ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
«10» березня 2010 року Справа № 2 -а-4438/09/1570
о12год.00хв. м.Одеса
У залі судових засідан ь №8
Одеський окружний адміні стративний суд у складі:
Судді Харченко Ю.В.
При секретарі Гречаному В.С.
За участю представникі в сторін:
Представника позивача: Саламаха Л.І. - за дов іреністю №944/10/10-00 від 13.01.2010р.
Представника відповідач а: не з' явився, незваж аючи на те, що про дату, час та м ісце судового засідання пові домлений належним чином та с воєчасно.
Розглянувши у відкрит ому судовому засіданні справ у за адміністративним позово м Котовської Об' єднаної дер жавної податкової інспекції Одеської області до Державн ого комунального підприємст ва «Красноокнянський водока нал» про стягнення штрафних (фінансових) санкцій у розмір і 74 612,56грн., -
ВСТАНОВИВ:
Котовська Об' єднана державна податкова інспекці я Одеської області звернула сь до Одеського окружного ад міністративного суду з адмін істративним позовом про стяг нення з Державного комунальн ого підприємства «Красноокн янський водоканал» суми забо ргованості по сплаті штрафни х (фінансових) санкцій у розмі рі 74 612,56грн. за порушення п.п.3.5, 5.2, 5.3 Положення пр о ведення касових операцій у національній валюті в Украї ні, затвердженого Постановою Правління Національного бан ку України від 15 грудня 2004 року N 637 (зі змінами та доповненнями ).
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається н а наявність у Державного ком унального підприємства «Кра сноокнянський водоканал» за боргованості у загальній сум і 74 612,56грн., яка утворилась внас лідок несплати відповідачем суми штрафних (фінансових) са нкцій, визначеної рішенням К отовської Об' єднаної держа вної податкової інспекції Од еської області про застосува ння штрафних (фінансових) сан кцій від 11.12.2008р. №0000332370 на суму 74 612,56г рн.
Ухвалою Одеського окружн ого адміністративного суду в ід 03.02.2009р. було відкрито провадж ення у справі та запропонова но відповідачу у строк до 27.03.2009р . подати до суду письмові запе речення на позов та докази, як і спростовують заявлені позо вні вимоги.
Ухвалою суду від 06.04.2009р. у спр аві закінчено підготовче про вадження та призначено справ у до судового розгляду в засі данні суду на 15.07.2009р.
Відповідач у судові засід ання 15.07.2009р., 14.11.2009р., 09.02.2010р. та 10.03.2010р. не з' явився, незважаючи на те, щ о про дату, час та місце судови х засідань повідомлений нале жним чином, заперечення на по зов не надав, у зв'язку з чим сп раву розглянуто на підставі наявних у ній доказів, відпов ідно до ч.6 ст.71 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни.
Заслухавши пояснення п редставника позивача, дослід ивши наявні у матеріалах спр ави письмові докази в сукупн ості та системно проаналізув авши приписи чинного законод авства, суд встановив наступ не.
Як встановлено судом та підтверджужться матеріалам и справи, Державне комунальн е підприємство «Красноокнян ський водоканал» зареєстров ане Красноокнянською райдер жадміністрацією Одеської об ласті 11.10.2001р., про що зроблено за пис в журналі обліку реєстра ційних справ за №15401200000000105, про що свідчить наявна у справі нал ежним чином засвідчена копія Свідоцтва про державну реєс трацію юридичної особи серії А00 №277893.
Відповідача включено до Д ержавного реєстру підприємс тв та організацій України за ідентифікаційним номером - 21672233, що підтверджується наявн ою у справі відповідною Дові дкою з Єдиного Державного ре єстру підприємств та організ ацій України №119 від 22.08.2007р.
Державне комунальне підп риємство «Красноокнянський водоканал» знаходиться на п одатковому обліку в Котовськ ій ОДПІ Одеської області з 19.10.2 001р. за №12940, про що свідчить наяв на у справі Довідка №359 від 05.09.2007р .
Так, як вбачається з матері алів справи, 20.11.2008р. відповідно до Плану контрольно-ревізійн ої роботи конрольно-ревізійн ого відділу в Красноокнянськ ому районі Одеської області на ІІІ квартал 2008 року та на під ставі направлення на проведе ння ревізії від 10.09.2008р. №30, №31 від 3 0.09.2008р. №36, начальником КРВ в Крас ноокнянському районі Поно маренко М.В. та провідними к онтролерами-ревізорами КРВ в Красноокнянському районі Задорожнюк Л.В. та Кирток ою Р.А., була проведена плано ва ревізія фінансово-господа рської діяльності Державног о комунального підприємства «Красноокнянський водокана л» за період 01.07.2007р. по 01.08.2008р.
За наслідками вказаної пе ревірки складений Акт №400-20/25 ві д 20.11.2008р., в п.6.1. розділу 6 якого заф іксовано порушення Красноо княнським водоканалом вимог п.п.3.5,5.2, 5.3 Положення про ведення касових операцій у націонал ьній валюті в Україні, затвер дженого Постановою Правлінн я Національного банку Україн и від 15 грудня 2004 року N 637 (зі змін ами та доповненнями), а саме у 9-ти випадках на видаткових ка сових ордерах відсутні підпи си одержувача грошових кошті в на загальну суму 843,70грн., а так ож при наявності готівки на к інець робочого дня в касі, лім іт каси не встановлювався та внутрішнім наказом по Підпр иємству не затверджувався, щ о серед іншого підтверджуєть ся і Довідкою Красноокнянськ ого водоканалу від 07.10.2008р. №165 про відсутність встановленого л іміту каси.
Відповідно до ч.2 п.5.2 зазнач еного Положення, установлени й ліміт каси затверджується внутрішніми наказами (розпор ядженнями) підприємства.
Згідно з п.5.3 Положення про в едення касових операцій у на ціональній валюті в Україні ліміт каси підприємства вста новлюють на підставі розраху нку середньоденного надходж ення готівки до каси або її се редньоденної видачі з каси, з а рішенням керівника підприє мства або уповноваженої ним особи.
Відповідно до вимог 5.9. озн аченого Положення, якщо підп риємством ліміт каси не вста новлено (незалежно від причи н такого невстановлення), то л іміт такої каси вважається н ульовим. У цьому разі вся готі вка, що перебуває в його касі н а кінець робочого дня і не зда на підприємством відповідно до вимог цього Положення, вва жається понадлімітною.
Згідно Реєстрів залишків грошових коштів по касі на кі нець дня згідно касової книг и ДКП «Красноокнянський водо канал» за період з 01.07.2007р. по 01.08.2008р . загальна сума понадлімітно ї готівки склала 35 251,92грн.
Також при перевірці прави льності оформлення первинни х касових документів та пере вірці їх по суті встановлено порушення відповідачем п.3.5. П оложення про ведення касових операцій у національній вал юті в Україні, зокрема, у 9-ти ви падках на видаткових касових ордерах відсутні підписи од ержувача грошових на загальн у суму 843,70грн., в 4-х випадках оде ржувачем, який зазначений у в идаткових касових ордерах пр о отримання грошових коштів на загальну суму 1210,66грн., підпи с не підтверджено. Таким чино м, встановлено безпідставне списання грошових коштів з к аси Красноокнянського водок аналу на загальну суму 2054,36грн.
Відповідно до п.3.5. Положенн я про ведення касових операц ій у національній валюті в Ук раїні у разі не підтвердженн я підпису одержувача на вида ткових касових ордерах, такі касові ордери не приймаютьс я для виведення залишку готі вки в касі.
Відповідно до ст.1 Указу Пр езидента України «Про застос ування штрафних санкцій за п орушення норм з регулювання обігу готівки» від 12.06.1995р. №436/95, з метою подальшого вдосконал ення організації готівково го обігу, зміцнення касової дисципліни, підвищення ефе ктивності контролю за додер жанням суб'єктами господар ської діяльності встановле ного порядку ведення операц ій з готівкою у національній валюті, посилення відповіда льності за додержання ними норм з регулювання обігу г отівки та виконання своїх з обов'язань перед бюджетами і державними цільовими фондам и постановлено: у разі поруш ення юридичними особами всі х форм власності, фізичними особами - громадянами Укра їни, іноземними громадянами та особами без громадянст ва, які є суб'єктами підприє мницької діяльності, а так ож постійними представницт вами нерезидентів, через які повністю або частково здій снюється підприємницька ді яльність, норм з регулювання обігу готівки у національні й валюті, що встановлюються Національним банком Україн и, до них застосовуються фіна нсові санкції у вигляді штра фу: за перевищення встановле них лімітів залишку готівки в касах - у двократному розмі рі сум виявленої понадлімі тної готівки за кожний день; за неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбутк ування у касах готівки - у п 'ятикратному розмірі неопри буткованої суми; за витрачан ня готівки з виручки від ре алізації продукції (робіт, п ослуг) та інших касових над ходжень (крім коштів, отрима них із кас установ банків) н а виплати, що пов'язані з опл атою праці (за винятком екс трених (невідкладних) обстав ин - соціальних виплат громад янам на поховання, допомоги п ри народженні дитини, одинок им та багатодітним матерям , на лікування в разі хвороби , компенсацій особам, які постраждали внаслідок Чорн обильської катастрофи), за на явності податкової заборгов аності - в розмірі здійснени х виплат; за перевищення вста новлених строків використан ня виданої під звіт готівки, а також за видачу готівкових коштів під звіт без повного звітування щодо раніше ви даних коштів - у розмірі 25 ві дсотків виданих під звіт сум ; за проведення готівкових ро зрахунків без подання одерж увачем коштів платіжного д окумента (товарного або кас ового чека, квитанції до приб уткового ордера, іншого пис ьмового документа), який би підтверджував сплату покуп цем готівкових коштів, - у роз мірі сплачених коштів; за вик ористання одержаних в устано ві банку готівкових коштів н е за цільовим призначенням - у розмірі витраченої готівки.
Відповідно до ч.2 ст.1 зазнач еного Указу, за невстановлен ня установами банків лімітів залишку готівки в касах з них стягується штраф у п 'ятдесятикратному розмірі н еоподатковуваного мінімуму доходів громадян за кожний в ипадок такого невстановленн я.
Згідно з ч.ч.3,4 ст.1 Указу През идента України «Про застосув ання штрафних санкцій за пор ушення норм з регулювання об ігу готівки» правила організ ації контролю за додержан ням норм з регулювання обі гу готівки встановлюються Національним банком Україн и за погодженням з Державн ою податковою адміністраці єю України. Передбачені цією статтею штрафи в повному об сязі стягуються до державног о бюджету в порядку, встановл еному законодавством.
Так, як вбачається з наявни х у матеріалах справи письмо вих доказів, Котовською Об' єднаною державною податково ю інспекцією Одеської област і на підставі акта перевірки №400-20/25 від 20.11.2008р. та з урахуванням вимог п.2 "Порядку взаємного і нформування органів державн ої контрольно-ревізійної слу жби України та органів держа вної податкової служби Украї ни про факти фінансових пору шень та вжиті заходи" затверд женого спільним наказом Голо вного контрольно-ревізійног о управління України та Держ авної податкової адміністра ції України від 22.12.2001р. №143/514 (із зм інами та доповненнями), за под анням Контрольно-ревізійног о відділу в Красноокнянськом у районі від 28.11.2008р. № 400-31/823, було пр ийнято рішення №0000332370 від 11.12.2008р. п ро застосування штрафних (фі нансових) санкцій на суму 74 612,5 6грн., яке було отримано відпов ідачем 12.12.2008р., про що свідчить н аявна в матеріалах справи на лежним чином засвідчена копі я повідомлення про вручення поштового відправлення з осо бистим підписом диспетчера К расноокнянського водоканал у ОСОБА_5
Проте, відповідних доказі в сплати Державним комунальн им підприємством «Красноокн янський водоканал» визначен ої рішенням Котовською Об' є днаною державною податковою інспекцією Одеської області №0000332370 від 11.12.2008р. суми штрафних с анкцій чи оскарження означен ого рішення у законодавчо ви значеному порядку суду не на дано.
Таким чином, як вбачається з наявної у матеріалах справ и облікової картки платника податків станом на 15.01.2009р., яка в едеться в органах державної податкової служби згідно з І нструкцією про порядок веден ня органами державної податк ової служби оперативного обл іку платежів до бюджету, конт роль за справлянням яких зді йснюється органами державно ї податкової служби України, затвердженою Наказом Держав ної податкової адміністраці ї України від 18.07.2005р. №276 (зареєст рованим в Міністерстві юстиц ії України 02.08.2005р. за №843/11123), а тако ж Довідки Котовської ОДПІ №41 в ід 19.01.2009р. за Державним комуналь ним підприємством «Красноок нянський водоканал» рахуєт ься борг по сплаті штрафних (ф інансових) санкцій за поруше ння п.п.3.5, 5.2, 5.3 Положення про веде ння касових операцій у націо нальній валюті в Україні, зат вердженого Постановою Правл іння Національного банку Укр аїни від 15 грудня 2004 року N 637 (зі з мінами та доповненнями) у заг альній сумі 74612,56грн.
Відповідно до ч.1 ст.71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення. Частиною 2 ст атті 71 Кодексу адміністратив ного судочинства України пер едбачено, що в адміністратив них справах про протиправніс ть рішень, дій чи бездіяльнос ті суб'єкта владних повноваж ень обов'язок щодо доказуван ня правомірності свого рішен ня, дії чи бездіяльності покл адаються на відповідача, якщ о він заперечує проти адміні стративного позову.
Згідно з ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 Код ексу адміністративного судо чинства України доказами в а дміністративному судочинст ві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встано влює наявність або відсутні сть обставин, що обґрунтовую ть вимоги і заперечення осіб , які беруть участь у справі, т а інші обставини, що мають зн ачення для правильного виріш ення справи. Ці дані встановл юються судом на підставі поя снень сторін, третіх осіб та ї хніх представників, показан ь свідків, письмових і речови х доказів, висновків експер тів. Належними є докази, які м істять інформацію щодо предм ету доказування.
Згідно зі ст.86 Кодексу адм іністративного судочинства України суд оцінює докази, я кі є у справі, за своїм внутріш нім переконанням, що ґрунтує ться на їх безпосередньому, в себічному, повному та об'єкти вному дослідженні.
Відтак, приймаючи до уваги вищевикладене, оцінюючи ная вні у матеріалах справи пись мові докази в сукупності, суд дійшов висновку, що позовні в имоги Котовської Об' єднано ї державної податкової інспе кції Одеської області обґрун товані, документально підтве рджені, відповідають чинному законодавству, отже підляга ють задоволенню повністю зі стягненням з Державного кому нального підприємства «Крас ноокнянський водоканал» до б юджету суми заборгованості п о сплаті штрафних (фінансови х) санкцій у загальному розмі рі 74 612,56грн.
Керуючись ч.6 ст.71, ст.с т.158-163 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний по зов Котовської Об' єднаної д ержавної податкової інспекц ії Одеської області до Держа вного комунального підприєм ства «Красноокнянський водо канал» про стягнення заборго ваності по сплаті штрафних (ф інансових) санкцій за поруше ння вимог Положення про веде ння касових операцій у націо нальній валюті в Україні у ро змірі 74 612,56грн. задовольнити.
2. Стягнути з Державного ко мунального підприємства «Кр асноокнянський водоканал» (6 7900, Одеська область, смт.Красні Окни, вул.Дзержинського, 24, код ЄДРПОУ 31672233) до бюджету (р/р 31110104700313, одержувач: УДК в Красноокнян ському районі, код 23215039, банк: ГУ ДКУ м.Одеса, МФО 828011, код платежу 23215039) заборгованість по сплаті штрафних (фінансових) санкці й у сумі 74612 (сімдесят чотири ти сячі шістсот дванадцять)грн. 56коп.
Виконавчий лист видати після набрання постановою з аконної сили у разі надходже ння заяви особи, на користь як ої ухвалено судове рішення.
Постанова може бути оскар жена шляхом подання заяви пр о апеляційне оскарження пост анови суду першої інстанції протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складе ння постанови у повному обся зі відповідно до статті 160 КАС України - з дня складення в по вному обсязі. Апеляційна ска рга на постанову суду першої інстанції подається протяго м двадцяти днів після поданн я заяви про апеляційне оскар ження. Апеляційна скарга мож е бути подана без попередньо го подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо скарга п одається у строк, встановлен ий для подання заяви про апел яційне оскарження
Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання заяви про
апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщ о було подано заяву про
апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була по дана у строк, встановлений
Кодексом адміністратив ного судочинства України, по станова суду першої інстанці ї набирає законної сили післ я закінчення цього строку. У р азі подання апеляційної скар ги судове рішення, якщо його н е скасовано, набирає законно ї сили після закінчення апел яційного розгляду справи.
Повний текст постанов и складено та підписано «15» бе резня 2010р.
Суддя Харченко Ю.В.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.03.2010 |
Оприлюднено | 01.12.2010 |
Номер документу | 8572080 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Харченко Юлія Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні