ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті
25 листопада 2019 року СєвєродонецькСправа № 360/2855/19
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Тихонов І.В., розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Ліквідаційної комісії Управління Державної служби охорони в Луганській області до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про оскарження податкового повідомлення - рішення та визнання його протиправним, -
ВСТАНОВИВ:
04 липня 2019 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Ліквідаційної комісії Управління Державної служби охорони в Луганській області до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби, в якому позивач просить:
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення рішення Запорізького управління Офісу великих платників податків ДФС від 13.01.2017 №000564710.
В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що згідно Сертифікатів Торгово-промислова палата України засвідчує настання форс-мажорних обставин у відповідності до п.п. 100.4. 100.5 ст. 100. п.п. 102.6- 102.7 ст. 102 Податкового кодексу України з 23 липня 2014 року для Управління Державної служби охорони при ГУМВС України у Луганській області при здійсненні господарської діяльності на території Луганської області щодо виконання законодавчих актів України, які стосуються справляння та сплати и податків та обов`язкових платежів. Згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань УДСО при ГУМВС України Луганській області з 12.12.2001 та до 17.11.2015 перебувало на обліку в СДПІ з ОВП у м. Луганську МГУМД, а з 16.09.2016 перебуває на обліку у Запорізькому управлінні офісу великих платників податків ДФС. В наслідок проведення антитерористичної операції на території Луганської області УДСО при ГУМВС України у Луганській області з липня 2014 господарську діяльність не здійснювало або здійснювало не повному обсязі, що призвело до виникнення збитковості Управління. Данин факт підтверджується фінансовою звітністю (Ф-1.Ф-2) за 2014, 2015 роки.
На початок липня 2014 року Управлінням були сформовані рахунки для сплати охоронних послуг за липень 2014 та акти наданих послуг за червень 2014 для клієнтів но всій Луганській області, а саме: м. Алчевськ, м. Антрацит, м. Стаханов, м. Свердловськ, м. Краснодон, м. Ровеньки, м. Красний луч, м. Луганськ, м. Лисичанськ, м. Старобільськ та м, Сєвєродонецьк. В зв`язку з початком військових дій більшість підрозділів, крім м. Сєвєродонецьк, м. Лисичанськ та м. Старобільськ, з клієнтською базою залишились на непідконтрольній території, що призвело до виникнення безнадійної дебіторської заборгованості в сумі 1602000 грн. за договорами надання охоронних послуг на яку сформовані податкові зобов`язання по ПДВ.
Даний факт підтверджується Додатком 18/1 до Переліку фінансової звітності за 2014, а саме: Довідка про стан кредиторської заборгованості за одержаними авансами і Довідка про стан дебіторської заборгованості за надані послуги охорони.
У Довідці про стан кредиторської заборгованості за одержаними авансами вказана кредиторська заборгованість прострочена в сумі 971,9 тис. за товари, роботи, послуги, тобто це є авансові кошти, сплачені отримувачами послуг охорони, якими Управління не змогло скористатись і своєчасно сплати податок на додану вартість.
У Довідці про стан дебіторської заборгованості за надані послуги охорони зазначена сума 1601.5 тис. грн., яка складається з безнадійної дебіторської заборгованості за надані послуги охорони об`єктів, які знаходяться на тимчасово окупованій території, що призвело до збитковості і неможливості своєчасно і в повному обсязі сплачувати податки в тому числі податок на додану вартість.
Як вказано в зазначених сертифікатах (висновках) Торгово-промислової палати України, на момент їх видачі обставини непереборної сили тривають та дату закінчення їх терміну встановити неможливо.
ЛК УДСО при ГУМВС України у Луганській області листами від 26.01.2017 № 14/1-11/ГС/ЛК, від 10.03.2017 № 14/1-26/ГС/ЛК, від 04.04.2017 №14/1-31/ГС/ЛК, від 07.04.2017 №14/1-33/ГС/ЛК, від 03.05.2017, №14/1-38/ГС/ЛК, від 29.05.2017 № 14/1- 44/ГС/ЛК зверталось до Запорізького управління Офісу великих платників податків ДФС щодо наявності вказаних Сертифікатів (висновків) № 966.967 та наявності форс-мажорних обставин у Управління.
28.12.2016 Запорізьким управлінням Офісу великих платників податків ДФС проведено камеральну перевірку Управління Державної служби охорони при ГУМВС України у Луганській області з питання своєчасності сплати до бюджету сум податкових зобов`язань з податку на додану вартість за період з 10.07.2014 по 30.04.2015.
За результатами перевірки податковим органом складено акт перевірки від 28.12.2016 № 103/28-10-47-10/08596831. висновками якого встановлено, що позивачем несвоєчасно сплачено податкове зобов`язання з податку на додану вартість у 2014 -2015 роках в сумі 1874307,90 грн.
13.01.2017 контролюючим органом на підставі акту перевірки прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000564710, відповідно до якого платнику податків нараховано штраф у розмірі 20% у сумі 374861,58 грн. за затримку більше 30 календарних днів сплати грошового зобов`язання.
З акта перевірки від 28.12.2016 вбачається, що ЛК УДСО при ГУМВС України у Луганській області притягнуто до відповідальності відповідно до пункту 126.1 статті 126 ПК України, яка передбачає, що у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: - при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; - при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
На підставі встановлених порушень граничного строку сплати грошового зобов`язання з податку на додану вартість. Запорізьким управлінням Офісу великих платників податків ДФС було нараховано ЛК УДСО при ГУМВС України у Луганській області штраф у розмірі 20% у сумі 374861,58 грн. за затримку за затримку більше 30 календарних днів сплати грошового зобов`язання.
Сертифікат ТПП застосовується при вирішенні питання про звільнення від нарахування штрафних санкцій та пені з 14 квітня 2014 року з боку податкових органів. У даному випадку ЛК УДСО при ГУМВС України нараховані штрафні санкції саме: за несвоєчасну сплату ним грошових зобов`язань з податку на додану вартість за податковими деклараціями з ПДВ та рішення ДФС про розстрочення (відстрочення) податкового боргу. ЛК УДСО при ГУМВС України у Луганській області має сертифікати (висновки) Торгово-промислової палати України від 16.10.2014 № 966, від 16.10.2014 №967, якими останньому засвідчено настання обставин непереборної сили з 23.07.2014 року при здійсненні діяльності на території Луганської області та дотриманні норм законодавчих актів України, які стосуються справлення та сплати податків та обов`язкових платежів, продовження граничних строків для подання податкової декларації.
Таким чином, наявні підстави для звільнення установи від відповідальності за порушення строків сплати податку на додану вартість в установлені Податковим кодексом України строки.
Ухвалою суду від 09.07.2019 позовну заяву Ліквідаційної комісії Управління Державної служби охорони в Луганській області до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про оскарження податкового повідомлення-рішення та визнання його протиправним залишено без руху. Запропоновано позивачу протягом п`яти календарних днів з дня отримання даної ухвали надати суду власне письмове підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.
Позивачем 16.07.2019 надано власне письмове підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 22.07.2019 позовна заява прийнята до розгляду та відкрито провадження по справі в порядку загального позовного провадження.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 28.08.2019 позовну заяву залишено без розгляду.
Постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 09.10.2019 скасовано ухвалу Луганського окружного адміністративного суду від 28.08.2019 у справі №360/2855/19 та адміністративну справу №360/2855/19 направлено до суду першої інстанції для продовження розгляду справи.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 21.10.2019 прийнято справу № 360/2855/19 за позовом Ліквідаційної комісії Управління Державної служби охорони в Луганській області до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про оскарження податкового повідомлення-рішення та визнання його протиправним, до провадження. Справу призначено у підготовче засідання у справі на 11 листопада 2019 року о 13 год. 00 хв.
Відповідачем 01.11.2019 надано відзиві на позовну заяву, в якому він проти позову заперечив з підстав, викладених у ньому.
06.11.2019 від позивача надійшла відповідь на відзив, в якій він просить позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.
В підготовчому засіданні 11.11.2019 оголошено перерву для надання відповідачем додаткових доказів.
Сторони у підготовче засідання 25.11.2019 не з`явилися, хоча про час та місце підготовчого засідання повідомлені належним чином.
Від представника позивача надійшла заява про розгляд справи без його участі.
Відповідно до частини дев`ятої статті 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов такого висновку.
Відповідно до частин першої - третьої статті 173 КАС України підготовку справи до судового розгляду здійснює суддя адміністративного суду, який відкрив провадження в адміністративній справі.
Завданням підготовчого провадження є: 1) остаточне визначення предмета спору та характеру спірних правовідносин, позовних вимог та складу учасників судового процесу; 2) з`ясування заперечень проти позовних вимог; 3) визначення обставин справи, які підлягають встановленню, та зібрання відповідних доказів; 4) вирішення відводів; 5) визначення порядку розгляду справи; 6) вчинення інших дій з метою забезпечення правильного, своєчасного і безперешкодного розгляду справи по суті.
Підготовче провадження починається відкриттям провадження у справі і закінчується закриттям підготовчого засідання.
Відповідно до частини другої статті 183 КАС України за результатами підготовчого засідання суд постановляє ухвалу про: 1) залишення позовної заяви без розгляду; 2) закриття провадження у справі; 3) закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті.
Судом, з метою виконання завдань підготовчого провадження, відповідно до частини другої статті 173 Кодексу адміністративного судочинства України остаточно визначено предмет спору та характер спірних правовідносин, позовні вимоги та склад учасників судового процесу, визначено обставини справи, які підлягають встановленню, та зібрано відповідні докази; визначено порядок розгляду справи.
З врахуванням приписів статей 180, 181, 183 КАС України, суд вважає що підготовче провадження у справі слід закрити та призначити справу до судового розгляду.
Керуючись ст.ст. 180, 181, 183, 241, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
УХВАЛИВ:
Закрити підготовче провадження в адміністративній справі за позовом Ліквідаційної комісії Управління Державної служби охорони в Луганській області до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про оскарження податкового повідомлення - рішення та визнання його протиправним, та призначити справу до розгляду у відкритому судовому засіданні на 11 грудня 2019 року на 11 год. 00 хв. у залі судових засідань Луганського окружного адміністративного суду за адресою: Луганська область, м. Сєвєродонецьк, проспект Космонавтів, 18.
Обставини з`ясовувати відповідно до змісту позовної заяви, докази досліджувати відповідно до наданого позивачем переліку.
Справа розглядатиметься суддею Тихоновим І.В. одноособово.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення та не може бути оскаржена окремо від рішення суду. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.
СуддяІ.В. Тихонов
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.11.2019 |
Оприлюднено | 27.11.2019 |
Номер документу | 85854962 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
І.В. Тихонов
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні