Рішення
від 08.11.2019 по справі 540/1742/19
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 листопада 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/1742/19 15год. 00 хв.

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Хом`якової В.В.,

при секретарі: Перебийніс Н.Ю., за участю представника позивача Хуснудінової Н.Ч., представника відповідачів Яцемирського С.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Єсенія-А" до Головного управління ДФС в Херсонській області, Автономній республіці Крим та м. Севастополі Державної фіскальної служби України про скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,

встановив:

Приватне підприємство "Єсенія-А" (далі - позивач) звернулось до суду з вказаним адміністративним позовом до відповідачів, в якому просить визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (відповідач-1):

- №1189371/39214454 від 10.06.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 06.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- №1189370/39214454 від 10.06.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №8 від 16.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- №1215246/39214454 від 08.07.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №9 від 16.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- №1215245/39214454 від 08.07.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №10 від 16.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- №1215244/39214454 від 08.07.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №11 від 16.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- №1215243/39214454 від 08.07.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №12 від 16.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- №1215241/39214454 від 08.07.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №15 від 16.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- №1215250/39214454 від 14.06.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 14.06.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- №1215249/39214454 від 08.07.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 14.06.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- №1215248/39214454 від 08.07.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 14.06.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- №1215247/39214454 від 08.07.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 14.06.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

та зобов`язати Державну фіскальну службу України (відповідач-2) зареєструвати податкові накладні:

- №3 від 06.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме: 31.05.2019;

-№8 від 16.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме: 31.05.2019;

-№9 від 16.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме: 18.06.2019;

-№10 від 16.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме: 30.06.2019;

-№11 від 16.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме: 18.06.2019;

-№12 від 16.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме: 30.06.2019;

-№15 від 16.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме: 30.06.2019;

-№1 від 14.06.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме: 27.06.2019;

-№2 від 14.06.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме: 27.06.2019;

-№3 від 14.06.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме: 27.06.2019;

-№4 від 14.06.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме: 27.06.2019.

Вказані вимоги позивач обґрунтовує тим, що оскаржувані рішення комісії ДФС України про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняті з порушенням вимог податкового законодавства, оскільки підприємством надано усі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операції по зупиненим податковим накладним. Позивач просить врахувати, що оскаржувані рішення Комісії є актами індивідуальної дії, головною рисою яких є конкретність (гранична чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб`єктами адміністративного права, які видають такі акти; розв`язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата конкретної особи або осіб; виникнення конкретних адміністративно-правових відносин, обумовлених цими актами; чітка відповідність такого акту нормам чинного законодавства. Натомість, оскаржувані рішення Комісії ГУ ДФС не відповідають критерію чіткості та зрозумілості акту індивідуальної дії, та породжує його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень . Також квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних не відповідають принципу повноти, зрозумілості та обґрунтованості, адже не зазначає конкретного критерію ризиковості, а лише містить загальне посилання на пп. 1.6 п.1 критерію ризиковості платника податку. Натомість, норми Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних вимагають від контролюючого органу зазначення конкретного виду критерію. Позивач також зазначає, що Критерії оцінки ризикованості платника податків визначені лише в листі ДФС від 21.03.2018р. за № 959/99-99-07-18, який сам собі не є нормативним документом та помилкове віднесення позивача до ризикованих платників податків , квитанції № 1 про зупинення реєстрації податкових накладних не відповідають приписам п. 13 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 117. Рішення комісії Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про відмову у реєстрації податкових накладних позивача є необґрунтованими як нормативно, так і документально, що є підставою для їх скасування та зобов`язання ДФС України зареєструвати вказані податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою їх фактичного отримання ДФС України.

Ухвалою суду від 11.09.2019 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням учасників справи, судове засідання призначено на 09.10.2019.

01.10.2019 року представником відповідачів подано до суду відзиви на позовну заяву, відповідно до змісту яких заперечує проти задоволення позовних вимог, вважаючи оскаржувані рішення правомірними та такими, що скасуванню не підлягають. Представник відповідачів зазначає, що передумовою для прийняття оскаржуваних рішень було зупинення реєстрації поданих ПП "Єсенія-А" податкових накладних №3 від 06.05.2019 на загальну суму 296896,06 грн., №8 від 16.05.2019 на загальну суму 251930 грн. , №9 від 16.05.2019 на загальну суму 210000 грн., №10 від 16.05.2019 на загальну суму 185722 грн., №11 від 16.05.2019 на загальну суму 22819,86 грн., №12 від 16.05.2019 на загальну суму 7062 грн., №15 від 16.05.2019 на загальну суму 75580,14 грн., №1 від 14.06.2019 на загальну суму 423900 грн., №2 від 14.06.2019 на загальну суму 290925,55 грн., №3 від 14.06.2019 на загальну суму 394447,50 грн., №4 від 14.06.2019 на загальну суму 155622,95 грн., яке відбулося відповідно до пп. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку", запропоновано позивачу надати пояснення та копії підтверджуючих документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН. На підтвердження проведених господарськихї операцій позивачем надано пояснення та копії документів, які не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію вказаних податкових накладних.

Справа розглядалась в судових засіданнях 09.10.2019, 30.10.2019 та 08.11.2019 за участю представників сторін.

Представник позивача просить задовольнити позов в повному обсязі.

Представник відповідачів просить відмовити в задоволені позову.

Судом встановлено, що приватне підприємство "Єсенія-А" є юридичною особою, який зареєстровано 15.05.2014 року. Одним з профільних видів діяльності підприємства є електромонтажні роботи. Підприємство здійснює проектування, монтаж та налагоджування системи пожежної сигналізації та блискавкозахисту, монтаж системи відео спостереження. Позивачем здійснювалися відповідні господарські операції з контрагентом ТОВ "РОДИНА ЕРС" (код ЄДРПОУ 41228162) та ТОВ "РОДИНА КОНСТРАКШЕН" (код ЄДРПОУ 42147268).

Так, 11.03.19 між ТОВ "РОДИНА ЕРС" та ПП "Єсенія-А" був укладений договір № 190311/МХ з специфікацією матеріалів, на проектування та монтаж та налагоджування системи пожежної сигналізації та блискавкозахисту на загальну суму 251930 грн. з ПДВ. На виконання умов договору позивачем було здійснено роботи та за результатом здійснення вказаної господарської операції ПП "Єсенія-А" виписано податкову накладну №8 від 16.05.2019 на загальну суму 251930,00 грн. (в т.ч. ПДВ 41988,34 грн.).

Також, між ТОВ "РОДИНА КОНСТРАКШН" та ПП "Єсенія-А" були укладені договори №190311/КРО від 28.03.2019, №190405/ГІЛ від 05.04.2019, №190405/КУЛ від 05.04.2019 №190408/АУ від 08.04.2019, №190419/ГІЛ від 18.04.2019, №190419/КУЛ від 18.04.2019, №190426/АУ від 26.04.2019 з специфікацією матеріалів, як невід`ємною частиною договору, на проектування та монтаж та налагоджування системи пожежної сигналізації та блискавкозахисту. На виконання умов договорів позивачем було здійснено роботи та за результатом здійснення вказаних господарських операцій ПП "Єсенія-А" виписано податкові накладні №3 від 06.05.2019 на загальну суму 296896,06 грн., №9 від 16.05.2019 на загальну суму 210000.00 грн., №10 від 16.05.2019 на загальну суму 185722,00 грн., №11 від 16.05.2019 на загальну суму 22819,86 грн., №12 від 16.05.2019 на загальну суму 7062,00 грн., №15 від 16.05.2019 на загальну суму 75580,14 грн., №1 від 14.06.2019 на загальну суму 423900,00 грн., №2 від 14.06.2019 на загальну суму 290925,55 грн., №3 від 14.06.2019 на загальну суму 394447,50 грн., №4 від 14.06.2019 на загальну суму 155622,95 грн.

Податкові накладні засобами електронного зв`язку направлено до ДФС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно квитанцій №1, які позивач отримав від ДФС України, податкові накладні були прийняті, але реєстрацію їх зупинено, та зазначено підстави зупинення, вказано, що "відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку", запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

ПП "Єсенія-А" було направлено в електронному вигляді до ДФС України повідомлення щодо подачі документів відповідно по кожній податковій накладній, реєстрацію яких зупинено, з поясненнями, та на підтвердження реальності здійснення операції подано копії документів. Вказані документи прийняті до розгляду, що не заперечується відповідачами. Комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийняті наступні рішення: 1189371/39214454 від 10.06.2019 по податковій накладній №3 від 06.05.2019, №1189370/39214454 від 10.06.2019 по податковій накладній №8 від 16.05.2019; №1215246/39214454 від 08.07.2019 по податковій накладній №9 від 16.05.2019; №1215245/39214454 від 08.07.2019 по податковій накладній №10 від 16.05.2019; №1215244/39214454 від 08.07.2019 по податковій накладній №11 від 16.05.2019; №1215243/39214454 від 08.07.2019 по податковій накладній №12 від 16.05.2019; №1215241/39214454 від 08.07.2019 по податковій накладній №15 від 16.05.2019; №1215250/39214454 від 14.06.2019 по податковій накладній №1 від 14.06.2019; №1215249/39214454 від 08.07.2019 по податковій накладній №2 від 14.06.2019; №1215248/39214454 від 08.07.2019 по податковій накладній №3 від 14.06.2019; №1215247/39214454 від 08.07.2019 по податковій накладній №4 від 14.06.2019, якими відмовлено в реєстрації податкових накладних з підстав " Ненадання платником податку копій документів, а саме: договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції, первинні документи щодо постачання товарів, послуг, зберігання і транспортування, розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків, документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством". Також зазначено відсутність проектно-кошторисної документації, дозволів на початок підготовчих та будівельних робіт, актів передачі устаткування, документів щодо транспортування матеріалів, акти виконаних робіт від постачальника ПП "Проект-торг" не містять інформації, які саме роботи були виконані.

Позивач зазначив, що не погоджуючись з вказаними рішеннями ним були подані скарги на рішення Комісії ГУ ДФС, які залишені без задоволення Комісією з розгляду скарг ДФС.

Не погодившись з рішеннями комісії ДФС України про відмову у реєстрації податкових накладних, позивач звернувся до суду з вказаним позовом.

Правова оцінка суду.

Відповідно до ст. 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. При цьому, згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спірні правовідносини, які є предметом розгляду у даній справі, регулюються нормами Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-VI, Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 р., постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 " Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" ( далі - Постанова КМУ № 117).

Пунктом 187.1 ст.187 ПК України передбачено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до абзацу 1 п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Крім того, пунктом 201.10 ст. 201 цього Кодексу передбачено, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. ( абз. 1-5 п. 201.10 ст. 201 цього Кодексу).

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - ЄРПН) врегульовано Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246 ( у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 204) (далі - Порядок № 1246, у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до пунктів 12 - 15 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування ( абз. 10 п. 12 Порядку № 1246).

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС. У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки ( пункти 13-15 цього Порядку).

Організаційні та процедурні засади діяльності комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - комісії контролюючих органів), а також права та обов`язки її членів врегульовано постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 про затвердження Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

Так, пунктами 2-3 цього Порядку передбачено, зокрема, що комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС); діє в межах повноважень, визначених у Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Пунктом 201.16 ст. 201 ПК України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), порядок прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної або відмову у такій реєстрації, у періоді, протягом якого реалізовувалися спірні правовідносини, регламентовано постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117, якою, зокрема затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У пункті 2 цього Порядку надано визначення таких термінів:

- моніторинг сукупність заходів та методів роботи контролюючих органів, що виявляє за результатами проведення аналізу наявної інформації в інформаційних ресурсах ДФС та/або за результатами проведення обробки та аналізу податкової інформації об`єктивні ознаки наявності ризиків порушення норм податкового законодавства;

- критерій оцінки ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, визначений показник моніторингу, що характеризує ризик;

- ризик порушення норм податкового законодавства ймовірність складання та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту "а"/"б" пункту 185.1 статті 185,підпункту "а"/"б" пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі Кодекс) за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено у такій податковій накладній/розрахунку коригування та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі платник податку) виконання свого податкового обов`язку.

Пунктами 5-7 цього Порядку передбачено, зокрема, що податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку і за результатами такого моніторингу, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється, якщо платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку; податкова накладна / розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку.

При цьому, критерії ризиковості платника податку та здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС шляхом :

- надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФС на доопрацювання визначені у цьому пункті критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку;

- інформує Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики;

- оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. ( пункт 10 цього Порядку).

Порядок та підстави для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі визначені у пунктах 12-13 цього Порядку. Так, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації ( п. 12 цього Порядку).

Відповідно до п. 13 цього Порядку у даній квитанції зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

В подальшому вказані письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу, розглядаються відповідними комісіями контролюючих органів (комісіями регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісіями центрального рівня (ДФС), за результатами розгляду яких приймають рішення про:

- реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;

- відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. (пункт 19-20 цього Порядку).

При цьому, підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства ( пункт 21 цього Порядку).

Отже, передумовою прийняття комісіями контролюючих органів рішень про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову у такій реєстрації, є рішення про зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування, якщо за результатами їх моніторингу встановлено відповідність критерію(ям) ризиковості платника податку та/або критерію(ям) ризиковості здійснення операцій.

Розглянувши підстави для зупинення реєстрації спірних податкових накладних, суд вказує наступне. Відповідно до змісту квитанцій № 1 за всіма податковими накладними, які є предметом даного спору, підставою для зупинення реєстрації податкових накладних вказано їх відповідність вимогам п.п. 1.6 п. 1 " Критеріїв ризиковості платника податків".

В ході розгляду справи, судом встановлено, що критерії ризиковості платника податку та критерії ризиковості здійснення операцій передбачені у листі ДФС України від 21.03.2018 р. № 959/99-99-07-18, який розміщено на веб-порталі ДФС України.

Також суд зазначає, що вищевказаною редакцією пункту 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою КМ України № 117 від 21.02.2018 р. передбачено запровадження певного алгоритму визначення таких критеріїв ДФС України за погодженням з МФУ. Водночас вказаний Порядок не визначає чітких критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН. Відповідно до положення про Міністерство фінансів України, затвердженого Постановою КМУ від 20 серпня 2014 р. № 375, Міністерство фінансів України (Мінфін) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України. Мінфін є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову та бюджетну політику. Відтак затвердження переліків ризику (в тому числі критеріїв ризиковості) є повноваженням Міністерства фінансів України.

Відповідно до вимог пункту 10 Порядку зупинення податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117, ДФС визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку та погоджені Міністерством фінансів України згідно з листом від 06.08.2019 № 26010-06-5/20111. Критерії ризиковості платника податку та критерії ризиковості здійснення операцій зареєстровані в ДФС за № 1962/99-99-29-01-01 від 07.08.2019 та введені в дію 08.08.2019.

Отже, на дату формування ДФС України квитанцій № 1 про зупинення реєстрації податкових накладних у відповідачів відсутній нормативно-правовий документ, яким затверджені такі критерії ризиковості платника податків. В даному випадку, фіскальний орган застосував критерії ризиковості платника податків, визначених у листі ДФС України від 21.03.2018 р. № 959/99-99-07-18, що є грубим порушенням ст. 19 Конституції України, оскільки вказаний лист не є нормативно-правовим актом, тому не має обов`язкового характеру для платників податків, але фактично встановлює критерії для зупинення реєстрації податкових накладних платників податків, які породжують правові наслідки для широкого кола платників податків.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку про безпідставність зупинення реєстрації спірних податкових накладних позивача, як передумови прийняття відповідних рішень Комісії ДФС України, в силу відсутності нормативно-правового документу, який регулював на час зупинення вказані питання, та не зазначення у квитанціях № 1 конкретного критерію з перелічених у п.п. 1.6. п. 1 вказаного листа ДФС України, згідно якому ДФС України керувалась при вирішені питання щодо віднесення ПП "Єсенія-А" до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 02.04.2019 по справі № 822/1878/18.

Надаючи правову оцінку підставам відмови Комісії ДФС України у реєстрації спірної податкової накладної позивача в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд вказує наступне.

Відповідно до рішень комісії ДФС України №1189371/39214454, №1189370/39214454 від 10.06.2019, №1215246/39214454 №1215245/39214454 №1215244/39214454, №1215243/39214454, №1215241/39214454, №1215249/39214454, №1215248/39214454, №1215247/39214454 від 08.07.2019; №1215250/39214454 від 14.06.2019 про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних підставою для відмови позивачу у такій реєстрації є ненадання платником податку копій документів, які є достатніми для реєстрації податкових накладних.

Перевіряючи вказані обставини на предмет їх обґрунтованості та відповідність наданим до фіскальних органів позивачем письмових пояснень з переліком первинних документів, що підтверджується наявними у справі квитанціями про їх прийняття на центральному рівні, суд вказує наступне.

З наданих позивачем до матеріалів справи договірних та первинних документів судом встановлено, що позивач здійснював певні роботи та послуги проектування та монтаж та налагоджування системи пожежної сигналізації та блискавкозахисту для контрагентів ТОВ "Родина ЕРС" (код ЄДРПОУ 41228162) та ТОВ "Родина Констракшен" (код ЄДРПОУ 42147268), для виконання робіт ним залучалось субпідрядник ПП "Проект-Торг" на підставі договору субпідряду з ПП "Проект-Торг" № 9/04-19 від 01 квітня 2019 року на загальну суму 2550000грн.

Згідно договору № 9/04-19 від 01 квітня 2019 року ПП "ЄСЕНІЯ-А" здійснювала закупку матеріалів, а ПП "Проект-Торг" виконував роботи. Постачальниками товарів, згідно наданих видаткових накладних, були наступні підприємства: ТОВ "КАБЛЕКС- УКРАЇНА", ТОВ "ТІРАС-12", ТОВ "ЕЛ-ФОРТ", ПП "ГАЛС-С", ТОВ "ЕПІЦЕНТР-К", ТОВ "АБР ЕЛЕКТРИК", ПП "ПРОДТОРГ-17", ТОВ "МБТК КРЕДО", ТОВ "НПО ІНФОТЕХ". ТОВ "ВТ СТАНДАРТ", ТОВ "ДіСіЛінк", ТОВ "ДЕПС ТЕЛЕКОМ", ТОВ "ТД ЦСВ", ТОВ "ЕВІМЕР" ТОВ "СОПТЕК", ТОВ "АБР ЕЛЕКТРИК". Частина матеріалів перевозилась на особистому автотранспорті директора ПП "ЄСЕНІЯ-А" Кузьменко А.Ю. Паспорта якості, сертифікати, гарантійні талони було передано замовнику. Для виконання даних робіт ПП "Проект-Торг" має оформлений та кваліфікований персонал, а також ліцензію ДСУНС серія АЕ № 522895 від 30.12.14 року, Дозвіл на виконання небезпечних видів робіт № 270.13.65 від 31.12.13 року. Субпідрядні роботи ПП "Проект-Торг" були виконані в повному обсязі, згідно наданого акту прийому-передачі від 25.05.19 року № 7, та прийняті замовником, згідно актів прийому-передач. Розрахунок між ТОВ "РОДИНА КОНСТРАКШЕН" та ПП "ЄСЕНІЯ-А" на даний час у повному обсязі не здійснений.

В підтвердження господарської операції по податковій накладній №8 від 16.05.2019 позивачем до органу ДФС був наданий укладений позивачем з ТОВ "РОДИНА ЕРС" № 190311/МХ з специфікацією матеріалів, як невід`ємною частиною договору, на проектування та монтаж та налагоджування системи пожежної сигналізації та блискавкозахисту на загальну суму 251930,00 грн. з ПДВ. Для виконання зобов`язань за цим договором, того ж дня був укладений договір субпідряду з ПП "Проект-Торг" № 1/03-19 від 11.03.19 на загальну суму 210000грн., за умовами якого ПП "ЄСЕН1Я-А" здійснювала закупку матеріалів, а ПП "Проект-Торг" виконував роботи. Постачальниками товарів, згідно наданих видаткових накладних, були наступні підприємства: ТОВ "КАБЛЕКС-УКРАЇНА", ТОВ "ТІРАС-12", ТОВ "ЕЛ-ФОРТ", ПП "ГАЛС-С", ТОВ "ЕПІЦЕНТР-К", ТОВ "АБР ЕЛЕКТРИК". Усі матеріали були перевезені на особистому автотранспорті директора ПП "ЄСЕНІЯ-А" Кузьменко А.Ю. та зберігалися безпосередньо на будівельному майданчику замовника. Для виконання даних робіт ПП "Проект-Торг" має кваліфікаційний персонал, а також ліцензію ДСУНС серія АЕ № 522895 від 30.12.14 року., дозвіл на виконання небезпечних видів робіт № 270.13.65 від 31.12.13 року. Субпідрядні роботи ПП "Проект-Торг" були виконані в повному обсязі, згідно наданого акту прийому-передачі від 01.05.19 року № 1/МХ та прийняті замовником, згідно наданого акту прийому-передачі від 16.05.19 № 2/МХ. Розрахунок між ТОВ "РОДИНА ЕРС" та ПП "ЄСЕН1Я-А" був здійснений у повному обсязі та підтверджений банківської випискою. Наведені господарські операції у повному обсязі відображені у бухгалтерському обліку підприємства.

Щодо господарської операції по податковій накладній №9 від 16.05.2019 на загальну суму 175000 грн. без ПДВ, ПДВ 35000грн., усього 210000 грн. до органу ДФС позивачем було направлено повідомлення № 1 від 05.07.2019 (т. 1 арк. справи 41) разом з письмовим поясненням та документами - договір від 08 квітня 2019 року № 190408/АУ, укладений між ТОВ "РОДИНА КОНСТРАКШН" та ПП "Єсенія-А" на виконання позивачем комплексу робіт з монтажу системи відео спостереження на об`єкті "Нове будівництво сонячної електростанції" Дніпропетровська область, Криничанський район, Аулівська селищна рада на загальну суму 700000грн. із специфікацією матеріалів, як невід`ємною частиною договору, вартість монтажних робіт склала 208820 грн. з ПДВ, вартість тмц 491180 грн., та додатком до договору "Графік платежів" (т.1 арк.справи 56-59), акт прийому-передачі виконаних робіт між позивачем та ТОВ "РОДИНА КОНСТРАКШЕН" від 16.05.2019 на суму 700000грн. (т.1 арк.справи 60), банківська виписка про часткову оплату робіт на суму 210000 грн. (т. 1 арк.справи 61), договір субпідрядних робіт від 01.04.2019, укладений між позивачем як замовником та ПП "Проект-Торг" на комплекс робіт, в тому числі будівництво системи відео спостереження на об`єкті "Нове будівництво сонячної електростанції" Дніпропетровська область, Криничанський район, Аулівська селищна рада (т. 1 арк. справи 62), акт прийому-передачі робіт від 25.05.2019 між позивачем та ПП "Проект-торг" на суму 2550000 грн. (т.1 арк. справи), ліцензія АЕ № 522895 від 29.12.2014 посвідчення спеціалістів, свідоцтва про присвоєння кваліфікаційного рівня з робітничих професій, накладні від постачальникв на ТМЦ. (т.1 арк. справи 64-84).

Щодо податкової накладної №10 від 16.05.2019 на суму 154768 грн. 33 коп. без ПДВ, 30953 грн. 67 коп. ПДВ, позивачем до органу ДФС було направлено повідомлення № 2 від 05.07.2019 (т.1 арк. справи 85) з письмовим поясненням та документами - договір № 190426/АУ від 26.04.2019 з специфікацією матеріалів, як невід`ємною частиною договору, на проектування та монтаж та налагоджування системи пожежної сигналізації та системи блискавкозахисту за адресою Дніпропетровська область, Криничанський район, селищна рада Аульська, об`єкт будівництва ТОВ "Солар ВЕЙВ ДНІПРО" на загальну суму 185722 грн. з ПДВ (т.1, арк. справи 100-103). Акт прийому-передачі виконаних робіт № 2/АУ від 16.05.2019 на суму 185722 грн. (т.1 арк.справи 104), банківська виписка про перерахуванн суми 185722 грн. від ТОВ "РОДИНА КОНСТРАКШЕН", договір субпідрядних робіт від 01.04.2019, укладений між позивачем як замовником та ПП "Проект-Торг" на комплекс робіт, в тому числі проектування та монтаж та налагоджування системи пожежної сигналізації та системи блискавкозахисту за адресою Дніпропетровська область, Криничанський район, селищна рада Аульська, об`єкт будівництва ТОВ "Солар ВЕЙВ ДНІПРО" (т.1 арк.справи 106-107), акт прийому-передачі робіт від 25.05.2019 між позивачем та ПП "Проект-торг" на суму 2550000 грн. (т.1 арк.справи 108), ліцензія АЕ № 522895 від 29.12.2014, посвідчення спеціалістів, свідоцтва про присвоєння кваліфікаційного рівня з робітничих професій, накладні від постачальникв на ТМЦ (т.1 арк.справи 109-123).

Щодо податкової накладної №11 від 16.05.2019 на суму 19016,55 грн. без ПДВ, 3803,31 грн. ПДВ, то позивачем було подано до органу ДФС повідомлення № 3 від 05.07.2019 (т.1 арк.справи 124) з письмовими поясненнями та документами - банківська виписка від 16.05.2019, договір 190311/КРО із специфікацією матеріалів, як невід`ємною частиною договору, на проектування та монтаж та налагоджування системи пожежної сигналізації та блискавкозахисту на загальну суму 328000,00 грн з ПДВ, акт прийому-передачі виконаних робіт № 2/КМ від 16.05.2019, договір субпідрядних робіт від 01.04.2019, укладений між позивачем як замовником та ПП "Проект-Торг" на комплекс робіт, в тому числі акт прийому-передачі робіт від 25.05.2019 між позивачем та ПП "Проект-торг" на суму 2550000 грн., ліцензія АЕ № 522895 від 29.12.2014, посвідчення спеціалістів, свідоцтва про присвоєння кваліфікаційного рівня з робітничих професій, накладні від постачальників на ТМЦ (т.1 арк.справи 131-136).

Щодо податкової накладної № 15 від 16.05.2019 на суму 62983 грн. 45 коп. без ПДВ, 12596,69 грн. ПДВ, то позивачем було подано повідомлення до органу ДФС № 4 від 05.07.2019 (т.1 арк.справи 137) з письмовими поясненнями та документами - договір № 190311/КРО від 28.03.2019 КРО з специфікацією матеріалів, як невід`ємною частиною договору, на проектування та монтаж та налагоджування системи пожежної сигналізації та блискавкозахисту на об`єкті "Нове будівництво сонячної електростанції" Миколаївська область, Кривозерськй район, Кривозерська селищна рада, на загальну суму 328000,00 грн з ПДВ, (т.1 арк. справи 152-155), акт прийому-передач виконаних робіт № 2/КМ від 16.05.2019 на суму 328000 грн. (т.1 арк . справи 156), банківська виписка від 16.05.2019 на суму 98400 грн. (т.1 арк. справи 157), договір субпідрядних робіт від 01.04.2019, укладений між позивачем як замовником та ПП "Проект-Торг" на комплекс робіт, в тому числі на об`єкті "Нове будівництво сонячної електростанції" Миколаївська область,Кривозерськй район, Кривозерська селищна рада, (т.1 арк. справи 158), акт прийому-передачі виконаних робіт від 25.05.2019 № 7 (т.1 арк. справи 159), ліцензія АЕ № 522895 від 29.12.2014, посвідчення спеціалістів, свідоцтва про присвоєння кваліфікаційного рівня з робітничих професій, накладні від постачальникв на ТМЦ (т. 1 арк. справи 139- 151 ).

Щодо податкової накладної №12 від 16.05.2019 на суму 5885 грн. без ПДВ, 1177 грн. ПДВ, то позивачем було подано повідомлення до органу ДФС № 5 від 05.07.2019 (т.1 арк.справи 160), з письмовими поясненнями та документами - договір № 190311/КРО від 28.03.2019 про виконання позивачем робіт з проектування, монтажу та пусконалагоджування системи автоматичної пожежної сигналізації та системи грозозахисту на об`єкті "Нове будівництво сонячної електростанції" Миколаївська область, Кривозерськй район, Кривозерська селищна рада (т.1 арк.справи 174-177), акт прийому-передачі виконаних робіт № 5/КМ від 16.05.2019 (т.1 арк.справи 178), договір субпідрядних робіт № 9/04-19 від 01.04.2019, укладений між позивачем як замовником та ПП "Проект-Торг" на комплекс робіт, в тому числі з проектування, монтажу та пусконалагоджування системи автоматичної пожежної сигналізації та системи грозозахисту на об`єкті "Нове будівництво сонячної електростанції" Миколаївська область, Кривозерськй район, Кривозерська селищна рада (т.1 арк.справи 179) , акт прийому-передачі виконаних робіт № 7 від 25.05.2019 (т.1 арк.справи 180), ліцензія АЕ № 522895 від 29.12.2014, посвідчення спеціалістів, свідоцтва про присвоєння кваліфікаційного рівня з робітничих професій, накладні від постачальникв на ТМЦ (т.1 арк.справи 162-180)

Щодо податкової накладної №1 від 14.06.2019 на суму 353250 грн. без ПДВ, 70650 грн. ПДВ позивачем була надіслано повідомлення № 6 від 05.07.2019 (т.1 арк.справи 181) з письмовими поясненнями та документами - договір № 190405/КУЛ від 05.04.2019 між ТОВ "РОДИНА КОНСТРАКШН" та ПП "Єсенія-А" із специфікацією матеріалів, як невід`ємною частиною договору, на поставку товару та монтаж системи відеоспостереження за адресою Одеська область, Лиманський район, Красносільська сільрада, на загальну суму 942000 грн. з ПДВ (т. 1 арк.справи 197-200), акт прийому-передач виконаних робіт № 1/КР від 14.06.2019 на суму 942000 грн. (т.1 арк.справи 201), договір субпідрядних робіт № 9/04-19 від 01.04.2019, укладений між позивачем як замовником та ПП "Проект-Торг" на комплекс робіт, в тому числі системи відеоспостереження на об`єкті "Нове будівництво сонячної електростанції Одеська область, Лиманський район, Красносильська селищна рада (т.1 арк.справи 202) акт прийому-передачі виконаних робіт № 7 від 25.05.2019 між позивачем та ПП "Проект-Торг" на суму 2550000 грн. (т.1 арк.справи 203), ліцензія АЕ № 522895 від 29.12.2014, посвідчення спеціалістів, свідоцтва про присвоєння кваліфікаційного рівня з робітничих професій, накладні від постачальників на ТМЦ (т.1 арк.справи 183-194 ).

Щодо податкової накладної № 2 від 14.06.2019 на суму 242437 грн. 96 коп. без ПДВ, 48487,59 грн. ПДВ, було надіслано повідомлення № 7 від 05.07.2019 про подання пояснень та копій документів (т.1 арк.справи 206), а саме: договір від 05.04.2019 між ТОВ "РОДИНА КОНСТРАКШН" та ПП "ЄЕНІЯ-А" № 190405/КУЛ із специфікацією матеріалів, як невід`ємною частиною договору, на поставку товару та монтаж системи відеоспостереження на загальну суму 942000 грн. з ПДВ по об`єкту ""Нове будівництво сонячної електростанції Одеська область, Лиманський район, Красносильська селищна рада, (т.1 арк.справи 197-200), акт № 1/КР від 14.06.2019 на суму 942000 грн. між позивачем та ТОВ "РОДИНА КОНСТРАКШЕН", ліцензія АЕ НОМЕР_1 від 29.12.2014, посвідчення спеціалістів, свідоцтва про присвоєння кваліфікаційного рівня з робітничих професій, накладні від постачальників на ТМЦ (т.1 арк.справи 201).

Щодо податкової накладної № 3 від 14.06.2019 на суму 328706,25 грн. без ПДВ, 65741,25 грн. ПДВ, позивачем було надіслано до ДФС повідомлення № 8 від 05.07.2019 разом з письмовим поясненням та документами: договір № 190405/ГІЛ від 05.04.2019 між ТОВ "РОДИНА КОНСТРАКШЕН" та ПП "Єсенія-А" із специфікацією матеріалів, як невід`ємною частиною договору, на поставку товару та монтаж системи відеоспостереження за адресою Одеська область, Лиманський район, Красносільська с/рада, на загальну суму 876550 грн. з ПДВ (т.1 арк.справи 235-238), акт № 1/ГФ від 14.06.2019 на суму 876550 грн., укладений між позивачем та ТОВ "РОДИНА КОНСТРАКШЕН", договір субпідрядних робіт № 9/04-19 від 01.04.2019 (т.1 арк.справи 240), акт прийому-передачі виконаних робіт № 7 від 25.05.2019(т.1 арк.справи 241), ліцензія АЕ № 522895 від 29.12.2014, посвідчення спеціалістів, свідоцтва про присвоєння кваліфікаційного рівня з робітничих професій, накладні від постачальників на ТМЦ (т.1 арк.справи 221-234).

Щодо податкової накладної № 4 від 14.06.2019 на суму 129685 грн. 79 коп. без ПДВ, 25937 грн. 16 коп. ПДВ, було надіслано до ДФС повідомлення № 9 від 05.07.2019 (т.1 арк.справи 242) з письмовими поясненнями та документами: договір № 190405/ГІЛ від 05.04.2019 між ТОВ "РОДИНА КОНСТРАКШЕН" та ПП "Єсенія-А" із специфікацією матеріалів, як невід`ємною частиною договору, на поставку товару та монтаж системи відеоспостереження за адресою Одеська область, Лиманський район, Красносільська с/рада, на загальну суму 876550 грн. з ПДВ (т.1 арк. справи 235-238), акт № 2/ГФ від 14.06.2019 на суму 452519 грн. (т.2 арк. справи 9), договір субпідрядних робіт № 9/04-19 від 01.04.2019 9т.2 арк.справи 10), акт прийому-передачі виконаних робіт № 7 від 25.05.2019 на суму 2550000 грн. (т.2 арк.справи 11), ліцензія АЕ № 522895 від 29.12.2014, посвідчення спеціалістів, свідоцтва про присвоєння кваліфікаційного рівня з робітничих професій, накладні від постачальників на ТМЦ (т.1 арк.справи 243-250, т.2 арк.справи 1-5).

Щодо податкової накладної № 8 від 16.05.2019 на суму 209941,67 грн. без ПДВ, 41988,33 грн. ПДВ, було надіслано повідомлення № 2 від 07.06.2019 з поясненнями та документами - договір № 190311/МХ від 11.03.2019 між ТОВ "РОДИНА ЕРС" та позивачем про виконання робіт з проектування, монтажу та пусконалагоджування системи автоматичної пожежної сигналізації та системи грозозахисту на об`єкті "Нове будівництво сонячної електростанції" Запорізька область, Михайлівський район Михайлівська селищна рада на суму 251930 грн. (т. 2 арк. справи 28-30), договір № 1/03-19 від 11.03.2019 між позивачем та субпідрядником про виконання робіт з проектування, монтажу та пусконалагоджування системи автоматичної пожежної сигналізації та системи грозозахисту на об`єкті "Нове будівництво сонячної електростанції" Запорізька область, Михайлівський район Михайлівська селищна рада на суму 210000 грн. (т.2 арк. справи 33,34), акт № 2/МХ від 16.05.2019 на суму 251930 грн. (т.2 арк. справи 31), банківська виписка (т.2 арк.справи 32), ), ліцензія АЕ № 522895 від 29.12.2014, посвідчення спеціалістів, свідоцтва про присвоєння кваліфікаційного рівня з робітничих професій, накладні від постачальників на ТМЦ (т.2, арк..справи 21-39).

Щодо податкової накладної № 3 від 06.05.2019 на суму 247413 грн. 38 коп. без ПДВ, 49482,68 грн. ПДВ, було надіслано повідомлення № 1 від 07.06.2019 (т.2 арк. справи 12) з письмовими поясненнями та документами договір від 18.04.2019 між ТОВ "РОДИНА КОНСТРАКШЕН" та ПП "Єсенія-А" № 190419/КУЛ із специфікацією матеріалів, як невід`ємною частиною договору, на проектування та монтаж та налагоджування системи пожежної сигналізації та блискавкозахисту за адресою Одеська область, Лиманський район, Красносільська с/рада на загальну суму 539811 грн. з ПДВ (т. 1 арк.справи 214-216), акт № 2/КУЛ від 07.06.2019, договір субпідряду з ПП "Проект-Торг" № 5/04-19 від 05.04.19 на загальну суму 550000,00 грн., ліцензія АЕ № 522895 від 29.12.2014, посвідчення спеціалістів, свідоцтва про присвоєння кваліфікаційного рівня з робітничих професій, накладні від постачальників на ТМЦ.(т.2 арк.справи 13-19). Субпідрядні роботи ПП "Проект-Торг" були виконані в повному обсязі, згідно наданого акту прийому-передачі від 25.05.19 року № 1/КУЛ. та прийняті замовником згідно наданого акту прийому-передачі від 14.06.19 № 2/КР.

Дослідивши та проаналізувавши надані позивачем документи, як такі, що були направлені до контролюючого органу разом з поясненнями для розблокування зупинених податкових накладних, суд вважає їх достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

При цьому, висновок Комісії ДФС України щодо ненадання позивачем документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості сертифікати відповідності), суд вважає необґрунтованим, оскільки податкові накладні були складена не на постачання продукції, а на отримання авансу за надання робіт згідно договору підряду або на виконання будівельно-монтажних робіт. Відсутність преоктно-кошторисної документації позивач пояснює тим, що додатками до договорів були узгоджені вартість як самих робіт так перелік та вартість товарів. Вимога надати дозволи на початок підготовчих та будівельних робіт є неправомірною, оскільки позивач не є суб`єктом подання декларації про початок та закінчення робіт, таким суб`єктом є замовник. Акти передачі устаткування відсутні, оскільки послуги позивача не потребують використання спеціального устаткування.

З огляду на викладене, суд вважає, що вищевказані доводи комісії ДФС України, як підстава для відмови у реєстрації податкових накладних, спростовуються дослідженими судом первинними документами щодо господарських операцій позивача.

Крім того, суд звертає увагу, що у змісті оскаржуваних рішень не підкреслено, які саме документи, наявність яких передбачена договором та /або законом, позивач не надав.

Суд зазначає, що загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Відтак, невиконання комісією ДФС законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічного висновку дійшов Верховний Суд в постанові від 23 жовтня 2018 року у справі № 822/1817/18.

Суд не приймає до уваги надані представником відповідачів протоколи засідання комісій ГУ ДФС у Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкових накладних, від 10.06.2019 № 68, 08.07.2019 № 83 в якості доказів, оскільки вони були складені вже після прийняття рішень про відмову у реєстрації податкових накладних, тому інформація не використовувалась ні для зупинення реєстрації, ні для відмови у їх реєстрації. До того ж з протоколів вбачається. що претензії були не до позивача, а до його субпідрядника - асоційоване підприємство неплатник ПДВ ПП "Проект-торг" (керівник якого є одночасно керівником ПП "Єсенія А"), та у якого відсутні наймані особи, не встановлено наявності виробничих потужностей у субпідрядника ПП "Проект-торг" для проведення робіт.

З огляду на вказані обставини, суд дійшов висновку, що зупинення ДФС України реєстрації спірних податкових накладних та в подальшому відмова комісії ДФС України в їх реєстрації, вчинено відповідачем без наявних на це законних підстав та всупереч нормам Конституції України та Податкового кодексу України.

Таким чином, суд дійшов висновку, що рішення комісії ДФС України про відмову в реєстрації податкових накладних №3 від 06.05.2019, №8 від 16.05.2019 , №9 від 16.05.2019, №10 від 16.05.2019, №11 від 16.05.2019 №12 від 16.05.2019, №15 від 16.05.2019 , №1 від 14.06.2019 , №2 від 14.06.2019, №3 від 14.06.2019, №4 від 14.06.2019 є протиправними та підлягають скасуванню, у зв`язку з чим позовні вимоги в цій частині підлягають задоволенню.

Щодо позовних вимог про зобов`язання ДФС України зареєструвати податкову накладну Єдиному реєстрі податкових накладних, суд вказує, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення, що узгоджується з терміном " ефективний засіб правового захисту" у розумінні статті 13 Конвенції.

Відповідно до пункту 19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 р., податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій, зокрема, набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення).

Враховуючи, що в ході розгляду справи судом встановлено протиправність рішень комісії ГУ ДФС України про відмову в реєстрації податкових накладних, тому вказане зумовлює Державну фіскальну службу України усунути всі негативні юридичні наслідки з відновленням платнику податків його правового становища, шляхом реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України.

Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Суд, відповідно до статті 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Отже, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог у повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду з даним позовом було сплачено судовий збір в сумі 21131 грн. (за одинадцять немайнових вимог), тому суд стягує на користь позивача з ДФС України за рахунок його бюджетних асигнувань витрати по оплаті судового збору у розмірі 21131 грн.

На підставі викладеного, керуючись статтями 139, 243-246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

вирішив :

Позов приватного підприємства "Єсенія-А" задовольнити. Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі:

- №1189371/39214454 від 10.06.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 06.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- №1189370/39214454 від 10.06.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №8 від 16.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

-№1215246/39214454 від 08.07.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №9 від 16.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

-№1215245/39214454 від 08.07.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №10 від 16.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

-№1215244/39214454 від 08.07.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №11 від 16.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

-№1215243/39214454 від 08.07.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №12 від 16.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

-№1215241/39214454 від 08.07.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №15 від 16.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- №1215250/39214454 від 14.06.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 14.06.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- №1215249/39214454 від 08.07.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 14.06.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- №1215248/39214454 від 08.07.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 14.06.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

№1215247/39214454 від 08.07.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 14.06.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну Фіскальну Службу України зареєструвати податкові накладні приватного підприємства "Єсєнія-А":

№3 від 06.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України 31.05.2019;

№8 від 16.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме: 31.05.2019;

№9 від 16.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме: 18.06.2019;

№10 від 16.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме: 30.06.2019;

№11 від 16.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме: 18.06.2019;

№12 від 16.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме: 30.06.2019;

№15 від 16.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме: 30.06.2019;

№1 від 14.06.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме: 27.06.2019;

№2 від 14.06.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме: 27.06.2019;

№3 від 14.06.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме: 27.06.2019;

№4 від 14.06.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме: 27.06.2019.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (73026, м. Херсон, просп. Ушакова, 75, код ЄДРПОУ 39394259) на користь приватного підприємства "Єсенія-А" (73000 м. Херсон, вул. перекопська, 27, код ЄДРПОУ 39214454) 21131 грн. судового збору.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 14 листопада 2019 р.

Суддя ОСОБА_1 В.В.

кат. 111030600

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.11.2019
Оприлюднено23.11.2019
Номер документу85816454
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/1742/19

Ухвала від 15.05.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Ковбій О.В.

Ухвала від 12.05.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Ковбій О.В.

Ухвала від 08.04.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Постанова від 09.04.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Ухвала від 17.03.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Ухвала від 02.03.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Ухвала від 13.02.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Ухвала від 13.02.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Ухвала від 26.12.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Рішення від 08.11.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні