ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
11 листопада 2019 року м. Ужгород№ 260/1133/19 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Гаврилка С.Є.,
з участю секретаря судового засідання - Кубічек Н.І.
учасники справи:
позивач - ОСОБА_1 - не з`явився;
позивач - ОСОБА_2 - не з`явився;
позивач - ОСОБА_3 ;
позивач - ОСОБА_4 - не з`явився;
позивач - ОСОБА_5 - не з`явився;
з участю представника позивачів - адвоката Бряник Миколи Миколайовича;
відповідач - Державний реєстратор сектору Державної реєстрації Тячівської районної державної адміністрації Маханець Ганна Іванівна - не з`явився,
треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача - Тячівська районна рада Закарпатської області та Відділ охорони здоров`я Тячівської районної державної адміністрації Закарпатської області - представники - не з`явились,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Закарпатського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 до Державного реєстратора сектору Державної реєстрації Тячівської районної державної адміністрації Маханець Ганни Іванівни, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача Тячівська районна рада Закарпатської області та Відділ охорони здоров`я Тячівської районної державної адміністрації Закарпатської області, про скасування реєстраційної дії, -
ВСТАНОВИВ:
08 серпня 2019 року до Закарпатського окружного адміністративного суду із позовом звернулися ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ), ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ), ОСОБА_3 ( АДРЕСА_3 , РНОКПП НОМЕР_3 ), ОСОБА_4 ( АДРЕСА_4 , РНОКПП НОМЕР_4 ), ОСОБА_5 ( АДРЕСА_5 , РНОКПП НОМЕР_5 ) до Державного реєстратору сектору Державної реєстрації Тячівської районної державної адміністрації Маханець Ганни Іванівни (90500, Закарпатська область, м. Тячів, вул. Незалежності, 30, код ЄДРПОУ 04053832) треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача - Тячівська районна рада Закарпатської області та Відділ охорони здоров`я Тячівської районної державної адміністрації Закарпатської області, яким просили суд: "1. Скасувати реєстраційну дію № 13191110003003170 "Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті ліквідації" від 1.07.2019 р. Реєстратора про припинення юридичної особи Комунального закладу "Тячівська районна стоматологічна поліклініка" (ідентифікаційний код юридичної особи в ЄДРПОУ 41768267) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань; 2. Стягнути з відповідача на нашу - позивачів користь, сплачені нами за подачу до суду вказаного позову, суми судового збору."
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 13 серпня 2019 року було прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі. Цією ж ухвалою Тячівську районну раду Закарпатської області та Відділ охорони здоров`я Тячівської районної державної адміністрації Закарпатської області залучено як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 16 жовтня 2019 року закрито підготовче провадження у цій справі та призначено таку до судового розгляду по суті. Цією ж ухвалою витребувано від Державного реєстратора сектору Державної реєстрації Тячівської районної державної адміністрації Маханець Ганни Іванівни (90500, Закарпатська область, м. Тячів, вул. Незалежності, 30, код ЄДРПОУ 04053832) всі документи, на підставі яких було вчинено реєстраційну дію № 13191110003003170 "Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті ліквідації" від 01 липня 2019 року (щодо припинення юридичної особи Комунального закладу "Тячівська районна стоматологічна поліклініка" (ідентифікаційний код юридичної особи в ЄДРПОУ 41768267); докази, які свідчать про те, що станом на 01 липня 2019 року державним реєстратором були вчинені дії щодо перевірки інформації про наявність (відсутність) відомостей про відкриті виконавчі провадження щодо Комунального закладу "Тячівська районна стоматологічна поліклініка" (ідентифікаційний код юридичної особи в ЄДРПОУ 41768267); докази, які свідчать про звернення позивачів (їх представників), інших осіб щодо відомостей про відкриті виконавчі провадження Комунального закладу "Тячівська районна стоматологічна поліклініка" (ідентифікаційний код юридичної особи в ЄДРПОУ 41768267).
Позивачі - Дочинець ОСОБА_6 , ОСОБА_2 , ОСОБА_4 та ОСОБА_5 у судове засідання не з`явилися та не повідомили суд про причини неявки, хоча судом вживалися заходи щодо їх виклику, що передбачені Главою 7 Розділу І КАС України.
У відповідності до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 150), про судове засідання 11 листопада 2019 року ОСОБА_5 було повідомлено, про що свідчить особистий підпис про отримання повідомлення ОСОБА_5 31 ІНФОРМАЦІЯ_1 .
У відповідності до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 151), про судове засідання 11 листопада 2019 року ОСОБА_2 було повідомлено, про що свідчить особистий підпис про отримання повідомлення ОСОБА_2 31 жовтня 2019 ІНФОРМАЦІЯ_1 .
У відповідності до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 152), про судове засідання 11 листопада 2019 року ОСОБА_4 було повідомлено, про що свідчить особистий підпис про отримання повідомлення ОСОБА_4 30 жовтня 2019 ІНФОРМАЦІЯ_1 .
У відповідності до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 153), про судове засідання 11 листопада 2019 року ОСОБА_1 було повідомлено, про що свідчить особистий підпис про отримання повідомлення ОСОБА_1 02 листопада 2019 року.
Відповідач та треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача у судове засідання не з`явилися та не повідомили суд про причини неявки, хоча судом вживалися заходи щодо їх виклику, що передбачені Главою 7 Розділу І КАС України.
У відповідності до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 146), про судове засідання 11 листопада 2019 року відповідач був повідомлений, про що свідчить особистий підпис про отримання повідомлення відповідачем 31 жовтня 2019 року.
У відповідності до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 1147), про судове засідання 11 листопада 2019 року Тячівську районну раду Закарпатської області було повідомлено, про що свідчить особистий підпис про отримання повідомлення 28 жовтня 2019 року.
У відповідності до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 1147), про судове засідання 11 листопада 2019 року Відділ охорони здоров`я Тячівської районної державної адміністрації Закарпатської області було повідомлено, про що свідчить особистий підпис про отримання повідомлення 26 жовтня 2019 року.
У відповідності до статті 205 частини 1, 3 пункту 1 КАС України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті. Якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі, зокрема, неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.
А відтак, оскільки вказані учасники справи належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду даної справи, у відповідності до статті 205 КАС України неявка учасників справи не перешкоджає розгляду даної справи по суті.
Свої позовні вимоги позивачі мотивували наступним. Зокрема, вказали, що 14 березня 2019 року з підстав порушення у тому числі й їх трудових прав було пред`явлено позов до Комунального закладу "Тячівська районна стоматологічна поліклініка", відділу охорони здоров`я Тячівської районної державної адміністрації Закарпатської області, третіх осіб: виконуючого обов`язки начальника відділу охорони здоров`я Тячівської районної державної адміністрації Закарпатської області, голови ліквідаційної комісії комунального закладу "Тячівська районна стоматологічна поліклініка" - Шелевер Євгенія Михайловича про поновлення на роботі. Рішенням Тячівського районного суду Закарпатської області від 16 квітня 2019 року пред`явлений позов було задоволено та визнано незаконними накази про звільнення та поновлення на роботі. Рішення суду допущено до негайного виконання. 17 квітня 2019 року - на наступний день після ухвалення рішення суду, до Тячівського РВ ДВС ГТУЮ у Закарпатській області були подані виконавчі листи про поновлення на роботі, оскільки рішення суду в цій частині було допущено до негайного виконання. Листом в.о. начальника Тячівського РВ ДВС ГТУЮ у Закарпатській області від 11 травня 2019 року, повідомлено що станом на цю дату всі 23 заяви про відкриття виконавчого провадження задоволені та винесено постанови про відкриття виконавчого провадження. При примусовому виконанні виконавчих листів про поновлення на роботі боржником було видано наказ № 55-о від 25 квітня 2019 року "Про виконання рішення Тячівського районного суду в Закарпатській області від 16 квітня 2019 року", яким, у тому числі позивачів, поновлено на роботі. Однак у зв`язку з відмовою боржника пред`явити трудові книжки працівників з внесеними до них відповідними записами про поновлення на роботі, відповідно до вимог статті 65 Закону України "Про виконавче провадження" державним виконавцем було складено відповідний акт. З цих підстав постановами державного виконавця від 15 травня 2019 року у всіх двадцяти трьох виконавчих провадженнях за невиконання рішення суду на боржника КЗ "Тячівська районна стоматологічна поліклініка" накладено штраф у розмірі 5100 грн., всього на загальну суму 117300 грн.. 30 травня 2019 року старшим державним виконавцем Тячівського відділу Державної виконавчої служби ГТУЮ у Закарпатській області при примусовому виконання виконавчих листів про поновлення на роботі, повторно було складено акт про відмову надання підтверджуючих документів про внесення запису до трудових книжок стягувачів. З цих підстав постановами державного виконавця від 31 травня 2019 року у всіх двадцяти трьох виконавчих провадженнях за невиконання рішення суду на боржника КЗ "Тячівська районна стоматологічна поліклініка" відповідно до вимог статті 75 Закону України "Про виконавче провадження" повторно накладено штраф у розмірі 10200 грн., всього на загальну суму 234600 грн.. 07 червня 2019 року за поданням державного виконавця внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12019070160000537 за попередньою правовою кваліфікацією кримінального правопорушення передбаченого статтею 382 частиною 2 КК України, а саме за невиконання виконуючим обов`язки начальника відділу охорони здоров`я Тячівської РДА Шелевер Є.М. рішення суду про поновлення на роботі. Постановами слідчого СВ Тячівського ВП ГУНП в Закарпатській області Драгун B.C. від 5 липня 2019 року у вказаному кримінальному провадженні, позивачів визнано потерпілим. Листами від 05 квітня 2019 року та від 22 квітня 2019 року державного реєстратора - завідувача сектору Державної реєстрації державної адміністрації Маханець Ганну Василівну повідомлено про наявність адміністративного та трудового спорів щодо оскарження рішення 15 сесії Тячівської районної ради VII скликання № 511 від 29 листопада 2018 року про ліквідацію КЗ "Тячівська районна стоматологічна поліклініка" та визнання наказів про звільнення незаконними та поновлення на роботі. Також надіслано рішення Тячівського районного суду від 16 квітня 2019 року про поновлення на роботі, яке допущено до негайного виконання. У відповідності до частини другої статті 6 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (державний реєстратор: 1) приймає документи; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом. Позивачі роблять висновок , що зі змісту наведеної правової норми вбачається, що державний реєстратор перед вчиненням реєстраційної дії повинен перевірити документи, у тому числі на наявність підстав для відмови у проведенні реєстраційної дії. Окрім цього згідно статті 33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", визначено заходи, що вживаються суб`єктом державної реєстрації та державним реєстратором у разі виявлення порушення законодавства. Позивачі зазначають, що будучи обізнаною про наявність судового рішення та відкритих виконавчих проваджень, а також існування наказу про поновлення на роботі державний реєстратор в супереч вимогам пункту 5 частини 1, абзацу 9 пункту 11 статті 28, статті 33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" рішення про відмову у проведенні державної реєстрації ліквідації КЗ "Тячівська районна стоматологічна поліклініка" не прийняв. Натомість дочекавшись закриття виконавчих проваджень з підстав його невиконання керівником Шелевер Є.М. з наступним відкриттям кримінального провадження 1 липня 2019 року, в порушення вищенаведених вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" та статті 129-1 Конституції України, здійснив державну реєстрацію ліквідації комунального закладу Тячівська районна стоматологічна поліклініка, тим самим зробив неможливим виконання рішення суду та поновлення на роботі позивачів. Таким чином, позивачі зазначають, що державна реєстрація припинення юридичної особи здійснена на підставі даних про проведення/завершення розрахунків з кредиторами, які не відповідають дійсності, оскільки голова ліквідаційної комісії Шелевер ОСОБА_7 приховавши відомості про те, що в Бедевлянському, Ганичівському, Новоселицькому, Буштинському, Калинівському, Глибокопотіцькому, Чумалівському, Кричевському, Тернівському, Тересвянському, Кривському, Грушівському та Тячівському відділеннях КЗ "Тячівська районна стоматологічна поліклініка" працюють лікарі, яких своїм наказом поновив на роботі, після чого вжив заходів щодо ліквідації цього комунального закладу.
Відповідачем подано відзив на позовну заяву, згідно якого вважає заявлений позов таким, що не підлягає задоволенню з огляду на наступне. Підстави для відмови у проведенні реєстраційної дії "Державна реєстрація припинення юридичної особи КЗ "Тячівська районна поліклініка" в результаті ліквідації", встановлені статтею 28 Закону "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" були відсутні. Доводи позовної заяви про обізнаність державного реєстратора про наявність судових рішень та відкритих виконавчих приводжень, а також про існування наказу про поновлення на роботі,- порушення реєстратором вимог пункту 5 частини 1, абзацу 9 пункту 11 статті 28, статті 33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", є безпідставними, недоведеним і надуманими. Станом на день вчинення реєстраційної дії "Державна реєстрація припинення юридичної особи КЗ "Тячівська районна поліклініка" в результаті ліквідації", тобто на 01 липня 2019 року, державним реєстратором було здійснено перевірку інформації про зазначену юридичну особу у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, щодо наявності незавершених виконавчих проваджень та за результатами перевірки було встановлено відсутність незавершених виконавчих проваджень щодо КЗ "Тячівська районна стоматологічна поліклініка". Також державним реєстратором перед вчиненням реєстраційної дії "Державна реєстрація припинення юридичної особи КЗ "Тячівська районна поліклініка" в результаті ліквідації", а саме 01 липня 2019 року, було здійснено перевірку відомостей у Автоматизованій системі виконавчого провадження щодо наявності незавершених виконавчих проваджень відносно юридичної особи, та за результатами перевірки було встановлено, що станом на 01 липня 2019 року всі виконавчі провадження щодо КЗ "Тячівська районна стоматологічна поліклініка" перебували у стані "завершені". Наявність листів-повідомлень адвоката від 05 квітня 2019 року та 22 квітня 2019 року, про які йдеться у позовній заяві та якими позивачі обґрунтовують незаконність вчиненої реєстраційної дій, не може бути підставою для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації, у відповідності до частини 1 статті 27 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", як також не може бути підставою для відмови у державній реєстрації у відповідності до частини 1 статті 28 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань". Відповідач вказує, що з огляду нa викладені обставини, реєстраційна дія "Державна реєстрація припинення юридичної особи КЗ "Тячівська районна стоматологічна поліклініка" в результаті ліквідації" була проведена державним реєстратором Маханець Г.1. у відповідності до вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань". Тому вважає, що доводи позивачів про порушення державним реєстратором їхнього права на працю саме вчиненням зазначеної реєстраційної дії є необґрунтованими і недоведеним. Будь-які можливі неправомірні дії щодо позивачів з боку ліквідаційної комісії КЗ "Тячівська районна стоматологічна поліклініка" не можуть бути підставою для скасування реєстраційної дії.
В судовому засіданні позивач ОСОБА_3 та представник позивачів позовні вимоги підтримали, просили задовольнити їх в повному обсязі з підстав наведених в позові.
Розглянувши подані сторонами докази, (заслухавши сторони та їх представників) всебічно і повно оцінивши всі фактичні обставини (факти), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд встановив наступне.
Відповідно до статті 19 частини 2 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень, що передбачені Конституцією та законами України.
29 листопада 2018 року, у відповідності до пункту 1 Рішення п`ятнадцятої сесії VII скликання Тячівської районної ради за № 511 вирішено припинити державну реєстрацію комунального закладу "Тячівська районна стоматологічна поліклініка" (код ЄДРПОУ 41768267), 90500, Україна, Закарпатська область, місто Тячів, вулиця Голлоші, 1 шляхом ліквідації (а.с. 40).
Судом встановлено, рішенням Тячівського районного суду Закарпатської області від 16 квітня 2019 року (цивільна справа 307/791/19) позов ОСОБА_8 , ОСОБА_5 , ОСОБА_1 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_2 , ОСОБА_15 , ОСОБА_3 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_4 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 до комунального закладу "Тячівська районна стоматологічна поліклініка", відділу охорони здоров`я Тячівської районної державної адміністрації Закарпатської області, третя особа: виконуючий обов`язки начальника відділу охорони здоров`я Тячівської районної державної адміністрації Закарпатської області, голова ліквідаційної комісії комунального закладу "Тячівська районна стоматологічна поліклініка" - Шелевер ОСОБА_26 , про поновлення на роботі, задоволено (рішення знаходиться в Єдиному державному реєстрі судових рішень під номером 81363737).
Зокрема, вказаним рішенням Тячівського районного суду Закарпатської області від 16 квітня 2019 року, у тому числі, визнано незаконним та скасовано наказ відділу охорони здоров`я Тячівської районної державної адміністрації Закарпатської області № 51-к від 07 лютого 2019 "Про звільнення працівників у зв`язку з ліквідацією комунального закладу "Тячівська районна стоматологічна поліклініка" в частині звільнення з Тячівського відділення, зокрема: ОСОБА_1 з 1,0 посади лікаря-стоматолога-хірурга; визнано незаконним та скасовано наказ відділу охорони здоров`я Тячівської районної державної адміністрації Закарпатської області № 80-к від 07 лютого 2019 року "Про звільнення працівників у зв`язку з ліквідацією комунального закладу "Тячівська районна стоматологічна поліклініка" в частині звільнення з Буштинського відділення, зокрема: ОСОБА_5 з 1,0 посади лікаря-стоматолога; визнано незаконним та скасовано наказ відділу охорони здоров`я Тячівської районної державної адміністрації Закарпатської області № 77-к від 07 лютого 2019 року "Про звільнення працівників у зв`язку з ліквідацією комунального закладу "Тячівська районна стоматологічна поліклініка" в частині звільнення з Чумалівського відділення, зокрема: ОСОБА_2 з 0,75 посади лікаря-стоматолога; визнано незаконним та скасовано наказ відділу охорони здоров`я Тячівської районної державної адміністрації Закарпатської області № 65-к від 07 лютого 2019 року "Про звільнення працівників у зв`язку з ліквідацією комунального закладу "Тячівська районна стоматологічна поліклініка"в частині звільнення з Тернівського відділення, зокрема: ОСОБА_3 з 0,5 посади лікаря-стоматолога; визнано незаконним та скасовано наказ відділу охорони здоров`я Тячівської районної державної адміністрації Закарпатської області № 66-к від 07 лютого 2019 року "Про звільнення працівників у зв`язку з ліквідацією комунального закладу "Тячівська районна стоматологічна поліклініка" в частині звільнення з Тересв`янського відділення, зокрема: ОСОБА_4 з 0,5 посади лікаря-стоматолога.
Цим же рішенням вказаних осіб, які, крім інших, є позивачами у даній справі, з 14 лютого 2019 року поновлено на посадах, які вони займали до звільнення. Рішення суду в частині поновлення на роботі працівників - допущено до негайного виконання.
У відповідності до наказу відділу охорони здоров`я Тячівської районної державної адміністрації Закарпатської області за № 55-о від 25 квітня 2019 року, у тому числі й позивачів - ОСОБА_1 , ОСОБА_5 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 та ОСОБА_4 - "поновлено на робочі місця за ухвалою суду" (а.с. 37)
У відповідності до постанови про відкриття виконавчого провадження від 07 травня 2019 року ВП № 59051314, на підставі виконавчого листа № 307/791/19 від 16 квітня 2019 року Тячівського районного суду Закарпатської області відкрито виконавче провадження про поновлення з 14 лютого 2019 року ОСОБА_4 на 0,5 посади лікаря-стоматолога Тересвянського відділення комунального закладу "Тячівська районна стоматологічна поліклініка" (а.с. 18).
У відповідності до постанови про відкриття виконавчого провадження від 06 травня 2019 року ВП № 59037537, на підставі виконавчого листа № 307/791/19 від 16 квітня 2019 року Тячівського районного суду Закарпатської області відкрито виконавче провадження про поновлення з 14 лютого 2019 року ОСОБА_5 на 1,0 посади лікаря-стоматолога Буштинського відділення комунального закладу "Тячівська районна стоматологічна поліклініка" (а.с. 19).
У відповідності до постанови про відкриття виконавчого провадження від 06 травня 2019 року ВП № 59037358, на підставі виконавчого листа № 307/791/19 від 16 квітня 2019 року Тячівського районного суду Закарпатської області відкрито виконавче провадження про поновлення з 14 лютого 2019 року ОСОБА_1 на 1,0 посади лікаря-стоматолога Новоселицького відділення комунального закладу "Тячівська районна стоматологічна поліклініка" (а.с. 20).
У відповідності до постанови про відкриття виконавчого провадження від 07 травня 2019 року ВП № 59048310, на підставі виконавчого листа № 307/791/19 від 16 квітня 2019 року Тячівського районного суду Закарпатської області відкрито виконавче провадження про поновлення з 14 лютого 2019 року ОСОБА_3 на 0,5 посади лікаря-стоматолога Тернівського відділення комунального закладу "Тячівська районна стоматологічна поліклініка" (а.с. 21).
У відповідності до постанови про відкриття виконавчого провадження від 07 травня 2019 року ВП № 59050941, на підставі виконавчого листа № 307/791/19 від 16 квітня 2019 року Тячівського районного суду Закарпатської області відкрито виконавче провадження про поновлення з 14 лютого 2019 року ОСОБА_2 на 0,75 посади лікаря-стоматолога Чумалівського відділення комунального закладу "Тячівська районна стоматологічна поліклініка" (а.с. 22).
За невиконання рішення суду у відповідності до постанов про накладення штрафу від 15 травня 2019 року на комунальний заклад "Тячівська районна стоматологічна поліклініка" накладено штраф (а.с.а.с. 13-17).
Судом зазначається, що у відповідності до актів державного виконавця від 14травня 2019 року та 30 травня 2019 року встановлено, що державному виконавцеві боржником не було надано документів, що підтверджували внесення записів в трудові книжки, в тому числі й позивачів про поновлення їх на роботі (а.с.а.с. 38, 39).
У відповідності до витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань, 07 червня 2019 року було внесено відомості щодо кримінального провадження № 12019070160000537 з правовою кваліфікацією кримінального правопорушення - стаття 382 (невиконання судового рішення) частина 2 КК України (а.с. 23).
Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців - регулюються нормами Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" за № 755-IV (далі по тексту - Закон України № 755-IV).
Згідно зі статтею 3 її частиною 1 Закону України № 755-IV (Закон України № 755-IV тут і далі - в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців.
У відповідності до статті 6 частини 2 Закону України № 755-IV, державний реєстратор: 1) приймає документи; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 6 1 ) надає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про виконавче провадження", інформацію органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
У відповідності до статті 17 частини 13 Закону України № 755-IV, для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідних державних органів, або судового рішення про припинення юридичної особи, не пов`язаного з її банкрутством, після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи: 1) заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 2) довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.
Згідно з описом документів, що надавалися заявником - головою ліквідаційної комісії КЗ "Тячівська районна поліклініка", державному реєстратору для проведення реєстраційної дії "Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті ліквідації", було надано, зокрема, заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи та довідка архівного відділу Тячівської районної державної адміністрації від 08 травня 2019 року № 01-11/99 про прийняття документів КЗ "Тячівська районна стоматологічна поліклініка" на державне зберігання (а.с.а.с. 126-129).
У відповідності до статті 25 частини 1 пункту 1 Закону України № 755-IV державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі, зокрема, документів, що подаються заявником для державної реєстрації.
У відповідності до статті 25 частини 2 Закону України № 755-IV, порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає: 1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника); 2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі; 3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі; 4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру; 5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації; 7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об`єднання; 8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів; 10) видача за бажанням заявника виписки з Єдиного державного реєстру у паперовій формі за результатами проведеної реєстраційної дії (у разі подання заяви про державну реєстрацію у паперовій формі).
Відповідно до статті 27 частин 1 та 2 Закону України № 755-IV, підставами для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації, є: 1) подання документів або відомостей, визначених цим Законом, не в повному обсязі; 2) невідповідність документів вимогам, установленим статтею 15 цього Закону; 3) невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 4) невідповідність відомостей, зазначених у документах, поданих для державної реєстрації, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 5) невідповідність реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта) відомостям, наданим відповідно до статті 13 цього Закону; 6) несплата адміністративного збору або сплата не в повному обсязі; 7) подання документів з порушенням встановленого законодавством строку для їх подання. Зупинення розгляду документів з підстав, не передбачених цією статтею, не допускається.
У відповідності до статті 26 частини 1 Закону України № 755-IV, розгляд документів щодо юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій, здійснюється - протягом 24 годин після надходження документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій, крім вихідних та святкових днів.
У відповідно до статті 28 частини 1 пункту 5 та пункту 11 абзацу 10 Закону України № 755-IV, законодавцем віднесено до підстав для відмови у державній реєстрації, зокрема те, що документи суперечать вимогам Конституції та законів України, а також те, що документи для державної реєстрації припинення юридичної особи подані щодо юридичної особи, що припиняється в результаті ліквідації, стосовно якої надійшли відомості про відкрите виконавче провадження.
Судом встановлено, що 01 липня 2019 року до відповідача звернувся голова ліквідаційної комісії Комунального закладу "Тячівська районна стоматологічна поліклініка" із заявою про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації (а.с.а.с. 127, 128).
Як зазначалося вище, згідно з описом документів, що надавалися заявником - головою ліквідаційної комісії КЗ "Тячівська районна поліклініка", державному реєстратору для проведення реєстраційної дії "Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті ліквідації", було надано, зокрема, заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи та довідка архівного відділу Тячівської районної державної адміністрації від 08 травня 2019 року № 01-11/99 про прийняття документів КЗ "Тячівська районна стоматологічна поліклініка" на державне зберігання (а.с.а.с. 126-129).
У відповідності до Результатів пошуку виконавчих проваджень в Автоматизованій системі виконавчого провадження, що надані суду відповідачем, станом на 01 липня 2019 року (дата вчинення реєстраційної дії "Державна реєстрація припинення юридичної особи КЗ "Тячівська районна поліклініка" в результаті ліквідації") відомості про відкрите виконавче провадження щодо КЗ "Тячівська районна стоматологічна поліклініка" відсутні, а саме за результатами перевірки було встановлено, що станом на 01 липня 2019 року всі виконавчі провадження щодо КЗ "Тячівська районна стоматологічна поліклініка" перебували у стані "завершені".
Таким чином судом встановлено, що відповідачем здійснювалися дії щодо пошуку виконавчих проваджень, зокрема, в Автоматизованій системі виконавчого провадження. За результати такого пошуку встановлено, що відкриті виконавчі провадження щодо КЗ "Тячівська районна стоматологічна поліклініка" відсутні.
Під час розгляду справи по суті, представником позивачів підтверджено, що станом на 01 липня 2019 року були відсутні виконавчі провадження щодо КЗ "Тячівська районна стоматологічна поліклініка".
Листами від 05 квітня 2019 року та від 22 квітня 2019 року державного реєстратора - завідувача сектору Державної реєстрації державної адміністрації Маханець Ганну Василівну повідомлено про наявність, зокрема, трудового спору, а саме щодо оскарження рішення 15 сесії Тячівської районної ради VII скликання № 511 від 29 листопада 2018 року про ліквідацію КЗ "Тячівська районна стоматологічна поліклініка" та визнання наказів про звільнення незаконними та поновлення на роботі. Також надіслано рішення Тячівського районного суду від 16 квітня 2019 року про поновлення нас на роботі, яке допущено до негайного виконання (а.с.а.с. 25-27).
Перелік підстав для відмови у державній реєстрації містить стаття 28 Закону України № 755-IV. Такими підставами є :
1) документи подано особою, яка не має на це повноважень;
2) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони проведення реєстраційної дії;
3) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення про арешт корпоративних прав - у разі державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у зв`язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи;
3 1 ) заяву про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов`язаних із зміною засновників (учасників) юридичної особи у зв`язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, подано щодо засновника (учасника), який на момент подання заяви внесений до Єдиного реєстру боржників, зокрема за виконавчими провадженнями про стягнення аліментів за наявності заборгованості з відповідних платежів понад три місяці, крім випадку збільшення розміру такої частки;
4) не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку;
5) документи суперечать вимогам Конституції та законів України;
6) документи суперечать статуту громадського формування;
7) порушено встановлений законом порядок створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи;
8) невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону;
9) щодо засновника (учасника) юридичної особи, що створюється, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;
10) щодо юридичної особи, стосовно якої подано заяву про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов`язаних із зміною засновників (учасників) юридичної особи, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;
11) документи для державної реєстрації припинення юридичної особи подані:
раніше строку, встановленого цим Законом;
щодо юридичної особи, що припиняється в результаті її ліквідації та є засновником (учасником) інших юридичних осіб та/або має не закриті відокремлені підрозділи, та/або є засновником третейського суду;
в Єдиному державному реєстрі відсутній запис про державну реєстрацію юридичної особи, утвореної шляхом реорганізації в результаті злиття, приєднання або поділу;
щодо акціонерного товариства, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованої реєстрації випуску акцій;
щодо юридичної особи - емітента цінних паперів, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованих випусків цінних паперів;
щодо юридичної особи, що ліквідується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, крім банків, стосовно яких процедура ліквідації здійснюється відповідно до Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб";
щодо юридичної особи, що реорганізується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та відсутній узгоджений план реорганізації юридичної особи;
щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування;
щодо юридичної особи, що припиняється в результаті ліквідації, стосовно якої надійшли відомості про відкрите виконавче провадження;
щодо юридичної особи, стосовно якої відкрито провадження у справі про банкрутство;
12) статут товариства з обмеженою відповідальністю або товариства з додатковою відповідальністю поданий зі змінами, прийнятими без врахування голосів, які припадають на частку померлого учасника товариства.
Вказана норма щодо підстав відмови у державній реєстрації сформульована таким чином, що зазначені у ній підстави є вичерпними і розширеному тлумаченню не підлягають.
Таким чином наявність у відповідача інформації щодо судових спорів із юридичною особою, що припиняється в результаті ліквідації, наявність судових рішень, що ухвалені не на користь вказаної юридичної особи тощо - при відсутності відомостей про відкриті виконавче провадження щодо юридичної особи, що припиняється в результаті ліквідації - не є підставою для відмови у державній реєстрації.
У відповідності до статті 2 частини 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
З огляду на викладені обставини, реєстраційна дія "Державна реєстрація припинення юридичної особи КЗ "Тячівська районна поліклініка" в результаті ліквідації" була проведена державним реєстратором Махапень Г.І у відповідності до вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" із дотриманням критеріїв, що визначені у статті 2 частині 2КАС України.
Згідно вимог статті 77 частини 1 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до статті 77 частини 2 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Таким чином, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є не обґрунтованими та такими, у задоволенні яких необхідно відмовити.
Керуючись статтями 242-246 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
У задоволенні позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ), ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ), ОСОБА_3 ( АДРЕСА_3 , РНОКПП НОМЕР_3 ), ОСОБА_4 ( АДРЕСА_4 , РНОКПП НОМЕР_4 ), ОСОБА_5 ( АДРЕСА_5 , РНОКПП НОМЕР_5 ) до Державного реєстратора сектору Державної реєстрації Тячівської районної державної адміністрації Маханець Ганни Іванівни (90500, Закарпатська область, м. Тячів, вул. Незалежності, 30, код ЄДРПОУ 04053832), треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача Тячівська районна рада Закарпатської області (90500, Закарпатська область, м. Тячів, вул. Незалежності 30, код ЄДРПОУ 25438200) та Відділ охорони здоров`я Тячівської районної державної адміністрації Закарпатської області (90500, Закарпатська область, м. Тячів, вул. Незалежності 30, код ЄДРПОУ 38168046) про скасування реєстраційної дії - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції (з урахуванням особливостей, що встановлені Розділом VII КАС України (пункт 15.5)).
Відповідно до статті 243 частини 3 КАС України 11 листопада 2019 року було проголошено вступну та резолютивну частини рішення. Рішення у повному обсязі було складено 20 листопада 2019 року.
СуддяС.Є. Гаврилко
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.11.2019 |
Оприлюднено | 21.11.2019 |
Номер документу | 85768543 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Гаврилко С.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні