Ухвала
від 18.11.2019 по справі 1.380.2019.005872
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1.380.2019.005872

УХВАЛА

З ПИТАНЬ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПОЗОВУ

18 листопада 2019 року м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд, головуючий суддя Гавдик З.В., секретар судового засідання Василько А.В., розглянувши в судовому засіданні заяву Львівського регіонального центру з гідрометеорології про забезпечення позову у справі за

позовом Львівського регіонального центру з гідрометеорології, представник - не з`явився до про Яворівської міської ради Львівської області, представник - не з`явився визнання протиправними і скасування рішень,

ВСТАНОВИВ:

Львівський регіональний центр з гідрометеорології звернувся до Львівського окружного адміністративного суду із вищевказаним адміністративним позовом.

Підставою вказаного позову є те, що землі зазначених в спірних рішеннях, належать до охорони земель Яворівської метеорологічної станції, і зміна їх цільового призначення порушує законні інтереси позивача.

Також позивачем подано заяву про забезпечення адміністративного позову, в якій просив - зупинити дії спірних рішень Яворівської міської ради, заборонити Яворівській міській раді вчиняти будь-які дії та приймати будь-які рішення стосовно земельних ділянок, які є предметом спірних рішень, заборонити іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмету спору, до набрання рішенням суду законної сили.

Вказане клопотання обґрунтовано тим, що Рішенням Виконавчого комітету Яворівської міської ради народних депутатів № 244 від 16.08.1984 року, встановлено охоронювана зона навколо метеорологічної станції Яворів радіусом 200 метрів, яке є чинним по теперішній час.

Проте Відповідач, в супереч зазначеним нормам права, без погодження з позивачем, шляхом прийняття спірних рішень змінює цільове призначення земельних ділянок навколо метеостанції з ведення особистого селянського господарства для будівництва авто мийки обслуговування, будівництва автозаправочної станції, будівництва станції технічного обслуговування, що може призвести до реальної загрози щодо негативного впливу господарської та іншої діяльності на процес проведення гідрометеорологічних спостережень, небезпеку для працівників метеостанції Яворів , які їх проводять та перешкод щодо нормального функціонуванню метеостанції, втрати встановленої охоронюваної зони та невиконання, покладених на метеостанцію завдань та функцій.

Метеорологічна станція Яворів працює по повній програмі метеорологічних спостережень, входить в систему спостережень державної гідрометеорологічної мережі, проводить регулярні цілодобові метеорологічні спостереження, надає оперативну інформацію у вигляді синоптичних та штормових телеграм для Українського гідрометеорологічного центру (Київ) та Львівського регіонального центру з гідрометеорології. При виникненні небезпечних та стихійних метеорологічних явищ передає штормові попередження в місцеву державну виконавчу владу, відділ з питань надзвичайних ситуацій та екологічної безпеки РДА Яворівського району та зацікавленим народногосподарським організаціям.

На станції цілодобово проводять спостереження за всіма метеорологічними елементами (атмосферні явища, температура та вологість повітря, температура поверхні ґрунту та на глибинах від 5 до 320 см, напрям та швидкість вітру, кількість опадів, тривалість сонячного сяйва тощо). Крім цього виконуються агрометеорологічні спостереження за фазами розвитку сільськогосподарських культур, беруться проби вологості ґрунту, виконуються заміри фону радіації.

На офіційному сайті Яворівської міської ради оприлюднено проекти рішень (додаються), які виносяться на розгляд чергової сесії Яворівської міської ради, згідно з якими відповідач планує продати на земельних торгах у формі аукціону вказані вище земельні ділянки для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій, та видом використання - для будівництва автомийки самообслуговування; для будівництва станції технічного обслуговування; для будівництва автозаправної станції. У цих же проектах міститься пропозиція затвердити стартові ціни земельних ділянок та процедуру підготовки та проведення аукціону.

Сторони не забезпечили прибуття повноважних представників в судове засідання, хоча були належним чином повідомленні про дату час та місце розгляду заяви про вжиття заходів забезпечення позову.

При постановленні ухвали суд виходить з наступного:

Згідно ст. 150 КАС України, суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.

Забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо:

1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або

2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

Ухвалу про забезпечення позову постановляє суд першої інстанції, а якщо розпочато апеляційне провадження, то таку ухвалу може постановити суд апеляційної інстанції.

Подання позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб`єкта владних повноважень, якщо суд не застосував відповідні заходи забезпечення позову.

Згідно ст. 151 КАС України, позов може бути забезпечено:

1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта;

2) забороною відповідачу вчиняти певні дії;

3) встановленням обов`язку відповідача вчинити певні дії;

4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору;

5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.

Суд може застосувати кілька заходів забезпечення позову. Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб.

Згідно ст. 154 КАС України, заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.

Суд, розглядаючи заяву про забезпечення позову, може викликати особу, яка подала заяву про забезпечення позову, для надання пояснень або додаткових доказів, що підтверджують необхідність забезпечення позову.

У виняткових випадках, коли наданих заявником пояснень та доказів недостатньо для розгляду заяви про забезпечення позову, суд може призначити її розгляд у судовому засіданні з повідомленням заінтересованих сторін у встановлений судом строк.

Залежно від обставин справи суд може забезпечити позов повністю або частково.

Про забезпечення позову або про відмову у забезпеченні позову суд постановляє ухвалу.

В ухвалі про забезпечення позову суд зазначає вид забезпечення позову та підстави його обрання. Суд може також зазначити порядок виконання ухвали про забезпечення позову.

Суд, встановивши, що заяву про забезпечення позову подано без додержання вимог статті 152 цього Кодексу, повертає її заявнику без розгляду, про що постановляє ухвалу.

Ухвалу про забезпечення позову або про відмову у забезпеченні позову може бути оскаржено. Оскарження ухвали про забезпечення позову не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.

Оскарження ухвали про скасування забезпечення позову або про заміну одного заходу забезпечення позову іншим зупиняє виконання цієї ухвали.

Суд відзначає, що забезпечення адміністративного позову - це вжиття судом, у провадженні якого знаходиться справа, до вирішення адміністративної справи визначених законом заходів щодо створення можливості реального виконання у майбутньому рішення суду, якщо його буде прийнято на користь позивача. Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб.

Судом не враховуються аргументи позивача поданої заяви про забезпечення позову, оскільки враховуючи принцип співмірності та співвідношення прав які просить захистити позивач суд вважає, що невжиття таких заходів не може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду. При розгляді справи по суті судом в тому числі буде надаватись оцінка спірним рішенням на момент їх прийняття. За наслідком вирішення справи по суті можливе визнання протиправним та скасування спірних рішень або відмова в задоволені позовних вимог. Позивачем не доведено в який спосіб у випадку задоволення позовних вимог буде неможливий ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Невжиття судом заходів забезпечення позову, по суті на думку суду не може істотно ускладнити поновлення порушених прав чи інтересів позивача, за захистом якого він звернувся. Вказані позивачем обставини не підтверджують припущення, що до ухвалення можливого рішення в даній адміністративній справі про задоволення позову, існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат.

Таким чином, заява позивача про вжиття заходів забезпечення позову задоволенню не підлягає.

Керуючись ст. ст. 150-154, 248, 256, підп.15.5 п.15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні заяви позивача про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову від 14.11.2019 року, - відмовити.

Згідно ч. 8 ст. 154 КАС України, ухвалу про забезпечення позову або про відмову у забезпеченні позову може бути оскаржено. Оскарження ухвали про забезпечення позову не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.

Суддя Гавдик З.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.11.2019
Оприлюднено22.11.2019
Номер документу85769013
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.005872

Постанова від 04.10.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 03.10.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 23.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 01.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Постанова від 03.06.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 14.05.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 13.05.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Рішення від 25.03.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Ухвала від 13.01.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Ухвала від 18.11.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні