ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 листопада 2019 р. м. Чернівці Справа № 824/1295/19-а
Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Анісімова О.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної податкової служби у Чернівецькій області до Приватного підприємства Лужанське про стягнення податкового боргу, -
В С Т А Н О В И В:
І. РУХ СПРАВИ
1.1. 31.10.2019 року Головне управління Державної податкової служби у Чернівецької області (далі - позивач або ГУ ДПС у Чернівецькій області) звернулось до суду з позовом до Приватного підприємства Лужанське (далі - відповідач або ПП Лужанське ), в якому просить суд стягнути кошти з банківських рахунків Приватного підприємства Лужанське в рахунок погашення податкового боргу по податку на прибуток у сумі 48185,49 грн. до Державного бюджету.
1.2. Ухвалою суду від 01.11.2019 року відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі.
ІІ. ОБСТАВИНИ СПРАВИ
2.1. Згідно даних ГУ ДПС у Чернівецькій області за відповідачем станом на 23.10.2019 року рахується податковий борг на загальну суму 48185,49 грн. Однак, в добровільному порядку відповідач податковий борг не сплатив, що обумовило звернення до суду із цим позовом. Станом на дату звернення позивача з даним позовом до суду загальна сума податкового боргу, яка становить 48185,49 грн., являється узгодженою.
ІІІ. АРГУМЕНТИ СТОРІН
3.1. Представник позивача в обґрунтування позовних вимог зазначає, що станом на дату звернення до суду за ПП Лужанське рахується податковий борг щодо сплати податку на прибуток в сумі 48185,49 грн. Сума заборгованості виникла внаслідок часткової несплати податкових зобов`язань, самостійно визначених у податковій декларації та за наслідками проведеної камеральної перевірки.
При цьому, позивач зазначає, що у зв`язку із наявністю податкового боргу за узгодженими податковими зобов`язаннями у сумі 72969,05 грн. ПП Лужанське було виставлено податкову вимогу форми Ю від 14.03.2019 року №944-52, яку вручено 01.04.2019 року.
3.2. Однак вжитті заходи не призвели до погашення боргу в повному обсязі, що обумовило звернення до суду із цим позовом.
3.3. Відповідач правом на подання відзиву, передбаченого статтею 162 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) не скористався. Відповідно до частини 6 статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
При цьому, суд звертає увагу, що ухвалу про відкриття провадження у даній справі відповідачу надіслано засобами поштового зв`язку 01.11.2019 року та вручено за довіреністю 04.11.2019 року, що підтверджується рекомендованим поштовим відправленням № 58001078405680.
IV. ЗАЯВИ ТА КЛОПОТАННЯ УЧАСНИКІВ СПРАВИ
4.1. Заяв та клопотань від учасників справи до суду не надходило.
V. ОБСТАВИНИ ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ
5.1. Згідно інформаційних даних контролюючого органу, на якого покладено здійснення контролю за дотриманням вимог податкового законодавства (в нашому разі позивач) ПП Лужанське зареєстроване, як юридична особа за адресою: 59342, Чернівецька обл., Кіцманський район, смт. Лужани, вул. Лесі Українки, 22 (код ЄДРПОУ 33129442), є платником податків та зборів та перебуває на обліку Кіцманської державної податкової інспекції Кіцманського управління ГУ ДПС у Чернівецькій області (а. с. 11-12).
5.2. Станом на 23.10.2019 року за ПП Лужанське рахується податковий борг у сумі 48185,49 грн., що підтверджується розрахунком заборгованості та відомостями, що вказані у інтегрованій картці по ПП Лужанське (а.с. 10, 24).
5.3. Сума заборгованості виникла внаслідок часткової несплати податкових зобов`язань, самостійно визначених у податковій декларації та за наслідками проведеної камеральної перевірки.
5.4. Так, дослідженням матеріалів справи судом встановлено, що 20.02.2019 року ПП Лужанське сформовано та подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на прибуток підприємства за звітний (податковий) період 2018 року, згідно якої відповідачем самостійно визначено суму податку на прибуток, яка підлягає сплаті, у розмір 74409,00 грн. (а.с. 19).
5.5. У зв`язку із наявністю податкового боргу станом на 13.03.2019 року за узгодженими податковими зобов`язанням у сумі 72969,05 грн., відповідачу на офіційну адресу надіслано засобами поштового зв`язку податкову вимогу форми "Ю" від 14.03.2019 року №944-52 із рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення, яка вручена останньому 01.04.2019 року (а.с. 18). На день розгляду справи у суді вказана податкова вимога є не відкликаною.
5.6. Окрім цього, судом також встановлено, що 30.09.2019 року посадовими особами ГУ ДПС у Чернівецькій області проведено камеральну перевірку ПП Лужанське з питань своєчасності сплати узгоджених податкових зобов`язань з податку на прибуток, задекларованих у податковій декларації платника податку на прибуток підприємства за 2018 рік.
За результатами перевірки встановлено порушення п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України в частині несвоєчасної сплати узгодженого податкового зобов`язання з податку на прибуток підприємств та складено акт №404/24-13-52-03/33129442 від 30.09.2019 року (а.с. 22-23).
На підставі акту перевірки №404/24-13-52-03/33129442 від 30.09.2019 року контролюючим органом винесено податкове повідомлення рішення форми "Ш" №0095935203 від 08.10.2019 року, яким до ПП Лужанське застосовано штрафні санкції у сумі 4000,00 грн. за платежем податок на податок на прибуток приватних підприємств (код платежу 11021000). Зазначене податкове повідомлення-рішення отримане керівником ПП Лужанське Межинським В.І., про що свідчить проставлений ним підпис на бланку податкового повідомлення-рішення (а.с. 21).
5.7. Судом також встановлено, що згідно інтегрованої картки платника контролюючим органом на підставі п.п.129.1.1 ст.129 ПК України здійснено нарахування ПП Лужанське пені за несплату грошового зобов`язання (по декларації з податку на додану вартість №9310619600 від 20.02.2019 року) в сумі 1216,44 грн. (а.с. 24).
VІ. ПОЗИЦІЯ СУДУ
6.1. Предметом цього спору є податковий борг, який позивач просить суд стягнути з ПП Лужінське . А тому в межах цієї справи суд має перевірити наявність такого боргу та чи дотримана процедура його стягнення.
6.2. Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
6.3. Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).
6.4. Статтею 16 ПК України визначені обов`язки платника податку, серед яких сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1).
6.5. Пункт 31.1 статті 31 ПК України визначає, що строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.
6.6. Розділом ІІІ ПК України визначено особливості сплати податку на прибуток підприємства. Так, згідно підпункту 133.1.1 пункту 133.1 статті 133 ПК України платниками податку - резидентами є суб`єкти господарювання - юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами, крім юридичних осіб, визначених пунктами 133.4 та 133.5 цієї статті.
6.7. Враховуючи зазначене ПП Лужанське , згідно положень статті 133 ПК України є платником податку на прибуток підприємства.
6.8. Пунктом 137.1 статті 137 ПК України податок на прибуток підприємства нараховується платником самостійно за ставкою, визначеною статтею 136 цього Кодексу, від бази оподаткування, визначеної згідно зі статтею 135 цього Кодексу.
6.9. При цьому, згідно пункту 49.2. статті 49 ПК України платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Цей абзац застосовується до всіх платників податків, в тому числі платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності.
6.10. Судом встановлено (див. пункт 5.4 рішення), що відповідачем 20.02.2019 року подано податкову декларацію з податку на прибуток підприємства за звітний період 2018 року, якою фактично узгоджено суму податкового зобов`язання у розмірі 74409,00 грн. (а.с. 19).
6.11. Поряд з цим, згідно даних інтегрованої картки по ПП Лужанське останнім з метою погашення суми податкового боргу 12.08.2019 року здійснено відповідні сплати до бюджету у розмірі 20000,00 грн., 18.10.2019 року - 10000,00 грн. Окрім цього, сума зобов`язання зменшена на суму переплати по цьому податку, яка складає 1439,95 грн.
6.12. Таким чином, недоїмка зі сплати узгодженого податкового зобов`язання по податку на прибуток приватних підприємств, яка обліковується за ПП Лужанське , становить 42969,05 грн.
6.13. Згідно підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України під податковим боргом розуміють суму узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої на суму такого грошового зобов`язання.
6.14. Пунктом 59.1 статті 59 ПК України передбачено, що у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
6.15. Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків.
6.16. Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує шістдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.
6.17. Як встановлено судом (див. пункт 5.5 рішення), позивачем, як контролюючим органом, у зв`язку із наявністю податкового боргу станом на 13.03.2019 року за узгодженими податковими зобов`язанням у сумі 72969,05 грн., сформовано та вручено відповідачеві податкову вимогу форми "Ю" від 14.03.2019 року №944-52, яка є невідкликаною, оскільки податковий борг визначений нею не погашений в повному обсязі, що підтверджується наявною у справі інтегрованою карткою платника та наявним у справі розрахунком заборгованості ПП Лужанське станом на 23.10.2019 року.
6.18. Відповідно до пункту 60.6 статті 60 ПК України якщо нарахована сума грошового зобов`язання або податкового боргу збільшується внаслідок їх адміністративного оскарження, раніше надіслане (вручене) податкове повідомлення-рішення або податкова вимога не відкликаються. На суму збільшення грошового зобов`язання надсилається окреме податкове повідомлення-рішення, а на суму збільшення податкового боргу окрема податкова вимога не надсилається (не вручається).
6.19. Оскільки після вручення податкової вимоги сума податкового боргу у відповідача змінилася, але борг відповідачем не було погашено, відповідачем повторно податкова вимога не надсилалася (не вручалася).
6.20. Підпунктом 53.3.3 пункту 53.3 статті 53 ПК України визначено, що згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.
6.21. Згідно з підпунктом 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення, а також відповідно до підпункту 20.1.18 пункту 20.1 зазначеної статті - визначати у порядку, встановленому цим Кодексом, суми податкових та грошових зобов`язань платників податків.
6.22. Крім того, пунктом 75.1 статті 75 ПК України визначено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
6.23. Відповідно до підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 ПК України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального. Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах
6.25. За правилами пункту 58.1 статті 58 ПК України контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт: невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації; завищення розміру задекларованого від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованої платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу; заниження або завищення суми податкових зобов`язань, заявленої у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість, крім випадків, коли зазначене заниження або завищення враховано при винесенні інших податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки.
6.26. Пунктом 126.1 статті 126 ПК України визначено, що у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
6.27. Як встановлено судом (див. пункт 5.6 рішення), контролюючим органом (ГУ ДПС Чернівецькій області), на реалізацію своєї контрольної функції, 30.09.2019 року проведена камеральна перевірка відповідача з питань, що стосуються сплати податку на прибуток підприємства.
6.28. За наслідками розгляду виявлених порушень, встановлених актом перевірки відповідача №404/24-13-52-03/33129442 від 30.09.2019 року, в частині несвоєчасної сплати узгодженого податкового зобов`язання з податку на прибуток підприємств, податковим органом на підставі пункту 126.1 статті 126 ПК України прийнято податкове повідомлення рішення форми "Ш" №0095935203 від 08.10.2019 року, яким до ПП Лужанське застосовано штрафні санкції у сумі 4000,00 грн. за платежем податок на податок на прибуток приватних підприємств (код платежу 11021000).
6.29. При цьому, судом встановлено, що зазначене податкове повідомлення-рішення отримане керівником ПП Лужанське Межинським В.І., про що свідчить проставлений ним підпис на бланку податкового повідомлення-рішення (а.с. 21).
6.30. Таким чином, сума грошового зобов`язання (штрафних санкцій), визначена в зазначеному податковому повідомленні-рішенні на момент розгляду справи у суді, є узгодженими, а тому вони перейшли в категорію податкового боргу.
6.31. Разом з цим, суд зазначає, що згідно підпункту 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 ПК України при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки нарахування пені розпочинається починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).
6.32. Відповідно до підпункту 129.3.1 пункту 129.3 статті 129 ПК України нарахування пені закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань.
6.33. Оскільки відповідачем визначені контролюючим органом суми грошового зобов`язання своєчасно не були сплачені (протягом 10 календарних днів), йому нараховано пеню починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання. Згідно інтегрованої картки платника розмір пені складає 1216,44 грн. (по декларації з податку на додану вартість №9310619600 від 20.02.2019 року).
6.34. Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що за відповідачем обліковується податковий борг по сплаті податку на прибуток підприємств на загальну суму 48185,49 грн., який є узгодженим, що підтверджується матеріалами справи, розрахунком заборгованості та інтегрованою карткою платника.
6.35. Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючий орган (в нашому разі позивач) має право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
6.36. Пунктом 95.2 статті 95 ПК України передбачено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги, а відповідно до пункту 95.3 цієї ж статті ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
6.37. Враховуючи наявність у ПП Лужанське податкового боргу, наявність у нього відкритих рахунків в банківських установах та те, що позивачем дотримано процедуру звернення до суду, суд вважає за необхідним стягнути з рахунків у банках, що належить позивачу, заборгованість у сумі 48185,49 грн.
VІІ. ВИСНОВКИ СУДУ
7.1. Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
7.2. Позивачем доведено суду правомірність заявлених вимог, на день розгляду справи заборгованість відповідачем не погашена, а тому зважаючи на наведені вище норми законодавства та встановлені судом обставини справи, а також виходячи з конституційного принципу обов`язковості сплати податків і зборів, суд вважає, що позовні вимоги позивача щодо стягнення з банківських рахунків Приватного підприємства Лужанське податкового боргу в сумі 48185,49 грн. - є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
VІІІ. ЩОДО СУДОВИХ ВИТРАТ
8.1. Частиною 2 статті 139 КАС України визначено, що при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. У матеріалах справи відсутні докази, які б свідчили про витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, відтак, суд не стягує їх з відповідача.
На підставі викладеного, керуючись статтями 73-77, 90, 241-246, 250 КАС України, суд -
В И Р І Ш И В:
1. Позов Головного управління Державної податкової служби у Чернівецькій області до Приватного підприємства Лужанське про стягнення податкового боргу - задовольнити повністю.
2. Стягнути кошти з банківських рахунків Приватного підприємства Лужанське (59342, Чернівецька обл., Кіцманський район, смт. Лужани, вул. Лесі Українки, 22, код ЄДРПОУ 33129442) в рахунок погашення податкового боргу по податку на прибуток підприємств у сумі 48185 (сорок вісім тисяч сто вісімдесят п`ять) грн. 49 коп. до Державного бюджету.
Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне найменування учасників процесу:
Позивач - Головне управління Державної податкової служби у Чернівецькій області (58013, м. Чернівці, вул. Героїв Майдану, 200-А, код ЄДРПОУ 43143196).
Відповідач - Приватне підприємство Лужанське (59342, Чернівецька обл., Кіцманський район, смт. Лужани, вул. Лесі Українки, 22, код ЄДРПОУ 33129442).
Суддя О .В. Анісімов Анісімов
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.11.2019 |
Оприлюднено | 23.11.2019 |
Номер документу | 85816801 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Анісімов Олег Валерійович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Анісімов Олег Валерійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні