Рішення
від 19.11.2019 по справі 160/8679/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 листопада 2019 року Справа № 160/8679/19 розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи у місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю ЛІНЕВА АГРО до Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень, -

ВСТАНОВИВ:

09.09.2019 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю ЛІНЕВА АГРО (вул. Садова, буд.2, с. Любимівка, Дніпровський район, Дніпропетровська область, 52042, код ЄДРПОУ 41256960) до Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, 17-А, м. Дніпро, 49005, код ЄДРПОУ 39394856), Державної фіскальної служби України (Львівська пл., 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 39292197), в якій позивач просить:

визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області № 1076675/41256960 від 14.02.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної № 11 від 05.04.2018, виписаної позивачем на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Будища та зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 11 від 05.04.2018 датою подання її на реєстрацію, а саме: 27 квітня 2018 року;

визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області № 1083135/41256960 від 21.02.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної № 34 від 20.04.2018, виписаної позивачем на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Будища та зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 34 від 20.04.2018 датою подання її на реєстрацію, а саме: 14 травня 2018 року;

визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області № 1139452/41256960 від 12.04.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної № 30 від 19.04.2018, виписаної позивачем на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Агроальянс ЛТД та зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 30 від 19.04.2018 датою подання її на реєстрацію, а саме: 14 травня 2018 року.

Позов мотивовано тим, що по кожній окремо податковій накладній, реєстрації яких було зупинено, позивачем було подано разом з поясненнями копії первинних документів у відповідності до п. 14 Порядку № 117, які підтверджують реальність здійснення господарських операцій. Однак, після розгляду документів, Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення про відмову у реєстрації податкових накладних, без надання належної оцінки поданим первинним документам, на підставі яких позивачем складено податкові накладні № 11 від 05.04.2018, №34 від 20.04.2018, №30 від 19.04.2018.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13.09.2019 року відкрито провадження в адміністративній справі №160/8679/19, відкрито провадження та призначено цю справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

18 жовтня 2019 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов відзив ГУ ДФС у Дніпропетровській області на позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю ЛІНЕВА АГРО , в якому відповідач заперечує проти задоволення позовних вимог, зазначає про правомірність прийняття оскаржуваних рішень, мотивуючи свої доводи наступним.

Ймовірною метою функціонування ТОВ ЛІНЕВА АГРО є створення виключно для документообігу по нереальним господарським операціям для отримання та розповсюдження податкової вигоди.

У СГ відсутні: у достатніх обсягах матеріальні та трудові ресурси (складські приміщення - оренда, транспортні засоби, наймані особи (загальна чисельність 1 особа) згідно Балансу станом на 01.01.2017 основні фонди відсутні, запаси 422,1 тис. грн., тощо).

ТОВ ЛІНЕВА АГРО не подано до податкових органів баланс (фінансовий звіт) та податкову декларацію з податку на прибуток за 2018 рік, підприємство не звітує до податкових органів з травня 2019 року.

Підставою для відмови в реєстрації податкових накладних є ненадання платником податку копій документів, а саме: первинної документації щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

До податкових накладних не надані оборотно-сальдові відомості по рахунках 10, 105, 361, 631, 81, акти звірок, баланси та інші. На всіх банківських платіжних документах відсутні печатки як банківської установи, так і платника податків.

Податкові накладні виписані на підставі платіжних доручень (крім податкової накладної від 05.04.2018 № 11 на суму 153600,19 грн.), тобто першою подією є передплата - жодний банківський платіжний документ не засвідчений печаткою банківської установи та печаткою СГ.

По окремим накладним встановлена невідповідність наданим платіжним документам та податковим накладним.

Крім того, згідно наданих документів, товар був придбаний у підприємств, які мають ознаки ризиковості.

Аналіз податкових накладних свідчить про пересорт товарних позицій у підприємств-постачальників.

Рішення про відмову у реєстрації ПН є обґрунтованими, правомірними та такими, що прийняті відповідно до норм діючого законодавства та в установленому порядку.

18 жовтня 2019 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов відзив Державної фіскальної служби України на позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю ЛІНЕВА АГРО , в якому ДФС заперечує проти задоволення позовних вимог, оскільки відповідно до норм чинного законодавства повноваження ДФС України щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН є дискреційним повноваженням та виключною компетенцією уповноваженого органу. Без надання правової оцінки рішенню комісії регіонального рівня задоволення позовних вимог в частині зобов`язання ДФС зареєструвати податкову накладну є передчасним.

Справа розглядається судом в порядку спрощеного провадження за приписами статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Товариство з обмеженою відповідальністю ЛІНЕВО АГРО подано до реєстрації податкові накладні №11 від 05.04.2018, №34 від 20.04.2018, №30 від 19.04.2018, реєстрація яких була зупинена.

З метою належної реєстрації зазначених податкових накладних позивачем відправлено через Єдине вікно подання електронних документів ДФС України повідомлення про надання пояснень та копій документів.

Рішеннями комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області відмовлено у реєстрації податкових накладних з причин ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання послуг, зберігання, транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Матеріалами справи підтверджено, що позивачем складено на користь ТОВ Будища податкову накладну №11 від 05.04.2018 на суму 153600,19грн.

ТОВ ЛІНЕВА АГРО придбано у ТОВ Аркандо макуху соняшникову згідно видаткової накладної № 67 від 05.04.2018 в кількості 19,94 т. на суму 123628,08грн.

Якість товару підтверджено, є посвідчення якості №05/04 від 05.04.2018.

Оплату товару підтверджено платіжним дорученням №576 від 24.04.2018 на суму 48 995,50 грн., №564 від 18.04.2018 на суму 74632,50грн.

На виконання умов договору № 020401 від 02.04.2018 ТОВ ЛІНЕВА АГРО поставило до ТОВ Будища макуху соняшникову згідно видаткової накладної №168 від 05.04.2018 в кількості 19,94 т. на загальну суму 127616,16грн.

ТОВ Будища розрахувалось за отриманий товар, що підтверджено платіжним дорученням №152 від 05.04.2018 на суму 153600,19грн.

Транспортування товару здійснено ТОВ Будища та підтверджено товарно-транспортними накладними №Р168 від 05.04.2018 та №227 від 05.04.2018.

Копії зазначених вище документів з поясненнями були надані контролюючому органу для підтвердження правомірності складання податкової накладної №11 від 05.04.2018 на суму 153600,19грн. та наявності законних підстав для її реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивачем було складено на користь ТОВ Будища податкову накладну №34 від 20.04.2018 на суму 124355,38грн. та здійснено дії щодо її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Товариство з обмеженою відповідальністю ЛІНЕВА АГРО 09.04.2018 уклало з Фермерським господарством Ількон-2016 договір поставки №33.

Товар, придбаний позивачем за договором №33 від 09.04.2018, в подальшому за договором поставки було реалізовано покупцю ТОВ Будища згідно з договором поставки від 02.04.2018 №020401.

Виконання умов договору №33 від 09.04.2018 підтверджено видатковою накладною №441 від 24.04.2018, згідно з якою ТОВ ЛІНЕВА АГРО придбало у ФГ Ількон-2016 макуху соняшникову у кількості 22,47 т. на суму 143808,18грн. Оплату товару здійснено відповідно до рахунку на оплату №40 від 19.04.2018 на суму 143808,18грн. та підтверджено платіжним дорученням №624 від 17.05.2018 на суму 219912,00грн.

На виконання умов договору №020401 ТОВ ЛІНЕВА АГРО поставило ТОВ Будища макуху соняшникову згідно видаткової накладної №199 від 24.04.2018 у кількості 22,47 т. на суму 148302,00грн.

ТОВ Будища здійснило часткову оплату товару за рахунком на оплату №145 від 18.04.2018 на суму 148302,00грн., що підтверджено платіжним дорученням №186 від 20.04.2018 на суму 124355,38грн.

Транспортування товару здійснено ТОВ Будища та підтверджено товарно-транспортними накладними №Р199 від 24.04.2018 та №256 від 24.04.2018.

Позивач у цій господарській операції виступав у якості посередника, на свій склад товар не перевозив, а забезпечив завантаження товару до транспортного засобу покупця ТОВ Будища .

Копії зазначених вище документів з поясненнями були надані контролюючому органу для підтвердження правомірності складання податкової накладної №34 від 20.04.2018 на суму 124355,38грн.

ТОВ ЛІНЕВА АГРО на користь ТОВ Альянс ЛТД складено податкову накладну №30 від 19.04.2018 на суму 65772,00грн.

ТОВ ЛІНЕВА АГРО 01.11.2017 уклало з ТОВ Месада договір купівлі-продажу №66.

Товар, придбаний у ТОВ Месада поставлявся позивачем ТОВ Агроальянс ЛТД згідно з договором поставки від 01.02.2018 №010202.

Позивачем було придбано у ТОВ Месада згідно видаткової накладної №300 від 19.04.2018 макуху соняшникову у кількості 23,38 т. на суму 174882,59грн.

Якість товару підтверджено посвідченням якості № 19/04 від 19.04.2018, виданим ТОВ Месада .

Згідно з рахунком на оплату №300 від 19.04.2018 на суму 174882,59грн. позивачем оплачено товар, що підтверджено платіжним дорученням №639 від 26.06.2018 на суму 174882,59грн.

На виконання умов договору №010202 ТОВ ЛІНЕВА АГРО поставило ТОВ Агроальянс ЛТД макуху соняшникову згідно видаткової накладної №193 від 19.04.2018 в кількості 23,38 т. на суму 189378,00грн.

ТОВ Агроальянс ЛТД оплатило отриманий від ТОВ ЛІНЕВА АГРО товар відповідно до рахунку на оплату №139 від 12.04.2018 на суму 1620000,00грн., що підтверджено платіжним дорученням №2900 від 12.04.2018 на суму 810000,00грн.

Транспортування товару здійснено ТОВ ЕкспресТайм на підставі договору №06/10 транспортної експедиції від 06.10.2017, укладеного з ТОВ ЛІНЕВА АГРО , що підтверджується заявкою №19/04 від 19.04.2018, актом здачі-прийняття виконаних робіт (надання послуг) транспортних послуг №249/04 від 19.04.2018 та транспортними накладними №Р193 від 19.04.2018 та №300 від 19.04.2018.

Оплата за послугу перевезення здійснена позивачем у повному обсязі за рахунком-фактурою №249/04 від 19.04.2018 на суму 10100,16грн., що підтверджено платіжним дорученням №572 від 20.04.2018 на суму 10100,16грн.

ТОВ ЛІНЕВА АГРО виступило у цій господарській операції посередником, на свій склад товар не перевозило, а забезпечило завантаження товару - шроту соняшникового до транспортного засобу перевізника ТОВ Експрес Тайм для доставки покупцю ТОВ Агроальянс ЛТД .

Копії зазначених вище документів з поясненнями були надані контролюючому органу для підтвердження правомірності складання податкової накладної №30 від 19.04.2018 на суму 65772,00грн.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. (пункт 1.1 статті 1 Податкового кодексу України)

Відповідно до пп. а п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Така податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних в електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платника податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 р., податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації. (Порядок №1246).

Згідно пункту 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Приписами п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України визначено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 №117 визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр). (Порядок № 117).

Пунктом 3 Порядку №117 встановлено, що податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику), що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих на реєстрацію у місяці, іншому ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений в них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно виконуються такі умови:

загальна сума податку на додану вартість (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 400 тис. гривень;

одночасно значення показників D та P, розрахованих у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,05, P < P м х 1,4, де:

D - розрахункова величина, яка дорівнює S/T;

S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами;

T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування;

P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування;

P м - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування.

Значення показника D за останні 12 календарних місяців обраховується ДФС станом на перше число календарного місяця та кожного 10 числа стає доступним платнику податку в електронному кабінеті.

Відповідно до пункту 14 Порядку №117, перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Згідно з пунктом 6 Порядку №117, у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Зі змісту зазначених приписів чинного законодавства вбачається, що сформовані за результатом здійснення господарських операцій, податкові накладні підлягають реєстрації платниками податків у Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлені Податковим кодексом України строки. При цьому, податковий орган здійснює перевірку заявлених до реєстрації податкових накладних на наявність критеріїв ступеня ризиків та у разі їх наявності, зупиняє реєстрацію податкових накладних.

Як вбачається з матеріалів справи, після подання позивачем податкових накладних, відповідачем сформовані квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних.

При цьому, у квитанціях №1 про зупинення реєстрації податкових накладних не зазначено за якою саме підставою позивача із указаних в підпункті 1.6 пункту 1 Критеріїв віднесено до ризикових.

Підставою відмови у реєстрації податкових накладних стало ненадання позивачем як платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі розрахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, а також розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

Форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної - розрахунку коригування Єдиному реєстрі податкових накладних передбачає у разі прийняття відмови з підстав ненадання платником податку копій документів підкреслення яких саме документів не було надано, однак у переліку первинних документів, зазначених в рішеннях контролюючим органом, не підкреслено, які саме документи не надані платником податку.

Судом встановлено, що на підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних позивачем надано достатньо документів, що підтверджують обсяги постачання обсягам придбання.

Відповідачем - ДФС України зазначено, що надані позивачем платіжні документи не засвідчені печаткою банківської установи та печаткою суб`єкта господарювання.

Законом України Про електронний цифровий підпис електронний цифровий підпис накладається за допомогою особистого ключа та перевіряється за допомогою відкритого ключа.

Для здійснення електронного документообігу законодавчо встановлений обов`язок ідентифікації автора шляхом проставлення його електронного цифрового підпису.

Оскільки платежі здійснюються у безготівковому порядку, то платіжні доручення завіряються електронним цифровим підписом.

Суд зазначає, що у рішеннях про відмову у реєстрації податкових накладних відсутнє посилання контролюючого органу на відсутність розрахункових документів та не вказано, що надані позивачем документи складені з порушенням законодавства.

З огляду на вище викладене та, враховуючи, що позивачем на підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних надано достатньо доказів, які підтверджують факт здійснення господарських операцій за податковими накладними №11 від 05.04.2018, №34 від 20.04.2018, №30 від 19.04.2018, у реєстрації яких було відмовлено, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог в частині визнання протиправними та скасування рішення Комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області №1076675/41256960 від 14.02.2019, №1083135/41256960 від 21.02.2019, №1139452/41256960 від 12.04.2019 про відмову в реєстрації податкових накладних.

Щодо позовних вимог про зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкові накладні суд зазначає наступне.

Згідно з пунктами 19, 20 Порядку №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

-прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

-набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

-неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Оскільки рішення контролюючого органу про відмову у реєстрації податкових накладних визнано протиправними та скасовано, позовні вимоги про зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкові №11 від 05.04.2018, №34 від 20.04.2018, №30 від 19.04.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних в день подання їх на реєстрацію підлягають задоволенню.

Разом з тим, суд зазначає, що зобов`язання відповідача - ДФС України вчинити дії по реєстрації податкових накладних в судовому порядку не може бути розцінене як втручання суду в дискреційні повноваження відповідача, оскільки відповідачем вже було прийнято рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, тобто було вирішено віднесене до його повноважень питання на власний розсуд. В свою чергу, суд при перевірці правомірності прийняття відповідачем оскаржуваного рішення, згідно приписів КАС України, не перебираючи на себе повноважень відповідного органу, наділений правом покласти на суб`єкта владних повноважень зобов`язання вчинити певні дії з метою захисту порушених прав та інтересів позивача.

При задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. (частина 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України).

Позивачем за подання адміністративного позову сплачено судовий збір у розмірі 5763,00грн., що підтверджено квитанцією №1318В11С2С від 02.09.2019 та, які підлягають стягненню на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ЛІНЕВА АГРО за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області.

Керуючись ст.ст. 9, 72-77, 242-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю ЛІНЕВА АГРО (вул. Садова, буд. 2, с. Любимівка, Дніпровський р-н, Дніпропетровська обл., 52042, код ЄДРПОУ 41256960) до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, 17А, м. Дніпро, 49600, код ЄДРПОУ 39394856), Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 39292197) про визнання протиправними та скасування рішень - задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області №1076675/41256960 від 14.02.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №11 від 05.04.2018, виписаної позивачем на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Будища та зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №11 від 05.04.2018 датою подання її на реєстрацію, а саме: 27 квітня 2018 року.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області №1083135/41256960 від 21.02.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №34 від 20.04.2018, виписаної позивачем на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Будища та зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №34 від 20.04.2018 датою подання її на реєстрацію, а саме: 14 травня 2018 року.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області №1139452/41256960 від 12.04.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №30 від 19.04.2018, виписаної позивачем на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Агроальянс ЛТД та зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №30 від 19.04.2018 датою подання її на реєстрацію, а саме: 14 травня 2018 року.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, 17А, м. Дніпро, 49600, код ЄДРПОУ 39394856) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ЛІНЕВА АГРО (вул. Садова, буд. 2, с. Любимівка, Дніпровський р-н, Дніпропетровська обл., 52042, код ЄДРПОУ 41256960) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 5763,00грн. (п`ять тисяч сімсот шістдесят три гривень), що підтверджено квитанцією №1318В11С2С від 02.09.2019 року.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя О.С. Луніна

Дата ухвалення рішення19.11.2019
Оприлюднено25.11.2019
Номер документу85814883
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування рішень

Судовий реєстр по справі —160/8679/19

Ухвала від 25.03.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 03.02.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Рішення від 19.11.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Луніна Олена Станіславівна

Ухвала від 13.09.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Луніна Олена Станіславівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні