ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 23 жовтня 2019 року Справа № 160/3175/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіОзерянської С.І. за участі секретаря судового засіданняХобот І.М. за участі: представника позивача представника відповідача та третьої особи Кисіль А.М. Московської О.Г. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Весна-2018" до Департаменту комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам'янської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Кам'янська міська рада про зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
08.04.2019 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Весна-2018" звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Департаменту комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам'янської міської ради, в якому позивач просить зобов'язати Департамент комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам'янської міської ради провести обстеження території міста Кам'янське, а саме, поблизу будинку № 9 по вул. Магнітогорська на предмет розташування тимчасових споруд господарського, побутового призначення, некапітальних споруд, вагончиків, контейнерів, ємностей, гаражів та вжити заходи щодо встановлення власників таких споруд і правомірності їх розміщення на міській території; зобов'язати Департамент комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам'янської міської ради зафіксувати результати обстеження, отримані відомості про власників та підстави їх розміщення, в актах обстеження; зобов'язати Департамент комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам'янської міської ради вжити відповідно до чинного законодавства України заходи щодо звільнення земельних ділянок від розташованих без дозвільних документів споруд на підставі складених актів обстеження.
Свої вимоги позивач обґрунтував тим, що він є законним власником об'єкту нерухомого майна розташованого за адресою вул. Магнітогорська, 9 у м. Кам'янське розташованого на земельній ділянці з кадастровим номером 1210400000:02:001:0122. Керуючись Законом України Про місцеве самоврядування в Україні на підставі Положення про департамент комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам'янської міської ради, у зв'язку із самовільним розташуванням біля земельної розташованої за адресою: м. Кам'янське, вул. Магнітогорська, б. 9, гаражів, було направлено лист з вимогою провести обстеження території та вжиття заходів щодо звільнення від розташованих без дозвільних документів споруд. Оскільки на момент подання позову відповіді отримано не було, самочинні гаражі знесені не були, позивач вбачає, що має місце протиправна бездіяльність відповідача та халатне відношення до покладених на дану юридичну особу чинним законодавством обов'язків.
Відповідачем 12.06.2019 року надано відзив на позовну заяву.
Так, відповідач проти позову заперечує та зазначає, що за результатами розгляду заяви позивача було складено акт обстеження стану дотримання умов використання земельної ділянки, направлено лист до Кам'янського відділу поліції ГУНП в Дніпропетровській області для встановлення осіб які розмістили гаражі на земельній ділянці розташованій за адресою вул. Магнітогорська, 9 у м. Кам'янське.
11.09.2019 року на електронну адресу суду від позивача надійшла уточнена позовна заява, в якій було змінено пункт 3 позовних вимог. Так, позивач просить зобов'язати Департамент комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам'янської міської ради вжити відповідно до чинного законодавства України заходи щодо звільнення земельних ділянок від розташованих без дозвільних документів споруд на підставі складених актів обстеження, шляхом винесення припису про знесення об'єктів самочинного будівництва поблизу будинку 9 по вулиці Магнітогорська в місті Камянське, а у разі невиконання припису у встановлений ним строк - звернутися до суду із позовом про знесення самочинно збудованих об'єктів.
Протокольною ухвалою проголошеною у судовому засіданні 23.10.2019 року було повернуто позивачу уточнену позовну заяву від 11.09.2019 року, відповідно до вимог статті 47 Кодексу адміністративного судочинства України.
Представник позивача в судовому засіданні 23.10.2019 року вимоги позовної заяви підтримав повністю та просив задовольнити.
Представник відповідача та третьої особи в судовому засіданні 23.10.2019 року проти задоволення позовних вимог заперечував, просив відмовити в їх задоволенні.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги адміністративного позову і заперечення, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив та зазначає наступне.
Так, Товариство з обмеженою відповідальністю "Весна-2018" є власником кафе Весна з пивбаром загальною площею 586,3 кв.м., яке розташоване за адресою: м. Кам'янське, вул. Магнітогорська, б. 9, що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Зазначений об'єкт нерухомого майна розташований на земельній ділянці площею 0,1194 га, з кадастровим номером 1210400000:02:001:0122, яка перебуває у комунальній власності.
У жовтні 2018 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Весна-2018" звернулось до Департаменту комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам'янської міської ради із заявою, у якій просило провести обстеження земельної ділянки поблизу вул. Магнітогорська, б. 9 на предмет розташування тимчасових споруд господарського, побутового призначення, некапітальних споруд, вагончиків, контейнерів, гаражів та вжити заходи щодо встановлення власників таких споруд і правомірності їх розміщення на міській території, результати обстеження, отримані відомості про власників та підстави їх розміщення зафіксувати в актах обстеження, а також вжити заходів щодо звільнення земельних ділянок від розташованих без дозвільних документів споруд на підставі складених актів обстеження, в тому числі шляхом їх демонтажу.
13.12.2018 року посадовими особами Департаменту комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам'янської міської ради було проведено обстеження земельної ділянки розташованої по вул. Магнітогорська, б. 9 у м. Кам'янське та прилеглої території.
За результатами обстеження складено акт від 13.12.2018 року, у якому зазначено, що на земельній ділянці площею 0,0130 га за адресою: вул. Магнітогорська, в районі будинку 9 розміщено 6 капітальних гаражів та 1 металевий гараж. Відомості про надання у користування або власність земельних ділянок для розміщення вказаних гаражів відсутні, власники гаражів не встановлені. На підтвердження зазначених обставин до акту обстеження додані фотоматеріали.
14.12.2018 року Департамент комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам'янської міської ради звернувся до Кам'янського відділу поліції ГУНП в Дніпропетровській області із листом № 07-07/3117, у якому просив здійснити передбачені чинним законодавством заходи для встановлення власників гаражів розташованих на земельній ділянці за адресою: вул. Магнітогорська, в районі будинку 9.
Також, на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "Весна-2018" направлено лист від 14.12.2018 року № 07-02/3122 у якому повідомлено про проведені заходи за результатами розгляду заяви позивача. Роз'яснено позивачу, що вирішити питання щодо правомірності розміщення гаражів можливо у разі встановлення їх власників.
Вважаючи, що відповідачем було здійснено протиправну бездіяльність, позивач звернувся з даним позовом до адміністративного суду.
Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з наступного.
Відповідно до статті 7 Закону України Про основи містобудування , державне регулювання у сфері містобудування здійснюється Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України, Верховною Радою та Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю, іншими органами в порядку, встановленому законодавством.
Відповідно до підпункту 1 пункту б частини 1 статті 33 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать делеговані повноваження: здійснення контролю за додержанням земельного та природоохоронного законодавства, використанням і охороною земель, природних ресурсів загальнодержавного та місцевого значення, відтворенням лісів.
Також, у абзаці 9 частини 1 статті 14 Закону України Про основи містобудування зазначено, що до компетенції виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері містобудування належать забезпечення в установленому законом порядку державного контролю за дотриманням законодавства, затвердженої містобудівної документації під час планування та забудови відповідних територій; зупинення у випадках, передбачених законом, будівництва, яке проводиться з порушенням містобудівної документації та проектів окремих об'єктів, а також може заподіяти шкоду навколишньому природному середовищу.
Пунктом 1.1 Положення про департамент комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам'янської міської ради (далі - Положення) визначено, що Департамент комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам'янської міської ради є виконавчим органом Кам'янської міської ради, що утворюється Кам'янською міською радою.
Отже, до повноважень Департаменту комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам'янської міської ради належить здійснення контролю за дотримання вимог земельного законодавства та законодавства у сфері містобудування.
У пунктах 3.42 та 3.43 Положення, Департамент відповідно до покладених на нього завдань: здійснює самоврядний контроль за використанням та охороною земель комунальної власності; складає акти обстеження стану та дотримання умов використання земельних ділянок.
Згідно пункту 4.5 Положення, Департамент має право обстежувати земельні ділянки з метою визначення їх стану та дотримання умов використання.
Як встановлено судом під час судового розгляду, Департаментом комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам'янської міської ради на підставі звернення позивача було проведено обстеження земельної ділянки розташованої по вул. Магнітогорська, б. 9 у м. Кам'янське та прилеглої території. За результатами обстеження було складено акт та направлено лист до Кам'янського відділу поліції ГУНП в Дніпропетровській області для встановлення власників гаражів розташованих на земельній ділянці за адресою: вул. Магнітогорська, в районі будинку 9.
Представником позивача у судовому засіданні фактично визнано, що за заявою позивача від 13.11.2018 року відповідачем було проведено обстеження та складено відповідний акт.
Отже, Департаментом комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам'янської міської ради було проведено обстеження території міста Кам'янське поблизу будинку № 9 по вул. Магнітогорська на предмет розташування тимчасових споруд господарського, побутового призначення, некапітальних споруд, вагончиків, контейнерів, ємностей, гаражів; вжито заходи щодо встановлення власників таких споруд і правомірності їх розміщення на міській території та зафіксовано результати обстеження в актах обстеження. Відповідно відсутні підстави для задоволення позовних вимог в цій частині.
Разом з цим представник позивача наполягав, що відповідачем не вжито дій по звільненню земельних ділянок від розташованих без дозвільних документів споруд.
Щодо зазначеної позовної вимоги суд зазначає, що наступне.
Як було зазначено відповідачем у листі від 14.12.2018 року № 07-02/3122, вирішити питання щодо правомірності розміщення гаражів можливо у разі встановлення їх власників.
За таких обставин, суд погоджується з відповідачем, що лише після встановлення власників гаражів, та у разі ненадання останніми відповідних документів, можливо буде зробити висновок про незаконність розміщення гаражів, та відповідно вчиняти певні дії.
Також суд зазначає, що Розділом 3 Положення визначені повноваження Департаменту комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам'янської міської ради.
Так, відповідно до Розділу ІІІ Функції Положення про Департамент, встановлено перелік повноважень Департаменту комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам'янської міської. Такими повноваженнями, серед іншого, являються: здійснення від імені міської ради правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об'єктами права комунальної власності, в тому числі виконання всіх майнових операцій ( передача об'єктів права комунальної власності у користування, оренду юридичним та фізичним особам, лізинг, концесію, продаж і купівлю, передача під заставу, відчуження, підпис договорів, тощо); передача земельних ділянок у власність, надання земельних ділянок в користування, в тому числі на умовах оренди; припинення права власності або користування земельною ділянкою; продаж або надання в оренду на конкурентних засадах земельних ділянок; затвердження актів про визначення розміру збитків, заподіяних міській раді, внаслідок використання земельних ділянок без договорів оренди; обмеження, тимчасової заборони (зупинення) використання земель у разі порушення суб'єктами вимог земельного законодавства.
Зокрема, Департамент здійснює самоврядний контроль за використанням земель комунальної власності.
Частиною четвертою статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.
В даному випадку, позивач просить зобов'язати суб'єкта владних повноважень вжити відповідно до чинного законодавства України заходи щодо звільнення земельних ділянок від розташованих без дозвільних документів споруд на підставі складених актів обстеження.
На переконання суду, така вимога не може бути задоволена судом, оскільки заявлена передчасно, без встановлення всіх обставин, щодо власників гаражів, території розміщення, статусу таких об'єктів та інших необхідних даних, не носить чіткого характеру, торкається прав третіх осіб, та відноситься до дискреційних повноважень Департаменту комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам'янської міської ради.
Відповідно до частини 1 статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.
Згідно частини 2 статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
За таких обставин, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Весна-2018" до Департаменту комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам'янської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Кам'янська міська рада про зобов`язання вчинити певні дії.
Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Весна-2018" до Департаменту комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам'янської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Кам'янська міська рада про зобов`язання вчинити певні дії - відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення суду складений 01 листопада 2019 року.
Суддя С.І. Озерянська
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.10.2019 |
Оприлюднено | 15.11.2019 |
Номер документу | 85639764 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Озерянська Світлана Іванівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Озерянська Світлана Іванівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Озерянська Світлана Іванівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Озерянська Світлана Іванівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Озерянська Світлана Іванівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Озерянська Світлана Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні