Постанова
від 15.11.2019 по справі 760/26721/19
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження №3/760/7945/19

Справа №760/26721/19

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 листопада 2019 року суддя Солом`янський районний суд м. Києва Букіна О.М., при секретарі Кривулько С.В., за участю представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил ОСОБА_1 , представника Київської міської митниці ДФС України Панькіна Д.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянки ОСОБА_2 ( ОСОБА_2 ), директора компанії Mercury TXTL s.r.o. , адреса: вул. Клінкова, 37, м. Братислава, Словаччина, 821 08 (Klincova, 37, Bratislava, Slovakia , 821 08), за ознаками порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, -

В С Т А Н О В И В:

До Солом`янського районного суду м. Києва від Київської міської митниці ДФС України надійшов адміністративний матеріал з протоколом про порушення митних правил №0511/10000/19 від 12.07.2019, складений відносно громадянки ОСОБА_2 ( ОСОБА_2 ), за ч. 1 ст. 483 МК України.

З зазначеного протоколу вбачається, що 04.07.2019 через митний кордон України, пункт пропуску Ягодин-Дорогуск митного поста Ягодин Волинської митниці ДФС, на автомобільному транспортному засобі р.н. НОМЕР_1 /НОМЕР_2 , з Республіки Польща на митну територію України ввезено товар одяг трикотажний з синтетичних та штучних волокон, з бавовни, текстильний з джинсової тканини для чоловіків та жінок в асортименті. Країна виробництва - BD. Торговельна марка та виробник - Oodji , всього товарів - 19 шт., пакувальних місць - 1022 коробок, загальною вагою брутто - 12 835,61 кг, загальною вартістю 65 607,92 доларів США або 2 045 740,66 грн.

Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 03.07.2019 № UA100000/2019/843900 на підставі товаросупровідних документів: комерційного інвойсу від 23.06.2019 № 02/06, книжки МДП (Carnet TIR) від 02.07.2019 № YX.83225672, міжнародної автомобільної накладної (CMR) від 02.07.2019 № 427861.

Згідно з вказаними товаросупровідними документами продавцем та відправником товарів виступає компанія Mercury TXTL s.r.o. Klincova, 37, Bratislava, Slovakia, 821 08. (вул. Клінкова, 37, м. Братислава , Словаччина, 821 08).

Одержувачем - ТОВ ОПТІМА ФЕШЕН (ЄДРПОУ 42193534, 02183, м. Київ, вул. Кибальчича, буд. 13-А, приміщення 7).

05.07.2019, вищевказаний товар доставлений в зону діяльності митного поста Західний Київської міської митниці ДФС (вул. Малинська, 20, м. Київ) та заявлений декларантом/директором ТОВ ОПТІМА ФЕШЕН гр. ОСОБА_4 у вільний обіг за митною декларацією (далі - МД) № UA100010/2019/339815.

Разом із вказаною МД та товаросупровідними документами до митниці наданий зовнішньоекономічний договір від 20.06.2019 № OF19/06, укладений між продавцем - компанією Mercury TXTL s.r.o. (м. Братислава, Словаччина), в особі директора ОСОБА_2 ( ОСОБА_2 ), з одного боку, та покупцем - ТОВ ОПТІМА ФЕШЕН (м. Київ, Україна), в особі директора ОСОБА_4 , з іншого боку, комерційний інвойс від 03.07.2019 № 02/06-1, пакувальний лист до інвойсу від 03.07.2019 № 02/06-1, листа директора компанії Mercury TXTL s.r.o. гр. ОСОБА_2 ( ОСОБА_2 ), від 03.07.2019 № 1224-Т та інші, необхідні для здійснення митного контролю і митного оформлення, документи, які зазначені в гр. 44 МД.

У п.1.1 контракту від 20.06.2019 № OF19/06 зазначено, що Продавець зобов`язаний поставити Покупцеві, а Покупець зобов`язується прийняти та оплатити товари, найменування і асортимент яких визначається в інвойсі Продавця .

Відповідно до комерційного інвойсу від 03.07.2019 № 02/06-1, всього товарів -34529 шт., пакувальних місць - 1022 коробок, загальна вага брутто - 12 835,61 кг, загальна вартість 65 607,92 доларів США.

В період з 09.07.2019 по 10.07.2019, посадовими особами митниці, з урахуванням вимог статей 320, 338 Митного кодексу України, пункту 1.3. Розділу ІІІ "Порядку проведення огляду та переогляду товарів, транспортних засобів комерційного призначення" затвердженого Наказом МФУ № 1316, проведено повний огляд (переогляд) товарів, які заявлені у МД № UA100010/2019/339815. В оглянутих місцях знаходиться товар, який за маркуванням, зовнішніми ознаками та інформацією зазначеною в МД ідентифікується як: одяг різних моделей, розмірів, кольорів (жакет; сукня; спідниця; джемпер; кардиган; брюки; жилет; сукня; спідниця; брюки; сорочка з довгим рукавом; блузка; куртка).

В ході проведення огляду (переогляду) товарів, було виявлено, що вага нетто товару не відповідає відомостям зазначеним в товаросупровідних документах, а саме в пакувальному листі до інвойсу від 03.07.2019 № 02/06-1 та МД від 05.07.2019 №UA100010/2019/339815 та складає 11269,74 кг. Крім того, в ході огляду не виявлено наявність наступного товару: сукня 11913056 у кількості 5 шт.; брюки 11701029-2B у кількості 7 шт.; сорочка з довгим рукавом 3B310007M у кількості 3 шт.; сорочка з довгим рукавом 3L310187M у кількості 3 шт.; сорочка з довгим рукавом 3B140000M у кількості 16 шт.; блузка 11411127B у кількості 67 шт.; блузка 11400368-7B у кількості 300 шт.; куртка утеплена 10200079 у кількості 2 шт., які зазначені в комерційному інвойсі від 03.07.2019 №02/06-1, пакувальному листі до нього та МД від 05.07.2019 №UA100010/2019/339815.

Також, в ході проведення огляду (переогляду) товарів, було виявлено товар відомості про які відсутні у товаросупровідних документах та митній декларації, а саме: сукня трикотажна 24001110-14B у кількості 52 шт., загальною вагою 15,8 кг; брюки 2B150147M у кількості 42 шт., загальною вагою 22,5 кг.

Відповідно до листа директора компанії Mercury TXTL s.r.o. гр. ОСОБА_2 ( ОСОБА_2 ), від 03.07.2019 № 1224-Т, при завантаженні товару, відбулось пересортування. В зв`язку з допущеними помилками комерційний інвойс від 23.06.2019 № 02/06 замінено на комерційний інвойс від 03.07.2019 № 02/06-1 та пакувальний лист.

Відповідно до п. 6 постанови Пленуму Верховного суду України від 03 червня 2005 р. №8 Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.

Таким чином, товари сукня трикотажна 24001110-14B у кількості 52 шт., загальною вагою 15,8 кг., загальною вартістю 89,96 доларів США; брюки 2B150147M у кількості 42 шт., загальною вагою 22,5 кг., загальною вартістю 130,20 доларів США, що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (04.07.2019) (1 долар США - 26,044841 грн.) складає 5 734,20 грн., переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товаросупровідних документів (комерційного інвойсу від 03.07.2019 № 02/06-1 та пакувального листа до нього) виставлених компанією Mercury TXTL s.r.o. (м. Братислава, Словаччина), в особі директора ОСОБА_2 ( ОСОБА_2 ), для ТОВ ОПТІМА ФЕШЕН (м. Київ, Україна), які містять неправдиві відомості щодо ваги нетто та кількості товарів.

Відповідно до статті ч. 2 ст. 459 МК України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.

Таким чином, дії директора компанії Mercury TXTL s.r.o. гр. ОСОБА_2 ( ОСОБА_2 ), мають ознаки порушення митних правил передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, а саме дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання документів, що містять неправдиві відомості щодо ваги нетто та кількості товарів.

По даному факту 12 липня 2019 року працівниками Київської міської митниці ДФС України відносно громадянки ОСОБА_2 було складено протокол про порушення митних правил №0511/10000/19, за ознаками вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Представник Київської міської митниці ДФС України Панькін Д.В. вважав обставини викладені в протоколі про порушення митних правил №0511/10000/19 від 12 липня 2019 року доведеними та просив притягнути ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил за ч. 1 ст. 483 МК України, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останнього.

В судовому засіданні представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил ОСОБА_1 вважав, що в діях ОСОБА_2 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбачений ч.1 ст. 483 МК України.

Разом з тим, представник просив надати строк на застосування процедури компромісу, шляхом укладання мирової угоди між директором компанії Mercury TXTL s.r.o. ОСОБА_2 та митним органом, посадова особа якого здійснює провадження у справі.

Заслухавши представника митних органів, представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку про те, що адміністративний матеріал підлягає поверненню до Київської міської митниці ДФС України, з наступних підстав.

Так, під час розгляду справи представником особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил заявлено клопотання про надання строку на застосування процедури компромісу, шляхом укладання мирової угоди між директором компанії Mercury TXTL s.r.o. ОСОБА_2 та митним органом, посадова особа якого здійснює провадження у справі.

Згідно ст. 487 МК України, провадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Згідно ст. 486 МК України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.

Відповідно до вимог ст. 489 МК України, посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ст. 280 КпАП України, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно ст. 521 МК України, за відсутності в діях особи, яка вчинила порушення митних правил, ознак кримінального правопорушення провадження у справі про це правопорушення може бути припинено шляхом компромісу. Компроміс полягає в укладенні мирової угоди між зазначеною особою та органом доходів і зборів, посадова особа якого здійснює провадження у справі.

За умовами мирової угоди сторони зобов`язуються:

1) особа, яка вчинила порушення митних правил, - у визначений строк, який не може перевищувати 30 днів, внести до державного бюджету кошти в сумі, що дорівнює сумі штрафу, передбаченого санкцією відповідної статті цього Кодексу, та/або задекларувати в митний режим відмови на користь держави товари - безпосередні предмети порушення митних правил, а у відповідних випадках - також товари із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортні засоби, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України. Якщо за висновком органу доходів і зборів реалізація зазначених товарів, транспортних засобів є неможливою, а також якщо ці товари, транспортні засоби не можуть бути випущені у вільний обіг, вони підлягають декларуванню в митний режим знищення або руйнування;

2) орган доходів і зборів - припинити провадження у справі про порушення митних правил щодо цієї особи та здійснити митне оформлення задекларованих нею товарів відповідно до заявленого митного режиму.

Товари, транспортні засоби, зазначені у частині другій цієї статті, можуть бути предметом мирової угоди лише за умови, що особа, яка вчинила порушення митних правил, є власником цих товарів, транспортних засобів або уповноважена розпоряджатися ними.

Особа, яка вчинила порушення митних правил, звертається до керівника органу доходів і зборів із заявою довільної форми з проханням про припинення справи про це порушення митних правил шляхом компромісу. Факт подання такої заяви фіксується у порядку, визначеному частинами третьою і четвертою статті 264 цього Кодексу. У разі відсутності законних підстав для припинення справи про порушення митних правил шляхом компромісу орган доходів і зборів протягом одного робочого дня, наступного за днем подання заяви, надає заявнику вмотивовану відповідь про причини незастосування процедури компромісу.

Мирова угода укладається у письмовій формі. Право її підписання від імені митниць надається керівникам цих митниць або їх заступникам, а від імені центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, - посадовим особам, уповноваженим на це відповідно до посадових інструкцій. Типова мирова угода затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

У разі невиконання особою, яка вчинила порушення митних правил, у визначений мировою угодою строк, який не може перевищувати 30 днів, дій, зазначених у частині другій цієї статті, угода вважається недійсною і провадження у справі про порушення митних правил поновлюється.

Мирова угода у справі про порушення митних правил оскарженню не підлягає.

У разі припинення провадження у справі про порушення митних правил шляхом компромісу особа, яка вчинила це правопорушення, вважається такою, що не була притягнута за нього до адміністративної відповідальності.

Статтею 527 МК України передбачено, що у справі про порушення митних правил орган доходів і зборів або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з таких постанов:

1) про проведення додаткової перевірки;

2) про накладення адміністративного стягнення;

3) про закриття провадження у справі.

У постанові про проведення додаткової перевірки зазначаються конкретні суб`єкти, завдання та строки перевірки. Ці дії не повинні порушувати права громадянина, шкодити господарській діяльності юридичної особи.

З огляду на наведене, матеріали справи про порушення митних правил підлягають направленню до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки, з метою вирішення питання шляхом компромісу.

Керуючись ст.ст. 483 ч.1, 486, 489, 495, 521, 522, 527 МК України, -

П О С Т А Н О В И В:

Матеріали справи, які надійшли від Київської міської митниці ДФС України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянки ОСОБА_2 ( ОСОБА_2 ) по факту порушення митних правил, передбачених частиною 1 статтею 483 МК України, повернути до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки..

Встановити строк для проведення додаткової перевірки - один місяць.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через Солом`янський районний суд міста Києва на протязі десяти днів з дня її винесення.

Суддя О.М.Букіна

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення15.11.2019
Оприлюднено21.11.2019
Номер документу85766416
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/26721/19

Постанова від 15.11.2019

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Букіна О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні