Рішення
від 21.11.2019 по справі 560/2670/19
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/2670/19

РІШЕННЯ

іменем України

21 листопада 2019 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Козачок І.С.

за участі секретаря судового засідання Данилюк К.Б. представника позивача Мельника О.Д. представника відповідача Федючка В.М. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "АртХім" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправною та скасування податкової вимоги,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "АртХім" звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Хмельницькій області про визнання протиправною та скасування податкової вимоги № 139416-58 від 02.08.2019 року в частині донарахування пені зі сплати податку на прибуток приватних підприємств в розмірі 64 046,66 грн. та з податку на додану вартість в розмірі 44 558,63 грн.

Покликається на те, що податкова вимога в оскаржуваній частині прийнята відповідачем з порушенням норм чинного законодавства.

Зазначає, що суми пені були включені до податкової вимоги за наслідками сплати позивачем узгодженого податкового зобов`язання, визначеного фіскальним органом на підставі податкових повідомлень-рішень №0008571401 та №0008581401 від 10.07.2019 року.

У той же час, вказані податкові повідомлення-рішення були самостійно виконані боржником, грошові зобов`язання були своєчасно погашені протягом 10-денного строку, що настає за днем отримання податкових повідомлень - рішень, у тому числі за рахунок попередньої переплати, а тому подальше донарахування пені за весь період, починаючи з дня, наступного за днем граничного строку погашення податкового зобов`язання, є протиправним.

Позивач вважає, що сплата ним у встановлений строк узгодженої суми грошового зобов`язання, визначеного податковим органом, виключає одну із умов нарахування пені, доводить відсутність складу податкового правопорушення та свідчить про протиправність рішення відповідача.

16 вересня 2019 року суд відкрив провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження.

30 вересня 2019 року суд задоволив клопотання позивача та призначив справу до розгляду з повідомленням сторін.

03 жовтня 2019 року надійшов відзив, де відповідач вказує на незгоду з позовними вимогами, посилаючись на те, що згідно з інтегрованою карткою платника податків за позивачем рахується податковий борг по пені, який виник 27.07.2019 року внаслідок несплати позивачем в установлені законом строки узгоджених сум грошових зобов`язань, визначених контролюючим органом згідно з податковими повідомленнями - рішеннями № 0008571401 від 10.07.2019 року, № 0008581401 від 10.07.2019 року, які прийняті за результатами перевірки. Вказує на те, що у разі несплати у встановлений строк грошового зобов`язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні, від першого робочого дня, наступного за останнім днем строку сплати такого грошового зобов`язання, розпочинається нарахування пені відповідно до пп. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 ПК України.

Відтак відповідач вважає, що ним правомірно прийнято оскаржену податкову вимогу №139416-58 від 02.08.2019 року.

21 жовтня 2019 року подано відповідь на відзив, де позивач покликається на те, що у відповідача були відсутні підстави для нарахування пені, оскільки позивачем у десятиденний строк було погашено всю суму донарахованих грошових зобов`язань.

05 листопада 2019 року надійшло заперечення на відповідь на відзив.

21 листопада 2019 року суд замінив відповідача у справі його правонаступником - Головним управлінням Державної податкової служби у Хмельницькій області.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши обставини у справі та перевіривши їх доказами, суд виходить з наступного.

Судом встановлено, що 04.06.2019 р. Головним управлінням ДФС у Хмельницькій області було проведено документальну планову виїзну перевірку позивача, за результатами якої складено акт №0461/22-01-14-01/37971534 від 14.06.2019 р.

На підставі акту перевірки прийняті податкові повідомлення-рішення №0008571401 та №0008581401 від 10.07.2019 року, якими платнику збільшені суми грошових зобов`язань з податку на прибуток приватних підприємств та з ПДВ.

Як вбачається з доказів, станом на дату граничної сплати вказаних у податкових повідомленнях-рішеннях грошових зобов`язань, тобто станом на 27.07.2019 р., позивачем було повністю виконано ці грошові зобов`язання шляхом їх погашення, у тому числі за рахунок податків, надміру сплачених протягом червня-липня 2019р.

Зазначене підтверджується платіжними дорученнями, копії яких є у справі: №2726 від 21 червня 2019р. на суму 50 000,00грн., №2844 від 27 червня 2019р. на суму 60 000,00грн., №2854 від 05 липня 2019р. сума 60 000,00грн., №2874 від 12 липня 2019р. на суму 60 000,00грн., №2888 від 19 липня 2019р. на суму 70 000,00грн., №2903 від 22 липня 2019р. на суму 66 700,00грн. та №2904 від 22 липня 2019р на суму 34 650,00грн.

Повне виконання позивачем податкових зобов`язань за вищезгаданими податковими повідомленнями-рішеннями від 10.07.2019 року відповідачем не оспорюється.

Отже, погашення позивачем грошових зобов`язань відбулось відповідно до приписів п.87.1. ст.87 ПК України, згідно з якими сплату грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків з відповідного платежу може бути здійснено, зокрема, за рахунок надміру сплачених сум такого платежу (без заяви платника).

У подальшому відповідач інформував позивача про те, що за ним рахується податковий борг, який підтверджується податковою вимогою №139416-58 від 02.08.2019р. Відповідно до її змісту станом на 01.08.2019р. сума податкового боргу позивача становить 111 031,33грн., яка складається у тому числі з пені в сумі 64 046,66грн., нарахованої за несвоєчасну сплату податку на прибуток приватних підприємств, та пені в сумі 44 558,63грн., нарахованої за несвоєчасну сплату податку на додану вартість.

Оцінюючи оскаржене рішення, суд враховує наступне.

Відповідно до п.п. 14.1.39. п. 14.1. ст. 14 ПК України грошове зобов`язання платника податків - це сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Податкове зобов`язання - це сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк, п.п. 14.1.156. п. 14.1 ст. 14 ПК України).

Податковим боргом є сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом ( п.п. 14.1.175. п. 14.1. ст. 14 ПК України), а податковою вимогою - письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу ( п.п. 14.1.153. п. 14.1. ст. 14 ПК України)

Згідно з п.п. 14.1.162. п. 14.1. ст. 14 ПК України пеня - це сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов`язань у встановлених цим Кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки.

Відповідно до п. 57.3. ст. 57 ПК України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Як встановлено судом раніше, платник повністю та своєчасно сплатив суму грошових зобов`язань, визначених податковими повідомленнями рішеннями від 10.07.2019 року.

Відповідно до підпункту 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України (у редакції, чинній станом на момент прийняття податкових повідомлень-рішень) нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження) Отже, статтею 129 Податкового кодексу України (в редакції, чинній з 01 січня 2017 року) не встановлено нарахування пені у разі виявлення контролюючим органом заниження податкових зобов`язань, на суму такого заниження за весь період.

Положення статті 129 Податкового кодексу України визначають в якості підстави нарахування пені порушення строків погашення податкового боргу. Одночасно, об`єктом нарахування пені є саме погашена сума податкового боргу, яка в розумінні підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України є сумою узгодженого грошового зобов`язання, несплаченою платником податків у встановлений цим Кодексом строк.

Це узгоджується з положеннями п.п. 14.1.162 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, а тому при сплаті грошового зобов`язання, визначеного (донарахованого) податковим органом, в межах граничного строку для його сплати, нарахування пені не може бути розпочато.

Як випливає зі змісту п. 59.1. ст. 59 ПК України податкова вимога надсилається тоді, коли у платника виникає податковий борг. Однак, у цій справі у зв`язку зі своєчасною сплатою позивачем донарахованих йому грошових зобов`язань за вищезгаданими податковими рішеннями, податковий борг не виник, а тому у відповідача були відсутні підстави для донарахування пені.

Зазначена правова позиція узгоджується з правовою позицією Верховного суду, викладеною у постанові від 19.02.2019 року по справі № 825/999/17, що в силу вимог КАС України враховується судом під час вибору норм права, які підлягають застосуванню.

Зважаючи на викладене, суд вважає податкову вимогу в оскарженій частині протиправною, відтак в цій частині вона підлягає скасуванню, а адміністративний позов підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

адміністративний позов задоволити.

Визнати протиправною та скасувати податкову вимогу Головного управління Державної фіскальної служби України у Хмельницькій області форми "Ю" № 139416-58 від 02.08.2019 року в частині визначеного у ній Товариству з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "АртХім" податкового боргу (пені) з податку на прибуток приватних підприємств в сумі 64046,66 грн. та з податку на додану вартість в розмірі 44 558,63 грн.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "АртХім" судові витрати на сплату судового збору в сумі 1921 грн. за рахунок асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 25 листопада 2019 року

Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "АртХім" (вул. Тернопільська, 17/2-А, Хмельницький, Хмельницька область, 29018 , код ЄДРПОУ - 37971534) Відповідач:Головне управління Державної податкової служби у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 43142957)

Головуючий суддя І.С. Козачок

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.11.2019
Оприлюднено27.11.2019
Номер документу85862272
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/2670/19

Ухвала від 21.11.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

Рішення від 21.11.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

Ухвала від 21.11.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

Ухвала від 10.10.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

Ухвала від 30.09.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

Ухвала від 16.09.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

Ухвала від 06.09.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні