Соснівський районний суд м.черкас
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяСправа №712/12697/19
Провадження № 3/712/2817/19
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 листопада 2019 року суддя Соснівського районного суду м. Черкаси Кончина О.І., за участю представника Черкаської митниці ДФС Дзюбан Н.Ю., розглянувши адміністративну справу, яка надійшла від Черкаської митниці ДФС з протоколом про порушення митних правил № 102/90205/19 відносно громадянина Ліу Бін (Liu Bin), працюючого менеджером компанії АДРЕСА_1 & АДРЕСА_2 ., LTD (23E, Jinan Building, 2008 АДРЕСА_3 , Shenzhen China - Китай, Шеньчжень, дорога Венціньнань 2008, район Луоху, будівля Цзінан, 23Е), проживаючого за адресою АДРЕСА_4 ) про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України,
ВСТАНОВИВ:
26.09.2019 до Соснівського районного суду м. Черкаси надійшли з Черкаської митниці ДФС матеріали адміністративної справи про порушення митних правил, відносно громадянина ОСОБА_1 (Liu ОСОБА_2 ) за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
12.07.2019 головним державним інспектором митного поста Черкаси-південний Черкаської митниці ДФС Компанієць Володимиром Анатолійовичем відносно громадянина ОСОБА_1 (Liu Bin), працюючого менеджером компанії АДРЕСА_1 & АДРЕСА_2 ., LTD (23E, Jinan Building, 2008 АДРЕСА_3 , Shenzhen China - Китай, Шеньчжень, дорога Венціньнань 2008, район АДРЕСА_5 будівля Цзінан, 23Е), за фактом вчинення дій, спрямованих на переміщення товару через митний кордон України з приховуванням від митного контролю складено протокол про порушення митних правил № 102/90205/19 за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
В судове засідання Ліу ОСОБА_3 (Liu ОСОБА_2 ) на неодноразові виклики не з`явився, будучи належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, з заявами та клопотаннями не звертався.
Також Ліу ОСОБА_3 (Liu ОСОБА_2 ) міг скористатися інформацією про час та дату судового розгляду справи, яка була розміщена на сайті Соснівського районного суду м. Черкаси, що дозволяло останньому самостійно її переглянути. Європейський суд з прав людини неодноразово зазначав у своїх рішеннях, що сторони у розумні інтервали часу мають вживати заходів, щоб дізнатися про стан відомого їм судового провадження.(Рішення Європейського суду з прав людини "Пономарьов проти України" №3236/03 від 03.04.2008 року), тому згідно з ст. 268 ч.2 КУпАП України, суддя вважає за необхідне розглянути справу у його відсутність.
Дослідивши матеріали справи заслухавши думку представника Черкаської митниці ДФС суддя вважає, що в діях ОСОБА_1 (Liu ОСОБА_2 ) є склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МКУкраїни, а саме: переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, виходячи з наступного.
Суддею встановлено, що 04.09.2019 через пункт пропуску Одеський морський торговельний порт митного поста Одеса-центральний Одеської митниці ДФС через митний кордон України на митну територію України було переміщено в контейнері № OOLU2970794 товари: іонообмінні смоли - 300 кг; прес фільтр - 1 комплект; кран запірний - 16 шт.; вентилятор з вмонтованим двигуном - 2 шт.; насос для рідин - 2 шт.; пластиковий таз - 4 шт. загальною вартістю 3 831 долар США згідно інвойсу від 12.07.2019 № HZLA20190712.
Поставка зазначених товарів здійснювалася компанією Shenzhen Yelongxiang Import & Export CO., LTD (23E, Jinan Building, 2008 Wenjinnan road, Luohu District, Shenzhen China) на адресу ТОВ Чао-Інвест (61103, Харківська обл., м. Харків, вул. Двадцять третього серпня, буд. 43Б, код ЄДРПОУ 42261792) на виконання зовнішньоекономічного договору від 12.07.2019 № LA20190712, укладеного між зазначеними суб`єктами господарювання.
20.06.2019 вищезазначений товар транспортним засобом НОМЕР_1 BI за документом контролю доставки від 30.08.2019 № UA902050/9/512606 було доставлено в зону митного контролю митного поста Черкаси-південний Черкаської митниці ДФС (вул. Смілянська, 163, м. Черкаси).
05.09.2019 вищезазначений товар було поміщено на склад тимчасового зберігання за документом ЄУД від 05.09.2019 № 3229/23-70-63-32/1.
11.09.2019 Черкаською митницею ДФС від підприємства митного брокера - ФОП ОСОБА_4 було отримано заяву про надання дозволу на проведення фізичного огляду товарів та інших предметів від 11.09.2019 б/н.
Згідно з ч. 2 ст. 266 Митного кодексу України передбачено, що перед подачею митної декларації декларант має право з дозволу органу доходів і зборів здійснювати фізичний огляд товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеному у товаро супровідних документах, брати проби та зразки товарів.
11.09.2019 під час проведення фізичного огляду товару представником ТОВ Чао-Інвест агентом митного оформлення ОСОБА_4 ( АДРЕСА_6 ) встановлено наявність серед вищезазначеного вантажу товарів - термометр для вимірювання температури води - 20 шт.; лакмусовий тестовий папір - 2 набори ; ареометри (пристрій для вимірювання щільності води) - 4 коробки по 10 шт. в кожній; набори для вимірювання температури та щільності води (3 аерометра та 1 термометр) - 5 наборів; насос з муфтами - 2 шт.; каналізаційний люк - 1 шт., відомості про які відсутні у комерційному інвойсі від 12.07.2019 № HZLA20190712.
Результати проведення фізичного огляду зафіксовані Актом № 3286 від 11.09.2019 про невідповідність товарів відомостям, зазначеним у документах, необхідних для здійснення їх митного контролю, про пошкодження товарів, їх упаковки чи маркування або про їх втрату згідно форми, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 15.03.2018№ 364 Про затвердження форми акта про невідповідність товарів відомостям, зазначеним у документах, необхідних для здійснення їх митного контролю, про пошкодження товарів, їх упаковки чи маркування або про їх втрату .
11.09.2019 за даним фактом уповноваженою посадовою особою Черкаської митниці ДФС за наявності приводів та підстав, передбачених п. 1 ч. 1 ст. 491 Митного кодексу України відносно громадянина Ліу ОСОБА_3 (Liu ОСОБА_2 ) складено протокол про порушення митних правил № 102/90205/19 за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України. Та пояснень за даним фактом громадянином ОСОБА_1 (Liu ОСОБА_2 ) не надано, у зв`язку із неприбуттям на виклик до Черкаської митниці ДФС.
Згідно з п. 3.1 зовнішньоекономічного договору від 12.07.2019 № LA20190712 поставка за вказаним Контрактом здійснюється на умовах CIF - Одеса (Україна) згідно міжнародних правил інтерпретації комерційних термінів ІНКОТЕРМС-2010, якщо інше не вказано у Специфікації, яка є невід`ємною частиною цього Контракту. У Специфікації № 1 від 12.07.2019 б/н до Контракту від 12.07.2019 № LA20190712 (на стор. 2 зверху) зазначено, що умовами поставки є CIF - Одеса згідно ІНКОТЕРМС-2010 .
Термін CIF - Вартість, страхування та фрахт означає, що поставка є здійсненою продавцем Shenzhen Yelongxiang Import & Export CO., LTD , коли товар перейшов через поручні судна в порту відвантаження. Продавець ( Shenzhen Yelongxiang Import & Export CO., LTD ) зобов`язаний понести витрати та оплатити фрахт, необхідні для доставки товару до названого порту призначення. З огляду на зазначене, відповідальним за доставку вантажу за зовнішньоекономічним договором від 12.07.2019 № LA20190712 до м. Одеса (Україна), а також за перемішання через митний кордон України, є компанія Shenzhen Yelongxiang Import & Export CO., LTD .
Разом з тим, згідно ч. 1 ст. 198 Митного кодексу України органу доходів і зборів в пункті пропуску через державний кордон України згідно із статтею 335 цього Кодексу подаються документи, що містять відомості про товари, достатні для їх ідентифікації та необхідні для прийняття рішення про пропуск їх через митний кордон України.
Відповідно до ч. 2 ст. 334 Митного кодексу України особи, які переміщують товари, транспортні засоби комерційного призначення через митний кордон України чи провадять діяльність, контроль за якою цим Кодексом покладено на органи доходів і зборів зобов`язані надавати органам доходів і зборів документи та відомості, необхідні для здійснення митного контролю, в усній, письмовій та/або електронній формі.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 335 Митного кодексу України під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник при перевезенні автомобільним транспортом надають органу доходів і зборів в паперовій або електронній формі такі документи та відомості:а) документи на транспортний засіб, зокрема ті, що містять відомості про його державну реєстрацію (національну належність); б) транспортні (перевізні) документи (міжнародні товаротранспортні накладні); в) визначений актами Всесвітнього поштового союзу документ, що супроводжує міжнародні поштові відправлення (за їх наявності); г) комерційні документи (за наявності) на товари, що перевозяться, які містять відомості, зокрема, про найменування та адресу перевізника, найменування країни відправлення та країни призначення товарів, найменування та адреси відправника (або продавця) та отримувача товарів; ґ) відомості про кількість вантажних місць та вид упаковки; д) найменування товарів; е) вага брутто товарів (у кілограмах) або об`єм товарів (у метрах кубічних), крім великогабаритних вантажів.
Відповідно до ч. 3 ст. 335 Митного кодексу України разом з митною декларацією органу доходів і зборів подаються рахунок або інший документ, який визначає вартість товару, та, у випадках, встановлених цим Кодексом, декларація митної вартості. У встановленому цим Кодексом порядку в митній декларації декларантом або уповноваженою ним особою зазначаються відомості про: документи, що підтверджують повноваження особи, яка подає митну декларацію; зовнішньоекономічний договір (контракт) або інші документи, що підтверджують право володіння, користування та/або розпорядження товарами; транспортні (перевізні) документи; комерційні документи, наявні у особи, яка подає декларацію; у разі необхідності - документи, що підтверджують дотримання заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності; документи, що підтверджують дотримання обмежень, які виникають у зв`язку із застосуванням захисних, антидемпінгових та компенсаційних заходів (за наявності таких обмежень); у випадках, передбачених цим Кодексом, - документи, що підтверджують країну походження товару; у разі необхідності - документи, що підтверджують сплату та/або забезпечення сплати митних платежів; у разі необхідності - документи, що підтверджують право на пільги із сплати митних платежів, на застосування повного чи часткового звільнення від сплати митних платежів відповідно до обраного митного режиму; у разі необхідності - документи, що підтверджують зміну термінів сплати митних платежів; у разі необхідності - документи, що підтверджують заявлену митну вартість товарів та обраний метод її визначення відповідно до статті 53 цього Кодексу.
Згідно з ч. 1 ст. 458 Митного кодексу України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Відповідно до ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Частиною 2 ст. 459 Митного кодексу України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств. Посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку (п. 43 ст. 4 МК України).
Відповідно до зовнішньоекономічного договору від 12.07.2019 № LA20190712 поставка вказаного товару на територію України організована громадянином ОСОБА_1 (Liu ОСОБА_2 ), який обіймає посаду менеджера компанії Shenzhen Yelongxiang Import & Export CO., LTD .
Отже, в ході судового розгляду об`єктивно встановлено, що внаслідок дій громадянина ОСОБА_1 ( ОСОБА_5 ), менеджера компанії Shenzhen Yelongxiang Import & Export CO., LTD , 04.09.2019 в зоні діяльності Одеської митниці ДФС на митну територію України з приховуванням від митного контролю було переміщено товари термометр для вимірювання температури води - 20 шт.; лакмусовий тестовий папір - 2 набори; ареометри (пристрій для вимірювання щільності води) - 4 коробки по 10 шт. в кожній; набори для вимірювання температури та щільності води (3 аерометра та 1 термометр) - 5 наборів; насос з муфтами - 2 шт.; каналізаційний люк - 1 шт., шляхом подання як підстави для переміщення комерційного інвойсу від 12.07.2019 № HZLA20190712, який містить неправдиві відомості щодо кількості товарів, їх ваги та вартості, чим порушено вимоги ч. 1 ст. 198, ч. 2 ст. 334, ст. 335 Митного кодексу України.
За таких обставин суддя приходить до висновку про наявність в діях громадянина ОСОБА_1 (Liu ОСОБА_2 ) складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
Згідно з ч. 2 ст. 467 Митного кодексу України, якщо справи про порушення митних правил відповідно до статті 522 цього Кодексу розглядаються судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше, ніж через шість місяців з дня вчинення правопорушення, а в разі розгляду судами (суддями) справ про триваючі порушення митних правил, у тому числі передбачені статтями 469, 477 - 485 цього Кодексу, - не пізніше, ніж через шість місяців з дня виявлення цих правопорушень.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 467, 483, 524-528 МК України,
ПОСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 (Liu ОСОБА_2 ) визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України та застосувати адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості предметів правопорушення на суму 1 138,34 грн. з конфіскацією на користь держави товару термометр для вимірювання температури води - 20 шт.; лакмусовий тестовий папір - 2 набори; ареометри (пристрій для вимірювання щільності води) - 4 коробки по 10 шт. в кожній; набори для вимірювання температури та щільності води (3 аерометра та 1 термометр) - 5 наборів; насос з муфтами - 2 шт.; каналізаційний люк - 1 шт., загальною вартістю 1 138,34 грн.
Стягнути з ОСОБА_1 (Liu ОСОБА_2 ) судовий збір в сумі 384,20 грн., який зарахувати на рахунок отримувача UA798999980000031211256026001, отримувач коштів: ГУК у м.Києві / м.Київ 22030106, код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37993783, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); код класифікацій доходів бюджету 22030106.
Стягнути з ОСОБА_1 (Liu ОСОБА_2 ) на користь Черкаської митниці ДФС витрати у справі у сумі 745,92 грн., який зарахувати на р/р - 35222298088911, МФО - 820172, банк отримувача - Державна казначейська служба України, м. Київ, отримувач - Черкаська митниця ДФС; ЄДРПОУ отримувача - 39420084.
Постанова може бути оскаржена до Черкаського апеляційного суду через суд першої інстанції протягом 10 днів з дня винесення.
Суддя Соснівського
районного суду м. Черкаси О.І.Кончина
Суд | Соснівський районний суд м.Черкас |
Дата ухвалення рішення | 19.11.2019 |
Оприлюднено | 21.11.2019 |
Номер документу | 85762012 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Соснівський районний суд м.Черкас
Кончина О. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні