Категорія 6.14
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 березня 2010 року Справа № 2а-256/10/1270
Луганський окружний адмін істративний суд у складі
головуючого судді Чернявс ької Т.І.,
при секретарі судового зас ідання Глазуновій О.О.,
за участю сторін:
від прокурора - про курор відділу представництв а інтересів громадян
та держ ави в судах прокуратури обла сті
Майб орода О.О. (посвідчення від 20 .11.2008 № 672)
від позивача - головн ий спеціаліст-юрисконсульт
Крас нокутський Д.В. (довіреніст ь від 14.01.2010 № 23/1-90)
від відповідача - не прибув
розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Луганс ьку
справу за адміністративни м позовом
Прокурора Перевальського району Луганської області в інтересах держави в особі
Перевальського районного центру зайнятості
до виконавчого комітету Ар темівської міської ради Пере вальського району Лугансько ї області
про стягнення штрафу в розм ірі 16823,98 грн.,
ВСТАНОВИВ:
19 січня 2010 року Прокурор Перевальського району Луган ської області звернувся до Л уганського окружного адміні стративного суду з позовом в інтересах держави в особі Пе ревальського районного цент ру зайнятості до виконавчого комітету Артемівської міськ ої ради Перевальського район у Луганської області про стя гнення штрафу в розмірі 16823,98 гр н.
В обґрунтування позов у прокурор зазначив, що відпо відно до пункту 5 статті 20 Зако ну України „Про зайнятість н аселення”, при вивільнені пр ацівників у зв`язку зі змінам и в організації виробництва праці, у тому числі ліквідаці єю, реорганізацією або переп рофілюванням підприємств, ус танов, організацій, скорочен ням чисельності або штрафу п рацівників підприємства, уст анови, організації, незалежн о від форм власності, повідом ляють про це не пізніше ніж за два місяці у письмовій формі державну службу зайнятості, а в десятиденний строк після вивільнення - подають до сл ужби зайнятості списки факти чно вивільнених працівників . У разі неподання або порушен ня строків подання цих даних стягується штраф у розмірі р ічної заробітної плати за ко жного вивільненого працівни ка.
Згідно акта перевірки доде ржання законодавства про зай нятість № 60 з 14 по 15 жовтня 2009 року було виявлено, що відповідач згідно з наказом від 12.08.2009 № 66/к в ивільнив за пунктом 1 статті 40 Кодексу законів про працю Ук раїни спеціаліста другої кат егорії-бухгалтера виконкому - ОСОБА_3. Відомості про поп ереднє вивільнення ОСОБА_3 за формою № 4-ПН „Звіт про зап лановане вивільнення праців ників” надані до Перевальськ ого районного центру зайнято сті з порушенням двомісячног о терміну, а саме 31.07.2009. Відомост і про фактичне вивільнення з а формою № 4-ПН «Звіт про факти чне вивільнення» зовсім не н адавалися.
Просить суд стягнути з відп овідача на користь Перевальс ького районного центру зайня тості штраф у розмірі річної заробітної плати ОСОБА_3 у розмірі 16823,98 грн.
Прокурор та представник по зивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримали, н адали пояснення, аналогічні викладеним у позові, просили суд задовольнити позов.
Відповідач у судове зас ідання не прибув, про дату, міс це та час слухання справи пов ідомлявся належним чином. Пр авом подати суду заперечення проти позову та докази на під твердження своїх доводів не скористався.
Відповідно до ч. 6 ст. 71 КАС України суд вирішує справу н а основі наявних в матеріала х справи доказів.
Суд, вислухавши пояснення п рокурора та представника поз ивача, дослідивши матеріали справи, вважає позовні вимог и такими, що підлягають задов оленню повністю з таких підс тав.
Судом встановлено, що викон авчий комітет Артемівської м іської ради Перевальського р айону Луганської області зді йснює свою діяльність на під ставі статуту, затвердженого рішенням 19 сесії міської ради четвертого скликання від 29 жо втня 2004 року № 19/1 та зареєстрова ного Перевальським районним управлінням юстиції 11 листоп ада 2005 року № 4, і є юридичною осо бою, що підтверджується дові дкою з єдиного державного ре єстру підприємств та організ ацій України від 22.07.2003 № 34534 (арк. с прави 7-24, 47).
Як вбачається з акта переві рки додержання законодавств а про зайнятість № 60 з 14 по 15 жовт ня 2009 року, інспекцією по контр олю за додержанням законодав ства про зайнятість населенн я Луганського обласного цент ру зайнятості було встановле но, що у виконавчому комітеті Артемівської міської ради П еревальського району Луганс ької області працювала на по саді спеціаліста 2 категорії - бухгалтер ОСОБА_3, яка 12 се рпня 2009 року була вивільнена і з виконкому згідно п. 1 ст. 40 КЗп П України, що підтверджуєтьс я розпорядженням міського го лови м. Артемівська від 12.08.2009 № 66/ к (арк. справи 3-5, 25). В порушення в имог ст. 49І КЗпП України та п. 5 с т. 20 Закону України «Про зайня тість населення», відомості про попереднє вивільнення ОСОБА_3, за формою № 4-ПН «Звіт про заплановане вивільнення працівників», надані до Пере вальського районного центру зайнятості 31.07.2009, а відомості п ро фактичне вивільнення за ф ормою № 4-ПН «Звіт про фактичне вивільнення» зовсім не нада вались (арк. справи 39-40, 46).
Акт перевірки додержан ня законодавства про зайняті сть № 60 з 14 по 15 жовтня 2009 року під писаний міським головою м. Ар темівська без заперечень та зауважень.
Законом України від 01 б ерезня 1991 року № 803-ХІ «Про зайня тість населення» визначено п равові, економічні та органі заційні основи зайнятості на селення України і його захис ту від безробіття, а також соц іальні гарантії з боку держа ви в реалізації громадянами права на працю.
Статтею 18 Закону України в ід 01 березня 1991 року № 803-ХІ «Про з айнятість населення», передб ачено, що д ля реалізації держ авної політики зайнятості на селення, професійної орієнта ції, підготовки і перепідгот овки, працевлаштування та со ціальної підтримки тимчасов о не працюючих громадян у пор ядку, що визначається Кабіне том Міністрів України, створ юється державна служба зайня тості, діяльність якої здійс нюється під керівництвом Мін істерства праці та соціально ї політики України, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самовряду вання.
Пунктом 5 статті 20 Закону Укр аїни від 01 березня 1991 року № 803-ХІ «Про зайнятість населення» (в редакції Закону № 3483-IV від 23.02.20 06) , встановлено, що при вивіль ненні працівників (у тому чис лі працюючих пенсіонерів та інвалідів) у зв' язку із змін ами в організації виробництв а і праці, у тому числі ліквіда цією, реорганізацією або пер епрофілюванням підприємств , установ, організацій, скороч енням чисельності або штату працівників, підприємства, у станови, організації, незале жно від форми власності, пові домляють про це не пізніш як з а два місяці в письмовій форм і державну службу зайнятості , вказуючи підстави і строки в ивільнення, найменування про фесій, спеціальностей, квалі фікації, розмір оплати праці , а в десятиденний строк після вивільнення - направляють списки фактично вивільнених працівників, зазначаючи в ни х інвалідів. У разі неподання або порушення строків подан ня цих даних стягується штра ф у розмірі річної заробітно ї плати за кожного вивільнен ого працівника. Ці кошти зара ховуються до Фонду загальноо бов' язкового державного со ціального страхування Украї ни на випадок безробіття і ви користовуються для фінансув ання заходів по працевлаштув анню та соціального захисту вивільнюваних працівників.
Пунктом 6 статті 20 Закону Укр аїни від 01 березня 1991 року № 803-ХІ «Про зайнятість населення» передбачено, що порядок стяг нення та розміри штрафів за н евиконання вимог цієї статті з підприємств, установ і орга нізацій встановлюються зако нодавством України.
Контроль за додержанням за конодавства України про зайн ятість населення здійснюєть ся місцевими державними адмі ністраціями, виконавчими орг анами відповідних рад, відпо відними державними органами , інспекціями служби зайнято сті та профспілковими об' єд наннями відповідно до ст. 34 За кону України від 01 березня 1991 р оку № 803-ХІ «Про зайнятість нас елення».
Пунктом 1 Положення про інсп екцію по контролю за додержа нням законодавства про зайня тість населення, затверджено го постановою Кабінету Мініс трів України від 24 червня 1991 ро ку № 47, встановлено, що інспекц ія по контролю за додержання м законодавства про зайнятіс ть населення входить до скла ду державної служби зайнятос ті. Інспекція здійснює контр оль за виконанням законодавс тва про зайнятість населення підприємствами, установами та організаціями усіх форм в ласності, фермерами та іншим и роботодавцями.
Здійснення контролю за дот риманням підприємствами, уст ановами і організаціями усіх форм власності, фермерами та іншими роботодавцями законо давства про зайнятість є одн им з основних завдань інспек ції по контролю за додержанн ям законодавства про зайняті сть населення, відповідно до пункту 5 Положення про інспек цію по контролю за додержанн ям законодавства про зайняті сть населення, затвердженого постановою Кабінету Міністр ів України від 24 червня 1991 року № 47.
Інспекція по контролю за до держанням законодавства про зайнятість населення відпов ідно до покладених на неї зав дань проводить перевірку дод ержання законодавства про за йнятість населення підприєм ствами, установами та органі заціями усіх форм власності, фермерами та іншими роботод авцям, щодо подання державні й службі зайнятості інформац ії про наявність вільних роб очих місць (вакантних посад), п ро всіх прийнятих працівникі в, про наступне вивільнення п рацівників та фактично вивіл ьнених працівників (абзац 6 пі дпункту “а” пункту 6 Положенн я про інспекцію по контролю з а додержанням законодавства про зайнятість населення, за твердженого постановою Кабі нету Міністрів України від 24 ч ервня 1991 року № 47 із змінами, вне сеними згідно з Постановою К МУ від 29.04.93 № 315, в редакції Постан ови КМУ від 14.09.98 № 1435).
Підпунктом «б» пункту 6 Пол оження про інспекцію по конт ролю за додержанням законода вства про зайнятість населен ня, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 1991 року № 47, передба чено, що інспекція по контрол ю за додержанням законодавст ва про зайнятість населення забезпечує правильність і св оєчасність застосування еко номічних санкцій за порушенн я законодавства про зайнятіс ть населення підприємствами , установами і організаціями .
Серед іншого, інспекції по к онтролю за додержанням закон одавства про зайнятість насе лення надається право застос овувати економічні санкції д о підприємств, установ і орга нізацій усіх форм власності, за порушення законодавства про зайнятість населення, пе редбачені статтями 5 і 20 Закон у України “Про зайнятість на селення” і за недодержання в имог статей 8 і 18 зазначеного З акону (підпункт “г” пункту 8 По ложення про інспекцію по кон тролю за додержанням законод авства про зайнятість населе ння, затвердженого постаново ю Кабінету Міністрів України від 24 червня 1991 року № 47 із зміна ми, внесеними згідно з Постан овою КМУ від 14.09.98 № 1435).
Згідно довідки викона вчого комітету Артемівської міської ради Перевальського району Луганської області в ід 28.09.2009 № 161 заробітна плата спец іаліста 2 категорії-бухгалте ра ОСОБА_3 за 2008-2009 роки склад ає 16823,98 грн.
Відповідно до пункту 10 Пол оження про інспекцію по конт ролю за додержанням законода вства про зайнятість населен ня, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 1991 року № 47, дії прац івників інспекції по контрол ю за додержанням законодавст ва про зайнятість населення можуть бути оскаржені до вищ естоящого за підпорядковані стю органу, а також до суду в п орядку, встановленому чинним законодавством.
Враховуючи те, що від повідач за час судового розг ляду справи у добровільному порядку штраф у розмірі 16823,98 гр н. не сплатив, дії працівників інспекції по контролю за дод ержанням законодавства про з айнятість населення не оскар жив, позовні вимоги прокурор а визнаються судом обґрунтов аними, доведеними і такими, що підлягають повному задоволе нню.
Враховуючи вимоги частин и 4 статті 94 КАС України, а також те, що прокурор та позивач від повідно до пунктів 30 та 34 части ни 1 статті 4 Декрету Кабінету Міністрів України від 21 січня 1993 року № 7-93 «Про державне мито» від сплати державного мита (с удового збору) звільнені, суд ові витрати у цій справі не пі длягають стягненню з відпові дача, оскільки у справах, в яки х позивачем є суб' єкт владн их повноважень, а відповідач ем - фізична чи юридична особа , судові витрати, здійснені по зивачем, з відповідача не стя гуються.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Укра їни у судовому засіданні 22 бер езня 2010 року проголошено всту пну та резолютивну частини п останови. Складення постанов и у повному обсязі відкладен о, про що згідно вимог частини 4 статті 167 КАС України повідом лено після проголошення всту пної та резолютивної частин постанови у судовому засідан ні.
Керуючись ст. 20 Закону Укр аїни від 01 березня 1991 року № 803-ХІ «Про зайнятість населення», ст.ст. 9, 10, 11, 17, 18, 94, 158-163 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повні стю.
Стягнути з виконавчого ко мітету Артемівської міської ради Перевальського району Луганської області (ідентифі каційний код 26410793, місцезнаход ження: 94313, Луганська область, П еревальський район, м. Артемі вськ, вул. Серго, буд. 3) на корис ть Перевальського районного центру зайнятості (ідентифі каційний код 21757061, місцезнаход ження: 94300, Луганська область, м . Перевальськ, вул. Мира, буд. 3) н а розрахунковий рахунок № 37176975 900241 в ГУДКУ у Луганській област і, МФО 804013, одержувач - Держбюд жет у Перевальському районі, код одержувача 24046917, код платеж у 50040500 штраф у розмірі 16823,98 грн. (ші стнадцять тисяч вісімсот два дцять три гривні дев`яносто в ісім копійок).
Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо таку за яву не було подано у встановл ений КАС України строк. Якщо б уло подано заяву про апеляці йне оскарження, але апеляцій на скарга не була подана у вст ановлений КАС України строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляц ійної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає зако нної сили після закінчення а пеляційного розгляду справи .
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.
Про апеляційне оскарження спочатку подається заява. Об ґрунтування мотивів оскарже ння і вимоги до суду апеляцій ної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.
Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до Донецького апел яційного адміністративного суду через Луганський окруж ний адміністративний суд. Ко пія апеляційної скарги одноч асно надсилається особою, як а її подає, до суду апеляційно ї інстанції.
Заява про апеляційне оскарження постанови суду п ершої інстанції подається пр отягом десяти днів з дня її пр оголошення, а в разі складенн я постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС Ук раїни - з дня складення в повно му обсязі. Якщо постанову бул о проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справ і, то строк подання заяви про а пеляційне оскарження обчисл юється з дня отримання нею ко пії постанови. Апеляційна ск арга на постанову суду першо ї інстанції подається протяг ом двадцяти днів після подан ня заяви про апеляційне оска рження.
Апеляційна скарга мож е бути подана без попередньо го подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо скарга п одається у строк, встановлен ий для подання заяви про апел яційне оскарження.
Постанова складена у повн ому обсязі 29 березня 2010 року.
Суддя Т.І.Чернявсь ка
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.03.2010 |
Оприлюднено | 26.10.2010 |
Номер документу | 8567381 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Чернявська Тетяна Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні