Рішення
від 22.11.2019 по справі 580/2773/19
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 листопада 2019 року справа № 580/2773/19

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Гаврилюка В.О.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Черкаського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальністю «Роміра-Меблі» про стягнення адміністративно-господарських санкцій,

встановив:

Черкаське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі - відділення, позивач) подало позов, в якому просить стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Роміра-Меблі» (далі - ТОВ «Роміра-Меблі» , відповідач) на користь позивача 22309,00 грн адміністративно-господарських санкцій за незайняті робочі місця особами з інвалідністю у 2018 році та 1928,16 грн пені за несвоєчасну сплату зазначених санкцій.

В обґрунтування позовних вимог зазначено те, що відповідно до акту за результатами проведення перевірки щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства про зайнятість населення, зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю від 07.06.2019 № 23-01-82/0128, наданого позивачеві управлінням Держпраці у Черкаській області за вхідним № 915 від 10.07.2019, встановлено, що на момент перевірки відповідач своєчасно не подав щорічної звітності до відділення Фонду соціального захисту інвалідів (Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2018 рік (Форма 10-ПІ, затверджена наказом Мінпраці України від 10.02.2007 № 42), та не виконав норматив для працевлаштування осіб з інвалідністю.

Сума адміністративно-господарських санкцій за не зайняті робочі місця для осіб з інвалідністю у відповідача складає 22309 грн. У зв`язку з простроченням сплати адміністративно-господарських санкцій, з 16 квітня 2019 року позивачу нараховується пеня, сума якої на день подачі позову становить 1928,16 грн.

Ухвалою судді Черкаського окружного адміністративного суду від 11.09.2019 позовну заяву Черкаського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів залишено без руху та встановлено позивачеві строк, протягом якого можуть бути усунуті вказані вище недоліки.

20 вересня 2019 року позивач на виконання вимог вищевказаної ухвали направив до суду супровідним листом документ про сплату судового збору.

Ухвалою судді Черкаського окружного адміністративного суду від 25.09.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі, вирішено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справі (у письмову провадженні).

10 жовтня 2019 року до суду надійшло клопотання представника відповідача про ознайомлення з матеріалами справи.

Відзив на позовну заяву від відповідача не надійшов.

Розгляд справи по суті відповідно до статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) розпочато через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, повно, всебічно, об`єктивно дослідивши надані у справі докази, надавши їм юридичну оцінку, суд дійшов до такого висновку.

Спеціальним законом, який визначає основи соціальної захищеності інвалідів в Україні і гарантує їм рівні з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість особам з інвалідністю ефективно реалізувати права та свободи людини і громадянина та вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними можливостями, здібностями і інтересами, є Закон України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» від 21 березня 1991 року № 875-XII (далі - Закон № 875-XII).

Статтею 18 Закону № 875-XII визначено, що підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов`язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування осіб з інвалідністю, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Приймаючи до уваги, що відповідач використовує працю найманих працівників, на нього розповсюджуються вимоги зазначеної статті Закону № 875-XII.

Суд встановив, що відповідно до акту за результатами проведення перевірки щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства про зайнятість населення, зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю від 07.06.2019 № 23-01-82/0138, наданого позивачеві управлінням Держпраці у Черкаській області за вхідним № 915 від 10.07.2019, встановлено факти порушення вимог законодавства про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю ТОВ «Раміра-Меблі» .

Зокрема, встановлено, що на момент перевірки, відповідач своєчасно не подав щорічної звітності до відділення Фонду соціального захисту інвалідів (Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2018 рік (Форма 10-ПІ, затверджена наказом Мінпраці України від 10.02.2007 № 42), та не виконав норматив для працевлаштування осіб з інвалідністю.

Відповідно до частини першої статті 19 Закону № 875-XII для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій осіб і інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

За даними вказаного акту та звіту, поданого 13.06.2019, та зареєстрованого за вхідним № 3103, середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу у 2018 році у відповідача становила 10 осіб.

Частиною другою статті 19 Закону № 875-XII передбачено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування осіб з інвалідністю. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

Згідно частини п`ятої статті 19 Закону № 875-XII виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичною особою, яка використовує найману працю, осіб з інвалідністю, для яких це місце роботи є основним.

Також частинами 9, 10 статті 19 вказаного Закону передбачено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю. Керівники підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, у разі незабезпечення виконання нормативів робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю, неподання Фонду соціального захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю несуть відповідальність у встановленому законом порядку.

Таким чином, з огляду на викладені норми, відповідач зобов`язаний реєструватися у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подавати цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів, оскільки у відповідача у 2018 році середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу підприємства становило 10 осіб, а середньооблікова чисельність працевлаштованих інвалідів у 2018 році повинна складати одна особа, проте, як зазначено позивачем, жодне місце інвалідом зайняте не було.

Відповідно до листа Черкаської районної філії Черкаського обласного центру зайнятості № 01-18/720 від 01.08.2019 протягом 2018 року відповідач подав інформацію про вакансії (звітність за формою № 3-ПН, дата подання 28.11.2018) відповідно до якого ТОВ «Роміра-меблі» під працевлаштування осіб з інвалідністю надало вакансію «швачки» для укомплектування даної вакансії особи з інвалідністю не направлялися, у зв`язку з відсутністю осіб, які б відповідали вимогам роботодавця.

Разом з тим, в матеріалах справи є акт управління Держпраці у Черкаській області за результатами проведення перевірки щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства про зайнятість населення, зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю №23-01-82/0138 від 07.06.2019. Відповідно до вказаного акту управлінням Держпраці у Черкаській області проведена позапланова перевірка ТОВ «Роміра-Меблі» та вході проведено ї перевірки встановлені порушення частин 1 та 9 статті 19 Закону №875, а саме:

- звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів до Фонду соціального захисту інвалідів за формою 10-ПІ за 2018 рік подано 17.05.2019, чим порушено вимог статті 19 Закону № 875, а відповідно до пункту 2 Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого постановою кабінету Міністрів України від 31.01.2007 № 70 звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів роботодавці подають (надсилають рекомендованим листом) щороку до 01 березня відділенням Фонду, в яких вони зареєстровані, за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом;

- протягом 2018 року на ТОВ «Роміра-Меблі» особи з інвалідністю не працювали, норматив робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів не виконується, чим порушено вимоги статті 19 Закону №875.

Дані щодо оскарження вказаного акту позапланової перевірки № 23-01-82/0138 від 07.06.2019 в матеріалах справи відсутні, крім того відповідачем не подано відзиву на позов, що може свідчити про визнання ТОВ «Роміра-Меблі» позову.

Частиною першою статті 20 Закону № 875-XII передбачено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих осіб з інвалідністю менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських організацій осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичних осіб, де працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських організацій осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Згідно частин 2, 4 статті 20 Закону № 875-XII порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.

Отже з урахуванням викладеного, загальна сума адміністративно-господарських санкцій за незайняті робочі місця для осіб з інвалідністю складає 22309,00 грн. У зв`язку з простроченням сплати адміністративно-господарських санкцій, з 16 квітня 2019 року відповідачеві нарахована пеня, сума якої на день прийняття рішення становить 1928,16 грн.

Частиною 9 статті 20 Закону № 875-XII передбачено, що спори, що виникають із правовідносин за статтями 19, 20 цього Закону, вирішуються Фондом соціального захисту інвалідів або в судовому порядку.

За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи є обґрунтованими, а вимоги такими, що належить задовольнити.

Під час вирішення питання про розподіл судових витрат, суд враховує таке.

Частинами 1, 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки, Черкаське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів є суб`єктом владних повноважень та враховуючи, що у справі позивач не поніс жодних судових витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертизи, тому у даному випадку підстави для відшкодування судових витрат позивачеві відсутні.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 9, 14, 73-77, 139, 242 - 246, 255, 295, підпунктом 15.5 пункту 15 частини 1 розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

вирішив:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Роміра-Меблі» на користь Черкаського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції за незайняте робоче місце для особи з інвалідністю у 2018 році у розмірі 22309 (двадцять дві тисячі триста дев`ять) грн 00 коп. та 1928 (одна тисяча дев`ятсот двадцять вісім три) грн 16 коп. пені за несвоєчасну сплату зазначених санкцій.

Розподіл судових витрат не здійснювати.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.

Учасники справи:

1) позивач - Черкаське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (18002, м. Черкаси, вул. Благовісна, 269/15, код ЄДРПОУ 21368023);

2) відповідач - товариство з обмеженою відповідальністю «Роміра-Меблі» (19604, Черкаська область, Черкаський район, с. Червона Слобода, вул. Берегова-Промислова, 12-а, код ЄДРПОУ 34076203).

Рішення складене у повному обсязі та підписане 22.11.2019.

Суддя В.О. Гаврилюк

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.11.2019
Оприлюднено25.11.2019
Номер документу85816778
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —580/2773/19

Рішення від 22.11.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

Ухвала від 25.09.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

Ухвала від 11.09.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні