Ухвала
від 22.11.2019 по справі 280/3956/19
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ПРО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПОЗОВУ

22 листопада 2019 рокуСправа № 280/3956/19 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сацького Р.В., розглянувши в порядку письмового провадження заяву позивача про забезпечення позову в адміністративній справі

за позовом Приватне підприємство Науково - виробнича консалтингова фірма Енергоресурс (юридична адреса: 69057, м. Запоріжжя, майдан Профспілок, буд. 4, кв. 15, код ЄДРПОУ 33985627)

до відповідача - Головного управління Держпраці у Запорізькій області (69032, м. Запоріжжя, Північне шосе, буд. 25, код ЄДРПОУ 39833546)

про визнання протиправною та скасування постанови,-

ВСТАНОВИВ:

14 серпня 2019 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Приватне підприємство Науково - виробнича консалтингова фірма Енергоресурс (далі по тексту - позивач) до Головного управління Держпраці у Запорізькій області (далі - відповідач) в якому позивач з уразуванням уточнених позовних вимог, просить суд:

- визнати протиправною та скасувати Постанову про накладення штрафу уповноваженими особами № ЗП 2189/314/АВ/П/ІП-ДС від 01.08.2019, складену відповідачем.

Ухвалою суду від 16.08.2019 позовну заяву залишено без руху та надано 10 денний строк на усунення недоліків.

У термін, встановлений Ухвалою суду від 16.08.2019 позивачем усунуто недоліки позовної заяви.

Ухвалою суду від 09.09.2019 відкрито спрощене позовне провадження та призначено судове засідання на 30.09.2019 о/об 12 год. 30 хв. з викликом (повідомленням) сторін.

Ухвалою суду від 30.09.2019 зупинено провадження по справі для примирення сторін до 23.12.2019.

21.11.2019 представником позивача, через канцелярію суду (вх. 48990) подано заяву про забезпечення адмінстративного позову, в якій він просить суд постановити ухвалу, якою забезпечити позов Приватного підприємства Науково-виробнича консалтингова фірма Енергоресурс до Головного управління Держпраці у Запорізькій області про визнання протиправною та скасування постанови № ЗП/2189/314/АВ/П/ІП-ФС, виданої 01.08.2019 про стягнення з ПП`НВКФ Енергоресурс на користь держави штрафу у розмірі 4173, 00 грн. та виконавчого збору у розмірі 417, 30 грн. шляхом зупинення стягнення на підставі оскаржуваної постанови.

В обґрунтуванні заяви заявник зазначає, що оскаржуваною постановою Головного управління Держпраці у Запорізькій області до позивача застосовано штраф у загальному розмірі 4173,00 грн. Вищевказана постанова прийнята відповідачем згідно з Порядком накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2013 року №509 (далі - Порядок № 509). Умови і порядок виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), що відповідно до закону підлягають примусовому виконанню у разі невиконання їх у добровільному порядку, визначені Законом України "Про виконавче провадження" від 02.06.2016р. №1404-VIII. Враховуючи наведені вище положення законодавства, постанови територіального органу Держпраці про накладення штрафів є виконавчими документами.

Як слідує з оскаржуваної постанови, вона прийнята на підставі абз. 2 ч. 2 ст. 265 Кодексу законів про працю України, отже, є виконавчим документом і пред`являється до виконання органам державної виконавчої служби в порядку, встановленому законом.

Відповідно до вимог Закону України Про виконавче провадження , відкриття виконавчого провадження може призвести до накладення арешту на майно боржника та оголошення його в розшук, до накладення арешту на банківський рахунки позивача та подальше безспірне списання грошових коштів з них до розгляду питання щодо правомірності винесення оскаржуваної постанови.

Це, в свою чергу, може призвести до негативних фінансових наслідків для позивача у вигляді стягнення не лише суми штрафної санкції, яка є спірною, а й витрат виконавчого провадження, що може порушити права та законні інтереси позивача. У разі встановлення протиправності оскаржуваної постанови і задоволення позовних вимог про її скасування, позивачу доведеться докласти зусиль і витрат, щоб відновити свої права та повернути своє майно (кошти), на яке може бути звернено стягнення.

23 жовтня 2019 року державним виконавцем Вознесенівського ВДВС міста Запоріжжя ГТУЮ у Запорізькій області відкрито виконавче провадження № 60371894 на підставі постанови № ЗП/2189/314/АВ/П/ІП-ФС про стягнення з ПП НВКФ Енергоресурс на користь держави штрафу у розмірі 4173. 00 грн. та виконавчого збору у розмірі 417, 30 грн, виданої 01.08.2019.

Наразі здійснення стягнення на підставі постанови № ЗП/2189/ЗН/АВ/П/ІП-ФС неможливе, у звязку із судовим оскарженняи вищезазначеної постанови.

З наведених підстав просить суд заяву задовольнити.

Частина друга ст. 154 КАС України - суд, розглядаючи заяву про забезпечення позову, може викликати особу, яка подала заяву про забезпечення позову, для надання пояснень або додаткових доказів, що підтверджують необхідність забезпечення позову.

Тобто, розгляд заяви про забезпечення позову в судовому засіданні здійснюється виключно у разі якщо матеріали адміністративної справи та заяви про забезпечення позову перешкоджають можливості об`єктивного розгляду заяви без участі сторін.

Проте, в даному випадку, суд дослідивши матеріали адміністративної справи та заяву про забезпечення позову вважає за можливе розглянути заяву про забезпечення позову без повідомлення учасників справи.

Розглянувши заяву про забезпечення позову та додані до неї письмові докази, суд дійшов висновку, що заява підлягає задоволенню, з огляду наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 150 КАС України, суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.

За приписами частини 1 статті 151 КАС України, позов може бути забезпечено:

1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта;

2) забороною відповідачу вчиняти певні дії;

3) встановленням обов`язку відповідача вчинити певні дії;

4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору;

5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.

Частиною 2 цієї статті встановлено, що забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо: 1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або 2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

Забезпечення адміністративного позову - це вжиття судом визначених законом заходів щодо створення можливості реального виконання у майбутньому рішення суду, якщо його буде прийнято на користь позивача.

Суд звертає увагу, що статтею 150 КАС України визначено вичерпний перелік підстав для вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, а суд повинен, виходячи з конкретних доказів, встановити, чи існують зазначені підстави, і оцінити, чи не може застосування заходів забезпечення позову завдати більшої шкоди, ніж та, якій можна запобігти.

В розумінні наведеної норми закону, при вирішенні питання про забезпечення позову суд має здійснити оцінку обґрунтованості доводів заявника щодо необхідності вжиття відповідних заходів з урахуванням такого: розумності, обґрунтованості і адекватності вимог заявника щодо забезпечення позову; забезпечення збалансованості інтересів сторін, а також інших учасників судового процесу; наявності зв`язку між конкретним заходом забезпечення позову і предметом позовної вимоги; ймовірності ускладнення виконання або невиконання рішення суду в разі невжиття таких заходів; запобігання порушення у зв`язку із вжиттям таких заходів прав та охоронюваних законом інтересів осіб, що не є у часниками даного судового процесу.

Змісту вказаних норм свідчить про те, що суд може забезпечити адміністративний позов лише за наявності 2 обов`язкових умов: існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі та якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень.

В оскаржуваній постанові зазначено, постанова набрала законної сили 01.08.2019, строк її пред`явлення до виконання до 01.11.2019 включно. Зазначений штраф підлягає сплаті протягом одного місяця з дня прийнтяття. Постанова прийнята 01.08.2019.

У разі несплати суми штрафу до вказаного терміну, відповідачем буде ініціюватися здійснення цього штрафу у примусовому порядку, шляхом пред`явлення до виконавчої служби, а сам факт подання позову не зупиняє спірну постанову.

Порядком № 509 та ст. 34 Закону України "Про виконавче провадження" № 1404-VIII від 02.06.2016 не передбачено зупинення дії та виконання постанов органів Держпраці про накладення штрафів у разі оскарження останніх у судовому порядку.

Суд вважає за необхідне зазначити, що зважаючи на те, що позивач не погоджується з Постановою Головного управління Держпраці Запорізькій області про накладення штрафу № ЗП 2189/314/АВ/П/ІП-ФС від 01.08.2019, існує реальна можливість початку виконання зазначеного документа в примусовому порядку Постанови Відповідача, оскарження якої, згідно з чинним законодавством, не зупиняє її виконання.

Крім того, до заяви про забезпечення позову представником позивача подана копія постанови про відкриття виконавчого провадження від 23.10.2019 ВП №60371894, прийнята державним виконавцем Вознесенівського ВДВС м. Запоріжжя ГТУЮ у Запорізькій області. Підставою для відкриття виконавчого провадження слугувала Постанова Головного управління Держпраці у Запорізькій області №ЗП2189/314/АВ/П/ІП-ФС від 01.08.2019.

Тобто, станом на момент подання зазначеної заяви про забезпечння позову, відкрито виконавче провадження та провадяться виконавчі дії, визначені Законом України Про виконавче провадження .

Наведене свідчить про наявність очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі.

Також слід зазначити, що Наказом Мінфіну України від 03.09.2013 № 787 затверджено Порядок повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів. Цей Порядок визначає процедури повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, а саме: податків, зборів, пені, платежів та інших доходів бюджету, коштів від повернення до бюджетів бюджетних позичок, фінансової допомоги, наданої на поворотній основі, та кредитів, у тому числі залучених державою (місцевими бюджетами) або під державні (місцеві) гарантії (далі - платежі).

Однак, випадки повернення помилково чи передчасно стягнутих штрафів за правопорушення у сфері трудового законодавства вказаний порядок не регулює. Іншого механізму повернення з бюджету коштів платника у вигляді стягнутих штрафів за правопорушення у сфері трудового законодавства за виконавчим провадженням, які не є податками чи іншими обов`язковими платежами, законодавцем не передбачено, що унеможливить їх повернення за заявницьким принципом.

Зокрема, суд вважає за необхідне зазначити, що невжиття заходів забезпечення позову призведе до того, що позивачу доведеться докласти значних зусиль і витрат, щоб відновити свої права та повернути своє майно (кошти), на яке може бути звернено стягнення у разі примусового виконання цієї Постанови.

Відтак, у суду є всі підстави для часткового задоволення заяви позивача про забезпечення позову. Суд не може зупиняту дію стягнення виконавчого збору по відкритому виконавчому провадженні на підставі того, що виконавчий збір прийнятий в рамках виконавчого провадження №60371894 на підставі постанови державного виконавця Вознесенівського відділу державної виконавчої служби міста Запоріжжя Головного теріторіального управління юстиції у Запорізькій області про відкриття виконавчого провадження від 23.10.2019.

Суд зазначає, що ст 287 КАС України передбачено, що учасники виконавчого провадження (крім державного виконавця, приватного виконавця) та особи, які залучаються до проведення виконавчих дій, мають право звернутися до адміністративного суду із позовною заявою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця порушено їхні права, свободи чи інтереси, а також якщо законом не встановлено інший порядок судового оскарження рішень, дій чи бездіяльності таких осіб.

За таких обставин, суд вважає заяву такою, що підлягає частковому задоволенню.

Керуючись статтями 150, 151, 154, 241 та 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя

УХВАЛИВ:

1. Заяву представника позивача Приватне підприємство Науково - виробнича консалтингова фірма Енергоресурс (юридична адреса: 69057, м. Запоріжжя, майдан Профспілок, буд. 4, кв. 15, код ЄДРПОУ 33985627) про забезпечення позову - задовольнити частково.

2. Забезпечити позов Приватного підприємства Науково - виробнича консалтингова фірма Енергоресурс (юридична адреса: 69057, м. Запоріжжя, майдан Профспілок, буд. 4, кв. 15, код ЄДРПОУ 33985627).

3. Зупинити дію постанови Головного управління Держпраці у Запорізькій області № №ЗП2189/314/АВ/П/ІП-ФС від 01.08.2019, до набрання законної сили рішення суду у адміністративній справі №280/3956/19 за позовом Приватного підприємства Науково - виробнича консалтингова фірма Енергоресурс (юридична адреса: 69057, м. Запоріжжя, майдан Профспілок, буд. 4, кв. 15, код ЄДРПОУ 33985627) до Головного управління Держпраці у Запорізької області визнати протиправною та скасувати Постанову про накладення штрафу уповноваженими особами № ЗП 2189/314/АВ/П/ІП-ДС від 01.08.2019.

Ухвала підлягає негайному виконанню з дня її постановлення незалежно від її оскарження і відкриття виконавчого провадження.

Ухвалу про забезпечення позову може бути оскаржено. Оскарження ухвали про забезпечення позову не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Перехідних положень КАС України ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі протягом 15 днів з дня її підписання.

Ухвалу у повному обсязі складено та підписано 22.11.2019.

Суддя Р.В.Сацький

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.11.2019
Оприлюднено25.11.2019
Номер документу85815294
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/3956/19

Рішення від 02.03.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Рішення від 02.03.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 02.03.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 23.12.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 22.11.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 30.09.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 09.09.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 16.08.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні