ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12.11.2019м. ДніпроСправа № 904/3945/19
Господарський суд Дніпропетровської області у складі:
судді Колісника І.І.
за участю секретаря судового засідання Ковтун А.В.
та представників:
позивача: Боненко О.В., адвокат;
відповідача: Качуєвська І.Г.
розглянув у підготовчому засіданні за правилами загального позовного провадження справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Пром-Арт-Проект", м. Дніпро
до Верхівцевської міської ради, м. Верхівцеве, Верхньодніпровський р-н, Дніпропетровська обл.
про стягнення заборгованості у сумі 573 286,32 грн.
СУТЬ СПОРУ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Пром-Арт-Проект" звернулось до Господарського суду Дніпропетровської області з позовною заявою про стягнення з Верхівцевської міської ради заборгованості у сумі 573 286,32 грн., з яких: 570 519,69 грн. - основний борг, 2 766,63 грн. - 3% річних.
Позовні вимоги обґрунтовані порушенням відповідачем взятих на себе зобов`язань щодо оплати виконаних робіт за договором № 09/02 від 09.02.2018 на виконання проектно-вишукувальних робіт по об`єкту "Реконструкція Будинку культури за адресою: вул. Соборна, буд. 174, м. Верхівцеве, Верхньодніпровський район з облаштуванням прилеглої території".
Ухвалою суду від 10.09.2019 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження. У справі призначено підготовче засідання на 09.10.2019.
02.10.2019 відповідач подав до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначає, що проектно-кошторисна документація за об`єктом виготовлена та передана відповідачу, однак через відсутність фінансування останній не має можливості здійснити оплату.
Ухвалою суду від 09.10.2019 у підготовчому засіданні оголошувалась перерва до 07.11.2019.
У підготовчому засіданні 07.11.2019 представник відповідача подав докази на підтвердження часткової сплати заборгованості за спірним договором на суму 67 653,88 грн.
Ухвалою суду від 07.11.2019 підготовче провадження було закрито та призначено справу до судового розгляду по суті на 12.11.2019.
У судовому засіданні 12.11.2019 представник відповідача подав докази на підтвердження сплати залишку заборгованості за спірним договором на суму 502 865,81 грн.
Сторони надали пояснення по суті спору.
У судовому засіданні 12.11.2019 проголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, господарський суд
ВСТАНОВИВ:
09.02.2018 між Товариством з обмеженою відповідальністю "Пром-Арт-Проект" (далі - виконавець, позивач) та Верхівцевською міською радою (далі - замовник, відповідач) укладено договір № 09/02 на виконання проектно-вишукувальних робіт за об`єктом Реконструкція Будинку культури за адресою: вул. Соборна, буд. 174, м. Верхівцеве, Верхньодніпровський район з облаштуванням прилеглої території (далі - договір).
Відповідно до пункту 1.1 договору замовник доручає, а виконавець приймає на себе зобов`язання виготовити проектно-кошторисну документацію по об`єкту Реконструкція Будинку культури за адресою: вул. Соборна, буд. 174, м. Верхівцеве, Верхньодніпровський район з облаштуванням прилеглої території , а також виконати передпроектні роботи (далі - роботи).
Згідно з пунктом 1.2 договору терміни виконання роботи визначаються календарним планом, що є невід`ємною частиною договору (додаток 2).
Вартість робіт з розробки проектно-кошторисної документації згідно з ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 включається до зведеного кошторису і є складовою частиною вартості об`єкту (п. 1.6 договору).
Пунктом 3.1 договору сторони погодили, що обсяги виконання робіт визначені зведеним кошторисом, що є невід`ємною частиною договору (додаток 3).
Відповідно до пункту 4.1 (в редакції додаткової угоди № 3 від 21.01.2019) за виготовлену проектну документацію відповідно до цього договору замовник перераховує виконавцю за протоколом погодження договірної ціни (додаток 1) - 1 002 865,81 грн. без ПДВ, у тому числі фінансування: на 2019 рік - 67 653,88 грн. без ПДВ - кошти місцевого бюджету; 502 865, 81 грн. без ПДВ - кошти державного бюджету.
Сторони також домовились, що розрахунок за виконані роботи здійснюється на підставі підписаних сторонами актів виконаних робіт, протягом 10 (десяти) днів після підписання сторонами актів виконаних робіт, шляхом перерахування коштів на поточний рахунок виконавця. Частковий розрахунок за виконаний етап робіт допускається та здійснюється на підставі підписаних сторонами відповідних проміжних актів виконаних робіт, протягом 10 (десяти) днів після підписання сторонами вказаних актів виконаних робіт, шляхом перерахування коштів на поточний рахунок виконавця (п. 4.2 договору).
У рамках закінчення виконання робіт виконавець передає замовнику у строки, передбачені цим договором, позитивний висновок експертизи та підписану уповноваженим представником виконавця проектно-кошторисну документацію у паперовій формі та на оптичних та (або) флеш носіях у форматі *.xls, *ims, *.dwg, *pdf тощо. При цьому проектно-кошторисна документація має відповідати п. 2.1 цього договору (п. 5.1 договору).
За змістом пункту 5.3 договору після повного та належного виконання виконавцем зобов`язань, передбачених цим договором та передачі проектно-кошторисної документації з позитивним експертним висновком, виконавець складає остаточний акт приймання-здачі виконаних робіт.
Пунктом 5.4 договору передбачено, що замовник протягом 5 (п`яти) днів з дня одержання проектно-кошторисної документації та позитивного висновку експертизи зобов`язується розглянути її та надіслати виконавцю підписаний акт здачі-приймання і провести остаточну оплату.
Відповідно до пункту 7.1 договору (в редакції додаткової угоди № 2 від 21.12.2018) цей договір набуває чинності з моменту підписання його сторонами та діє до 31.12.2019 або до повного виконання зобов`язань сторонами. Термін дії договору може подовжено за взаємною згодою сторін шляхом підписання відповідної додаткової угоди до нього.
Зведеним кошторисом на проектні і вишукувальні роботи та протоколом погодження договірної ціни сторони визначили вартість робіт у загальній сумі 1 002 865,81 грн. (а.с.16, 18).
Календарним планом робіт сторони погодили строки виконання робіт за загальний період лютий 2018 року - грудень 2018 року (а.с. 17).
За результатом виконаних договірних зобов`язань Товариством з обмеженою відповідальністю "Пром-Арт-Проект" надано, а Верхівцевською міською радою прийнято проектну документацію на загальну суму 1 002 865,81 грн., що підтверджується наступними актами здачі-приймання виконаних проектних, вишукувальних та додаткових робіт:
акт № 1 від 20.03.2018 на суму 62 031,92 грн.;
акт № 2 від 02.04.2018 на суму 91 361,00 грн.;
акт № 3 від 24.04.2018 на суму 74 315,72 грн.;
акт № 4 від 14.12.2018 на суму 204 637,48 грн.;
акт № 5 від 26.06.2019 на суму 538 519,69 грн.;
акт № 6 від 26.06.2019 на суму 32 000,00 грн. (а.с.38 - 43).
Усього - 1 002 865,81 грн.
Акти прийому-передачі підписані та скріплені печатками сторін без зауважень та заперечень до них.
Листом № 96 від 25.06.2019 Верхівцевська міська рада підтвердила, що договір стосовно якості та строків робіт виконаний позивачем належним чином. Претензії у замовника до виконавця відсутні (а.с. 44).
Відповідно до пункту 5.1 договору позивач передав відповідачу проектно-вишукувальну документацію разом із її примірником в електронному вигляді та оригіналом експертного звіту, що підтверджується актом від 26.06.2019, підписаним та скріпленим печатками сторін (а.с. 45 - 48).
За вказаних обставин та згідно з пунктом 5.4 договору остаточна оплата за виконані роботи мала бути здійснена відповідачем не пізніше 01.07.2019.
До граничної дати остаточного розрахунку за виконані роботи відповідач здійснив оплату лише частково на суму 432 346,12 грн., що підтверджується наступними платіжними дорученнями: № 1454 від 21.12.2018 на суму 204 637,48 грн., № 355 від 02.04.2018 на суму 91 361,00 грн., № 406 від 24.04.2018 на суму 74 315,72 грн., № 202 від 21.03.2018 на суму 62 031,92 грн. (а.с. 135 - 138).
З метою досудового врегулювання спору позивач надіслав на адресу відповідача претензію № 58 від 22.08.2019, яка останнім була залишена без відповіді, що й стало причиною виникнення спору (а.с. 50 - 56).
Предметом доказування є обставини, пов`язані з виконанням сторонами прийнятих на себе зобов`язань за договором.
Відповідно до частини першої статті 887 Цивільного кодексу України за договором підряду на проведення проектних та пошукових робіт підрядник зобов`язується розробити за завданням замовника проектну або іншу технічну документацію та (або) виконати пошукові роботи, а замовник зобов`язується прийняти та оплатити їх.
Пунктом 1 частини першої статті 889 цього Кодексу передбачено, що замовник зобов`язаний, якщо інше не встановлено договором підряду на проведення проектних та пошукових робіт, сплатити підрядникові встановлену ціну після завершення усіх робіт чи сплатити її частинами після завершення окремих етапів робіт або в іншому порядку, встановленому договором або законом.
За частиною першою статті 193 Господарського кодексу України, яка кореспондується з частиною першою статті 526 Цивільного кодексу України, суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.
Зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором (ч. 1 ст. 188 ГК України).
Відповідно до статті 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).
Згідно з частиною першою статті 530 Цивільного кодексу України якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Позивач надав достатньо належних і допустимих доказів на підтвердження своєчасного виконання своїх зобов`язань з розробки проектної документації на загальну суму 1002865,81 грн., за яку відповідач у строк, визначений пунктом 5.4 договору (не пізніше 01.07.2019), розрахувався лише частково на суму 432 346,12 грн.
Залишок заборгованості у сумі 570 519,69 грн. відповідач сплатив поза межами граничного строку остаточного розрахунку, під час розгляду справи, що підтверджується наступними платіжними дорученнями: № 1346 від 24.10.2019 на суму 67 653,88 грн.; №1339 від 11.10.2019 на суму 470 865,81 грн.; № 1341 від 11.10.2019 на суму 32 000,00 грн. (а.с. 159, 167-168).
Сплата відповідачем залишку заборгованості за договором у сумі 570 519,69 грн. під час розгляду справи та до винесення рішення свідчить про відсутність предмета спору в цій частині та є підставою для закриття провадження у справі в цій частині, оскільки згідно з пунктом 2 частини першої статті 231 Господарського процесуального кодексу України господарський суд закриває провадження у справі, якщо відсутній предмет спору.
Згідно зі статтею 625 Цивільного кодексу України боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Заявлені позивачем 3% річних у загальній сумі 2 766,63 грн. розраховані із основного боргу за договором у сумі 570 519,00 грн. за період з 08.07.2019 по 04.09.2019, що є правом позивача.
За результатом перевірки здійсненого позивачем розрахунку 3% річних порушень не встановлено.
За таких обставин позовні вимоги про стягнення з відповідача 3% річних у сумі 2766,63 грн. є законними й обгрунтованими.
Судовий збір у сумі 8 599,29 грн. (573286,32х1.5% = 8599,29) покладається на відповідача відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України.
Керуючись ст.ст. 2, 3, 20, 73 - 79, 86, 91, 129, 233, 236 - 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Пром-Арт-Проект" до Верхівцевської міської ради про стягнення заборгованості у сумі 573 286,32 грн. задовольнити частково.
Стягнути з Верхівцевської міської ради (ідентифікаційний код: 35950156; місцезнаходження: 51660, Дніпропетровська область, Верхньодніпровський район, м.Верхівцеве, вул. Центральна, 75) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Пром-Арт-Проект" (ідентифікаційний код: 41613792; місцезнаходження: 49019, м.Дніпро, вул. Гомельська, 59) 3% річних у сумі 2 766,63 грн., судовий збір у сумі 8599,29грн.
Закрити провадження у справі в частині позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "Пром-Арт-Проект" до Верхівцевської міської ради про стягнення основного боргу у сумі 570 519,69 грн.
Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Рішення суду може бути оскаржене протягом 20-ти днів з дня складання повного судового рішення шляхом подання апеляційної скарги до Центрального апеляційного господарського суду.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повне рішення складено 19.11.2019.
Суддя І.І. Колісник
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 12.11.2019 |
Оприлюднено | 20.11.2019 |
Номер документу | 85713925 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Колісник Іван Іванович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Колісник Іван Іванович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні