Постанова
від 15.11.2019 по справі 569/16803/19
РІВНЕНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 569/16803/19

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 листопада 2019 року м. Рівне

Суддя Рівненського міського суду Сидорук Є.І., з участю представника Рівненської митниці Опанасика С.В., представника особи. Яка притягається до адміністративної відповідальності адвоката Довжика Р.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали, які надійшли від Рівненської митниці ДФС про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , директора ТзОВ СКАЙФОЛІ (код ЄДРПОУ 41335978), рнокпп - фізичну особу неможливо однозначно ідентифікувати, за ч. 1 ст. 483 МК України, -

В С Т А Н О В И В:

Згідно протоколу про порушення митних правил №0384/20400/19 - 21.04.2018 poку громадянин України ОСОБА_2 , через Волинську митницю ДФС, на підставі доручення від ТзОВ СКАЙФОЛІ ввіз на територію України товар, а саме: автобус пасажирський марки "SCANIA", модель "IRIZAR 310 CENTURY", ідентифікаційний номер шасі - НОМЕР_1 .

У якості підстави для переміщення вказаного транспортного засобу через митний кордон України громадянином ОСОБА_2 подано органам доходів і зборів України документи: документ купівлі - продажу Invoice №18010174 від 22.03.2018 року, виписаний естонським підприємством SCANIA Eesti FS (Peterburi tee 72 11415 Tallinn), документ про реєстрацію автомобіля у Швейцарії №00.045.673.558 від 08.09.2013 року. У згаданому документі купівлі - продажу зазначено, що вартість автобуса становить 6000 євро.

Переміщення автомобіля через митний кордон України проведено на підставі митної декларації типу ІМ40ЕЕ №UA204070/2018/102624 від 20.04.2018 року.

26.04.2018 року декларантом ТзОВ ВОЛЕКСПОБРОК у Рівненську митницю ДФС подано митну декларацію типу ІМ40ДЕ №UA204070/2018/102825 для проведення митного оформлення та випуску у вільний обіг на митній території України автобуса пасажирського марки ' SCANIA", модель "IRIZAR 310 CENTURY", ідентифікаційний номер шасі- НОМЕР_1 . Митне оформлення транспортного засобу проведено митницею ДФС за рівнем митної вартості на рівні 204963,95 грн.

У графі 31 згаданої митної декларації декларантом заявлено наступну інформацію про транспортний засіб: автобус пасажирський, марка - "SCANIA", модель- "IRIZAR 310 CENTURY", календарний рік виготовлення - 2006, модельний рік виготовлення- 2006, шасі № НОМЕР_1 , об"єм двигуна - 8905 смЗ, дизель, потужність - 228 kW, № двигуна (тип двигуна) - DC09101, колісна формула-4х2, загальна кількість місць, включаючи водія - 53.

До митного контролю органам доходів і зборів України директором ТзОВ СКАЙФОЛІ ОСОБА_3 через декларанта ТзОВ ВОЛЕКСПОБРОК надано наступні документи: документ купівлі - продажу Invoice №18010174 від 22.03.2018 року; документ про реєстрацію автомобіля у Швейцарії №00.045.673.558 від 08.09.2013 року. У згаданих документах зазначено наступні технічні характеристики транспортного засобу: автобус пасажирський, марка - "SCANIA", модель - "IRIZAR 310 CENTURY", ідентифікаційний номер шасі - НОМЕР_1 , об"єм двигуна - 8905 смЗ, дизель, потужність - 228 kW, дата першої реєстрації - 03.04.2006 рік, кількість місць - 53, транспортний засіб відповідає екологічним нормам - ЄВРО- 5.

Листом ДФС України №16311/7/99-99-06-02-17 від 23.05.2019 року надіслано інформацію та копії документів митних органів Республіки Естонія стосовно експорту з цієї країни автобуса пасажирського марки "SCANIA", модель "IRIZAR 310 CENTURY", ідентифікаційний номер шасі- НОМЕР_1 .

В результаті опрацювання надісланої митними органами Республіки Естонія інформації та копій документів встановлено невідповідність даних, що містяться в доданих до звернення документах, даним заявленим при митному оформленні транспортного засобу на території України.

До відповіді митні органи Республіки Естонія долучили наступні документи: митну декларацію №18ЕЕ1310ЕЕ70813620 від 22.03.2018 року; документ купівлі- продажу Invoice №18010174 від 22.03.2018 року; документ про реєстрацію автобуса в Естонії № НОМЕР_2 від 31.12.2013 року.

У процесі аналізу отриманих документів встановлено, що автобус пасажирський марки "SCANIA", модель "IRIZAR 310 CENTURY", ідентифікаційний номер шасі - НОМЕР_1 був реалізований підприємством SCANIA Eesti FS (Peterburi tee 72 11415 НОМЕР_3 ) в адресу ТзОВ СКАЙФОЛІ (м. Устилуг, вул. Б. Хмельницького, 32-А). Вартість транспортного засобу становить 6000 євро. В подальшому, згідно митної декларації №18ЕЕ1310ЕЕ70813620 від 22.03.2018 року автобус експортований з Республіки Естонія на митну територію України.

У надісланих митними органами Республіки Естонія документах зазначено, що автобус пасажирський, марка - "SCANIA", модель - "IRIZAR 310 CENTURY", ідентифікаційний номер шасі - НОМЕР_1 обладнаний дизельним двигуном об"ємом - 11705 смЗ, потужністю - 265 kW, дата першої реєстрації - 02.01.1999 рік, кількість місць - 53. Транспортний засіб знятий з реєстраційного обліку в Естонії - 22.03.2018 року.

Вищезазначене суперечить відомостям заявленим органам доходів і зборів України під час митного оформлення транспортного засобу.

Слід зазначити, що автобус пасажирський, марка - "SCANIA", модель - 4RIZAR 310 CENTURY", ідентифікаційний номер шасі- НОМЕР_1 фактично був введений в експлуатацію (вперше зареєстрований) 02.01.1999, а тому не міг бути виготовлений у 2006 році. Разом з тим, митні органи Республіки Естонія надіслали документ про реєстрацію автобуса в Естонії НОМЕР_4 від 31.12.2013 року, що ставить під сумнів достовірність документа про реєстрації автомобіля у Швейцарії №00.045.673.558 від 08.09.2013 року, в якому зазначено, що автобус вперше зареєстрований 03.04.2006р.

У процесі перевірки, Рівненською митницею ДФС отримано інформацію ТзОВ з іноземними інвестиціями Сканія Україна (від 02.08.2019 року №222) в якій зазначено, що вищезгаданий автобус виготовлений у 1999 році та обладнаний двигуном, який відповідає екологічним нормам на рівні ЄВРО- 2.

Законом України від 06.07.2005 року №2739-IV Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів (зі змінами та доповненнями) передбачено, що митне оформлення з метою вільного обігу та першу державну реєстрацію в Україні транспортних засобів за кодами товарних позицій 8701 20, 8702, 8703, 8704, 8705 згідно з УКТ ЗЕД як вироблених в Україні, так і ввезених на митну територію України, нових і таких, що були в користуванні, здійснюють за умови їх відповідності екологічним нормам: не нижче рівня "ЄВРО-5" - з 1 січня 2016 року.

Враховуючи зазначене та відповідь митних органів Республіки Естонія встановлено, що автобус пасажирський марка- "SCANIA", модель - "IRIZAR 310 CENTURY", ідентифікаційний номер шасі - НОМЕР_5 у 1999 році не міг бути ввезений на митну територію України та оформлений у митному відношенні з метою вільного обігу, оскільки не відповідає екологічним нормам не нижче рівня "ЄВРО-5".

Отже, директор ТзОВ СКАЙФОЛІ ОСОБА_4 через декларанта ТзОВ ВОЛЕКСПОБРОК ОСОБА_5 , свідомо надав до митного контролю підроблені документи (документ про реєстрації автомобіля у Швейцарії №00.045.673.558 від 08.09.2013 року та документ купівлі - продажу Invoice №18010174 від 22.03.2018 року, в якому зазначено, що автобус виготовлений (зареєстрований) - 03.04.2006 року та відповідає екологічному стандарту на рівні ЄВРО- 5), що містять недостовірну інформацію стосовно технічних характеристик автобуса пасажирського, марка - "SCANIA", модель - "IRIZAR 310 CENTURY", ідентифікаційний номер шасі - НОМЕР_1 . Зазначені характеристики впливають на застосування заходів тарифного та нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.

У відповідності до п.6.2. Договору про надання послуг по декларуванню та митному оформленню товарів №01/12/2017/МБ від 01.12.2017 року, укладеного між ТзОВ ВОЛЕКСПОБРОК (виконавець) та ТзОВ СКАЙФОЛІ (замовник) замовник несе повну юридичну відповідальність за достовірність даних в наданих ним документах виконавцю та митним органам.

Під час митного оформлення автобуса пасажирського, марка- "SCANIA" модель - "IRIZAR 310 CENTURY", ідентифікаційний номер шасі НОМЕР_1 директор ТзОВ СКАЙФОЛІ ОСОБА_4 свідомо приховав від митного контролю документи, на підставі яких ним бу придбаний транспортний засіб, що в подальшому призвело до зменшення розміру митних платежів в сумі 37644,54 грн.

Статтею 257 Митного кодексу України передбачено, що декларування здійснюється шляхом заявления за встановленою формою (письмовою, усноною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщені через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснені їх митного контролю та митного оформлення.

Таким чином, директор ТзОВ СКАЙФОЛІ ОСОБА_4 вчинив дії спрямовані на переміщення товару, а саме: автобуса пасажирського, марка - "SCANIA", модель - "IRIZAR 310 CENTURY» , ідентифікаційний номер шасі - НОМЕР_1 вартістю 204963,95 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом (документ про реєстрації автомобіля у Швейцарії №00.045.673.558 від 08.09.2013 року та документ купівлі- продажу Invoice №18010174 від 22.03.2018 року, в якому зазначено, що автобус виготовлений (зареєстрований)- 03.04.2006 року та відповідає екологічному стандарту на рівні ЄВРО - 5) і таких, що містить неправдиві відомості щодо технічних характеристик транспортного засобу.

В судовому засіданні захисник ОСОБА_1 - адвокат Довжик Р.С. просив закрити провадження у справі в зв`язку зі спливом строків накладення адміністративного стягнення з підстав викладених у письмових запереченнях.

Представник Рівненської митниці в судовому засіданні матеріали про порушення митних правил підтримав і просить застосувати до ОСОБА_1 адміністративне стягнення, передбачене санкцією статті, за якою кваліфіковано його дії.

Заслухавши учасників судового розгляду, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що справу про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 , необхідно закрити в зв`язку зі спливом строків накладення адміністративного стягнення.

У відповідності зі ст. 38 КУпАП адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через три місяці з дня його виявлення. У разі закриття кримінального провадження, але за наявності в діях порушника ознак адміністративного правопорушення, адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через місяць з дня прийняття рішення про закриття кримінального провадження.

Разом з тим, згідно протоколу №0384/20400/19 порушення митних правил ОСОБА_1 мало місце в квітні 2018 року.

У відповідності до ч. 2 ст. 467 МК України, якщо справи про порушення митних правил відповідно до статті 522 цього Кодексу розглядаються судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше, ніж через шість місяців з дня вчинення правопорушення, а в разі розгляду судами (суддями) справ про триваючі порушення митних правил, у тому числі передбачені статтями 469, 477-485 цього Кодексу, - не пізніше, ніж через шість місяців з дня виявлення цих правопорушень.

Враховуючи, що ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України, а саме здійснив переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товару, то його дії носили разовий характер.

Оскільки надання митному органу документів здійснюється в певний час, а саме під час митного оформлення товарів, повинне бути виявлене саме під час митного оформлення товарів та припиняється із поданням декларації митному органу, то зазначене порушення митних правил не можна вважати триваючим.

Закон України Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України №2612-VIII від 08.11.2018 року погіршує становище осіб, а тому не має зворотної дії у часі.

Враховуючи, що вчинене ОСОБА_1 вказане правопорушення не має триваючого характеру, вчинене в квітні 2018 року, на момент розгляду справи в суді першої інстанції 15 листопада 2019 року минули строки накладення адміністративного стягнення, що в силу п. 7 ст. 247 КУпАП є підставою для закриття справи.

Згідно п. 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв`язку із закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених ст. 38 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Керуючись ст.33,38,247 КУпАП, ст.ст.489,495,497-498,527-529 Митного кодексу України, суд -

П О С Т А Н О В И В :

Провадження в адміністративній справі за ч. 1 ст. 483 КУпАП відносно ОСОБА_1 , закрити в зв`язку зі спливом строків накладення адміністративного стягнення.

Постанова може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови до Рівненського апеляційного суду через Рівненський міський суд.

Суддя Рівненського міського суду Сидорук Є.І.

СудРівненський міський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення15.11.2019
Оприлюднено20.11.2019
Номер документу85724906
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —569/16803/19

Постанова від 06.12.2019

Адмінправопорушення

Рівненський апеляційний суд

Ковальчук Н. М.

Постанова від 15.11.2019

Адмінправопорушення

Рівненський міський суд Рівненської області

Сидорук Є. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні