Постанова
від 05.08.2009 по справі 12/485
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43 Вн. № < Внутрішній Номер справи >

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

05.08.2009 р. < Час проголошення > № 12/485

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

головуючого - судді Цвіркуна Ю.І.,

при секретарі Рудик Т.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в місті Києві про зобов`язання вчинити певні дії щодо перерахунку та виплати пенсії,

встановив:

Позивач звернувся в адміністративний суд з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в місті Києві про зобов`язання вчинити певні дії щодо перерахунку та виплати пенсії.

В суді позивач позов підтримав, враховуючи змінені позовні вимоги, просив: - зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в місті Києві перерахувати та виплатити йому різницю між виплаченим основним розміром пенсії 88% грошового забезпечення з 01.01.2008 року (близько 9000 грн.), а також компенсацію втрати частини доходів у зв`язку із інфляцією( не менше 2000 грн.); - зобов`язати відповідача виплачувати йому в подальшому основний розмір пенсії 98% грошового забезпечення.

Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що відповідач безпідставно не проводить перерахунок його пенсійного забезпечення з урахуванням збільшення на 10 % відповідних сум грошового забезпечення, що не відповідає вимогам чинного законодавства України, порушує права позивача.

Представник відповідача позов не визнав, посилаючись на те, що згідно із положеннями чинного законодавства України підстав для перерахунку пенсії позивачу немає, оскільки з 29 квітня 2006 року відповідно до Закону України Про внесення змін до деяких законів України з питань пенсійного забезпечення та соціального захисту військовослужбовців`було внесено зміни до статті 13 Закону, якими виключено положення щодо вказаного 5-відсоткового збільшення розміру пенсії за вислугу років. З 1 січня 2008 року органами Пенсійного фонду України проведено перерахунок пенсій, призначених відповідно до Закону, на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 7 листопада 2007 року № 1294 Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу . Перерахунок здійснювався з урахуванням розміру грошового забезпечення, встановленого з 1 січня 2008 року для відповідних категорій осіб, та чинної на цю дату редакції Закону, яка не передбачає вищезазначеного 5-відсоткового збільшення пенсії.

Вислухавши учасників судового процесу, дослідивши письмові докази по справі, суд вважає, що в задоволенні позовних вимог слід відмовити, виходячи з наступного.

Указом Президента України від 01 березня 2001 року №121/2001 затверджено Положення про Пенсійний фонд України. Відповідно до п.2 цього Положення Пенсійний фонд України у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України та цим Положенням.

Як встановлено в судовому засіданні, позивач - ОСОБА_1 -є учасником ліквідації наслідків на Чорнобильській АЕС категорії 1, що підтверджується відповідним посвідченням та знаходяться на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в місті Києві і отримує пенсію відповідно до чинних законодавчих актів України як військовий пенсіонер.

Умови, норми і порядок пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, осіб начальницького і рядового складу Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, державній пожежній охороні, Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, органах і підрозділах цивільного захисту, податковій міліції чи Державній кримінально-виконавчій службі України, та деяких інших осіб, визначено Законом України від 9 квітня 1992 року № 2262-ХІІ Про пенсійне забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших осіб .

Пунктом в) частини 1 статті 13 Закону України Про пенсійне забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших осіб`в редакції Закону від 21.11.1996 року, яка діяла на час призначення пенсії 17.04.1997 року було передбачено збільшення розміру пенсії за вислугу років на 10 відсотків відповідних сум грошового забезпечення особам, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи під час проходження служби і віднесені до 1-ї категорії постраждалих внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС.

Як підтверджується матеріалами справи, а саме -довідкою про перерахунок пенсії ОСОБА_1 від 03.08.2009 року, основний розмір пенсії позивача становить 98 % суми грошового забезпечення (вислуга років -31, з урахуванням участі на Чорнобильській АЕС).

Законом України Про внесення змін до деяких законів України з питань пенсійного забезпечення та соціального захисту військовослужбовців`від 4 квітня 2006 року № 3591-IV було змінено назву Закону України в іншій редакції -Закон України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб`та внесено зміни до статті 13 вказаного закону та викладено пункти б) і в) частини 1 та частину 2 даної статті в наступній редакції: б) особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, які мають страховий стаж 25 років і більше, з яких не менше 12 календарних років і 6 місяців становить військова служба, служба в органах внутрішніх справ, державній пожежній охороні, органах і підрозділах цивільного захисту, податковій міліції чи Державній кримінально-виконавчій службі України (пункт "б" статті 12): за страховий стаж 25 років - 50 процентів і за кожний повний рік стажу понад 25 років - 1 процент відповідних сум грошового забезпечення (стаття 43); в) особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, які звільняються з військової служби на умовах Закону України "Про державні гарантії соціального захисту військовослужбовців, які звільняються зі служби у зв`язку з реформуванням Збройних Сил України, та членів їхніх сімей" (пункт "в" статті 12): за вислугу 15 років - 40 процентів відповідних сум грошового забезпечення із збільшенням цього розміру на 2 проценти за кожний повний рік вислуги понад 15 років, але не більше ніж 50 процентів відповідних сум грошового забезпечення (стаття 43)"; Максимальний розмір пенсії, обчислений відповідно до цієї статті, не повинен перевищувати 90 процентів відповідних сум грошового забезпечення (стаття 43), а особам, які під час проходження служби брали участь у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС і віднесені в установленому законом порядку до категорії 1, - 100 процентів, до категорії 2, - 95 процентів .

Таким чином, суд звертає увагу на те, що починаючи з моменту набрання чинності вищезазначеного Закону від 04.04.2006 року, а саме з 29.04.2009 року із Закону було виключено положення щодо збільшення розміру пенсії за вислугу років на 10 відсотків відповідних сум грошового забезпечення особам, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи під час проходження служби і віднесені до 1-ї категорії постраждалих внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС.

Як випливає із пояснень представника відповідача в судовому засіданні, силовими міністерствами та відомствами відповідний перерахунок раніше призначеної пенсії не проводився, оскільки зменшення розміру пенсії суперечило б статті 22 Конституції України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 7 листопада 2007 року № 1294 Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу (надалі -постанова) було встановлено порядок призначення та перерахунку пенсійного забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу.

Відповідно до пункту 1 вищезазначеної постанови КМУ встановлено, що грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу складається з посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, щомісячних (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення; затверджено схеми посадових окладів та додаткові види грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу (пункт 3 постанови).

На підставі постанови Кабінету Міністрів України від 7 листопада 2007 року № 1294 Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу`з 1 січня 2008 року органами Пенсійного фонду України проведено перерахунок пенсій, призначених відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб , яка не передбачає зазначене вище збільшення за вислугу років, тому розмір пенсії позивача не змінився.

Позивач звернувся до Головного управління Пенсійного фонду України в місті Києві із заявою про здійснення перерахунку пенсії з врахуванням 10 % підвищення як ліквідатору аварії на Чорнобильській АЕС.

Листом Головного управління Пенсійного фонду України в місті Києві від 03.06.2008 року №15158/12 позивачу повідомлено про відсутність підстав для перерахунку пенсії, оскільки чинним законодавством не передбачено вказаного 10-відсоткового збільшення розміру пенсії.

Порядок перерахунку раніше призначених пенсій визначено статтею 63 Закону Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб .

Так, відповідно до частини 3 статті 63 Закону Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб (в редакції Закону від 3 квітня 2007 року) усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством. Перерахунок пенсій здійснюється на момент виникнення права на перерахунок пенсій і провадиться у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, у строки, передбачені частиною другою статті 51 цього Закону.

Суд звертає увагу на те, що перерахунок пенсії особі здійснюється на момент виникнення права на такий перерахунок (тобто, відповідно до чинного на час здійснення перерахунку пенсії законодавства).

Останній перерахунок пенсії позивача було здійснено 1 січня 2008 року на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 7 листопада 2007 року № 1294 Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу .

Таким чином, на момент проведення перерахунку пенсії за вислугу років позивача, пенсійне законодавство України не передбачало збільшення розміру пенсії за вислугу років на 10 відсотків відповідних сум грошового забезпечення особам, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи під час проходження служби і віднесені до 1-ї категорії постраждалих внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС.

Відтак, вимоги позивача про перерахунок пенсії з урахуванням вказаного 10-відстоткового збільшення, є необґрунтованими, оскільки чинним на час здійснення останнього перерахунку та на момент розгляду справи пенсійним законодавством України не передбачено вказаного підвищення пенсії за вислугу років.

В силу ст. 6 Конституції України органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України.

У ч.2 ст.19 Конституції України закріплено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із ч.1 ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

У ч.1 ст.71 КАС України закріплено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

При цьому суд бере до уваги положення ч.2 ст.71 КАС України, згідно з якими в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Представник відповідача в судовому засіданні довів правомірність своєї позиції.

В свою чергу позивач вмотивованих пояснень на підтвердження позовних вимог суду не надав.

Тож аналізуючи положення чинного законодавства України в галузі пенсійного забезпечення військовослужбовців, позовні вимоги та заперечення на них, є підстави вважати, що відповідач діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені законом.

Таким чином, з`ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні позовних вимог.

На основі встановленого, керуючись ст.ст.86, 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

постановив:

В задоволенні позову ОСОБА_1 - відмовити.

Строк і порядок набрання судовим рішенням законної сили встановлені у статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо інше не встановлено цим Кодексом.

Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України -з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Заява і скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції у порядку, що передбачені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Цвіркун Ю.І.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.08.2009
Оприлюднено20.11.2019
Номер документу85744588
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —12/485

Постанова від 05.08.2009

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Цвіркун Ю.І.

Постанова від 05.08.2009

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Цвіркун Ю.І.

Постанова від 05.08.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Цвіркун Ю.І.

Постанова від 05.08.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Цвіркун Ю.І.

Постанова від 05.08.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Цвіркун Ю.І.

Постанова від 05.08.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Цвіркун Ю.І.

Постанова від 05.08.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Цвіркун Ю.І.

Постанова від 05.08.2009

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Цвіркун Ю.І.

Постанова від 05.08.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Цвіркун Ю.І.

Постанова від 05.08.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Цвіркун Ю.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні