Рішення
від 18.11.2019 по справі 420/1251/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/1251/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 листопада 2019 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Єфіменка К.С. при секретарі Кузьменко Е.Х., розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження (з викликом сторін) справу за адміністративним позовом Головного управління ДФС в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю ІЛЬКАСАР про підтвердження обгрунтованості умовного адміністративного арешту майна Товариства з обмеженою відповідальністю ІЛЬКАСАР (код ЄДРПОУ 410009481), згідно рішення Головного управління ДФС в Одеській області від 19.02.2019 року,-

В С Т А Н О В И В:

В провадженні Одеського окружного адміністративного суду знаходиться справа за адміністративним позовом Головного управління ДФС в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю ІЛЬКАСАР про підтвердження обгрунтованості умовного адміністративного арешту майна Товариства з обмеженою відповідальністю ІЛЬКАСАР (код ЄДРПОУ 410009481), згідно рішення Головного управління ДФС в Одеській області від 19.02.2019 року.

Позивач просить задовольнити позовну заяву з огляду на наступне.

14.02.2019 року Головним управлінням ДФС в Одеській області прийнято наказ №1113 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю ІЛЬКАСАР .

19.02.2019 року на підставі вищезазначеного наказу та посвідчення на правопроведення перевірки від 15.02.2019 №899/14-10, виданих ГУ ДФС в Одеській області заступнику начальника відділу митного аудиту управління аудиту Головного управління ДФС в Одеській області, Чумак Олені Анатоліївні та головному державному ревізору - інспектору відділу митного аудиту управління аудиту Головного управління ДФС в Одеській області Сарнацькому Дмитру Вікторовичу, 19.02.2019 року було здійснено вихід за податковою адресою підприємства ТОВ ІЛЬКАСАР (код ЄДРПОУ 41009481), 65033, м. Одеса, вул. Мельницька буд. 29) з метою проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ ІЛЬКАСАР (код ЄДРПОУ 41009481) своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів при переміщенні через митний кордон України товарів за митними деклараціями за період з 01.01.2017 по 31.12.2017 року з 19 лютого 2019 року тривалістю 30 робочих днів.

19.02.2019 року об 11 годині 15 хв. представнику за довіреністю Білоус Євгену Олександровичу , було пред`явлено копію наказу ГУ ДФС в Одеській області № 1113 від 14.02.2019 року, пред`явлено службові посвідчення та посвідчення на право проведення перевірки №899/14-10 від 15.02.2019 року. Проте, представником за довіреністю Білоус Євгеном Олександровичем , було відмовлено у проведенні перевірки, про що було складено акт про відмову у допуску до проведення документальної позапланової виїзної перевірки (копія акту додається) від 19.02.2019 Ж 62/15-32-14-10-11/41009481.

19.02.2019 року о 16 годині 10 хвилин начальником ГУ ДФС в Одеській області було прийнято рішення про застосування умовного адміністративного арешту майна платника податків ТОВ ІЛЬКАСАР .

З огляду на викладене, а також враховуючи той факт, що відповідачем відмовлено від допуску посадових осіб органу ДФС до перевірки, наявні всі правові підстави для застосування адміністративного арешту майна Товариства з обмеженою відповідальністю ІЛЬКАСАР .

Представник відповідача заперечував проти задоволення позовних вимог, з підстав викладених у письмових поясненнях. В поясненнях зазначив, що після прийняття начальником ГУ ДФС в Одеській області Мілютіним Г. рішення про застосування адміністративного арешту майна платника податків ТОВ ІЛЬКАСАР сплинуло 96 годн, в силу приписів п.п. 94.19.1 п.94.19 ст.94 Подтакового кодексу України, адміністративний арешт майна ТОВ ІЛЬКАСАР припинено.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 06 березня 2019 року було відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження (з викликом сторін).

Представник позивача до судового засідання з`явився, підтримав заявлені позовні вимоги у повному обсязі.

Представник відповідача до судового засідання не зявився, причини неявки суду не повідомив.

Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Фактичною підставою для звернення ГУ ДФС в Одеській області до суду із вказаною позовною заявою стало рішення начальника ГУ ДФС в Одеській області від 19.02.2019 про застосування адміністративного арешту майна платників податків з підстави, встановленої підпунктом 94.2.3 пункту 94.2 ст. 94 ПК, а саме: відмова відповідача від допуску фахівців ГУ ДФС в Одеській області на проведення позапланової документальної виїзної перевірки, на підставі Наказу ГУ ДФС в Одеській області від 14.02.2019 року №1113 та посвідчення на право проведення перевірки від 15.02.2019 року №899/14-10, виданих ГУ ДФС в Одеській області.

На підтвердження факту не допуску службових осіб позивача до проведення перевірки складено акт про відмову в допуску до проведення документальної позапланової виїзної перевірки дотримання вимог законодавства України з питань митної справи від 19.02.2019 № 162/15-32-14-10-11/41009481.

Підпунктом 20.1.33 пункту 20.1 ст. 20 ПК встановлено, що контролюючі органи мають право: звертатися до суду щодо накладення арешту на кошти та інші цінності, що знаходяться в банку, платника податків, який має податковий борг, у разі якщо у такого платника податків відсутнє майно та/або його балансова вартість менша суми податкового боргу, та/або таке майно не може бути джерелом погашення податкового боргу

За визначенням пункту 94.1 ст.94 ПК адміністративний арешт майна платника податків (далі - арешт майна) є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов`язків, визначених законом.

У пункті 94.2 цієї статті передбачені обставини, за наявності яких може бути застосовано адміністративний арешт майна, до яких згідно підпункту 94.2.3 віднесено таку обставину як: платник податків відмовляється від проведення документальної або фактичної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу.

Згідно з підпунктами 94.6.1 та 94.6.2 пункту 94.6 ст. 94 цього Кодексу керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу за наявності однієї з обставин, визначених у пункті 94.2 цієї статті, приймає рішення про застосування арешту майна платника податків, яке надсилається: платнику податків з вимогою тимчасово зупинити відчуження його майна; іншим особам, у володінні, розпорядженні або користуванні яких перебуває майно такого платника податків, з вимогою тимчасово зупинити його відчуження.

При цьому, частиною 2 пункту 94.6 встановлено, що арешт коштів на рахунку платника податків здійснюється виключно на підставі рішення суду шляхом звернення контролюючого органу до суду.

Підстави для застосування як адміністративного арешту майна, так і арешту коштів на рахунках платника податків, є універсальними та визначені пунктом 94.2 статті 94 Податкового кодексу України. Обидва види арешту, за загальним правилом, застосовуються з однакових підстав і розрізняються лише процедурою застосування - або за рішенням керівника податкового органу (щодо майна, відмінного від коштів), або за рішенням суду (арешт коштів).

Відповідно до пункту 94.10 ст. 94 ПК арешт на майно може бути накладено рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, обґрунтованість якого протягом 96 годин має бути перевірена судом.

Зазначений строк не може бути продовжений в адміністративному порядку, у тому числі за рішенням інших державних органів, крім випадків, коли власника майна, на яке накладено арешт, не встановлено (не виявлено). У цих випадках таке майно перебуває під режимом адміністративного арешту протягом строку, визначеного законом для визнання його безхазяйним, або у разі якщо майно є таким, що швидко псується, - протягом граничного строку, визначеного законодавством. Порядок операцій з майном, власника якого не встановлено, визначається законодавством з питань поводження з безхазяйним майном.

Строк, визначений цим пунктом, не включає добові години, що припадають на вихідні та святкові дні.

Підпунктом 94.19.1 пункту 94.19 цієї статті визначено, що припинення адміністративного арешту майна платника податків здійснюється у зв`язку з: відсутністю протягом строку, зазначеного у пункті 94.10, рішення суду про визнання арешту обґрунтованим

З урахуванням вищевикладеного, суд вважає, що для реалізації вказаного повноваження контролюючого органу щодо звернення до суду на предмет перевірки обґрунтованості накладеного арешту на майно протягом 96 годин з часу прийняття рішення про такий арешт ст. 283 КАС України передбачено право звернення до суду із відповідним поданням. Виключно у межах цього провадження суд наділений повноваженнями розглянути подання контролюючого органу у 96 годинний строк.

Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом України у постанові від 18.04.2019 року по справі №820/2522/17.

Відповідно до ч.5 ст.13 Закону України Про судоустрій та статус суддів висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду, є обов`язковими для всіх суб`єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить відповідну норму права.

Відповідно до ч.5 ст.242 КАС України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Отже, з огляду на сплив такого строку (96 годин) на дату винесення рішення суду відсутні підстави для задоволення позову, так як такий арешт є припиненим.

Керуючись ст.ст.139, 242-246,283 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В :

В задоволені позовних вимог Головного управління ДФС в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю ІЛЬКАСАР про підтвердження обгрунтованості умовного адміністративного арешту майна Товариства з обмеженою відповідальністю ІЛЬКАСАР (код ЄДРПОУ 410009481), згідно рішення Головного управління ДФС в Одеській області від 19.02.2019 року - відмовити повністю.

Повний текст судового рішення виготовлений та підписаний суддею 18.11.2019 року.

Рішення суду може бути оскаржено до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в місячний строк з дня отримання повного тексту судового рішення, в порядку п.15.5 Перехідних положень КАС України.

Суддя Єфіменко К.С.

.

Дата ухвалення рішення18.11.2019
Оприлюднено19.11.2019

Судовий реєстр по справі —420/1251/19

Ухвала від 17.01.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 08.01.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 20.12.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 09.12.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Рішення від 18.11.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Єфіменко К. С.

Постанова від 31.07.2019

Адмінправопорушення

Новопсковський районний суд Луганської області

Пронька В. В.

Ухвала від 28.03.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Єфіменко К. С.

Ухвала від 06.03.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Єфіменко К. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні