Рішення
від 12.11.2019 по справі 1.380.2019.004406
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1.380.2019.004406

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 листопада 2019 року зал судових засідань №6

Львівський окружний адміністративний суд,

у складі:

головуючої-судді Братичак У.В.,

секретар судового засідання Староста М.М.,

за участю представників:

позивача Черняка Я.С., Зошія Ю.Й.,

відповідача Гавриляка Р.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові в порядку загального позовного провадження справу за позовом Сільськогосподарського підприємства «Добробут» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю до Головного управління ДФС у Львівській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії, -

в с т а н о в и в:

Сільськогосподарське підприємство «Добробут» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю (місцезнаходження: с.Волиця, Жовківський район, Львівська область, 80315, код ЄДРПОУ: 19164276) звернулося з позовною заявою до Головного управління ДФС у Львівській області (місцезнаходження: вул.Стрийська, 35, м.Львів, 79003, код ЄДРПОУ 39462700), Державної фіскальної служби України (місцезнаходження: пл.Львівська, 8, м.Київ, 04053, код ЄДРПОУ: 39292197) в якій просить:

-визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Львівській області від 13.05.2019 року №1162160/19164276 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 18.03.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

-зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати подану Сільськогосподарським підприємством «Добробут» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю податкову накладну №1 від 18.03.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних в день подання такої податкової накладної.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем протиправно відмовлено у реєстрації податкової накладної, незважаючи на її відповідність всім вимогам та критеріям, що встановлені Податковим кодексом України та відповідними підзаконними нормативно-правовим актам. При цьому, відповідачем всупереч вимог підпункту 201.16.1 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України не зазначено конкретного критерію чи критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної. Окрім того, зазначає, що Головним управлінням ДФС у Львівській області не зазначено, які саме документи згідно вичерпного переліку слід надати позивачу для перевірки і які були б достатні для прийняття відповідачем рішення про реєстрацію такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. Відтак, просить позовні вимоги задовольнити.

Ухвалою від 03 вересня 2019 року відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі.

Протокольною ухвалою суду від 05.11.2019 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

Головним управління ДФС у Львівській області було подано відзив. Даний відзив обґрунтований тим, що позивачем не надано достатньо документів для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Відтак, зазначає, що у Головного управління ДФС у Львівській області були законні підстави для прийняття рішення про відмову у реєстрації спірної податкової накладної, а тому просить відмовити у задоволенні позовних вимог.

В судовому засіданні представники позивача позов підтримали, просили суд його задовольнити.

Представник відповідача Головного управління ДФС у Львівській області в судовому засіданні позов не визнав, просив відмовити у його задоволенні.

Відповідач Державна фіскальна служба України явку уповноваженого представника в судове засідання не забезпечила, хоча належним чином була повідомлена про розгляд справи.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши та оцінивши докази, які мають значення для справи, суд встановив наступне.

Сільськогосподарське підприємство «Добробут» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю у 2019 перебуває на спрощеній системі оподаткування, четверта група, є сільськогосподарським товаровиробником.

18.03.2019 позивачем за результатом здійсненої господарської операції відповідно до ст. 201 Податкового кодексу України було складено та 15.04.2019 подано через електронну систему обміну документами в Державну фіскальну службу України податкову накладну №1 на загальну суму 200 001,60 грн., в тому числі ПДВ 33 333,60 грн.

15.04.2019 позивачем отримано квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної №1 від 18.03.2019, в якій зазначено, ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 1001 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку.

Одночасно запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до пункту в п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України.

На виконання п.п.201.16.2. п.201.16. ст.201 ПК України, 07.05.2019 року позивачем за допомогою електронної системи обміну документами було подано на розгляд Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмов у такій реєстрації Державної фіскальної служби України повідомлення № 1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Надано пояснення та додаткові документи.

В подальшому комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації було прийнято рішення №1162160/19164276 від 13.05.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 18.03.2019 року.

Як зазначено у Рішенні, причиною відмови в реєстрації податкової накладної є ненадання платником податку копій документів, а саме, розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків, та первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

20.05.2019 позивачем подано Повідомлення №2 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. До Повідомлення №2 було долучено додаткові документи.

20.05.2019 позивачем отримано квитанцію №2, в якій зазначено, що документ не прийнято. Повідомлення від 20.05.2019 №2 щодо надання пояснення та/або копій документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних не прийнято до розгляду так як: ПН/РК від 18.03.2019 №1 - в ЄРПН відсутній факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування від 18.03.2019 №1, зазначений у Повідомленні. Також зазначено, що пояснення та/або копії документів подаються у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН. Запропоновано надати нове пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Не погоджуючись із вказаним рішенням відповідача про відмову в реєстрації податкової накладної, Сільськогосподарське підприємство «Добробут» в електронному порядку подало скаргу на рішення відповідача про відмову в реєстрації податкової накладної.

Однак, згідно Квитанції №2 податковий орган повідомив скаржника про те, що скарга не може бути прийнята, порушено 10-ти денний термін оскарження.

Спірні правовідносини виникли між сторонами з приводу неправомірного, на думку позивача, рішення відповідача №1162160/19164276 від 13.05.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 18.03.2019 року.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України (далі - Податковий кодекс).

Згідно з п.201.1ст.201 Податкового кодексу України, платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, саме на дату виникнення податкових зобов`язань та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01.07.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

За правилами п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України (в редакції Закону №2245-VIII від 07.12.2017), реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання вказаної норми 21.02.2018 Кабінетом Міністрів України прийнята постанова №117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".

За правилами пункту 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику), що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак: 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих на реєстрацію у місяці, іншому ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений в них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,05, Р

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.11.2019
Оприлюднено23.11.2019
Номер документу85815694
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.004406

Ухвала від 05.06.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Братичак Уляна Володимирівна

Ухвала від 03.04.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Братичак Уляна Володимирівна

Ухвала від 12.02.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Ухвала від 21.01.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Рішення від 12.11.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Братичак Уляна Володимирівна

Ухвала від 03.09.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Братичак Уляна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні