ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 листопада 2019 року Справа № 160/8744/19 розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи у місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "БУДТЕХУНІВЕРСАЛ" до Державної фіскальної служби України, Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення, -
ВСТАНОВИВ:
10.09.2019 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю "БУДТЕХУНІВЕРСАЛ" (вул. Телевізійна, 3/126, м. Кривий Ріг, 50000, код ЄДРПОУ 42855528) до Державної фіскальної служби України (Львівська пл., 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 39292197), Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, 17-А, м. Дніпро, 49005, код ЄДРПОУ 39394856), в якій позивач просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Дніпропетровській області в особі Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації та Комісії з питань розгляду скарг щодо відмови в реєстрації податкових накладних від 02.08.2019 № 1243065/42855528, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 1 від 05.07.2019;
- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну, що складена позивачем № 1 від 05.07.2019 датою її фактичного направлення на реєстрацію, а саме - 30.07.2019.
Позов мотивовано тим, що контролюючим органом не зазначено конкретного критерію чи критеріїв ступеня ризиків, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної. Також не зазначено, які саме документи згідно вичерпного переліку слід надати до перевірки, що були б достатні для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13.09.2019 року відкрито провадження в адміністративній справі №160/8744/19 та призначено цю справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.
17 жовтня 2019 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов відзив ГУ ДФС у Дніпропетровській області на позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "БУДТЕХУНІВЕРСАЛ", в якому відповідач заперечує проти задоволення позовних вимог, зазначає про правомірність прийняття оскаржуваного рішення, мотивуючи свої доводи наступним.
Відповідно до документів, наданих до повідомлення №1 від 31.07.2019, 05.07.2019 на розрахунковий рахунок позивача платіжним дорученням №10261 зараховано грошові кошти від КП "Сансервіс" у загальній сумі 600 000,00 грн. з призначенням платежу "попередня плата за капітальний ремонт приміщення рах. № 16 від 01.07.2019, в т. ч. ПДВ 100 000 грн.". Тобто, відповідно до вимог п. 187.1 ст. 187 та п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України ТОВ "БУДТЕХУНІВЕРСАЛ" зобов`язано оформити та зареєструвати на адресу КП "Сансервіс" податкову накладну на загальну суму 600 000, 00 грн. Однак, ТОВ "БУДТЕХУНІВЕРСАЛ" подано на реєстрацію податкову накладну на загальну суму 560000,00грн., у тому числі ПДВ 93333,33грн., номенклатура товарів вказана у ПН ремонт приміщень, кількість 1 шт., ціна постачання одиниці товару/послуги без ПДВ 466666,67грн. Будь-яких пояснень та документів (у тому числі бухгалтерського обліку) щодо розбіжностей у розмірі 40000,00грн. (між сумою отриманої передплати на загальну суму 600000,00грн. (у т. ч. ПДВ 100000,00 грн. та сумою ПН №1 від 05.07.2019 560000,00грн. ПДВ 93333,33грн.) позивачем до повідомлення не надано.
Крім того, до повідомлення №1 від 31.07.2019 не надано пояснень щодо змісту проведеної операції, дані бухгалтерського обліку, інформація та документи про наявні у підприємства власні/орендовані засоби та кваліфіковані трудові ресурси, необхідні для виконання заявлених робіт.
Тобто, позивачем не надано документів, які підтверджують фактичне надання послуг, намір або можливість їх надання, на адресу КП "Сансервіс" Криворізької міської ради.
Рішення про відмову у реєстрації ПН містить підстави та назви (уточнення) конкретних документів, які позивачем не були надані, що є підставою для прийняття відповідного рішення.
17 жовтня 2019 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов відзив Державної фіскальної служби України на позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "БУДТЕХУНІВЕРСАЛ", в якому ДФС заперечує проти задоволення позовних вимог, оскільки відповідно до норм чинного законодавства повноваження ДФС України щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН є дискреційним повноваженням та виключною компетенцією уповноваженого органу. Без надання правової оцінки рішенню комісії регіонального рівня задоволення позовних вимог в частині зобов`язання ДФС зареєструвати податкову накладну є передчасним.
Справа розглядається судом в порядку спрощеного провадження за приписами статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "БУДТЕХУНІВЕРСАЛ" зареєстровано в Єдиному державному реєстрі 01.03.2019 за номером: 1 227 102 0000 019008, перебуває на обліку в Головному управлінні ДФС у Дніпропетровській області, Криворізьке Північне управління, Криворізька Північна ДПІ з 01.03.2019.
Види діяльності юридичної особи: код КВЕД 42.99 Будівництво інших споруд, н. в. і. у.; код КВЕД 43.12 Підготовчі роботи на будівельному майданчику (основний); код КВЕД 43.39 Інші роботи із завершення будівництва; код КВЕД 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н. в. і. у.
05.07.2019 Товариством з обмеженою відповідальністю "БУДТЕХУНІВЕРСАЛ" виписано на адресу Комунального підприємства "Сансервіс" Криворізької міської ради податкову накладну №1 на загальну суму 560000,00грн.( в т.ч. ПДВ 93333,33грн.) та 30.07.2019 направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з Квитанцією про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному державному реєстрі податкових накладних від 30.07.2019 документ доставлено до ДФС України, документ прийнято, реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 05.07.2019 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 43.99.90 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 "Критеріїв ризиковості здійснення операцій".
У Квитанції позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
31.07.2019 позивачем направлено Повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, до якого додано 6 додатків та надано пояснення, що ТОВ "БУДТЕХУНІВЕРСАЛ" надає послуги по ремонту та капітальному ремонту нежитлових приміщень виробничої будівлі. Замовник згідно п.4.1 Договору підряду забезпечує попередню оплату робіт на об`єкті згідно рахунку.
02.08.2019 Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято Рішення №1243065/42855528 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підставою для прийняття рішення вказано: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства. Додаткова інформація (вказати конкретні документи): без надання пояснень щодо змісту проведеної операції, даних бухгалтерського обліку, наявних власних/орендованих засобів та трудових ресурсів, необхідних для виконання робіт. Невідповідність номенклатури та суми ПН наданим документам: ПН номенклатура ремонт приміщень 1 шт., сума 560000,00грн. (у т.ч. ПДВ 93333,33грн.). Платіжне доручення №10261 від 05.07.2019 - 600000,00грн. (у т.ч. ПДВ 100000,00грн.), призначення платежу - "попередня плата за капітальний ремонт приміщення рах. № 16 від 01.07.2019".
07.08.2019 позивачем було подано скаргу на рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 02.08.2019 №1243065/42855528, в якому зазначено наступні причини незгоди з рішенням: "ТОВ "БУДТЕХУНІВЕРСАЛ" розпочало свою господарську діяльність 22 травня 2019 року. Підприємство орендує приміщення під офіс за адресою: м. Кривий Ріг, вул. Телевізійна, 3, кімната 126. ТОВ "БУДТЕХУНІВЕРСАЛ" уклало з КП "Сансервіс" КМР договір підряду №156 від 21.06.2019, у відповідності до якого, підрядник зобов`язується у межах договірної ціни провести капітальний ремонт адміністративних приміщень за адресою: вул. Бикова, 6г, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська обл., а замовник забезпечує попередню оплату згідно рахунку-фактури, а потім оплату за фактично виконані роботи. На виконання робіт по договору підряду №156 від 21.06.2019 ТОВ "БУДТЕХУНІВЕРСАЛ" було прийнято 3 особи, але в ході виконання робіт планується прийняти у серпні 2019 року додатково спеціалістів: маляра, штукатура, слюсаря будівельного, лицювальника-плиточника. На виконання зазначених умов договору №156 від 21.06.2019 було перераховано на адресу підрядника попередню оплату у розмірі 600000,00грн. (в т.ч. 100000,00грн.), що підтверджується випискою банку. За правилом першої події ТОВ "БУДТЕХУНІВЕРСАЛ" було виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну №1 від 05.07.2019 на помилкову суму 560000,00грн. (в т.ч. 93333,33грн.), а потім податкову накладну №5 від 05.07.2019 на суму 40000,00грн. (в т.ч. ПДВ - 6666,67грн.). Плануємо виправити податкову накладну шляхом складання розрахунку-коригування на неї. Пізніше, підрядником частково було придбано матеріальні цінності, необхідні для виконання умов договору №156 від 21.06.2019. За правилом першої події постачальниками ТМЦ було складено та зареєстровано податкові накладні. На теперішній час підприємство здійснює закупівлю матеріалів, необхідних для виконання умов договору підряду №156 від 21.06.2019. Зазначені обставини підтверджуються накладними та видатковими накладними (копії додаються) та іншими доказовими документами. Наведені господарські операції у повному обсязі відображені у бухгалтерському обліку.
Рішенням №35482/42855528/2 від 14.08.2019 за результатами розгляду скарги на рішення комісії регіонального рівня, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації залишено скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін, з підстави ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси.
Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. (пункт 1.1 статті 1 Податкового кодексу України)
Відповідно до пп. "а" п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Така податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних в електронному вигляді.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платника податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 р., податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації. (Порядок №1246).
Згідно пункту 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Приписами п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України визначено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 №117 визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр). (Порядок № 117).
Пунктом 3 Порядку №117 встановлено, що податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику), що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:
1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;
2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих на реєстрацію у місяці, іншому ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений в них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;
3) одночасно виконуються такі умови:
загальна сума податку на додану вартість (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 400 тис. гривень;
одночасно значення показників D та P, розрахованих у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,05, P < P м х 1,4, де:
D - розрахункова величина, яка дорівнює S/T;
S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами;
T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування;
P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування;
P м - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування.
Значення показника D за останні 12 календарних місяців обраховується ДФС станом на перше число календарного місяця та кожного 10 числа стає доступним платнику податку в електронному кабінеті.
Відповідно до пункту 14 Порядку № 117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Згідно з пунктом 6 Порядку №117, у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Підпунктом 2.1 пункту 2 Критеріїв ризиковості платника податку та критеріїв ризиковості здійснення операцій, визначених у відповідності до вимог пункту 10 постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 визначено, що податкові накладні/розрахунки коригування, складені платниками податку, перевіряються на відповідність ознакам ризиковості здійснення операцій обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку(ий) подано на реєстрацію в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 відсотків загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД та послуг з кодами згідно з ДКПП, перелік яких визначено ДФС відповідно до додатка, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в Таблиці даних платника податку як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);
Зі змісту зазначених приписів чинного законодавства вбачається, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню. Сформовані за результатом здійснення господарських операцій, податкові накладні підлягають реєстрації платниками податків у Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлені Податковим кодексом України строки. При цьому, податковий орган здійснює перевірку заявлених до реєстрації податкових накладних на наявність критеріїв ступеня ризиків та у разі їх наявності, зупиняє реєстрацію податкових накладних.
Як вбачається з матеріалів справи, після подання позивачем податкової накладної, відповідачем сформовані квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної.
Так, згідно змісту вказаної квитанції, підставою для зупинення реєстрації податкової накладної визначено, що обсяг постачання товару/послуги 43.99.90 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що платіжним дорученням №10261 від 05.07.2019 на рахунок позивача надійшли грошові кошти у розмірі 600000,00грн. (у т.ч. ПДВ 100000,00грн.), призначення платежу - "попередня плата за капітальний ремонт приміщення рах. №16 від 01.07.2019", позивачем подано податкову накладну №1 від 05.07.2019 на суму 560000,00грн. (у т.ч. ПДВ 93333,33грн.).
Отже, суд вважає вірним висновок контролюючого органу, що обсяг постачання товару/послуги перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання.
При цьому, будь-яких документів на спростування вказаних порушень позивачем до контролюючого органу надано не було. Натомість у скарзі на рішення комісії позивач зазначає, що ним помилково було вказано суму 560000,00грн., замість 600000,00грн. та планується виправити вказану помилку шляхом складання розрахунку-коригування на неї.
За змістом пункту 21 Постанови №117, підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Оскільки номенклатура та сума, яка зазначена у податковій накладній №1 від 05.07.2019 не відповідає наданим позивачем документам, суд вважає, що відповідачем належним чином обґрунтовано підстави прийняття оскаржуваного рішення про відмову в реєстрації податкової накладної.
Враховуючи вище викладене, системно проаналізувавши норми законодавства, оцінивши наявні докази у їх сукупності при безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, за результатами з`ясування обставин та їх правової оцінки, суд дійшов висновку, що відповідачем правомірно прийнято рішення №1243065/42855528 від 02.08.2019, підстави для його скасування відсутні.
Відповідно до положень статті 139 КАС України, оскільки у задоволенні позовних вимог відмовлено, на користь позивача не стягуються всі здійснені ним судові витрати.
Керуючись ст.ст. 9, 72-77, 242-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "БУДТЕХУНІВЕРСАЛ" (вул. Телевізійна, 3/126, м. Кривий Ріг, 50000, код ЄДРПОУ 42855528) до Державної фіскальної служби України (Львівська пл., 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 39292197), Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, 17-А, м. Дніпро, 49005, код ЄДРПОУ 39394856) - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.С. Луніна
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.11.2019 |
Оприлюднено | 25.11.2019 |
Номер документу | 85814876 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні