КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 листопада 2019 року м. Кропивницький Справа № 340/2307/19
Суддя Кіровоградського окружного адміністративного суду Притула К.М., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін адміністративну справу за позовом заступника керівника Новоукраїнської місцевої прокуратури Кіровоградської області в інтересах держави до Побузької селищної ради Голованіського району Кіровоградської області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача заклад дошкільної освіти Орлятко Голованівської районної ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,-,
ВСТАНОВИВ:
Заступник керівника Новоукраїнської місцевої прокуратури Кіровоградської області в інтересах держави звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом в якому просить:
- визнати протиправною бездіяльність Побузької селищної ради Голованівського району Кіровоградської області (вул. Незалежності, 5 смт. Побузьке, 26555 Голованівського району Кіровоградської області код ЄДРПОУ 04366666) щодо тривалого неоформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку загальною площею 1,2141 га., під будівлею та спорудами закладу дошкільної освіти Орлятко Голованівської районної ради, розташованого на території Побузької селищної ради Голованівського району Кіровоградської області, за адресою: вул. Пирогова, 3 смт. Побузьке Голованівського району Кіровоградської області;
- зобов`язати Побузьку селищну раду Голованівського району Кіровоградської області вчинити дії, спрямовані на оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під закладом дошкільної освіти Орлятко Голованівської районної ради (вул. Пирогова, 3 смт. Побузьке Голованівського району Кіровоградської області), загальною площею 1,2141 га.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив, що під час вивчення Новоукраїнської місцевої прокуратури Кіровоградської області стану додержання вимог законодавства органами влади та місцевого самоврядування в частині оформлення правовстановлюючих документів на будівлі та земельні ділянки загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладів встановлено, що по вул. вул. Пирогова, 3 смт. Побузьке Голованівського району Кіровоградської області знаходиться заклад дошкільної освіти Орлятко .
В порушення вимог земельного законодавства, положень Закону України Про освіту та Закону України Про дошкільну освіту правовстановлюючі документи на земельну ділянку, на якій розташовано зазначений дошкільний навчальний заклад не оформлено, державну реєстрацію права постійного користування не проведено.
Позивач вважає, що причиною не виготовлення правовстановлюючих документів на землю є виключно бездіяльність відповідача, яка виразилась у невжитті належних заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки закладів дошкільної освіти, що у свою чергу створює передумови для зловживань щодо розпорядження цими земельними ділянками, та може призвести до негативних наслідків.
Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 18 вересня 2019 року відкрито провадження у справі у порядку спрощеного позовного провадження, встановлено відповідачу строк для надання відзиву (а.с.1-2).
15.10.2019 (вх. № 16652) на адресу суду представником відповідача надано заяву про розгляд справи без їх участі, де зазначено, що позовні вимоги визнаються в повному обсязі та не заперечують проти їх задоволення (а.с.72).
Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно зі статтею 25 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
У свою чергу, статтею 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.
Так, статтею 12 Земельного кодексу України установлено, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: розпорядження землями територіальних громад; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; організація землеустрою; вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.
Відповідно до статті 92 Земельного кодексу України, право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку. Права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності.
Згідно зі частинами першою, другою статті 116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Статтями 125 та 126 Земельного кодексу України встановлено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".
За визначенням статті 2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Відповідно до частин першої, другої статті 3 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", загальними засадами державної реєстрації прав є: гарантування державою об`єктивності, достовірності та повноти відомостей про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження; обов`язковість державної реєстрації прав у Державному реєстрі прав; публічність державної реєстрації прав; внесення відомостей до Державного реєстру прав виключно на підставах та в порядку, визначених цим Законом; відкритість та доступність відомостей Державного реєстру прав.
Речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.
Відповідно до Інструкції про порядок державної реєстрації права власності на об`єкти нерухомого майна, що перебувають у власності юридичних та фізичних осіб, затвердженої наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 09.06.1998 №121 (яка діяла до 06.08.2012) державній реєстрації в бюро технічної інвентаризації підлягають об`єкти нерухомості, розташовані на всій території України (населених пунктах, військових містечках, військових частинах, аеропортах, річкових і морських портах, заповідниках, заказниках, на дорогах, полігонах і т.п.). Державна реєстрація права власності на об`єкти нерухомого майна в бюро технічної інвентаризації є обов`язковою для власників, незалежно від форм власності.
Аналіз наведених правових норм свідчить на користь висновку, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. При цьому, державна реєстрація таких прав є обов`язковою.
Відповідно до інформації Побузької селищної ради Голованівського району Кіровоградської області від 02.08.2019 №02-19/1215, дитячий навчальний заклад № 1 Орлятко знаходиться на балансі Побуської селищної ради та переданий в оренду відділу освіти Голованівської районної державної адміністрації (а.с.27).
Також, в інформації Побузької селищної ради від 02.08.2019 №02-19/1216, зазначено, що заклад дошкільної освіти Орлятко розташований на земельній ділянці загальною площею 1,2141 га. Правовстановлюючі документи на земельну ділянку відсутні. Побузькою селищною радою рішення про виготовлення правовстановлюючих документів на вищезазначену земельну ділянку не приймалось (а.с.25).
В матеріалах справи містяться Статут закладу дошкільної освіти Орлятко (а.с.31-40).
Відповідно до п.1.1 Статуту, Заклад дошкільної освіти Орлятко Голованівської районної ради (далі - заклад дошкільної освіти, ЗДО) знаходиться в спільній власності територіальних громад сіл та селищ району. Скорочена назва: ЗДО Орлятко . Тип закладу дошкільної освіти - ясла-садок.
Цей Статут є новою редакцією Статуту Побузького дошкільного навчального закладу № 1 Орлятко Голованівської районної ради Кіровоградської області.
Згідно з п. 1.3 Статуту засновник закладу дошкільної освіти - Голованівська районна рада. Організаційно-правова форма: комунальний заклад.
Засновник здійснює фінансування дошкільного закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей.
Пунктом 1.4 Статуту визначено, що Заклад у своїй діяльності керуються Конституцією України, Законами України Про дошкільну освіту , Про освіту , Положенням про дошкільний навчальний заклад України, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 р.№305, іншими нормативно правовими актами та власним статутом.
Згідно з п. 9.1. Статуту Матеріально-технічна база закладу дошкільної освіти включає будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, інвентар, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інше.
Відповідно до листа селищного голови Побузької селищної ради № 02-19/1215 від 02.08.2019 приміщення дошкільного навчального закладу перебуває на балансі селищної ради (а.с.27).
При цьому, відповідно до інформації від 02.08.2019 №02-19/1216 правовстановлюючі документи на земельну ділянку, на якій розташована сама будівля та двір ЗДО Орлятко , та якою заклад користується, відсутні. Державну реєстрацію права постійного користування не проведено. Побузькою селищною радою рішення про виготовлення правовстановлюючих документів на вказану земельну ділянку не приймались.
Крім того, факт відсутності правовстановлюючих документів на земельну ділянку ЗДО Орлятко підтверджується і інформацією з відділу в Голованівському районі Кіровоградської області Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області від 09.08.2019 №252/109-19.
Відтак, суд дійшов висновку, що відповідачем не було забезпечено виконання вимог чинного законодавства в частині оформлення права власності на земельну ділянку на якій розташований комунальний заклад дошкільної освіти Орлятко у зв`язку з чим адміністративний позов підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно з ч.1 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.
Враховуючи зазначене вище, а також те, що відповідачем по справі не надано відзиву на позовну заяву та норму ч. 4 ст.159 Кодексу адміністративного судочинства України, де зазначено, що неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову. За даних обставин, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими, а адміністративний позов таким, що підлягає до задоволення.
Керуючись статтями 9, 47, 90, 139, 242-246, 250, 251, 255, 257 - 263, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Позовні вимоги заступника керівника Новоукраїнської місцевої прокуратури Кіровоградської області в інтересах держави до Побузької селищної ради Голованіського району Кіровоградської області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача заклад дошкільної освіти Орлятко Голованівської районної ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.
Визнати протиправною бездіяльність Побузької селищної ради Голованівського району Кіровоградської області (вул. Незалежності, 5 смт. Побузьке, 26555 Голованівського району Кіровоградської області код ЄДРПОУ 04366666) щодо тривалого неоформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку загальною площею 1,2141 га., під будівлею та спорудами закладу дошкільної освіти Орлятко Голованівської районної ради, розташованого на території Побузької селищної ради Голованівського району Кіровоградської області, за адресою: вул. Пирогова, 3 смт. Побузьке Голованівського району Кіровоградської області.
Зобов`язати Побузьку селищну раду Голованівського району Кіровоградської області вчинити дії, спрямовані на оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під закладом дошкільної освіти Орлятко Голованівської районної ради (вул. Пирогова, 3 смт. Побузьке Голованівського району Кіровоградської області), загальною площею 1,2141 га.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Кіровоградський окружний адміністративний суд.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду К.М. Притула
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.11.2019 |
Оприлюднено | 20.11.2019 |
Номер документу | 85706178 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
К.М. Притула
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні