Рішення
від 11.11.2019 по справі 360/4021/19
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

11 листопада 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/4021/19

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді: Ірметової О.В.,

за участю:

секретаря судового засідання: Попової Н.І.,

представника позивача: Рєзніченко Ю.М.

представника відповідача: Дмітрієва М.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Головного управління ДФС у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Пінта-Кремінський пивоварений завод про стягнення податкового боргу, -

ВСТАНОВИВ:

11 вересня 2019 року на адресу Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДФС у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Пінта-Кремінський пивоварений завод про стягнення податкового боргу.

Позовну заяву обґрунтовано тим, що Товариство з обмеженою відповідальністю Пінта-Кремінський пивоварений завод , здійснює фінансово-господарську діяльність на підставі Статуту і є самостійним суб`єктом, який має права юридичної особи з 01.09.2003. Підприємство зареєстроване Кремінською міською радою за адресою: 92900, Луганська область, м.Кремінна, вул. Промислова, буд. 33 Б . ТОВ Пінта-Кремінський пивоварений завод перебуває на податковому обліку в Кремінській Державній податковій інспекції Рубіжанського управління Головного управління ДФС у Луганській області як платник податків за основним місцем обліку з 15.10.2003 за № 748.

Так, у відповідності до норм визначених ст.ст. 19-1, 20, 75, 77, 82 ПК України та на підставі наказу ГУ ДФС у Луганській області № 765 від 23.11.2017 контролюючим органом було проведено документальну планову виїзну перевірку ТОВ Пінта-Кремінський пивоварений завод з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2014 по 31.12.2016, правильності нарахування, обчислення та сплати військового збору за період з 02.08.2014 по 31.12.2016, а також по єдиному внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, відповідно до затвердженого плану (переліку питань) документальної перевірки, в результаті якої складено акт від 10.01.2018 №15/12-32-14-10/32570662.

За результатами проведеної перевірки посадовими особами ГУ ДФС у Луганській області складено акт від 10.01.2018 № 15/12-32-14-10/32570662, відповідно до якого встановлено порушення ТОВ Пінта-Кремінський пивоварений завод , зокрема, частини 3 статті 16 Закону № 481/95-ВР, Порядку заповнення звітів №№ 1-ОА Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі та 2-РС Звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв , затверджених наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2016 № 49 Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення , зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 03 березня 2016 року за № 340/28470, Наказу Державної податкової адміністрації України від 13 жовтня 2005 року № 449 Про затвердження форм звітів щодо обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та інструкцій щодо їх заповнення , в частині подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати відповідні ліцензії. Акт перевірки 10.01.2018 було направлено поштою рекомендованим листом з повідомленням на податкову адресу платника податків. На підставі акта від 10.01.2018 № 15/12-32-14-10/32570662 ГУ ДФС у Луганській області прийнято податкове повідомлення рішення форми С від 30.01.2018 №0000284003, яким за порушення ч. 3 ст. 16 Закону № 481/95-ВР, на підставі пп. 54.3.3 п. 54.3 ст.54 ПК України, абз. 18 ч. 2 ст. 17 Закону № 481/95-ВР до ТОВ Пінта-Кремінський пивоварений завод застосовано штрафні санкції у сумі 612000,00 грн. Податкове повідомлення-рішення було направлено поштою на податкову адресу відповідача, яке отримано 07.02.2018. Не погодившись з податковим повідомленням-рішенням від 30.01.2018 №0000284003 платник податку оскаржив його до Луганського окружного адміністративного суду (адміністративна справа № 812/1019/18). Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 20.06.2018 по справі № 812/1019/18 адміністративний позов ТОВ Пінта-Кремінський пивоварений завод до ГУ ДФС у Луганській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 30.01.2018 № 0000284003 на суму 612000,00 грн. відмовлено повністю. Постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 23.10.2018 по справі № 812/1019/18 апеляційну скаргу ТОВ Пінта-Кремінський пивоварений завод на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 20.06.2018 року у справі №812/1019/18 залишено без задоволення, а рішення Луганського окружного адміністративного суду від 20.06.2018 року - залишено без змін.

Оскільки суди першої та апеляційної інстанції дійшли висновку, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення є правомірним та винесеним відповідно до чинного законодавства, то сума штрафних санкцій згідно оскаржуваного ППР автоматично стає податковим зобов`язанням платника податку ТОВ Пінта-Кремінський пивоварений завод , яке за результатами судового оскарження стає узгодженим. За таких обставин в інтегрованій картці АІС Податковий блок позивача за кодом платежу 21081500 виникає податковий борг на загальну суму 612000,00 грн.

На підставі ст. 59 ПК України та з метою погашення податкового боргу ГУ ДФС у Луганській області було сформовано та направлено позивачу податкову вимогу форми Ю від 14.12.2018 № 4289-51 на загальну суму 612000,00 грн. Податкова вимога направлена платнику податків засобами поштового зв`язку ЛД ПАТ Укрпошта рекомендованим листом з повідомленням про врученням та описом вкладення, яка 19.12.2018 була отримана позивачем. Станом на даний час вищезазначена податкова вимога не погашена, податковий борг відповідача не сплачений та продовжує збільшуватись.

На підставі викладеного представник позивача просив суд задовольнити позовні вимоги.

Ухвалою суду від 16.09.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, призначено справу до розгляду у відкритому судовому засіданні на 03.10.2019 (а.с. 1-2).

03 жовтня 2019 року судове засідання перенесено на 16.10.2019 (а.с. 46).

03 жовтня 2019 року від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву (а.с. 43) в обґрунтування якого зазначено, що з позовної заяви та доданих до неї документів вбачається, що позивачем заявлено позовну вимогу про стягнення суми штрафу на підставі податкового повідомлення-рішення від 30.01.2018 № 0000284003 на суму 612000,00 грн. Зазначене податкове повідомлення-рішення оскаржувалось відповідачем в судовому порядку. 20 червня 2018 року Луганським окружним адміністративним судом у задоволенні позовних вимог ТОВ Пінта-Кремінський пивоварений завод до Головного управління ДФС у Луганській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 30.01.2018 №0000284003 на суму 612000,00 грн. відмовлено повністю. Постановою першого апеляційного адміністративного суду від 23 жовтня 2018 року по справі № 812/1019/18 за апеляційною скаргою ТОВ Пінта-Кремінський пивоварений завод на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 20 червня 2018 року по адміністративній справі № 812/1019/18 за позовом ТОВ Пінта-Кремінський пивоварений завод до Головного управління ДФС у Луганській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 30.01.2018 № 0000284003 на суму 612000,00 грн. апеляційну скаргу ТОВ Пінта-Кремінський пивоварений завод на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 20 червня 2018 року у справі № 812/1019/18 - залишено без задоволення. Рішення Луганського окружного адміністративного суду від 20 червня 2018 року у справі № 812/1019/18 - залишено без змін.

З посиланням на норми ст.122 КАС України представник відповідача просив суд залишити позовну заяву без розгляду.

При цьому суд зазначає, що по суті заявлених позовних вимог відповідач заперечення не надавав.

Ухвалою суду від 16 жовтня 2019 року в задоволенні клопотання представника Товариства з обмеженою відповідальністю "Пінта-Кремінський пивоварений завод" про залишення без розгляду адміністративного позову - відмовлено (а.с.75-76).

16 жовтня 2019 року в судовому засіданні оголошено перерву до 28 жовтня 2019 року (а.с. 67-71).

28 жовтня 2019 року судове засідання перенесено на 11 листопада 2019 року (а.с. 96).

Представник позивача, в судовому засіданні надав пояснення аналогічні викладеним у позовній заяві, просив суд задовольнити позовні вимоги.

Представник відповідача в судове засідання прибув, заперечень щодо предмету розгляду справи не надавав.

Заслухавши доводи представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю Пінта-Кремінський пивоварений завод є юридичною особою та як платник податків перебуває на податковому обліку у Рубіжанській ОДПІ ГУ ДФС у Луганській області (Кремінське відділення), про що свідчить інформаційна довідка про облікові дані платника податків (а.с. 7).

30.01.2018 на підставі акту перевірки від 10.01.2018 № 15/12-32-14-10/32570662 (а.с. 20-29) Головним управлінням ДФС у Луганській області винесене податкове повідомлення-рішення № 0000284003, яким за порушення ч. 3 ст. 16 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів , на підставі пп. 54.3.3 п. 54.3 статті 54 Податкового кодексу України, абз. 18 ч. 2 ст. 17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів до ТОВ Пінта - Кремінський пивоварений завод застосовано штрафні санкції у сумі 612000,00 грн (а.с. 16).

ТОВ Пінта - Кремінський пивоварений завод оскаржило податкове повідомлення-рішення від 30.01.2018 № 0000284003 до суду.

Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 20.06.2018 у справі № 812/1019/18, яке залишене в силі постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 23.10.2018, у задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю Пінта-Кремінський пивоварений завод до Головного управління ДФС у Луганській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 30.01.2018 № 0000284003 на суму 612000,00 грн відмовлено повністю (а.с. 87-91).

Тобто рішення Луганського окружного адміністративного суду від 20.06.2018 у справі № 812/1019/18 набрало законної сили 23.10.2018.

14 грудня 2018 року Головним управлінням ДФС у Луганській області винесено податкову вимогу про сплату податкового боргу в сумі 612000,00 грн за адміністративними та штрафними санкціями за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів (а.с. 11)

Податкова вимога отримана уповноваженою особою позивача 19.12.2018, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 11).

ТОВ Пінта - Кремінський пивоварений завод оскаржило податкову вимогу від 14.12.2018 №4289-51 до суду.

Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 16.05.2019 у справі № 360/1636/19, яке залишене в силі постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 20.08.2019, у задоволенні позову товариства з обмеженою відповідальністю Пінта-Кремінський пивоварений завод до Головного управління ДФС у Луганській області про визнання протиправною та скасування податкової вимоги відмовлено (а.с. 92-95).

Таким чином за відповідачем утворився податковий борг по адміністративним штрафам та штрафним санкціям в сумі 612000,00 грн.

Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до статті 14 Податкового кодексу України:

грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);

податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);

пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов`язань у встановлених цим Кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);

податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 14.1.175 пункту 14.1).

штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1).

Відповідно до статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право визначати у визначених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов`язань платників податків (підпункт 20.1.27 пункту 20.1); застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб`єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 20.1.28 пункту 20.1); звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини (пункт 20.1.18 пункту 20.1).

Пунктом 95.4 статті 95 Податкового кодексу України визначено, що контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Як визначено пп. 14.1.153 п. 14.1 ст. 14 ПК України, податкова вимога - письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.

Згідно п.59.1 ст.59 Податкового кодексу, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Так, на виконання вимог п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України податковим органом була виставлена та направлена відповідачу податкова вимога від 14.12.2018 №4289-51 про сплату податкового боргу в розмірі 612000,00 грн. яка отримана відповідачем (а.с. 11).

Податковий борг відповідача також підтверджується матеріалами справи, зокрема інформацією про наявність/відсутність податкового боргу у платника, витягом за формою Історія недоїмок , розрахунком суми недоїмки, витягом обліковою карткою платника податків (а.с. 12-15).

Пунктом 87.11 ст.87 ПКУ встановлено, що орган стягнення звертається до суду з позовом про стягнення суми податкового боргу платника податку - фізичної особи. Стягнення податкового боргу за рішенням суду здійснюється державною виконавчою службою відповідно до закону про виконавче провадження.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (п.95.2 статті 95 ПК України).

Внаслідок того, що відповідачем на дату судового розгляду справи податковий борг добровільно не сплачено, суд вважає позовні вимоги про стягнення з відповідача суми податкового боргу в загальному розмірі 612000,00 грн обґрунтованими, доведеними і такими, що належать задоволенню в повному обсязі.

Розподіл судових витрат судом не здійснюється, оскільки відповідно до частини четвертої статті 139 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб`єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 2, 9, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління ДФС у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Пінта-Кремінський пивоварений завод про стягнення податкового боргу - задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Пінта-Кремінський пивоварений завод (ідентифікаційний код: 32570662, місцезнаходження: 92900, Луганська обл., Кремінський район, місто Кремінна, вулиця Промислова, будинок 33-Б) на користь місцевого бюджету Кремінської міської ради податковий борг з адміністративних штрафів та штрафних санкцій за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів у загальному розмірі 612000,00 грн (шістсот дванадцять тисяч гривень 00 коп.) з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих цього платника, та за рахунок готівки, яка належить платнику податків.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Повний текст рішення складено та підписано 15 листопада 2019 року.

Суддя О.В. Ірметова

Дата ухвалення рішення11.11.2019
Оприлюднено18.11.2019
Номер документу85674990
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —360/4021/19

Ухвала від 30.03.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 23.03.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Постанова від 11.02.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 11.02.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Постанова від 11.02.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 11.02.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 28.01.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 27.01.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 16.01.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 16.01.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні