Постанова
від 07.10.2009 по справі 2а-11352/09/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43 Вн. № < Внутрішній Номер справи >

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

07.10.2009 р. 15 год 15 хв. № 2а-11352/09/2670

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Шелест С.Б., при секретарі судового засідання Шолковій Т.Ю., розглянувши матеріали справи

За позовомВідкритого акціонерного товариства Київцемент доДержавної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва провизнання недійсним податкового повідомлення - рішення

За участю представників сторін:

Від позивача: Ширко В.Ю. -представник за довіреністю

Від відповідача : Прохода Ю.В. - представник за довіреністю

на підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 07.10.09р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

О Б С Т А В И Н И С П Р А В И :

ВАТ Київцемент`звернулось до суду з позовом про скасування податкового повідомлення -рішення Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва від 14.08.09р. № 0014021530/0, згідно з яким позивачу визначено податкове зобов`язання за платежем земельний податок в сумі 560 283, 57 грн., в тому числі: 533 603,40 грн. основного платежу та 26 680, 17 грн. штрафних (фінансових) санкцій

Представник позивача у судовому засіданні позов підтримала та не погоджуючись з оспорюваним податковим повідомленням-рішенням вказує на те, що при розрахунку суми земельного податку Позивач правомірно виходив із суми нормативної грошової оцінки земельних ділянок, що перебувають у його користуванні, яка проведена Головним управлінням земельних ресурсів КМДА у 2008 році, уточненої на коефіцієнт індексації 1,152, та за ставкою земельного податку, визначеною ст. 7 Закону України Про плату за землю .

Позивач зазначає, що при подачі податкового розрахунку земельного податку на 2009 рік, ним не було допущено жодних методологічних чи то арифметичних помилок, відтак відповідачем, безпідставно, з посиланням на рішення Київської міської ради від 25.12.08р. №944/944 Про врегулювання питання користування земельними ділянками в м. Києві , яке не регулює спірних правовідносин, зроблено висновок про заниження земельного податку за квітень -червень 2009 року у сумі 533 603, 40 грн.

Крім того, позивач посилається і на порушення відповідачем пунктів 3, 4 Наказу ДПА України №416 від 17.07.06р. Про затвердження форми Акта про результати камеральної перевірки податкової декларації (розрахунку) щодо окремих загальнодержавних і місцевих податків і зборів , зареєстрованого в Мін`юсті 26.07.06р. за № 872/12746, що полягали у: 1) безпідставному складанні акту про результати камеральної перевірки податкових декларацій (розрахунків), оскільки відповідно до п.4 Наказу, акт не складається за відсутності арифметичної або методологічної помилки в поданій платником податків податковій декларації; 2) та пропущенні відповідачем граничного терміну для проведення камеральної перевірки податкової декларації.

За таких обставин, позивач просить суд скасувати оскаржуване податкове повідомлення -рішення.

Представник відповідача позов заперечує, мотивуючи тим, що при перевірці правильності розрахунку земельного податку на 2009 рік податковим органом було встановлено заниження земельного податку за квітень -червень 2009 року на суму 533 603, 40 грн., внаслідок неврахування позивачем затвердженого п. 3.3 рішення Київської міської ради від 25.12.08р. №944/944 Про врегулювання питання користування земельними ділянками в м. Києві`розміру орендної плати -не менше 3 % від нормативної грошової оцінки земельних ділянок.

В зв`язку з наведеним, представник відповідача вважає винесене податкове повідомлення -рішення правомірним та просить суд відмовити у задоволенні позову.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доводи та заперечення представників сторін, суд

В С Т А Н О В И В :

30.07.09р. ДПІ у Голосіївському районі м. Києва проведено камеральну перевірку податкової декларації (розрахунку) ВАТ Київцемент , за результатами якої складно Акт перевірки №773/15-30/04880386.

Як вбачається із акта перевірки, податковим органом встановлено заниження податкового зобов`язання з земельного податку за квітень -червень 2009 року на суму 533 603, 40 грн., у зв`язку з чим, на підставі вказаного акту, податковим органом винесено податкове повідомлення -рішення від 14.08.09р. № 001402153/0, яким позивачу визначено податкове зобов`язання за вказаним платежем у сумі 560 283, 57 грн., у тому числі: 533 603,40 грн. основного платежу та 26 680, 17 грн. штрафних (фінансових) санкцій.

Правомірність винесення вказаного податкового повідомлення -рішення є предметом даного спору.

Суд вважає оспорюване податкове повідомлення -рішення неправомірним та таким, що підлягає скасуванню, виходячи з наступного.

Розміри та порядок плати за використання земельних ресурсів, а також відповідальність платників та контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку встановлена Законом України Про плату за землю`від 03.07.1992 року2535-XII.

Відповідно до ст.2 вказаного Закону, використання землі в Україні є платним; плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати , що визначається залежно від грошової оцінки земель. Розміри податку за земельні ділянки, грошову оцінку яких не встановлено, визначаються до її встановлення в порядку, визначеному цим Законом. Власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі, крім орендарів та інвесторів - учасників угоди про розподіл продукції, сплачують земельний податок. За земельні ділянки, надані в оренду, справляється орендна плата.

Статтею 63 Закону України Про Державний бюджет України на 2009 рік`установлено, що у 2009 році по населених пунктах, грошову оцінку земель яких не проведено, застосовуються ставки земельного податку, встановлені частиною другою статті 7 Закону України "Про плату за землю", збільшені в 3,1 рази; по сільськогосподарських угіддях та землях населених пунктів, грошову оцінку яких проведено і уточнено станом на 1 січня 2009 року, застосовуються ставки земельного податку, встановлені статтею 6 та частиною першою статті 7 Закону України "Про плату за землю".

Відповідно до ч. 1 ст. 7 Закону України Про плату за землю , ставки земельного податку з земель, грошову оцінку яких встановлено, встановлюються у розмірі одного відсотка від їх грошової оцінки , за винятком земельних ділянок, зазначених у частинах п`ятій - десятій цієї статті та частині другій статті 6 цього Закону.

Відповідно до ст. 23 цього ж Закону, грошова оцінка земельної ділянки проводиться Державним комітетом України по земельних ресурсах за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України; грошова оцінка земельної ділянки щороку станом на 1 січня уточнюється на коефіцієнт індексації, порядок проведення якої затверджується Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п.3 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.05.00р. №783 Про проведення індексації грошової оцінки земель , Державний комітет України із земельних ресурсів листом від 09.01.09р. №14-22-6/87 повідомив, що нормативну грошову оцінку земель станом на 01.01.09р. за 2008 рік необхідно індексувати на коефіцієнт індексації 1, 152, який розраховано виходячи з середньорічного індексу інфляції на 2008 рік -125,2 % (лист Державного комітету статистики України від 08.01.09р. №11/1-8/6).

Як свідчать обставини справи, позивач користується земельними ділянками у м. Києві по вул. Червонопрапорній, 26 площею 64152, 12 кв. м. та 1537, 10 кв. м.

Згідно наявних в матеріалах справи витягів технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок №Ю-17644/2008 та № Ю-17647/2008, які складені Головним управлінням земельних ресурсів Київської міської державної адміністрації, нормативна грошова оцінка земель станом на 01.01.08р. становить 90 410 380, 90 грн. (кадастровий № 8000000000:82:415:0187) та 2 229 044, 13 грн. (кадастровий № 82:415:189), відповідно загальна сума -92 639 425, 03 грн.

Відповідно до ст. 14 Закону України Про плату за землю , платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.

Як вбачається з податкового розрахунку земельного податку на 2009 рік, позивачем обчислено суму земельного податку на вказаний рік із врахуванням ставки земельного податку, визначеної ст.7 Закону України Про плату за землю - 1 % від грошової оцінки землі та коефіцієнту індексації -1, 152 та задекларовано до сплати 1 067 206,77 грн., що відповідає вимогам законодавства.

Підставою для висновку податкового органу про заниження позивачем земельного податку було безпідставне, на думку податкового органу, неврахування позивачем затвердженого п. 3.3 рішення Київської міської ради від 25.12.08р. №944/944 Про врегулювання питання користування земельними ділянками в м. Києві`розміру орендної плати -не менше 3 % від нормативної грошової оцінки земельних ділянок.

Разом з тим, вказаним 3.3 рішення передбачено, що з метою приведення у відповідність до вимог законодавства умов договорів оренди земельних ділянок Київською міською радою вирішено направити юридичним і фізичним особам, в тому числі підприємцям, які уклали договори оренди земельних ділянок з Київською міською радою до 22.05.2008 і розмір орендної плати згідно з умовами договорів становить менше 3 (трьох) відсотків від нормативної грошової оцінки земельних ділянок, звернення із пропозиціями про внесення змін до договорів оренди земельних ділянок в частині приведення розмірів орендної плати у відповідність до положень законодавства.

В спірному випадку, як встановлено судом, користування земельної ділянкою позивачем не здійснюється на умовах оренди; договір оренди фактично не укладено, і, як пояснив представник позивача, оформлення права оренди триває.

За таких обставин, висновок відповідача про застосування ставки земельного податку у розмірі 3% від грошової оцінки та коефіцієнту індексації необґрунтований, а отже донарахування земельного податку у сумі 533 603,40 грн. за квітень -червень 2009 року (266801,70*3) та, відповідно, застосування штрафної (фінансової) санкції - неправомірне.

Окрім того, пунктом 3 Наказу Державної податкової адміністрації України від 17.07.06 року N 416 Про затвердження форми Акта про результати камеральної перевірки податкової декларації (розрахунку) щодо окремих загальнодержавних і місцевих податків і зборів , зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26.07.06 р. за872/12746 встановлено, що камеральні перевірки податкових декларацій (розрахунків) щодо земельного податку, орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності та фіксованого сільськогосподарського податку проводяться посадовими особами органів державної податкової служби протягом 60 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку подання таких декларацій (розрахунків ).

В даному випадку, згідно з вимогами ст.14 Закону України Про плату за землю , граничний день строку подання податкової декларації із земельного податку на 2009 рік -31.01.09р.; згідно відмітки ДПІ у Голосіївському районі м. Києва позивач подав податкову декларацію -30.01.09р.

Отже, податковим органом пропущено встановлений строк проведення камеральної перевірки, за результатами якої прийняте оспорюване податкове повідомлення -рішення.

За наведених обставин та правових норм, суд дійшов висновку про те, що позов обґрунтований та підлягає задоволенню.

Відповідно до ст. 94 КАС України якщо судове рішення укладено на користь сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

Керуючись ст.124 Конституції України, Законами України Про плату за землю , Про порядок погашення зобовязань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами , ст.ст. 71, 94, 97, 158-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд м. Києва

П О с т А Н О В И В :

задовольнити адміністративний позов.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення -рішення Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва від 14.08.09р. № 0014021530/0.

Стягнути з Державного бюджету України на користь ВАТ Київцемент - 3,40 судового збору.

Дана постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повному обсязі за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя Шелест С.Б.

Постанова складена в повному обсязі: 12.10.09р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення07.10.2009
Оприлюднено21.11.2019
Номер документу85744685
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11352/09/2670

Постанова від 07.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шелест С.Б.

Постанова від 07.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шелест С.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні