Постанова
від 19.10.2009 по справі 2а-4635/09/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43 Вн. № 7/4635

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

19 жовтня 2009 року 16:40 № 2а-4635/09/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Арсірія Р.О. при секретарі судового засідання Поліщук О.А. вирішив адміністративну справу

за позовом Підприємства громадської організації "Київська міська федерація з фізичної культури і спорту глухих "Орхідея" до Державної податкової інспекції у Оболонському районі м. Києва про відміну анулювання реєстрації платника податку на додану вартість та визнання недійсними податкових повідомлень-рішень Представники:

від позивачаКорчук І.І., за довіреністю від відповідачаСметанюк І.М., за довіреністю

Позивач звернувся з позовом про відміну анулювання реєстрації платника податку на додану вартість та визнання недійсними податкових повідомлень-рішень ДПІ у Оболонському районі м. Києва від 28.07.2005 № 0001832307/0 та від 25.09.2008 № 0001832307/1.

Позовні вимоги мотивовані тим, що податковим органом неправомірно анульовано свідоцтво позивача про реєстрацію платника податку на додану вартість, оскільки не враховано даних відображених у податковій звітності за квітень 2008 року, та в подальшому безпідставно відмовлено у наданні бюджетного відшкодування з податку на додану вартість.

Заперечення проти позову мотивуються тим, що проведеною перевіркою встановлено, що Підприємство громадської організації Київська міська федерація з фізичної культури і спорту глухих Орхідея`з 01.05.2007 по 01.05.2008 подавало податкові декларації з податку на додану вартість, згідно яких підприємство не мало оподатковуваних поставок за вказаний період, що відповідно до п.п. ґ`п.9.8 ст. 9 Закону України Про податок на додану вартість`є підставою для анулювання реєстрації податковим органом. Стосовно відмови у наданні бюджетного відшкодування, то, на думку відповідача, ним повністю дотримані вимоги п.п.7.7.11 п.7.7 ст. 7, п.9.8 ст. 9 вказаного Закону.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення їх представників, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва, - встановив:

Підприємство громадської організації Київська міська федерація з фізичної культури і спорту глухих Орхідея`подало до Державної податкової інспекції у Оболонському районі м. Києва податкову декларацію з податку на додану вартість за квітень 2008 року з Додатками № 2, № 5.

Відповідач листом від 16.05.2008 № 11612/10/28-304 повідомив, що податкова декларація з податку на додану вартість за липень 2008 року не визнана податковим органом, як податкова декларація, а тому зазначена декларація вважається неподаною, при цьому, підприємству запропоновано подати декларацію згідно вимог чинного законодавства.

20.05.2008 року відповідачем направлено лист за № 11884/10/15-214, згідно якого позивачу запропоновано скористатись правом добровільного зняття з реєстру платників податку на додану вартість.

Листом від 29.05.2008 року № 12888/10/15-214 відповідач направив позивачу примірник акту про анулювання Свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість, в якому податковим органом зазначено, що є підстави для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість відповідно до п.п. ґ`п.9.8 ст. 9 Закону України Про податок на додану вартість , особа, зареєстрована як платник податку, не надає податковому органу декларації з цього податку протягом дванадцяти послідовних податкових місяців або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність оподатковуваних поставок протягом такого періоду, а також у випадках, визначених законодавством стосовно порядку реєстрації суб`єктів господарювання.

Відповідно до ч.5 п.п.4.1.2 п.4.1 ст. 4 Закону України Про порядок погашення зобов`язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами`від 21.12.2000 № 2181-ІІІ, податкова звітність, отримана контролюючим органом від платника податків як податкова декларація, що заповнена ним всупереч правилам, зазначеним у затвердженому порядку її заповнення, може бути не визнана таким контролюючим органом як податкова декларація, якщо в ній не зазначено обов`язкових реквізитів, її не підписано відповідними посадовими особами, не скріплено печаткою платника податків.

З викладеного вбачається, що у вказаному Законі наведено вичерпний перелік випадків за умови настання яких податковий орган має право визнати податкову декларацію неподаною, а саме: неприйняття податкової декларації у зв`язку із заповненням всупереч встановлених вимог, не зазначення обов`язкових реквізитів, при цьому, рішення про невизнання податкової декларації може бути оскаржено в порядку апеляційного узгодження.

В листі відповідача від 16.05.2008 № 11612/10/28-304 вказано, що документи податкової звітності, які подаються на паперових носіях, мають бути без підчисток, помарок, малопомітних виправлень, а також повністю заповненими, а саме: наявні обов`язкові реквізити та відмітка про подані додатки, значення показників, що не заповнюються через відсутність інформації, мають бути прокреслені, однак, відповідачем не вказано який саме рядок не був заповнений підприємством, або був не вірно позначений, або, які саме показники повинні б бути відображені, а вони були відсутні.

Тому, суд не приймає посилання відповідача на порушення підприємством громадської організації Київська міська федерація з фізичної культури і спорту глухих Орхідея`порядку заповнення податкової декларації за квітень 2008 оскільки Наказ ДПА України від 30.05.1997 № 166 Про затвердження форми податкової декларації та Порядку її заповнення і подання (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09.07.1997 за № 250/2054), оскільки вказаний Порядок, як і вищевказаний Закон, не визначає обов`язкових реквізитів декларації з податку на додану вартість.

Судом встановлено, що подана позивачем до податкового органу податкова декларація з податку на додану вартість за квітень 2008 року заповнена згідно чинного законодавства, підписана посадовими особами підприємства та скріплена печаткою , а тому відсутні підстави вважати вказану декларацію неподаною.

Стосовно визнання протиправним та скасування акту анулювання реєстрації платника податку на додану вартість та визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 28.07.2005 № 0001832307/0 та від 25.09.2008 № 0001832307/1 суд зазначає наступне.

Як свідчать матеріали справи, що податковою інспекцією на підставі пп. ґ`п. 9.8 ст. 9 Закону України Про податок на додану вартість`складений акт від 29.05.2008 № 353/15-224 про анулювання реєстрації платника податків на додану вартість Підприємства громадської організації Київська міська федерація з фізичної культури і спорту глухих Орхідея`у зв`язку з відсутністю оподаткованих поставок за 12 останніх поточних календарних місяців. Зазначений акт надісланий на адресу позивача з повідомленням про необхідність повернути до податкового органу оригінал свідоцтва платника податку на додану вартість.

Відповідно до пп. ґ`п. 9.8 ст. 9 вказаного Закону анулювання реєстрації платника податків на додану вартість за ініціативою податкового органу може бути здійснено якщо особа, зареєстрована як платник податку, не надає податковому органу декларації з цього податку протягом дванадцяти послідовних податкових місяців або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність оподатковуваних поставок протягом такого періоду, а також у випадках, визначених законодавством стосовно порядку реєстрації суб`єктів господарювання.

Платники податку на додану вартість, об`єкти, база та ставки оподаткування, перелік неоподатковуваних та звільнених від оподаткування операцій, особливості оподаткування експортних та імпортних операцій визначені в Законі України Про податок на додану вартість .

У п. 1.3 ст. 1 Закону України Про податок на додану вартість`визначено, що платник податку - це особа, яка згідно з цим Законом зобов`язана здійснювати утримання та внесення до бюджету податку, що сплачується покупцем, або особа, яка імпортує товари на митну територію України.

Згідно п.1.4 ст.1 вказаного Закону поставка товарів - будь-які операції, що здійснюються згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими цивільно-правовими договорами, які передбачають передачу прав власності на такі товари за компенсацію незалежно від строків її надання, а також операції з безоплатної поставки товарів (результатів робіт) та операції з передачі майна орендодавцем (лізингодавцем) на баланс орендаря (лізингоотримувача) згідно з договорами фінансової оренди (лізингу) або поставки майна згідно з будь-якими іншими договорами, умови яких передбачають відстрочення плати та передачу права власності на таке майно не пізніше дати останнього платежу.

Відповідно до пп. а п. 2.1 ст. 2 вказаного Закону платником податку є будь-яка особа, яка здійснює або планує здійснювати господарську діяльність та реєструється за своїм добровільним рішенням як платник цього податку.

Об`єктом оподаткування є, зокрема, операції платників податку з поставки товарів та послуг, місце надання яких знаходиться на митній території України (пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону України Про податок на додану вартість ).

Статтею 9 Закону України Про податок на додану вартість`визначено порядок реєстрації осіб як платника податку на додану вартість. Будь-якій особі, яка реєструється як платник податку на додану вартість, присвоюється індивідуальний податковий номер, який використовується для справляння цього податку.

Згідно з п. 9.8 ст. 9 Закону визначено випадки анулювання реєстрації особи як платника податку на додану вартість. У пп. г`п. 9.8 ст. 9 цього Закону вказано, що податковим органом здійснюється анулювання реєстрації особи як платника податку на додану вартість, якщо вона обирає відповідно до цього Закону спеціальний режим оподаткування за ставками, іншими, ніж зазначені у ст. 6 та 81 цього Закону.

Якщо особа, зареєстрована як платник податку, не надає податковому органу декларації з цього податку протягом дванадцяти послідовних податкових місяців або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчать про відсутність оподатковуваних поставок протягом такого періоду, податковий орган має право анулювання реєстрації особи як платника податку на додану вартість (пп. ґ`п. 9.8 ст. 9 Закону України Про податок на додану вартість ).

З матеріалів справи вбачається, що згідно податкової декларації з податку на додану вартість подану позивачем за квітень 2008 року задекларовано залишок від`ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до податкового кредиту наступного податкового періоду у розмірі 56298 грн. (рядок 26 декларації).

Вивчивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що, вказуючи пп. ґ`п. 9.8 ст. 9 Закону України Про податок на додану вартість`як підставу для анулювання реєстрації позивача платником податку на додану вартість, відповідач діяв з порушенням способу анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, передбаченого законодавством України, без урахування фактичних обставин справи.

ДПІ у Оболонському районі м. Києва проведено документальну невиїзну (камеральну) перевірку податкових декларацій з податку на додану вартість за період вересень-грудень 2003 року, травень-червень 2004 року, березень -травень 2005 року, липень -вересень 2005 року, листопад -грудень 2005 року Підприємства громадської організації Київська міська федерація з фізичної культури і спорту глухих Орхідея , за результатами якої складено акт № 388-23-7-32044976 від 21.07.2008 та прийнято податкове повідомлення-рішення від 28.07.2008 № 0001832307/0, згідно якого на підставі п.п. а`п.п.7.7.11 п.7.7 ст. 7, п.9.8 ст. 9 Закону України Про податок на додану вартість`позивачу відмовлено у наданні бюджетного відшкодування за вказаний період у загальній сумі 827573,00 грн.

За результатами адміністративного оскарження спірне податкове повідомлення-рішення залишено без змін, а скарга позивача -без задоволення.

Фактичною підставою для прийняття рішення про відмову у наданні бюджетного відшкодування за вказаний період слугувала та обставина, що підприємство подає податкові декларації з податку на додану вартість, які свідчать про відсутність оподатковуваних поставок протягом дванадцяти послідовних місяців, що, на думку податкового органу.

Однак, судом встановлено, що у період з 01.05.2007 по 01.05.2008 позивач здійснював господарську діяльність, за результатами якої в податковій декларації за квітень 2008 року задекларовано залишок від`ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до податкового кредиту наступного податкового періоду у розмірі 56298 грн. (рядок 26 декларації).

Відповідно до ч.1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно з ч.2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Всупереч наведеним вимогам відповідач як суб`єкт владних повноважень не довів правомірності прийнятого ним спірного податкового повідомлення-рішення.

Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України.

Всупереч наведеним вимогам відповідач як суб`єкт владних повноважень не довів правомірності прийнятих ним рішень у повному обсязі.

Враховуючи викладене та керуючись ст.ст. 9, 69-71, 94 , 97, 158-163, 227 КАС України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов Підприємства громадської організації "Київська міська федерація з фізичної культури і спорту глухих "Орхідея" задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати акт анулювання реєстрації платника податку на додану вартість - Підприємства громадської організації "Київська міська федерація з фізичної культури і спорту глухих "Орхідея" (код ЄДРПОУ 32044976) № 353/15-224 від 25.05.2008.

Визнати протиправним та скасувати податкові повідомлення-рішення державної податкової інспекції у Оболонському районі м. Києва від 28.06.2008 р. № 0001832307/0 та від 25.09.2008 р. № 0001832307/1.

Судові витрати в сумі 3,40 грн. присудити на користь Підприємства громадської організації "Київська міська федерація з фізичної культури і спорту глухих "Орхідея" за рахунок Державного бюджету України.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя Арсірій Р.О.

Повний текст постанови виготовлено та підписано 30.10.2009 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення19.10.2009
Оприлюднено21.11.2019
Номер документу85744750
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4635/09/2670

Постанова від 19.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Постанова від 19.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Постанова від 19.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Постанова від 19.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Постанова від 19.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Постанова від 19.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Постанова від 19.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Постанова від 19.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Постанова від 19.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Постанова від 19.10.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні