Рішення
від 15.11.2019 по справі 200/10969/19-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 листопада 2019 р. Справа№200/10969/19-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Мозговая Н.А., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Кредитної спілки Лагвіс про стягнення штрафу,

ВСТАНОВИВ:

10 вересня 2019 року позивач, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (код ЄДРПОУ 38062828; місцезнаходження: м.Київ, вул. Б.Грінченка, 3), звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Кредитної спілки Лагвіс (код ЄДРПОУ 26258061, місцезнаходження: Донецька область, м. Добропілля, вул. Фрунзе, 23) про стягнення штрафу в розмірі 3400,00 грн. до Державного бюджету України.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що до відповідача було застосовано штрафні санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, у розмірі 3400 грн. Відповідач самостійно заборгованість не сплатив, у зв`язку з чим позивач звернувся до суду.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 16 вересня 2019 року відкрито провадження у справі та призначено її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, за наявними у справі матеріалами. Встановлено відповідачу 15-денний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позов.

Відповідач, належним чином повідомлений про прийняття позовної заяви до розгляду судом та відкриття спрощеного позовного провадження у справі, проте у встановлений судом строк відзиву на позов не надав, про причини неподання відзиву суд не повідомив.

На підставі ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд справи проводиться в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Суд, дослідивши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив наступне.

Позивач, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, є суб`єктом владних повноважень, який в даних правовідносинах здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній раді України, згідно ст. 43 КАС України здатний здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов`язки.

Відповідач, юридична особа Кредитна спілка Лагвіс - обліковується у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за кодом 26258061, за даними реєстру місцезнаходженням відповідача є: Донецька область, м. Добропілля, вул. Фрунзе, 23.

Відповідно до акта Нацкомфінпослуг від 12.04.2019р. № 530/15-2/9 про правопорушення вчинені Кредитною спілкою Лагвіс на ринку фінансових послуг встановлено, що відповідачем не надано звітні дані за 1 квартал 2018р., 1 півріччя 2018р., 9 місяців та 2018 рік, що свідчить про порушення статті 14 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг у частині обов`язковості надання фінансовою установою звітності відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг, абзацу другого пункту 2.3 Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об`єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 25.12.2003р. №177, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.01.2004 за №69/8668 у частині подання до Нацкомфінпослуг річної звітності не пізнице 28 лютого року, наступного за звітним; абзацу третього пункту 2.3 Порядку, у частині подання до Нацкомфінпослуг проміжної звітності не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним періодом.

На підставі вказаного акта, прийнято постанову від 22.05.2019 року № 330/530/15-2/9-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, якою до Кредитної спілки Лагвіс застосовано штрафну санкцію в розмірі 3 400,00 грн.

Вказана постанова направлена на адресу відповідача рекомендованою кореспонденцією листом №3738/15-8 від 23.05.2019р.

Позивач зазначає, що відповідач не перерахував до Державного бюджету України 3400,00 грн. штрафу за вказаною постановою.

До суду не надано доказів сплати Кредитною спілкою Лагвіс 3400,00 грн. за постановою від 22.05.2019 року № 330/530/15-2/9-П.

Відповідно до пункту 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 № 1070, органом, що уповноважений здійснювати державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, є Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.

Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 28 Закону України від 12 липня 2001 року № 2664-III «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» (далі - Закон № 2664-III) передбачено, що національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції: у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.

Частиною першою ст. 39 Закону № 2664-III встановлено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.

Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 40 Закону № 2664-III передбачено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати такі заходи впливу: зобов`язати порушника вжити заходів для усунення порушення та/або вжити заходів для усунення причин, що сприяли вчиненню порушення; накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Відповідно до п. 2.2 Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 № 2319 (далі - Положення № 2319) рішення про зобов`язання порушника вжити заходів для усунення порушення оформляється письмовим розпорядженням (приписом) Нацкомфінпослуг. Метою застосування даного заходу впливу є усунення особою у визначений у розпорядженні (приписі) строк виявлених порушень законодавства про фінансові послуги.

Невиконання вимог письмового розпорядження (припису) є підставою для застосування інших заходів впливу у визначених законом випадках.

За п. 2.1 цього Положення Нацкомфінпослуг може також застосовувати такі заходи впливу, як накладення штрафу в розмірах, передбачених статтею 41 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» .

Пунктом 2 ч. 1 ст. 41 Закону № 2664-III передбачено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за: неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

При цьому, частиною другою вказано статті передбачено, що рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про застосування штрафних санкцій може бути оскаржено в суді.

Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 42 Закону № 2664-III штрафи, передбачені статтею 41 цього Закону, накладаються Головою, іншими членами національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, а також уповноваженими комісією посадовими особами після розгляду матеріалів, що засвідчують факт правопорушення.

Про вчинення правопорушення, зазначеного у статті 41 цього Закону, уповноваженою особою, яка його виявила, складається акт, який разом з поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи чи фізичної особи - підприємця та документами, що стосуються справи, протягом трьох днів надсилається посадовій особі, яка має право накладати штраф.

За п. 4.2 Положення № 2319 виявлені посадовими особами Нацкомфінпослуг факти порушення законодавства про фінансові послуги викладаються в акті про правопорушення із зазначенням доказів (документів, даних та інформації), що підтверджують факт вчинення порушення законодавства про фінансові послуги, та з посиланням на відповідну норму закону та/або іншого нормативно-правового акта.

Відповідно до п. 4.8 Положення № 2319 примірник акта про правопорушення надсилається особі рекомендованим листом з повідомленням про вручення або вручається особисто керівнику чи уповноваженій особі під підпис не пізніше п`яти днів з дати його складання з повідомленням про дату, час та місце розгляду справи про правопорушення.Згідно пункту 2.4 розділу II

Згідно з п. 4.1 цього Положення провадження у справі про правопорушення є обов`язковою передумовою застосування заходів впливу, передбачених підпунктами 1 - 9 пункту 2.1 розділу ІІ цього Положення.

За його п. 4.14 відсутність керівника або уповноваженого представника особи в разі якщо про дату, час та місце розгляду справи про правопорушення він був повідомлений згідно з вимогами пунктів 4.11 та 4.13 цього розділу, не може бути підставою для відкладення розгляду справи про правопорушення.

Відповідно до п. 2.4 Положення № 2319 рішення про накладення штрафної санкції (штрафу) на особу за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг, приймається у вигляді постанови уповноваженої особи Нацкомфінпослуг.

Постанова, крім іншого, повинна містити строк, протягом якого учасник ринку фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг зобов`язаний повідомити Нацкомфінпослуг про добровільне виконання або про відмову від добровільного виконання постанови.

Згідно з п. 4.17 цього Положення рішення про застосування заходу впливу або закриття справи про правопорушення надсилається особі рекомендованим листом з повідомленням про вручення або вручається особисто керівнику чи уповноваженій особі під підпис протягом 5 днів з дати його прийняття.

Відповідно до ч. 2 ст. 41 Закону № 2664-III та пункту 2.4 Положення № 2319 у разі несплати штрафу особою в добровільному порядку у строк, передбачений постановою, він стягується Нацкомфінпослуг у судовому порядку.

До суду не надано доказів оскарження відповідачем постанови від 22.05.2019р. № 330/530/15-2/9-П або доказів сплати штрафу, застосованого цією постановою, відтак сума штрафу має бути стягнута за рішенням суду, а отже заявлені позивачем вимоги про його стягнення є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог повністю.

Згідно з ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Під час розгляду справи не залучались свідки та не проводились експертизи, у зв`язку з чим підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 2, 5-10, 72-90, 139, 242-246, 205, 250, 255, 257-263, 293-295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (код ЄДРПОУ 38062828; місцезнаходження: м.Київ, вул. Б.Грінченка, 3) до Кредитної спілки Лагвіс (код ЄДРПОУ 26258061, місцезнаходження: 85000, Донецька область, м. Добропілля, вул. Фрунзе, 23) про стягнення штрафу в розмірі 3400,00 грн. - задовольнити.

Стягнути з Кредитної спілки Лагвіс (код ЄДРПОУ 26258061, місцезнаходження: Донецька область, м. Добропілля, вул. Фрунзе, 23) на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106 штраф у розмірі 3400 (три тисячі чотириста) гривень.

Повний текст судового рішення складено 15 листопада 2019 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Донецький окружний адміністративний суд.

Суддя Н.А. Мозговая

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.11.2019
Оприлюднено18.11.2019
Номер документу85674548
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/10969/19-а

Ухвала від 16.10.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Мозговая Н.А.

Ухвала від 26.08.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Мозговая Н.А.

Рішення від 15.11.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Мозговая Н.А.

Ухвала від 16.09.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Мозговая Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні