Постанова
від 08.09.2009 по справі 2а-99/09/2670
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43 Вн. № < Внутрішній Номер справи >

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

08 вересня 2009 року 09:55 № 2а-99/09/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Літвінової А.В при секретарі судового засідання Денисенко Ю.М., за участю представників сторін:

від позивача: Сай Любов Петрівни

від відповідача: Сича Євгена Юрійовича

розглянувши у судовому засіданні адміністративну справу

за позовомзакритого акціонерного товариства Пост-Київ і Ко до державної податкової інспекції у Голосіївському районі міста Києва провизнання противоправним та скасування рішення

На підставі частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 08 вересня 2009 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Закрите акціонерне товариство Пост-Київ і Ко`звернулось до суду з позовом про визнання протиправним та скасування рішення державної податкової інспекції у Голосіївському районі міста Києва №0010652304 від 11.11.2008 про застосування штрафних (фінансових) санкцій на суму 6800 грн.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що органами державної податкової служби проведено перевірку щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій суб`єктами підприємницької діяльності у гральному залі, що знаходиться за адресою: місто Київ, площа Привокзальна, 1. Перевіркою встановлено порушення позивачем пунктів 1, 2 статті 3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг . Застосування штрафних санкцій за названі порушення є неправомірним, оскільки здійснюючи розрахунки із споживачами позивачем застосовувався належним чином зареєстрований, опломбований та переведений у фіскальний режим роботи реєстратор розрахункових операцій, який внесений до державного реєстру, з роздрукуванням відповідних розрахункових документів.

На думку позивача, неоснащення гральних автоматів запам`ятовуючими пристроями (фіскальною пам`яттю) не може бути підставою для притягнення до відповідальності, оскільки ігрові автомати мають відповідні сертифікати, дозволені для реалізації та використання в Україні, проте вони не включені до Державного реєстру регістраторів розрахункових операцій, а тому використовувати їх в якості реєстраторів розрахункових операцій не має правових підстав.

Відповідач проти позову заперечував з огляду на правомірність оспорюваного рішення. В обґрунтування свого заперечення відповідач вказує на те, що при проведенні органами державної податкової служби 06.11.2008 перевірки позивача, встановлено порушення пунктів 1 та 2 статті 3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг . Так, 20 гральних автоматів (обладнаних купюроприймачами) не переведені у фіскальний режим роботи та не зареєстровані належним чином. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 07.02.2001 №121 Про терміни переведення суб`єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій`встановлено термін для оснащення гральних автоматів фіскальною пам`яттю до 31.12.2006. Позивачем вимоги зазначеної постанови не виконано. Разом з тим, наказом Державної податкової адміністрації України до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій включено комп`ютерно-касову систему Фіскал , яка призначена для фіскалізації гральних автоматів, автоматизації збору, обліку і контролю даних про функціонування залів гральних автоматів.

Розглянувши подані сторонами документи, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

Закрите акціонерне товариство Пост-Київ і Ко`зареєстроване у Голосіївській районній у місті Києві державній адміністрації 27.11.2000, ідентифікаційний код юридичної особи 31086580. Видами діяльності за КВЕД згідно довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України є: діяльність з організації азартних ігор, виробництво ігор та іграшок, виробництво електронно-обчислювальних машин та іншого устаткування для оброблення інформації, оптова торгівля іншими машинами та устаткуванням, роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах з перевагою продовольчого асортименту, діяльність барів.

Державною податковою адміністрацією у місті Києві 06.11.2008 відповідно до направлення на перевірку від 06.11.2008 №1441 було проведено перевірку за дотриманням суб`єктами господарювання проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій. Перевіркою встановлено надання послуг гри на 20 гральних автоматах (обладнаних купюроприймачами) не зареєстрованих в органах державної податкової служби і не переведених у фіскальний режим роботи. Всі гральні автомати підключені до електромережі і знаходяться у робочому стані.

За результатами перевірки державною податковою інспекцією у Голосіївському районі міста Києва за порушення закритим акціонерним товариством Пост-Київ і Ко пунктів 1 та 2 статті 3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг`винесено рішення №0010622304 від 20.11.2008 (а не 11.11.2008 як зазначив позивач) про застосування штрафних (фінансових) санкцій на суму 6800 грн.

Досліджуючи надані сторонами докази, аналізуючи наведені міркування та заперечення, оцінюючи їх в сукупності, суд бере до уваги наступне.

Відповідно до пунктів 1 та 2 статті 3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг (далі -Закон) суб`єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов`язані: проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок; видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.

Відповідно до статті 2 Закону реєстратор розрахункових операцій - пристрій або програмно-технічний комплекс, в якому реалізовані фіскальні функції і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з купівлі-продажу іноземної валюти та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг). До реєстраторів розрахункових операцій відносяться: електронний контрольно-касовий апарат, електронний контрольно-касовий реєстратор, комп`ютерно-касова система, електронний таксометр, автомат з продажу товарів (послуг) тощо;

автомат з продажу товарів (послуг) - реєстратор розрахункових операцій, який в автоматичному режимі здійснює видачу (надання) за готівкові кошти або із застосуванням платіжних карток, жетонів тощо товарів (послуг) і забезпечує відповідний облік їх кількості та вартості.

Відповідно до розділу 1 Ліцензійних умов провадження організації діяльності з проведення азартних ігор, затверджених спільним наказом Державного комітету з питань регуляторної політики та підприємництва та Міністерства фінансів України від 18.04.2006 №40/374, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.05.2006 за №622/12496 гральний автомат - механічне, електричне, електронне обладнання або пристрій, що використовується для проведення азартних ігор, результат яких визначається без участі працівника ліцензіата програмою роботи цього обладнання (пристрою) з використанням генератора випадкових чисел, який міститься всередині корпусу такого обладнання (пристрою), і сума виграшу нараховується обладнанням (пристроєм) автоматично.

Отже, із викладеного вбачається, що гральний автомат в автоматичному режимі здійснює видачу виграшу за готівкові кошти або із застосуванням жетонів як і автомат з продажу товарів (послуг) в автоматичному режимі за готівкові кошти або із застосуванням платіжних карток, жетонів здійснює видачу товарів (послуг), а отже, гральний автомат -це автомат з надання послуг у сфері грального бізнесу.

Згідно зі статтею 12 Закону на території України у сферах, визначених цим Законом, дозволяється реалізовувати та застосовувати лише ті реєстратори розрахункових операцій вітчизняного та іноземного виробництва, які включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій та конструкція і програмне забезпечення яких відповідає конструкторсько-технологічній та програмній документації виробника.

Позивачем не заперечується факт використання на час перевірки гральних автоматів, які не внесені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій і не зареєстровані у органі державної податкової служби.

Відповідно до статті 13 Закону, вимоги щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 07.02.2001 №121 Про терміни переведення суб`єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій`дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій при використанні гральних автоматів до 31.12.2006.

Отже, виходячи з вищенаведеного, суб`єкти підприємницької діяльності, які здійснювали підприємницьку діяльність у сфері грального бізнесу шляхом надання послуг з використанням гральних автоматів були зобов`язані з 01 січня 2007 року використовувати у своїй ліцензованій діяльності з надання послуг грального бізнесу гральні автомати з продажу послуг, які оснащені запам`ятовуючими пристроями (фіскальною пам`яттю), в т.ч. тих, що вже задіяні у використанні.

Судом встановлено, що на виконання вимог даної постанови було розроблено комп`ютерно - касову систему Фіскал , яка наказом Державної податкової адміністрації України від 01.07.2008 №430 включена до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій. Комп`ютерно -касова система Фіскал`призначена для фіскалізації гральних автоматів, автоматизації збору, обліку і контролю даних про функціонування залів гральних автоматів.

Отже, підсумовуючи викладене, з липня 2008 року суб`єкти підприємницької діяльності, які надавали послуги в сфері грального бізнесу з використанням рулетки чи гральних автоматів не тільки зобов`язані були перейти на оснащення гральних автоматів портативними електронними контрольно-касовими апаратами при здійсненні розрахункових операцій на окремо визначеному гральному апараті, а і мали технічну можливість це здійснити.

З пояснень представника позивача у судовому засіданні вбачається, що ним не вживались заходи із встановлення технічної можливості використання комп`ютерно-касової системи "Фіскал" у тих гральних автоматах, що використовувались закритим акціонерним товариством Пост-Київ і Ко .

Посилання позивача на використання зареєстрованого касового апарату не приймається судом до уваги, оскільки на час здійснення перевірки у позивача був обов`язок щодо оснащення гральних автоматів фіскальною пам`яттю. Таким чином, позивач зобов`язаний був надавати послуги через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій на індивідуальному гральному автоматі.

Згідно з приписами пункту 2 статтті 17 Закону за порушення вимог цього Закону до суб`єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі застосування при здійсненні розрахункових операцій непереведеного у фіскальний режим роботи, незареєстрованого, неопломбованого або опломбованого з порушенням встановленого порядку реєстратора розрахункових операцій.

На підставі пункту 2 статті 17 Закону до позивача було застосовано штрафні санкції на загальну суму 6800 грн. за застосування 20 незареєстрованих, неопломбованих, не переведених у фіскальний режим роботи реєстраторів розрахункових операцій.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку про правомірність оскаржуваного рішення державної податкової інспекції у Голосіївському районі міста Києва, в зв`язку з чим відмовляє у задоволенні адміністративного позову.

Керуючись статтями 69, 70, 71, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні позову відмовити повністю.

Постанова відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Літвінова А.В.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.09.2009
Оприлюднено20.11.2019
Номер документу85744752
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-99/09/2670

Постанова від 08.09.2009

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Літвінова А.В.

Постанова від 08.09.2009

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Літвінова А.В.

Постанова від 08.09.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Постанова від 08.09.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Постанова від 08.09.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Постанова від 08.09.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Постанова від 08.09.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Постанова від 08.09.2009

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Літвінова А.В.

Постанова від 08.09.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Постанова від 08.09.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні