Рішення
від 12.11.2019 по справі 480/2702/19
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 листопада 2019 р. Справа № 480/2702/19

Сумський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Соп`яненка О.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області до Комунального некомерційного підприємства "Центр первинної медико-санітарної допомоги" Роменської районної ради Сумської області про застосування заходів реагування,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з позовом, який мотивує тим, що в ході проведеної перевірки будівель, приміщень та територій відповідача (фельдшерських пунктів в селах Новопетрівка, Чеберяки Роменського району Сумської області) виявлено ряд порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки. Виявлено порушення, створюють небезпеку для життя та здоров`я людей та є підставою для заборони експлуатації будівель, які перевірялися. Просить до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, зупинити експлуатацію фельдшерських пунктів Комунального некомерційного підприємства Центр первинної медико-санітарної допомоги Роменської районної ради Сумської області за адресою: Сумська область, Роменський район, с. Новопетрівка, вул. Миру, 3; Сумська область, Роменський район, с. Чебряки, вул. Центральна, 15 до повного усунення порушень вимог законодавства з питань пожежної безпеки, виявлених під час перевірки, а саме пунктів 1-13 Акту № 122 від 27.06.2019; за адресою: Сумська область, Роменський район, с. Чебряки, вул. Центральна, 15 до повного усунення порушень вимог законодавства з питань пожежної безпеки, виявлених під час перевірки, а саме пунктів 1-13 Акту № 122 від 27.06.2019. Також просить покласти обов`язок щодо забезпечення виконання рішення суду на Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області. Встановити спосіб виконання рішення шляхом опечатування, опломбування, знеструмлення.

Відповідачу направлялась копія ухвали про відкриття спрощеного позовного провадження, яку 27.07.2019 отримала уповноважена особа. Було запропоновано у визначений в ухвалі суду строк подати відзив на позовну заяву. Таким правом відповідач не скористався. Відзив у встановлений строк не подав.

Ухвалою Сумського окружного адміністративного суду від 01.10.2019 призначено судове засідання у даній справі.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав із зазначених підстав.

Представник відповідача в судове засідання повторно не з`явився. Про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.

Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, суд вважає, що позов підлягає задоволенню.

Відповідно до ст. 39 ч. 1 "Про охорону праці" посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, мають право забороняти, зупиняти, припиняти, обмежувати експлуатацію підприємств, окремих виробництв, цехів, дільниць, робочих місць, будівель, споруд, приміщень, випуск та експлуатацію машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів праці, виконання певних робіт, застосування нових небезпечних речовин, реалізацію продукції, а також скасовувати або припиняти дію виданих ними дозволів і ліцензій до усунення порушень, які створюють загрозу життю працюючих.

Судом встановлено, що посадовими особами позивача на підставі наказу від 20.05.2019 була проведена планова перевірка відповідача щодо додержання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки (а.с. 16-17). Перевірка проводилась в період з 18.06.2019 по 27.06.2019 на об`єктах, які належать відповідачу у селах Роменського району.

В ході перевірки фельдшерського пункту с.Новопетрівка, який розташований по вул. Миру, 3, виявлено ряд порушень правил пожежної безпеки України, затверджених наказом МВС України від 02.04.2004 №151 (далі - ППБУ), які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, а саме:

- приміщення не обладнане АПС відповідно до ДБН В 2.5-56:2014 "Інженерне обладнання будинків ", що є порушенням пункту 1.2 розділу V ППБУ;

- дерев`яні конструкції приміщення не піддані вогнезахисному оброблянню, що є порушенням пункту 2.5 глави 2 розділу ІІІ ППБУ.

- з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів виконані без допомоги опресування, зварювання, паяння або затискачів, що є порушенням пункту 16 глави 1 розділу ІV ППБУ;

- не проведено замір опору ізоляції електромережі, що є порушенням пункту 1.20 глави 1 розділу ІV ППБУ;

- улаштовуються та експлуатуються тимчасові електромережі, що є порушенням пункту 18 розділу ІV ППБУ;

- електророзетки встановлюються на горючій основі (конструкції), що є порушенням пункту 1.17 глави 1 розділу ІV ППБУ;

- не здійснено захист будівлі віл прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, а також не проведено перевірку відповідно де вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд , що є порушенням пункту 1.21 глави 1 розділу ІV ППБУ;

- не здійснено технічне обслуговування вогнегасників відповідно до Правил експлуатації вогнегасників, що є порушенням пункту 3.17 глави 3 розділу V ППБУ;

- вогнегасники не встановлено шляхом навішування на вертикальні конструкції на висоті не більше 1,5 м від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника, що є порушенням пункту 3.10 глави 3 розділу V ППБУ;

- приміщення не забезпечено необхідною кількістю вогнегасників відповідно до Правил експлуатації вогнегасників, що є порушенням пункту 3.9 розділу V ППБУ;

- приміщення не в повній мірі забезпечені відповідними знаками безпеки згідно з ДСТУ ІБО 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ІБО 6309:1987, ГОТ ) та ТОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности , що є порушенням пункту 8 розділу ІІ ППБУ;

- приміщення не забезпечено адресним вказівником (назва вулиці, номер будинку), встановленим на фасаді будівлі або інших видних місцях і освітлюваним у темний час доби, що є порушенням пункту 2.22 глави 2 розділу ІІІ ППБУ;

- не проведено навчання посадових осіб та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях , що є порушенням пункту 16 розділу ІІ ППБУ.

За наслідками перевірки складено акт №122 від 27.06.2019 (а.с. 20-27)

В ході перевірки фельдшерського пункту с.Чеберяки, який розташований по вул. Центральна, 15, виявлено ряд порушень правил пожежної безпеки України, затверджених наказом МВС України від 02.04.2004 №151 (далі - ППБУ), які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, а саме:

- приміщення не обладнане АПС відповідно до ДБН В 2.5-56:2014 "Інженерне обладнання будинків ", що є порушенням пункту 1.2 розділу V ППБУ;

- дерев`яні конструкції приміщення не піддані вогнезахисному оброблянню, що є порушенням пункту 2.5 глави 2 розділу ІІІ ППБУ.

- з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів виконані без допомоги опресування, зварювання, паяння або затискачів, що є порушенням пункту 16 глави 1 розділу ІV ППБУ;

- не проведено замір опору ізоляції електромережі, що є порушенням пункту 1.20 глави 1 розділу ІV ППБУ;

- улаштовуються та експлуатуються тимчасові електромережі, що є порушенням пункту 18 розділу ІV ППБУ;

- електророзетки встановлюються на горючій основі (конструкції), що є порушенням пункту 1.17 глави 1 розділу ІV ППБУ;

- не здійснено захист будівлі віл прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, а також не проведено перевірку відповідно де вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд , що є порушенням пункту 1.21 глави 1 розділу ІV ППБУ;

- не здійснено технічне обслуговування вогнегасників відповідно до Правил експлуатації вогнегасників, що є порушенням пункту 3.17 глави 3 розділу V ППБУ;

- вогнегасники не встановлено шляхом навішування на вертикальні конструкції на висоті не більше 1,5 м від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника, що є порушенням пункту 3.10 глави 3 розділу V ППБУ;

- приміщення не забезпечено необхідною кількістю вогнегасників відповідно до Правил експлуатації вогнегасників, що є порушенням пункту 3.9 розділу V ППБУ;

- приміщення не в повній мірі забезпечені відповідними знаками безпеки згідно з ДСТУ ІБО 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ІБО 6309:1987, ГОТ ) та ТОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности , що є порушенням пункту 8 розділу ІІ ППБУ;

- приміщення не забезпечено адресним вказівником (назва вулиці, номер будинку), встановленим на фасаді будівлі або інших видних місцях і освітлюваним у темний час доби, що є порушенням пункту 2.22 глави 2 розділу ІІІ ППБУ;

- не проведено навчання посадових осіб та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях , що є порушенням пункту 16 розділу ІІ ППБУ.

За наслідками перевірки складено акт №131 від 27.06.2019 (а.с. 28-35).

Акти перевірки підписані в.о. головного лікаря КНП "ЦПМСД" Роменської районної ради Сумської області без заперечень чи зауважень.

Відповідно до пункту 12 частини 1 статті 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом. (ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України).

Згідно з частиною 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій.

Із матеріалів справи вбачається, що під час проведення планової перевірки позивачем встановлено та зафіксовано в актах перевірки порушення Правил пожежної безпеки в Україні, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей та в подальшому можуть призвести до тяжких наслідків у сфері техногенної та пожежної безпеки. Пожежна безпека повинна забезпечуватися шляхом проведення організаційних заходів та технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж (пункт 4 розділу I Правил пожежної безпеки в Україні).

Згідно з частиною 3 статті 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.

Судом встановлено, що власник будівель не вжив заходи для забезпечення пожежної безпеки у приміщенні. Будь яких доказів усунення виявлених порушень суду не надав. Обставин, які б могли свідчити про безпідставність вимог або спростування доводів позивача, суду також не повідомив. Враховуючи, що виявлені порушення можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, суд вважає, що позовні вимоги про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області до Комунальне некомерційне підприємство "Центр первинної медико-санітарної допомоги" Роменської районної ради Сумської області про застосування заходів реагування - задовольнити.

Застосувати заходи реагування до Комунального некомерційного підприємства Центр первинної медико-санітарної допомоги Роменської районної ради Сумської області (Сумська область, Роменський район, село Бобрик, вул. Київська, 56, код ЄДРПОУ 26376820) у вигляді часткового зупинення роботи підприємства, а саме:

- повного зупинення експлуатації фельдшерського пункту Комунального некомерційного підприємства Центр первинної медико-санітарної допомоги Роменської районної ради Сумської області за адресою: Сумська область, Роменський район, с. Новопетрівка, вул. Миру, 3 до повного усунення порушень вимог законодавства з питань пожежної безпеки, виявлених під час перевірки, а саме пунктів 1-13 Акту № 122 від 27.06.2019;

- повного зупинення експлуатації фельдшерського пункту Комунального некомерційного підприємства Центр первинної медико-санітарної допомоги Роменської районної ради Сумської області за адресою: Сумська область, Роменський район, с. Чебряки, вул. Центральна, 15 до повного усунення порушень вимог законодавства з питань пожежної безпеки, виявлених під час перевірки, а саме пунктів 1-13 Акту № 122 від 27.06.2019.

Покласти обов`язок щодо забезпечення виконання рішення суду на Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області. Встановити спосіб виконання рішення шляхом опечатування, опломбування, знеструмлення.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне рішення виготовлено 15.11.2019.

Суддя О.В. Соп`яненко

Дата ухвалення рішення12.11.2019
Оприлюднено26.11.2019
Номер документу85855581
СудочинствоАдміністративне
Сутьзастосування заходів реагування

Судовий реєстр по справі —480/2702/19

Рішення від 12.11.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.В. Соп'яненко

Рішення від 12.11.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.В. Соп'яненко

Ухвала від 01.10.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.В. Соп'яненко

Ухвала від 22.07.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.В. Соп'яненко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні