Рішення
від 19.11.2019 по справі 160/9070/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 листопада 2019 року Справа № 160/9070/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіСліпець Н.Є. при секретарі судового засіданняШелгуновій І.А. за участі: представника позивача представника відповідача Комизи Г.Г. Єфіменка О.П. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Менора ЛТД до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення в частині, -

ВСТАНОВИВ:

18.09.2019 року Товариство з обмеженою відповідальністю Менора ЛТД (далі - позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (далі - відповідач), в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 05.06.2019 року №0026995241 ГУ ДФС у Дніпропетровській області частково у сумі 37 654,40 грн.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20.09.2019 року відкрито провадження у адміністративній справі, та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) учасників справи (а.с. 2).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем було проведено камеральну перевірку з питання своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування по податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, складених за січень, березень, квітень, травень, червень, липень, листопад 2017 року, липень, листопад 2018 року, за результатами якої складено акт перевірки від 03.05.2019 року №24626/04-36-52-41/38114085, на підставі висновків якого винесено оскаржуване податкове повідомлення-рішення №0026995241 від 05.06.2019 року про застосування штрафу за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на загальну суму 37 916,49 грн. Позивач вважає, що вказане податкове повідомлення-рішення в частині нарахування 40% штрафу в сумі 37 654,40 грн. є неправомірним та підлягає скасуванню, оскільки не відповідає чинному законодавству та прийняте на підставі хибних висновків, до яких дійшов відповідач в ході проведення перевірки.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала, просила задовольнити позов з підстав, зазначених у позові.

05.11.2019 року представником відповідача було подано письмовий відзив на позов, у якому у задоволенні позову просив відмовити повністю, посилаючись на те, що відповідачем була проведена камеральна перевірка позивача в ході якої встановлені порушення вимог діючого законодавства, а саме вимог п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України в частині порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, загальна сума штрафу 37 916,49 грн. За наслідками встановлених порушень відповідачем складено акт перевірки від 03.05.2019 року №24626/04-36-52-41/38114085 та винесено оскаржуване податкове повідомлення-рішення №0026995241 від 05.06.2019 року про застосування штрафу за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних у сумі 37 916,49 грн. Відповідач вважає податкове повідомлення-рішення правомірним, та таким, що винесено відповідно до вимог діючого законодавства, у зв`язку з чим, підстави для його скасування відсутні.

Представник відповідача в судовому засіданні обставини, викладені у відзиві на позов підтримав, проти позову заперечував, просив відмовити у його задоволенні в повному обсязі.

Заслухавши пояснення представника позивача, заперечення представника відповідача, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази у сукупності з нормами чинного законодавства України, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення позову, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю Менора ЛТД з питання своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування по податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, складених за січень, березень, квітень, травень, червень, липень, листопад 2017 року, липень, листопад 2018 року, за результатами якої складено акт перевірки №24626/04-36-52-41/38114085 від 03.05.2019 року.

Згідно висновків акту, перевіркою було встановлено порушення вимог п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України в частині порушення граничних термінів реєстрації 27 податкових накладних та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, складених за січень, березень, квітень, травень, червень, липень, листопад 2017 року, липень, листопад 2018 року, на загальну суму податку на додану вартість 95 517,26 грн.

Не погодившись із висновками акту перевірки в частині нарахування суми 37 654,40 грн. позивач подав заперечення на акт перевірки листом №100-05/19 від 28.05.2019 року.

За результатами розгляду заперечень відповідач листом від 03.06.2019 року №64855/16/04-36-52-41 заперечення позивача залишив без задоволення.

На підставі висновків акта перевірки №24626/04-36-52-41/38114085 від 03.05.2019 року Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області прийнято податкове повідомлення-рішення №0026995241 від 05.06.2019 року, яким застосовано штраф в розмірі 37 916,49 грн. за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН.

Не погоджуючись із вказаним податковим повідомленням-рішенням в частині нарахування 40% штрафу в сумі 37 654,40 грн. позивач 14.06.2019 року подав скаргу №118-06/19 до ДФС України з вимогою про його скасування в частині.

Рішенням ДФС України про результати розгляду скарги №39382/6/99-99-11-06-01-25 від 16.08.2019 року оскаржуване податкове повідомлення-рішення залишено без змін, а скаргу без задоволення.

Отже, спір між сторонами виник з підстав правомірності та обґрунтованості винесення контролюючим органом податкового повідомлення-рішення №0026995241 від 05.06.2019 року в частині нарахування штрафу в сумі 37 654,40 грн.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).

Контролюючі органи згідно п.75.1 ст.75 ПК України мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Камеральною відповідно до п.75.1.1. п. 75.1 ст. 75 ПК України вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Законом України № 1797-VIII від 21.12.2016 підпункт 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 доповнено абзацом другим, відповідно до якого предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами (пункт 14.1.60 ст.14 ПК України).

Відповідно до підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Згідно п. 201.7 ст. 201 Податкового кодексу України, податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Згідно із вимогами пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

За змістом окремих абзаців пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

В ході розгляду справи судом встановлено, що ТОВ МЕНОРА ЛТД зареєструвало в Єдиному реєстрі податкових накладних на Ізраїльський культурний центр, Дніпропетровськ при посольстві держави Ізраїль в Україні (замовник), як неплатника ПДВ, якому не підлягає наданню податкова накладна з причин - тип 02, згідно Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 31.12.2015 року № 1307 та з індивідуальним податковим номером отримувача (покупця) умовний ШН 100000000000 , податкові накладні, а саме:

- №295 від 22.06.2017 року на суму ПДВ 352,07 грн.;

- №121 від 12.06.2017 року на суму ПДВ 222,68 грн.;

- №131 від 12.07.2017 року на суму ПДВ 662,16 грн.;

- №130 від 12.07.2017 року на суму ПДВ 20 644,53 грн.;

- №343 від 28.07.2017 року на суму ПДВ 497,83 грн.;

- №434 від 31.03.2017 року на суму ПДВ 58,35 грн.;

- №107 від 13.03.2017 року на суму ПДВ 2 710,09 грн.;

- №106 від 13.03.2017 року на суму ПДВ 715 грн.;

- №163 від 13.04.2017 року на суму ПДВ 2 826,58 грн.;

- №164 від 13.04.2017 року на суму ПДВ 222,68 грн.;

- №58 від 06.04.2017 року на суму ПДВ 19 470,07 грн.;

- №336 від 28.04.2017 року на суму ПДВ 497,83 грн.;

- №59 від 06.04.2017 року на суму ПДВ 439,49 грн.;

- №132 від 15.05.2017 року на суму ПДВ 222,68 грн.;

- №392 від 31.05.2017 року на суму ПДВ 58,35 грн.;

- №47 від 07.05.2017 року на суму ПДВ 561,08 грн.;

- №131 від 15.05.2017 року на суму ПДВ 21 138,91 грн.;

- №92 від 09.06.2017 року на суму ПДВ 715 грн.;

- 389 від 30.06.2017 року на суму ПДВ 58,35 грн.;

- №94 від 09.06.2017 року на суму ПДВ 439,48 грн.;

- №133 від 13.06.2017 року на суму ПДВ 1 013,06 грн.;

- №120 від 12.06.2017 року на суму ПДВ 1 652,29 грн.;

- №93 від 09.06.2017 року на суму ПДВ 18 957,48 грн.

За вказаними накладними ТОВ МЕНОРА ЛТД відобразило в податковому обліку податкові зобов`язання з податку на додану вартість, а також своєчасно зареєструвало їх в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Отже, сума податку на додану вартість, що виникла внаслідок господарських операцій березень-липень 2017 року задекларована та сплачена до державного бюджету.

Листом від 31.08.2017 року Ізраїльський культурний центр, Дніпропетровськ при посольстві держави Ізраїль в Україні повідомив ТОВ МЕНОРА ЛТД , що відповідно до Порядку звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій з постачання та ввезення на митну територію України товарів і послуг, передбачених для власних потреб дипломатичних представництв, консульських установ іноземних держав і представництв міжнародних організацій в Україні, а також для використання особами з числа дипломатичного персоналу дипломатичних місій та членами їх сімей, які проживають разом з ними, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України в 27.12.2010 року №1240, Ізраїльський культурний центр, Дніпропетровськ при посольстві держави Ізраїль в Україні є дипломатичною місією в Україні, у зв`язку з чим оформлення податкових накладних повинно здійснюватися відповідно до п. 10 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 31.12.2015 року № 1307.

У подальшому, листом від 03.01.2018 року Ізраїльський культурний центр, Дніпропетровськ при посольстві держави Ізраїль в Україні посилаючись на свій статус дипломатичної місії в Україні, надав вимогу щод проведення коригування податкових накладних оформлених у період з березня по липень 2017 року, а сааме: здійснити уточнення у податкових накладних типу причини не надання податкової накладної - 12, та встановлення Індивідуального податкового номеру отримувача (покупця) умовного ІПН 200000000000 , відповідно до Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 31.12.2015 року № 1307.

Судом встановлено, що з метою відображення актуальних даних, ТОВ МЕНОРА ЛТД , виправило помилку склавши нові податкові накладні, які були у той же день зареєстровані в Єдиному реєстрі податкови накладних.

Законом України від 21.12.2016 року №1797-VIII Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні внесено зміни до Податкового кодексу України та викладено в новій редакції статтю 120-1 ПК України.

Так, за змістом вказаної норми, порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу, зокрема, в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів.

При цьому, відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПК України податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в ЄРПН.

З аналізу викладеного вбачається, що п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України виокремлено такі види податкових накладних, які підлягають реєстрації в ЄРПН: податкові накладні, які не надаються покупцю; податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування. При цьому у статті 120-1 ПК України законодавцем визначені виключні випадки, які звільняють платника від штрафних санкцій, а саме у випадку несвоєчасної реєстрації податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.

Відповідно до п.8 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 31.12.2015 року № 1307, Ізраїльський культурний центр, Дніпропетровськ при посольстві держави Ізраїль в Україні є отримувачем (покупцем/замовником), якому не підлягає переданню податкова накладна (причина 12) та відповідно до ст. 197.2 Податкового кодексу України операції якого з постачання товарів/послуг на території України звільнені від оподаткування податком на додану вартість.

З огляду на встановлені обставини до ТОВ МЕНОРА ЛТД не може бути застосована відповідальність за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних, оскільки ці накладні не підлягали наданню покупцям, що у свою чергу є підставою для не застосування п. 120-1.1 ст. 120-1 Податкового кодексу України, крім того, операції для даного отримувача (покупця/замовника) з постачаня товарів/послуг на території України звільнені від оподаткування податком на додану вартість на підставі ст. 197.2 Податкового кодексу України, а реєстрація нових (виправлених) податкових накладних сталась у зв`язку з допущеними помилками, що не є порушенням граничних строків реєстрації податкових накладних.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що контролюючий орган протиправно нарахував штраф в сумі 37 654,40 грн. за затримку реєстрації податкових накладних, у зв`язку з чим податкове повідомлення-рішення № 0026995241 від 05.06.2019 року в цій частині є не обґрунтованим та підлягає скасуванню.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу, а за змістом ст. 90 цього Кодексу суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Оцінюючи усі докази, які були досліджені судом у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання адміністративного позову до суду в розмірі 1 921,00 грн., що документально підтверджується платіжним дорученням № 19718 від 10.09.2019 року.

Отже, сплачений судовий збір за подачу позову до суду в сумі 1 921,30 грн. підлягає стягненню на користь позивача.

Керуючись ст.ст. 2-10, 11, 12, 47, 72-77, 94, 122, 132, 139, 193, 241-246, 250, 251, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Менора ЛТД (49000, м. Дніпро, вул. Шолом-Алейхема, 4/26, код ЄДРПОУ 38114085) до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольськаа, 17а, код ЄДРПОУ 39394856) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення в частині - задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 05.06.2019 року № 0026995241 ГУ ДФС у Дніпропетровській області в частині застосування штрафних санкцій у сумі 37 654,40 грн.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Менора ЛТД за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Дніпропетровській області судові витрати у розмірі 1 921,00 грн (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна гривня).

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 25 листопада 2019 року.

Суддя Н.Є. Сліпець

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.11.2019
Оприлюднено27.11.2019
Номер документу85854567
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/9070/19

Ухвала від 23.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сліпець Надія Євгенівна

Ухвала від 16.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сліпець Надія Євгенівна

Ухвала від 18.02.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 15.01.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Рішення від 19.11.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сліпець Надія Євгенівна

Рішення від 19.11.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сліпець Надія Євгенівна

Ухвала від 20.09.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сліпець Надія Євгенівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні