Постанова
від 22.07.2009 по справі 4/183
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43 Вн. № < Внутрішній Номер справи >

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

22 липня 2009 року 13:20 № 4/183

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі колегії суддів: головуючого судді Винокурова К.С. , суддів Донця В.А. Пісоцької О.В.

при секретарі судового засідання Давиденко Д.В.,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

За позовом Приватного підприємства Промтехтранссервіс

до Управління податкової міліції Державної податкової адміністрації у м. Києві

про визнання дії протиправними

ОБСТАВИНИ СПРАВИ :

Приватне підприємство „Промтехтранссервіс" (далі ПП „Промтехтранссервіс", позивач) звернулось до суду з позовом про визнання протиправними дії Управління податкової міліції Державної податкової адміністрації у м. Києві (надалі УПМ ДПА у м. Києві, відповідач) у формі вимог, що викладені у запиті від 07.11.2008 р. № 4883/10/26-379.

Ухвалою суду від 17.02.2009 р. відкрито провадження у справі № 4/183 за зазначеним позовом, закінчене підготовче провадження та призначено судовий розгляд справи.

Ухвалою суду від 25.06.2009 р. прийнято до провадження справу № 4/183 згідно з розпорядженням про передачу справи на розгляд іншому судді.

Враховуючи наявність клопотання позивача від 05.03.2009 р., судовий розгляд справи здійснювався колегією суддів.

Позовні вимоги в цілому обґрунтовані тим, що вимоги, викладені у запиті не ґрунтуються на вимогах закону, а відповідач всупереч Закону України Про державну податкову службу в Україні , Закону України Про міліцію , які встановлюють перелік прав податкової міліції, втручається у господарську діяльність підприємства.

Відповідачем позову не визнано, заперечення викладені письмово та наявні у матеріалах справи. В обґрунтування наведених заперечень відповідач наводить положення Закону України Про державну податкову службу в Україні`та Закону України Про міліцію , якими визначені повноваження органів податкової міліції. Згідно з ст. 11 Закону Про міліцію`при здійсненні заходів із запобігання, виявлення і розкриття злочинів у сфері податкового законодавства права, передбачені пунктами цієї статті надаються виключно органам податкової міліції у межах їх компетенції.

Оскільки Господарським судом міста Києва було порушено справу № 50/348-б про банкрутство ТОВ Укрпроменерго , яке мало з позивачем документально підтверджені відносини, у зв`язку з чим виникла необхідність проведення перевірки інформації про наявність складу злочину, передбаченого ст. 212, 218 Кримінального кодексу України. Таким чином, відповідач стверджує, що діяв у відповідності до наданих законом повноважень у межах своєї компетенції, а тому підстав для задоволення позову не вбачає.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, адміністративний суд, -

ВСТАНОВИВ:

Господарським судом міста Києва згідно з ухвалою від 09.10.2008 року порушено провадження у справі № 50/348 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю ТЕК Укрпроменерго (код ЄДРПОУ 32071271) за заявою позивача ПП Промтехтранссервіс .

Вказану ухвалу надіслано до відома та з метою запобігання фіктивного банкрутства підприємства до Державної податкової адміністрації у м. Києві, як це було передбачено у п. 10 резолютивної частини ухвали.

Відповідно до статті 1 Закону України Про державну податкову службу в Україні`від 04.12.1990 року № 509-ХІІ (далі - Закон України № 509-ХІІ), до системи органів державної податкової служби належать: Державна податкова адміністрація України, державні податкові адміністрації в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, державні податкові інспекції в районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах.

У складі органів державної податкової служби знаходяться відповідні спеціальні підрозділи по боротьбі з податковими правопорушеннями (податкова міліція).

Згідно зі статтею 19 Закону України № 509-ХІІ, зазначено, що податкова міліція складається із спеціальних підрозділів по боротьбі з податковим правопорушеннями, що діють у складі відповідних органів державної податкове служби.

Таким чином Управління податкової міліції ДПА у м. Києві є структурним підрозділом ДПА у м. Києві.

Відповідно до ст. 3 Закону України № 509-ХІІ, органи державної податкової служби України у своїй діяльності керуються Конституцією України, законами України, іншими нормативно-правовими актами органів державної влади, а також рішеннями Верховної Ради Автономної Республіки Крим і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування з питань оподаткування, виданими у межах їх повноважень.

Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 19 Закону України № 509-ХІІ, завданнями податкової міліції є - запобігання злочинам та іншим правопорушенням у сфері оподаткування, їх розкриття, розслідування та провадження у справах про адміністративні правопорушення.

Стаття 22 Закону України № 509-ХІІ визначає, що посадовим особам податкової міліції для виконання покладених на них обов`язків надаються права, передбачені пунктом 1, частиною першою пункту 2, пунктами 3 та 6 статті 11 цього Закону, а також пунктами 1 - 4, абзацами другим, третім, шостим пункту 5, пунктами 6 - 12, 14, підпунктами "а" і "б" пункту 15 (з урахуванням положень цього Закону, інших законів з питань оподаткування), пунктом 16 із дотриманням правил проведення податкових перевірок, встановлених законодавством, пунктами 17, 23, 24, 25, 27, 28, 30 статті 11, статтями 12 -15 Закону України "Про міліцію".

На податкову міліцію поширюються вимоги, встановлені статтями 3 і 5 Закону України "Про міліцію".

У листі відповідача від 07.11.2008р. № 4883/10/26-379 чітко прописано, що необхідно надати інформацію стосовно руху грошових коштів по банківських рахунках ТОВ Укрпроменерго`у період з 27.06.2002 р. по 05.11.2008р. із зазначенням контрагентів та призначень платежів.

Вказані дії УПМ ДПА в м. Києві мало право вчиняти на підставі п. 2, 3 ст. 11 Закону України Про міліцію , а саме:

- перевіряти у громадян при підозрі у вчиненні правопорушень документи, що посвідчують їх особу, а також інші документи, необхідні для з`ясування питання щодо додержання правил, нагляд і контроль за виконанням яких покладено на міліцію;

- викликати громадян і службових осіб у справах про злочини та зв`язку з матеріалами, що знаходяться в її провадженні, в разі ухилення без поважних причин від явки за викликом піддавати їх приводу у встановленому законом порядку.

Більше того, на сьогоднішній день згідно частини другої (у редакції Закону України від 12.01.2005 р. № 2322-IV) статті 11 Закону України "Про міліцію" при здійсненні заходів із запобігання, виявлення і розкриття злочинів у сфері податкового законодавства права, передбачені пунктами цієї статті (в тому числі і згаданими пунктами 2, 3), надаються виключно органам податкової міліції у межах їх компетенції.

Слід зазначити, що справа № 50/348-6 була порушена господарським судом із особливостями встановленими статтею 52 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом`від 14 травня 1992 року № 2343-ХІІ, оскільки керівні органи боржника - юридичної особи (ТОВ Укрпроменерго ) були відсутні за її місцезнаходженням.

Оскільки ТОВ Укрпроменерго`мало з позивачем документально підтверджені відносини, і при цьому з вересня 2008 року не подає податкової звітності та не знаходиться за юридичною адресою, виникла необхідність у проведенні перевірки інформації про наявність складу злочину, передбаченого статтями КК України: 212 умисне ухилення від сплати податків... або 218 фіктивне банкрутство . Вказані злочини віднесені до підслідності сам податкової міліції.

Постановою Господарського суду міста Києва від 05.11.2008 р. у справі № 50/348 визнано банкрутом Товариство з обмеженою відповідальністю ТЕК Укрпроменерго .

УПМ ДПА у м. Києві відповідно п. 2.1.7.8 Типової інструкції з діловодства в органах державної податкової служби України, яка затверджена наказом ДПА України № 315 від 01.07.1998р. та на виконання вимог судових рішень, а саме: ухвали від 09.10.2008 р. про порушення провадження у справі про банкрутство та постанови від 05.11.2008 р. про визнання боржника банкрутом було направлено лист-запитання від 07.11.2008 р. № 4883/10/26-379. При здійсненні оперативних зв`язків з установами, організаціями, підприємствами, окремими громадянами, ОДПС в межах своєї компетенції може направляти листи.

Згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги чи заперечення.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Зважаючи на вищевикладене, суд приходить до висновку, що відповідач як суб`єкт владних повноважень в межах своєї компетенції при здійсненні заходів із запобігання та виявлення можливих злочинів у сфер податкового законодавства, керуючись правами, наданими органам податкової міліції направив лист від 07.11.2008 року № 4883/10/26-379 із пропозицією надати документи, необхідні для з`ясування питання щодо додержання ТОВ Укрпроменерго`правил у сфері податкового законодавства та викликом директора позивача для надання пояснень по обставинах взаємодії з підприємством-банкрутом.

Таким чином можливо зробити висновок про те, що Управління податкової міліції ДПА у м. Києві діяло на підставі, в межах повноважень та у спосіб, ще передбачені Конституцією України та законами України.

Враховуючи все вищевикладене, позовні вимоги суд вважає необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 94, 97, 158-163 КАС України, адміністративний суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позовних вимог відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження або апеляційної скарги в порядку, встановленому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку та в строки, встановлені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя К.С. Винокуров

Судді О.В. Пісоцька

В.А. Донець

Дата складення та підписання постанови в повному обсязі -04.08.2009

Дата ухвалення рішення22.07.2009
Оприлюднено21.11.2019
Номер документу85744800
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —4/183

Ухвала від 31.01.2023

Господарське

Господарський суд Волинської області

Гарбар Ігор Олексійович

Ухвала від 24.01.2023

Господарське

Господарський суд Волинської області

Гарбар Ігор Олексійович

Ухвала від 19.01.2023

Господарське

Господарський суд Волинської області

Кравчук Антоніна Михайлівна

Постанова від 22.07.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Винокуров К.С.

Постанова від 22.07.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Винокуров К.С.

Ухвала від 27.05.2019

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 22.05.2019

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 15.10.2014

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Банасько О.О.

Ухвала від 07.07.2014

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Білоус В.В.

Ухвала від 04.06.2014

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Білоус В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні