Рішення
від 14.11.2019 по справі 580/1803/19
ЛЕБЕДИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 580/1803/19

Номер провадження 2/580/610/19

З А О Ч Н Е Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 листопада 2019 року Лебединський районний суд Сумської області

в складі: головуючого - судді Чхайло О. В.,

за участю секретаря судового засідання - Сивоконь А.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Лебедині цивільну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Регіонального сервісного центру МВС у Сумській області про визнання права власності ,

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з даним позовом, мотивуючи свої вимоги тим, що 16.06.1992 року він придбав у ТОВ КАМРАС, ЛТД автомобільний причеп ПГУ600, рама № НОМЕР_1 до легкового автомобіля. На підтвердження даної угоди позивачеві була видана довідка-рахунок № 000648. Оскільки вказаним причепом він не користувався, то і не зареєстрував право власності на нього одразу після придбання. На даний час у нього виникла потреба у використанні в господарських цілях даного причепа, у зв`язку з чим позивач звернувся до Територіального сервісного центру № 5946 РСЦ МВС у Сумській області для проведення реєстрації права власності на нього, однак отримав відмову мотивовану тим, що довідка-рахунок відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 941 від 18.11.2015 року Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань реєстрації транспортних засобів виключена з переліку документів, що підтверджують правомірність придбання транспортних засобів. Оскільки провести реєстрацію права власності на придбаний причеп на підставі довідки-рахунку № 000648 від 06.06.1992 року, виданої ТОВ КАМРАС, ЛТД позивач не зміг, то він просив суд визнати за ним право власності на вищевказане рухоме майно в судовому порядку.

Учасники справи в судове засідання не з`явилися.

Позивач в наданій заяві свої вимоги підтримав в повному обсязі та просив справу розглянути у його відсутності. Проти ухвалення заочного рішення не заперечив.

Ухвалою суду від 24.09.2019 року первісний відповідач - Територіальний сервісний центр № 5946 РСЦ МВС у Сумській області був замінений неналежним відповідачем, а саме на Регіональний сервісний центр МВС у Сумській області.

Представник РСЦ МВС у Сумській області після постановлення даної ухвали про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, але в судове засідання не з`явився з невідомих причин і не подав відзив.

Згідно вимог ч. 1 ст. 280 ЦПК України суд може ухвалити заочне рішення на підставі наявних у справі доказів за одночасного існування таких умов: 1) відповідач належним чином повідомлений про дату, час і місце судового засідання; 2) відповідач не з`явився в судове засідання без поважних причин або без повідомлення причин; 3) відповідач не подав відзив; 4) позивач не заперечує проти такого вирішення справи.

Враховуючи викладене, суд вважає можливим провести по справі заочний розгляд.

Беручи до уваги, що розгляд справи здійснюється судом за відсутності всіх учасників справи, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється в силу вимог ч. 2 ст. 247 ЦПК України.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовна заява обґрунтована і підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

В судовому засіданні було встановлено, що 16.06.1992 року ОСОБА_1 придбав у ТОВ КАМРАС, ЛТД автомобільний причеп ПГУ600, рама № НОМЕР_1 до легкового автомобіля.

На підтвердження даної угоди йому була видана довідка-рахунок № 000648 (а.с. 8).

Однак, придбавши даний причеп, ОСОБА_1 своєчасно не зареєстрував його в установленому законом порядку.

Позивач у своєму позові посилається на те, що на даний час у нього виникла потреба у використанні в господарських цілях даного причепа, у зв`язку з чим потрібно провести його реєстрацію.

Звернувся до Територіального сервісного центру № 5946 РСЦ МВС у Сумській області для проведення реєстрації права власності на нього, він отримав відмову у реєстрації зазначеного транспортного засобу, так як довідка-рахунок відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 941 від 18.11.2015 року Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань реєстрації транспортних засобів виключена з переліку документів, що підтверджують правомірність придбання транспортних засобів.

Таким чином, з прийняттям Постанови КМУ № 941 від 18.11.2015 року Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань реєстрації транспортних засобів , на яку посилається РСЦ МВС в Сумській області, позивач втратив можливість у даний час зареєструвати на себе вищевказаний автомобільний причеп.

Зазначене змусило позивача звернутися до суду за захистом своїх порушених прав.

Відповідно до ст. 41 Конституції України кожен має право володіти, користуватися, розпоряджатися своєю власністю. Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним.

Частиною 1 ст. 316 ЦК України визначено, що правом власності є право особи на річ (майно, яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб.

Згідно з ч. 1 ст. 319 ЦК України власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд.

Відповідно до ст. 328 ЦК України право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів. Право власності вважається набутим правомірно якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлено судом.

Єдина на території України процедура державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (далі - транспортні засоби), оформлення та видачі реєстраційних документів і номерних знаків встановлюється Порядком Державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 №1388 (далі - Порядок №1388).

Відповідно до п. 8 Порядку № 1388 Державна реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів проводиться на підставі заяв власників, поданих особисто або уповноваженим представником, і документів, що посвідчують їх особу, підтверджують повноваження представника (для фізичних осіб - нотаріально посвідчена довіреність), а також правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення (далі - правомірність придбання) транспортних засобів, відповідність конструкції транспортних засобів установленим вимогам безпеки дорожнього руху, а також вимогам, які є підставою для внесення змін до реєстраційних документів. Не допускаються до державної реєстрації транспортні засоби з правим розташуванням керма (за винятком транспортних засобів, які були зареєстровані в підрозділах Державтоінспекції до набрання чинності Законом України Про дорожній рух ).

Документами, що підтверджують правомірність придбання транспортних засобів, їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, є оформлені в установленому порядку: договори, укладені на товарних біржах на зареєстрованих в уповноваженому органі МВС бланках; укладені та оформлені безпосередньо в сервісних центрах МВС у присутності адміністраторів таких органів договори купівлі-продажу (міни, поставки), дарування транспортних засобів, а також інші договори, на підставі яких здійснюється набуття права власності на транспортний засіб; укладені та оформлені в центрах надання адміністративних послуг у присутності адміністраторів таких центрів договори купівлі-продажу (міни, поставки), дарування транспортних засобів, а також інші договори, на підставі яких здійснюється набуття права власності на транспортний засіб; нотаріально посвідчені договори купівлі-продажу (міни, поставки), дарування транспортних засобів, а також інші договори, на підставі яких здійснюється набуття права власності на транспортний засіб; договори купівлі-продажу транспортних засобів, що підлягають першій державній реєстрації в сервісних центрах МВС, за якими продавцями виступають суб`єкти господарювання, що здійснюють оптову та/або роздрібну торгівлю транспортними засобами, і які підписані від імені таких суб`єктів уповноваженою особою; договір комісії між власником транспортного засобу і суб`єктом господарювання, який за таким договором є комісіонером, та договір купівлі-продажу транспортного засобу, за яким продавцем є такий суб`єкт господарювання, які підписані від імені суб`єкта господарювання уповноваженою особою, - у разі продажу транспортних засобів суб`єктами господарювання, що здійснюють оптову та/або роздрібну торгівлю транспортними засобами на підставі договору комісії, укладеного з власником транспортного засобу; свідоцтва про право на спадщину, видані нотаріусом або консульською установою, чи їх дублікати; рішення про закріплення транспортних засобів на праві оперативного управління чи господарського відання, прийняті власниками транспортних засобів чи особами, уповноваженими управляти таким майном; рішення власників майна, уповноважених ними органів про передачу транспортних засобів з державної в комунальну власність чи з комунальної власності в державну власність; копія рішення суду, засвідчена в установленому порядку, із зазначенням юридичних чи фізичних осіб, які визнаються власниками транспортних засобів, марки, моделі, року випуску таких засобів, а також ідентифікаційних номерів їх складових частин; довідка органу соціального захисту населення або управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, що виділили автомобіль або мотоколяску; акт приймання-передачі транспортних засобів за формою згідно з додатком 6, виданий підприємством-виробником або підприємством, яке переобладнало чи встановило на транспортний засіб спеціальний пристрій згідно із свідоцтвом про погодження конструкції транспортного засобу щодо забезпечення безпеки дорожнього руху, із зазначенням ідентифікаційних номерів такого транспортного засобу та конкретного одержувача; митна декларація на бланку єдиного адміністративного документа на паперовому носії або електронна митна декларація, або видане органом доходів і зборів посвідчення про реєстрацію в уповноважених органах МВС транспортних засобів чи їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери; договір фінансового лізингу; акт про проведені електронні торги або постанова та акт про передачу майна стягувачу в рахунок погашення боргу, видані органом державної виконавчої служби або приватним виконавцем.

Постановою Кабінету Міністрів України № 941від 18.11.2015 Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань реєстрації транспортних засобів було скасовано використання довідки-рахунку при купівлі-продажу та оформленні транспортних засобів.

Отже, надана позивачем довідка-рахунок № 000648 (а.с. 8) з 18.11.2015 року не є документом - підставою для здійснення операцій з транспортним засобом, в розумінні Порядку № 1388.

Таким чином, виходячи із встановлених фактичних обставин справи, враховуючи те, що з прийняттям Постанови КМУ № 941 від 18.11.2015 року Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань реєстрації транспортних засобів ОСОБА_1 не може зареєструвати на себе придбаний причеп на підставі виданої йому довідки-рахунку, суд дійшов висновку, що сторона вичерпала всі можливості в позасудовому порядку вирішити спірне питання, а тому вважає необхідним, з метою захисту прав та інтересів позивача, задовольнити його позовні вимоги у повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 2-5, 76-80, 258-259, 263-265, 280-282 ЦПК України, ст. 41 Конституції України, ст.ст. 16, 316, 319, 321, 328, 392, 638, 655 ЦК України;

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги ОСОБА_1 задовольнити.

Визнати за ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 право власності на автомобільний причеп ПГУ600, рама в„– НОМЕР_1 до легкового автомобіля.

Заочне рішення може бути переглянуто судом, що його ухвалив за письмовою заявою відповідача, поданою протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сумського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя Чхайло О. В.

Дата ухвалення рішення14.11.2019
Оприлюднено19.11.2019

Судовий реєстр по справі —580/1803/19

Ухвала від 05.11.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Губська Людмила Вікторівна

Ухвала від 11.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 12.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 11.01.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Губська Людмила Вікторівна

Ухвала від 30.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Губська Людмила Вікторівна

Ухвала від 30.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Губська Людмила Вікторівна

Ухвала від 18.11.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

Ухвала від 11.11.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

Ухвала від 14.05.2020

Цивільне

Лебединський районний суд Сумської області

Чхайло О. В.

Ухвала від 12.02.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бабенко Костянтин Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні