верховного Суду України Про судову практику розгляду цивільних справ про визнання правочинів недійсними № 9 від 06 листопада 2009 року передбачено, що правочин може бути визнаний недійсним лише з підстав, визначених законом, та із застосуванням наслідків недійсності, передбачених законом.

Законом України "Про виконавче провадження" від 02.06.2016 № 1404-VIII встановлено загальні правові основи організації та діяльності виконавчої служби, її завдання та компетенцію, а також визначено учасників виконавчого провадження, закріплено їхні права та обов`язки, у тому числі право стягувачів і боржників та інших учасників виконавчого провадження на оскарження дій (бездіяльності) державного виконавця та порядок цього оскарження.

Відповідно до ст. 1 Закону України Про виконавче провадження , виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Згідно ч. 1 ст. 5 Закону України Про виконавче провадження , примусове виконання рішень покладається на органи державної виконавчої служби (державних виконавців) та у передбачених цим Законом випадках на приватних виконавців, правовий статус та організація діяльності яких встановлюються Законом України "Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів".

Відповідно до ч. 1 ст 18 Закону України Про виконавче провадження , виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.

Частиною 3 ст 18 Закону України Про виконавче провадження , передбачено, що виконавець під час здійснення виконавчого провадження має право, зокрема накладати арешт на майно боржника, опечатувати, вилучати, передавати таке майно на зберігання та реалізовувати його в установленому законодавством порядку; накладати арешт на кошти та інші цінності боржника, зокрема на кошти, які перебувають у касах, на рахунках у банках, інших фінансових установах та органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів (крім коштів на рахунках платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, коштів на рахунках із спеціальним режимом використання, спеціальних та інших рахунках, звернення стягнення на які заборонено законом), на рахунки в цінних паперах, а також опечатувати каси, приміщення і місця зберігання грошей.

Пунктом 4 ст. 18 Закону України Про виконавче провадження на сторін виконавчогопровадження покладено обов`язок невідкладно, не пізніше наступного робочого дня після настання відповідних обставин, письмово повідомити виконавцю про повне чи часткове самостійне виконання рішення боржником, а також про виникнення обставин, що обумовлюють обов`язкове зупинення вчинення виконавчих дій, про встановлення відстрочки або розстрочки виконання, зміну способу і порядку виконання рішення, зміну місця проживання чи перебування (у тому числі зміну їх реєстрації) або місцезнаходження, а боржник - фізична особа - також про зміну місця роботи.

Серед іншого, в порядку п.5 ст. 18 Закону України Про виконавче провадження боржник зобов`язаний утримуватися від вчинення дій, що унеможливлюють чи ускладнюють виконання рішення, за рішеннями майнового характеру подати виконавцю протягом п`яти робочих днів з дня відкриття виконавчого провадження декларацію про доходи та майно боржника, зокрема про майно, яким він володіє спільно з іншими особами, про рахунки у банках чи інших фінансових установах, про майно, що перебуває в заставі (іпотеці) або в інших осіб, чи про кошти та майно, належні йому від інших осіб, за формою, встановленою Міністерством юстиції України;

Відповідно до ст. 20 Закону України Про виконавче провадження для з`ясування та роз`яснення питань, що виникають під час здійснення виконавчого провадження і потребують спеціальних знань, виконавець виносить постанову про залучення експерта або спеціаліста (кількох експертів або спеціалістів), а для проведення оцінки майна - суб`єктів оціночної діяльності - суб`єктів господарювання. Експертом або спеціалістом може бути будь-яка дієздатна особа, яка має необхідні знання, кваліфікацію та досвід роботи у відповідній галузі. Експерт або спеціаліст зобов`язаний надати письмовий висновок, а суб`єкт оціночної діяльності - суб`єкт господарювання - письмовий звіт з питань, що містяться в постанові, протягом 15 робочих днів з дня ознайомлення з постановою виконавця. Цей строк може бути продовжений до 30 робочих днів за погодженням з виконавцем.

В порядку ст.28 Закону України Про виконавче провадження , копії постанов виконавця та інші документи виконавчого провадження (далі - документи виконавчого провадження) доводяться виконавцем до відома сторін та інших учасників виконавчого провадження, надсилаються адресатам простим поштовим відправленням або доставляються кур`єром, крім постанов про відкриття виконавчого провадження, про повернення виконавчого документа стягувачу, повідомлення стягувачу про повернення виконавчого документа без прийняття до виконання, постанов, передбачених пунктами 1 - 4 частини дев`ятої статті 71 цього Закону, які надсилаються рекомендованим поштовим відправленням. Боржник вважається повідомленим про початок примусового виконання рішень, якщо йому надіслано постанову про відкриття виконавчого провадження за адресою, зазначеною у виконавчому документі.

Підстави для зупинення вчинення виконавчих дій наведено у ст. 34 Закону України Про виконавче провадження , серед яких зупинення судом стягнення на підставі виконавчого документа, зупинення судом реалізації арештованого майна у разі відсутності іншого майна боржника, на яке може бути звернено стягнення, звернення виконавця та/або заінтересованої особи до суду із заявою про заміну вибулої сторони правонаступником у порядку, встановленому частиною п`ятою статті 15 цього Закону, надання судом, який видав виконавчий документ, відстрочки виконання рішення;

Звернення стягнення на майно боржника, відповідно до ст. 48 Закону України Про виконавче провадження полягає в його арешті, вилученні (списанні коштів з рахунків) та примусовій реалізації.

Про звернення стягнення на майно боржника виконавець виносить постанову.

Згідно з ч. 5. ст. 52 Закону України Про виконавче провадження , у разі відсутності у боржника - юридичної особи коштів в обсязі, необхідному для покриття заборгованості, стягнення звертається на інше майно, належне такому боржникові або закріплене за ним, у тому числі на майно, що обліковується на окремому балансі філії, представництва та іншого відокремленого підрозділу боржника - юридичної особи (крім майна, вилученого з цивільного обороту, або обмежено оборотоздатного майна, майна, на яке не може бути звернено стягнення), незалежно від того, хто фактично використовує таке майно.

Арешт майна (коштів) боржника, в порядку ст. 56 Закону України Про виконавче провадження , застосовується для забезпечення реального виконання рішення.

В силу ч.2 ст. 56 Закону України Про виконавче провадження , арешт на майно (кошти) боржника накладається виконавцем шляхом винесення постанови про арешт майна (коштів) боржника або про опис та арешт майна (коштів) боржника.

Постанова про арешт майна (коштів) боржника виноситься виконавцем під час відкриття виконавчого провадження та не пізніше наступного робочого дня після виявлення майна.

Визначення вартості майна боржника, у відповідності до ч.1 ст. 57 Закону України Про виконавче провадження здійснюється за взаємною згодою сторонами виконавчого провадження.

У разі якщо сторони виконавчого провадження не дійшли згоди щодо визначення вартості майна, визначення вартості майна боржника здійснюється виконавцем за ринковими цінами, що діють на день визначення вартості майна (п.3 ст. 57 Закону України Про виконавче провадження ).

За змістом ч.2 п.3 ст. 57 Закону України Про виконавче провадження , для проведення оцінки нерухомого майна, виконавець залучає суб`єкта оціночної діяльності - суб`єкта господарювання.

Частиною 6 ст. 57 Закону України Про виконавче провадження встановлено, що звіт про оцінку майна у виконавчому провадженні є дійсним протягом шести місяців з дня його підписання суб`єктом оціночної діяльності - суб`єктом господарювання. Після закінчення цього строку оцінка майна проводиться повторно.

Відповідно до ч. 1 ст. 61 Закону України Про виконавче провадження , реалізація арештованого майна (крім майна, вилученого з цивільного обороту, обмежено оборотоздатного майна та майна, зазначеного у частині восьмій статті 56 цього Закону) здійснюється шляхом електронних торгів або за фіксованою ціною.

Порядок проведення електронних торгів визначається Міністерством юстиції України.

Початкова ціна продажу нерухомого майна визначається в порядку, встановленому статтею 57 цього Закону.

Наказом Міністерства юстиції України від 29.09.2016 затверджено Порядок реалізації арештованого майна (Порядок), яким визначено правила проведення прилюдних торгів.

Так, пунктом 3 Порядку реалізації арештованого майна, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 29.09.2016 № 2831/5 встановлено, що виконавець у строк не пізніше п`яти робочих днів після ознайомлення сторін із результатами визначення вартості чи оцінки арештованого майна готує проект заявки на реалізацію арештованого майна, який містить інформацію, передбачену абзацами третім - шістнадцятим пункту 2 цього розділу.

Відповідач ДП СЕТАМ відповідно до наказу Міністерства юстиції України від 02 жовтня 2015 року № 1885/5 Про реалізацію арештованого майна шляхом проведення електронних торгів та Порядку реалізації арештованого майна, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 29 вересня 2016 року № 2831/5, є організатором електронних торгів та уповноважений відповідно до законодавства на здійснення заходів зі створення та супроводження програмного забезпечення системи реалізації арештованого майна, технологічного забезпечення, збереження та захисту даних, що містяться у цій системі, на організацію та проведення електронних торгів та торгів за фіксованою ціною, забезпечення збереження майна, виконання інших функцій, передбачених цим Порядком.

Відповідно до п. 3 Розділу III Порядку реалізації арештованого майна Організатор вносить до Системи інформацію про майно та формує лот торгів (інформаційне повідомлення про електронні торги (торги за фіксованою ціною)) на підставі отриманої ним заявки не пізніше ніж на третій робочий день з дати її отримання. Лот вноситься за типом, найменуванням, категорією відповідно до класифікації, яка підтримується Системою, що забезпечує вільний та прямий пошук за відповідними пошуковими критеріями (вид майна, назва, модель, регіон зберігання, стартова ціна, номер виконавчого провадження згідно з автоматизованою системою виконавчого провадження тощо).

Після внесення лота до Системи автоматично визначається строк для підготовки до проведення торгів, реєстрації учасників, огляду майна.

Дата початку проведення електронних торгів призначається на наступний після закінчення зазначених строків день та відображається в інформаційному повідомленні, яке розміщується на Веб-сайті автоматично після внесення інформації про лот у Систему.

Згідно з п. 4 розділу І Порядку взаємодія органів державної виконавчої служби та приватних виконавців з Організатором щодо реалізації арештованого майна, у тому числі надсилання документів та повідомлень, передбачених цим Порядком, здійснюється через особисті кабінети відділів державної виконавчої служби та приватних виконавців в Системі. Надсилання документів та повідомлень, передбачених цим Порядком, електронною поштою, поштовими відправленнями, доставка нарочним або кур`єрською службою доставки дозволяються виключно у разі наявності технічних підстав, що унеможливлюють роботу особистих кабінетів відділів державної виконавчої служби та приватних виконавців більше ніж на 24 години, до відновлення їх працездатності.

Відомості про електронні торги, майно, яке виставляється на них, доступні всім особам та розміщені на веб-сайті електронних торгів; електронний ресурс, що є складовою частиною системи електронних торгів, на якому розміщуються організаційно-методичні матеріали, інформаційні повідомлення про електронні торги та результати їх проведення, здійснюється реєстрація учасників, подання заяв на участь в електронних торгах, забезпечується доступ спостерігачів електронних торгів та проводяться електронні торги. Веб-сайт функціонує у цілодобовому режимі та є доступним усім користувачам мережі Інтернет.

Аналіз змісту вищезазначеного Порядку дає підстави для висновку про те, що на Організатора торгів не покладається обов`язок письмово повідомляти боржника у виконавчому провадженні про призначення торгів і подальший перебіг торгів, а також пересвідчуватися в отриманні таких повідомлень боржником.

Відповідно до вимог п. 2 розділу ІІ Порядку Організатор здійснює внесення до Системи інформації про арештоване майно (формування лота) та його реалізацію за заявкою відділу державної виконавчої служби або приватного виконавця.

Згідно з п. 4 розділу II Порядку перевірка змісту заявки на відповідність вимогам законодавства Організатором не здійснюється. За відповідність документів, на підставі яких вноситься інформація до Системи, а також за достовірність інформації, зазначеної у заявці, відповідають посадові особи відділу державної виконавчої служби (приватний виконавець). Організатор лише перевіряє повноту заповнення заявки.

Пунктом чотири розділу III Порядку визначено, що Організатор проводить електронні торги (торги за фіксованою ціною), у тому числі повторні, відповідно до строків, визначених цим Порядком.

Відповідно до пункту 1 розділу V Порядку, електронні торги розпочинаються у визначений в інформаційному повідомленні про електронні торги день. Електронні торги проводяться протягом одного робочого дня з 9-ї до 18-ї години. Якщо остання цінова пропозиція надійшла за 5 хвилин до завершення строку, визначеного в абзаці першому цього пункту, електронні торги автоматично продовжуються на 10 хвилин від часу подання останньої цінової пропозиції, але пізніше 22-ї години. Електронні торги підлягають продовженню також у випадку, якщо остання цінова пропозиція надійшла за 5 хвилин до закінчення десяти хвилинного часу їх продовження, але не довше часу, встановленого в абзаці другому цього пункту.

Згідно з п. 1 розділу VIII Порядку після закінчення електронних торгів (закінчення строку аукціону з урахуванням його можливого продовження) на Веб-сайті відображаються відомості про завершення електронних торгів. Не пізніше наступного робочого дня Система автоматично формує та розміщує на Веб-сайті протокол електронних торгів за лотом.

Відповідно до п. 1 розділу X Порядку на підставі копії протоколу переможець електронних торгів протягом десяти банківських днів з дня визначення його переможцем здійснює розрахунки за придбане на електронних торгах майно.

Згідно з п. 4 розділу X Порядку після повного розрахунку переможця за придбане майно (у тому числі сплати винагороди Організатору) на підставі протоколу про проведення електронних торгів та платіжного документа, що підтверджує сплату додаткової винагороди Організатору (у випадку, якщо майно реалізувалося за ціною, вищою стартової), виконавець протягом п`яти робочих днів складає акт про проведені електронні торги, який є документом, що підтверджує виникнення права власності на придбане майно, а у випадку придбання нерухомого майна документом, на підставі якого нотаріусом видається свідоцтво про придбання нерухомого майна з прилюдних торгів.

Згідно правової позиції, яка висловлена Верховним Судом України в постанові від 22 лютого 2017 року у справі № 6-2677цс16, підставою для визнання прилюдних торгів недійсними є порушення встановлених законодавством правил проведення торгів, а саме: правил, які визначають процедуру підготовки, проведення торгів.

Головною умовою, яку повинні встановити суди, є наявність порушень, що могли вплинути на результат торгів, тобто не тільки недотримання норм закону під час проведення прилюдних торгів, а й порушення прав і законних інтересів особи, яка їх оспорює, способом захисту яких є визнання прилюдних торгів недійсними.

Саме по собі накладення арешту на майно, претензії третіх осіб щодо їхнього права на майно, без прийняття відповідного судового рішення у встановленому законом порядку не можуть бути підставою для зупинення торгів, чи зняття лоту з торгів.

Твердження позивача про одночасне перебування двох виконавчих проваджень на виконання одного й того ж судового рішення та продаж майна без його вилучення у встановленому законом порядку не відповідають приписам закону та фактичним обставинам справи, а також спростовуються інформацією про виконавче провадження.

Обов`язок узгоджувати вартість майна з боржником у приватного виконавця відсутній, своїм правом на оскарження оцінки майна позивач не скористався.

Від-так, боржник (позивач у справі) самостійно в добровільному порядку рішення господарського суду не виконав, інше майно для задоволення вимог кредитора не запропонував, визначену експертом вартість майна не оспорив, зі скаргою на дії ДВС чи то заявою про зупинення виконання судового рішення, продажу майна в порядку визначеному ГПК України не звертався. Доказів на підтвердження іншого суду не представлено.

Жодних доказів, які б свідчили про наявність порушень, що могли вплинути саме на результати торгів позивачем не наведено.

За таких обставин, підстав для задоволення позову у суду немає.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 12, 13, 81, 265, 268 ЦПК України, суд -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову відмовити.

Рішення може бути оскарженев апеляційному порядку до Донецького апеляційного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги протягом 30 днів з дня його проголошення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

дата підписання 14 листопада 2019 року.

суддя Г.М.Яненко

СудВеликоновосілківський районний суд Донецької області
Дата ухвалення рішення11.10.2019
Оприлюднено15.11.2019
Номер документу85627703
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —220/2751/18

Постанова від 15.09.2021

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Олійник Алла Сергіївна

Ухвала від 30.06.2021

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Олійник Алла Сергіївна

Ухвала від 09.03.2020

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Олійник Алла Сергіївна

Постанова від 08.01.2020

Цивільне

Донецький апеляційний суд

Зайцева С. А.

Ухвала від 08.01.2020

Цивільне

Донецький апеляційний суд

Зайцева С. А.

Постанова від 08.01.2020

Цивільне

Донецький апеляційний суд

Зайцева С. А.

Ухвала від 08.01.2020

Цивільне

Донецький апеляційний суд

Зайцева С. А.

Ухвала від 24.12.2019

Цивільне

Донецький апеляційний суд

Зайцева С. А.

Ухвала від 03.12.2019

Цивільне

Донецький апеляційний суд

Зайцева С. А.

Ухвала від 19.11.2019

Цивільне

Донецький апеляційний суд

Зайцева С. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні