СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 листопада 2019 р. Справа № 480/3930/19
Сумський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Опімах Л.М., розглянувши за правилами спрощеного провадження в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Агропродукт" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Сумській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Агропродукт" звернулося до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Сумській області про визнання протиправним та скасування рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ГУ ДФС у Сумській області від 03 вересня 2019 року № 1266149/31162713 про відмову у реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю "СКС Агропродукт" № 4 від 08.08.2019 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "Агропродукт" № 4 від 08.08.2019 р. датою її фактичного надходження - 30.08.2019 р.
Позовні вимоги мотивує тим, що 01 липня 2019 року між товариством з обмеженою відповідальністю "Агропродукт" (Постачальник) та товариством з обмеженою відповідальністю "Альта-Віста" (Покупець) укладений договір поставки № АП-1. 08 серпня 2019 р. товариством з обмеженою відповідальністю "Агропродукт" виставлений для ТОВ "Альта-Віста" рахунок № 11 на проведення оплати згідно умов договору поставки № АП-1 на загальну суму 219 912 гривень 00 копійок. 08 серпня 2019 року товариством з обмеженою відповідальністю "Агропродукт" був поставлений товар відповідно до видаткової накладної № 11 від 08 серпня 2019 року та товарно-транспортної накладної № Р11 від 08 серпня 2019 року, а саме макаронні вироби - ріжка 6 риф 20 кг, кількістю 22 000 кг для ТОВ "Альта-Віста" рахунок № 11 на проведення оплати згідно умов договору поставки № АП-1 на загальну суму 219 912 гривень 00 копійок. ТОВ "Альта-Віста" згідно платіжного доручення № 4675 від 09 серпня 2019 року на суму 59 912 гривень 00 копійок, № 4695 від 12 серпня 2019 року на суму 50 000 гривень 00 копійок, № 4724 від 13 серпня 2019 року на суму 110 000 гривень 00 копійок проведено оплату вартості поставленого Товару на загальну суму виставленого рахунку № 11 219912 гривень 00 копійок в тому числі податку на додану вартість 36 652 гривні 00 копійок. Зa правилом першої події товариством з обмеженою відповідальністю "Агропродукт" виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну № 4 від 08.08.2019 на суму податку на додану вартість 36 652,00 гривень. За результатами обробки реєстрацію податкової накладної було зупинено та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування в ЄРПН. На виконання вказаної квитанції ТОВ "Агропродукт" 30 серпня 2019 р. засобами електронного зв`язку направлено ДФС України пояснення та копії документів на підтвердження реальності вчинення господарської операції згідно договору поставки № АП-1 від 01.07.2019, але податкова накладна № 4 від 08.08.2019 не була зареєстрована, та комісією ДФС було прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної. Позивач вважає відмову в реєстрації податкової накладної протиправною, оскільки позивачем дотримано всіх вимог чинного законодавства щодо складання податкової накладної та її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений строк. Просив позов задовольнити.
Представник відповідача - Головного управління ДФС у Сумській області - позов не визнав, у наданому суду відзиві на позовну заяву зазначив, що реєстрація направленої позивачем 08.08.2019 податкової накладної була зупинена на підставі п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України у зв`язку з невідповідністю її ступеням ризиків, визначених п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України 13 червня 2017 року N 567, а саме виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 1902, та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН. В подальшому позивачем було надано пояснення та копії первинних документів за спірною податковою накладною, однак, розглянувши пояснення та копії документів, комісія ДФС України визнала подані документи недостатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних. За таких обставин відповідачем правомірно відмовлено в реєстрації спірної податкової накладної. Просив у задоволенні позову відмовити.
Від відповідача Державної фіскальної служби України у встановлений судом строк відзиву на позовну заяву до суду не надходило.
Ухвалою суду від 25.11.2019 р. замінено відповідачів у справі з Головного управління ДФС у Сумській області на Головне управління ДПС у Сумській області та з Державної фіскальної служби України на Державну податкову службу України.
Вивчивши матеріали справи й оцінивши докази у справі, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що 01 липня 2019 року між товариством з обмеженою відповідальністю "Агропродукт" (Постачальник) та товариством з обмеженою відповідальністю "Альта-Віста" (Покупець) укладений договір поставки № АП-1. Згідно п. 1.1. Договору Постачальник зобов`язується поставити у власність, а Покупець прийняти та оплатити Товар у кількості, в асортименті, ціною, строками та умовами поставки відповідно умовам даного Договору на підставі Специфікації або товарно-транспортних накладних (накладних), які є невід`ємними частинами даного Договору. Згідно розділу 4 Договору ціна Договору складається із усіх сум накладних на Товар, який постачається за даним Договором окремими партіями. Ціна кожної окремої партії Товару зазначається у накладній. Покупець сплачує за Товар в національній валюті України, шляхом перерахування грошових коштів на рахунок Постачальника. Покупець зобов`язаний здійснювати оплату Товару не пізніше семи календарних днів з дати приймання Товару Покупцем (а.с.9-12).
08 серпня 2019 року товариством з обмеженою відповідальністю "Агропродукт" виставлений для ТОВ "Альта-Віста" рахунок № 11 на проведення оплати згідно умов договору поставки № АП-1 на загальну суму 219 912 гривень 00 копійок (а.с.13).
08 серпня 2019 року товариством з обмеженою відповідальністю "Агропродукт" був поставлений товар відповідно до видаткової накладної № 11 від 08 серпня 2019 року та товарно-транспортної накладної № Р11 від 08 серпня 2019 року, а саме макаронні вироби - ріжка 6 риф 20 кг, кількістю 22 000 кг для ТОВ "Альта-Віста" (а.с.14,15).
ТОВ "Альта-Віста" згідно платіжного доручення № 4675 від 09 серпня 2019 року на суму 59 912 гривень 00 копійок, № 4695 від 12 серпня 2019 року на суму 50 000 гривень 00 копійок, № 4724 від 13 серпня 2019 року на суму 110 000 гривень 00 копійок проведено оплату вартості поставленого Товару на загальну суму виставленого рахунку № 11 у сумі 219912 гривень 00 копійок в тому числі податку на додану вартість 36 652 гривні 00 копійок (а.с.17,18,19).
08 серпня 2019 року позивачем через автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронної звітності" засобами телекомунікаційного зв`язку складено та направлено на реєстрацію податкову накладну № 4 на суму ПДВ у розмірі 36652,00 грн. (а.с.16).
Згідно з квитанцією, які надійшла у відповідь, документ було прийнято ДФС України, реєстрацію зупинено. Причина зупинення реєстрації - "ПН/РК не відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ 13.06.2017 р. N 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 1902. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН" (а.с.20).
30.08.2019 позивач надав до ДФС через електронний кабінет платника податків повідомлення щодо подання документів про підтвердження реальності здійснення операцій за податковою накладною, реєстрація якої зупинена, до якого додав копію сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів (а.с.26,27,28).
03.09.2019 комісією ДФС прийнято рішення № 1266149/31162713 про відмову в реєстрації податкової накладної, підстава "Ненадання платником податку копій документів: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію і інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством" (а.с.29-30).
Не погоджуючись з рішенням про відмову у реєстрації податкової накладної, позивач засобами електронного зв`язку 09.09.2019 направив ДФС України скаргу на вказане рішення та копії документів на підтвердження походження товару, якості, господарської операції, її реальності, первинних та розрахункових документів, а саме: договору поставки ХЛВ-43 від 01.01.2019, видаткової накладної № 271 від 31.07.2019, рахунку № 142 від 05.07.2019, платіжних доручень № 536 від 30.07.2019, № 537 від 31.07.2019, № 538 від 01.08.2019, № 540 від 05.08.2019, № 541 від 05.08.2019, № 542 від 06.08.2019, № 543 від 06.08.2019, № 551 від 08.08.2019, № 555 від 09.08.2019, № 556 від 09.08.2019, № 558 від 12.08.2019, № 567 від 19.08.2019, № 568 від 20.08.2019 (а.с.31-50).
Рішенням комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ДФС України № 37375/31162713/2 від 11.09.2019 скаргу № 9203234923 від 09 вересня 2019 року залишено без задоволення, у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси (а.с.52).
Задовольняючи позовні вимоги, суд виходить з наступного.
Відповідно до п.п. 201.1, 201.10 ст. 200 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Відповідно до пп. "а", "б" п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів (п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України).
Відповідно до п. 188.1 ст. 188 Податкового кодексу України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначається Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. N 1246 (далі - Порядок).
Відповідно до п.п. 2, 12, 13 Порядку податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, за результатами яких формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Так, 08 серпня 2019 року позивачем через автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронної звітності" засобами телекомунікаційного зв`язку складено та направлено на реєстрацію податкову накладну № 4 на суму ПДВ у розмірі 36652,00 грн. (а.с. 16). Згідно з квитанцією, яка надійшла у відповідь, документ було прийнято ДФС України, реєстрацію зупинено. Причина зупинення реєстрації - "ПН/РК не відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ 13.06.2017 р. N 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 1902. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН" (а.с.20).
Відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань позивач, окрім іншого, здійснює діяльність: Код КВЕД 10.73 Виробництво макаронних виробів і подібних борошняних виробів (а.с.21-25).
Як вбачається із повідомлення № 1 від 30.08.2019 року та пояснення, доданих копій первинних документів, наданих позивачем на адресу відповідача, разом із повідомленням та скаргою на оскаржуване рішення, позивач є виробником макаронних виробів, що також підтверджується доданим сертифікатом на систему управління безпечністю харчових продуктів від 21.09.2017, а тому обсяг постачання товару/послуги 1902 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги.
Однак, незважаючи на надання позивачем усієї необхідної інформації щодо ведення господарської діяльності, зазначена в квитанції підстава для зупинення реєстрації податкової накладної не передбачена чинним законодавством та не є об`єктом перевірки відповідно до п. 12 Порядку.
Крім того, відповідач не надав обґрунтованих пояснень щодо підстав зупинення реєстрації податкових накладних, тому суд визнає протиправними дії Державної фіскальної служби України щодо відмови у прийнятті податкових накладних ТОВ "Агропродукт".
Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.
Враховуючи, що відповідачі, зупинивши реєстрацію податкової накладної та відмовивши у прийнятті та реєстрації податкової накладної, не дотрималися вимог Податкового кодексу України, Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, такі дії не можуть відповідати приписам п. 1 ч. 2 ст. 2 КАС України, тому позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України суд вважає за необхідне присудити позивачу за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України 3842,00 грн. в рахунок відшкодування судового збору (а.с.3).
Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Агропродукт" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Сумській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ГУ ДФС у Сумській області від 03 вересня 2019 року № 1266149/31162713 про відмову у реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю "СКС Агропродукт" № 4 від 08.08.2019 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "Агропродукт" № 4 від 08.08.2019 р. датою її фактичного надходження - 30.08.2019 р.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Агропродукт" (40021, м. Суми, вул. Лебединська, 19/3, ідентифікаційний код 31162713) за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393) судовий збір у розмірі 3842 (три тисячі вісімсот сорок дві) грн. 00 коп.
Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення. Апеляційні скарги до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подаються через Сумський окружний адміністративний суд.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Л.М. Опімах
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.11.2019 |
Оприлюднено | 27.11.2019 |
Номер документу | 85855838 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
Л.М. Опімах
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні