Постанова
від 07.10.2009 по справі 2а-2982/09/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

07.10.2009 р. № 2а-2982/09/2670

12:53

За позовомУправління Пенсійного фонду України в Солом`янському районі міста Києва доТовариства з обмеженою відповідальністю Трансфер про стягнення 12926,43 грн.

Суддя: Кротюк О.В.

Секретар судового засідання : Гончаров В.В.

Обставини справи:

Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва із адміністративним позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю Трансфер 12926,43 грн. заборгованості по перерахуванню сум фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій

Позовні вимоги мотивовані тим, що за відповідачем обліковується заборгованість по перерахуванню сум фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій до Пенсійного фонду України в заявленому розмірі.

На обліку в Управлінні перебувають 8 осіб, які отримують пенсію за віком на пільгових умовах (відповідно до п. б-з`ст. 13 Закону України Про пенсійне забезпечення`від 05.11.1991 № 1788-ХП), як колишні працівники відповідача. В порушення вимог Закону України Про пенсійне забезпечення`відповідачем не сплачена сума на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за період з грудня 2008 року по лютий 2009 року, заявник просить стягнути її у судовому порядку.

Відповідач визнав позовні вимоги в повному обсязі.

Розглянувши подані позивачем документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

встановив:

відповідач є суб`єктом підприємницької діяльності, перебуває в єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України. Підприємство знаходиться на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Солом`янському районі міста Києва.

Відповідно до абз. 1 ст. 1 Закону України Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування`платниками збору на обов`язкове державне пенсійне страхування є суб`єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об`єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об`єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб`єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.

Абзацом 1 статті 14 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування`від 9 липня 2003 року № 1058-IV (далі -Закон № 1058) встановлено, що страхувальниками відповідно до цього Закону є роботодавці: підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об`єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об`єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - суб`єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб`єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий патент), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру, - для осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону.

Статтею 1 Закону № 1058 передбачено, що страхувальники - це роботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону сплачують страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

Відповідно до вказаної статті страхові внески -це кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов`язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із законодавством, що діяло раніше; кошти, сплачені на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування відповідно до цього Закону.

Згідно з ч. 1 статті 15 Закону України № 1058 платниками страхових внесків до солідарної системи є страхувальники, зазначені в статті 14 цього Закону, і застраховані особи, зазначені в частині першій статті 12 цього Закону.

Частинами 3 та 4 цієї статті встановлено, що страхувальники набувають статусу платників страхових внесків із дня їх реєстрації у територіальному органі Пенсійного фонду, а особи, визначені частиною першою статті 12 цього Закону, - з дня набрання чинності договором про їх добровільну участь; платникам страхових внесків у десятиденний термін після їх реєстрації видається повідомлення про реєстрацію платника страхових внесків за формою, встановленою правлінням Пенсійного фонду.

Як вбачається з наведених норм та підтверджується матеріалами справи, відповідач є платником страхових внесків до солідарної системи Пенсійного фонду України.

Згідно із п. 6 ст. 17 Закону № 1058 страхувальник зобов`язаний нараховувати, обчислювати та сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.

Ст. 2 Розділу XV Прикінцевих положень Закону № 1058 передбачає, пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали на роботах із шкідливими та тяжкими умовами праці (відповідно до п. б-з`ст. 13 Закону України Про пенсійне забезпечення`від 05.11.1991 № 1788-ХІІ) здійснюється згідно окремого законодавчого акту через професійні та корпоративні фонди.

До введення пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди цим особам пенсії назначаються згідно норм Закону України Про пенсійне забезпечення`від 05.11.1991 № 1788-ХІІ (Далі -Закон № 1788).

При цьому, зберігається порядок відшкодування сум фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, який діяв до набрання чинності (з 01.01.2004) цього Закону. Підприємства та організації також відповідно до Постанови правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 № 21-1 Про затвердження Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України`із грошових коштів, передбачених на оплату праці, вносять у Пенсійний фонд плату, яка покриває фактичні витрати на виплату та доставку пільгових пенсій. Починаючи із дня набрання чинності цього Закону, у розмірі 20 % із наступним збільшенням її на 10% до 100% розміру покриття фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій.

Розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами доходів органів Пенсійного фонду України щорічно в повідомленнях про розрахунок сум фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону № 1058, які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених пенсій.

Повідомлення складаються на підставі відомостей відділів з призначення пенсій органів Пенсійного фонду України, які подаються до 1 січня поточного року та протягом 10 днів з дня прийняття рішення про призначення нової пенсії.

Підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену у повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах.

На обліку в Управлінні перебувають 8 осіб, які отримують пенсію за віком на пільгових умовах (відповідно до п. б-з`ст. 13 Закону № 1788), як колишні працівники відповідача.

Станом на день розгляду справи за відповідачем обліковується заборгованість по перерахуванню сум фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах страхових внесках до Пенсійного фонду України, за оскаржуваний період.

Позивачем був складений Розрахунок фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 № 1058-ІУ, в частині пенсій, призначених відповідно до п. б-з`ст. 13 Закону України Про пенсійне забезпечення`за грудень 2008 -лютий 2009, який є підставою для остаточних розрахунків. Вказані розрахунки вручено адресатові.

За результатом розгляду справи, судом встановлено, що за відповідачем рахується заявлена заборгованість у розмірі 12926,43 грн. за оскаржуваний період. При цьому, відповідач визнав заявлені позовні вимоги в повному обсязі.

У відповідності до вищенаведених норм розрахована спірна сума, що не сплачена відповідачем складає 12926,43 грн.

Наведенні розрахунки відповідають положенням законодавства, фактичним обставинам справи та відповідачем не спростовані.

Абзацом 6 частини 2 статті 17 Закону Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування`встановлено, що страхувальник зобов`язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.

Відповідно до ч. 10 ст. 20 Закону Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування`якщо страхувальники несвоєчасно або не в повному обсязі сплачують страхові внески, до них застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про сплату страхових внесків, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.

Згідно зі статтею 23 Закону Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування`спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються органами Пенсійного фонду та в судовому порядку.

Станом на день розгляду спору заборгованість, визначена позивачем, відповідачем не сплачена. Доказів зворотного суду не надано.

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

За таких обставин, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.

Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача -суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 71, 86, 94, ст. 105, 158-163 КАС України, адміністративний суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Трансфер (03124, м. Київ, вул. М.Василенка, 15, офіс 303, код ЄДРПОУ 24317397) на користь Управління Пенсійного фонду України в Солом`янському районі міста Києва (03151, м. Київ, вул. Керченська, 5-а, код ЄДРПОУ 26063727) 12926 (дванадцять тисяч дев`ятсот двадцять шість) грн. 43 коп. заборгованості по перерахуванню сум фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо заяву про апеляційне оскарження не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд міста Києва шляхом подання заяви про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня проголошення постанови та подання апеляційної скарги на постанову протягом двадцяти днів з дня подачі заяви про апеляційне оскарження, або без подання заяви про апеляційне оскарження шляхом подання апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня проголошення постанови.

Суддя О.В.Кротюк

Дата складення та підписання постанови в повному обсязі -16.10.2009.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення07.10.2009
Оприлюднено21.11.2019
Номер документу85744740
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2982/09/2670

Постанова від 07.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Постанова від 07.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Постанова від 07.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Постанова від 07.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Постанова від 07.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Постанова від 07.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Постанова від 07.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Постанова від 07.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Постанова від 07.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Постанова від 07.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні