Постанова
від 19.11.2019 по справі 520/4682/19
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 листопада 2019 р.Справа № 520/4682/19 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Кононенко З.О.,

Суддів: Сіренко О.І. , Калиновського В.А. ,

за участю секретаря судового засідання Цибуковської А.П.

представника позивача Жорника В.І.; представника позивача Казьонного Р.В.

представника відповідача Шевченко А.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО ПУЛЬС СЕРВІС" на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 07.08.2019 року, головуючий суддя І інстанції: Бідонько А.В., майдан Свободи, 6, м. Харків, 61022, повний текст складено 14.08.19 року по справі № 520/4682/19

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО ПУЛЬС СЕРВІС"

до Державної фіскальної служби України , Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області

про визнання протиправними та скасування рішень,

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "АГРО ПУЛЬС СЕРВІС", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Харківській області, в якому просив суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 1138687/41328729 від 11.04.2019 про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 08 лютого 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданої Товариством з обмеженою відповідальністю "АГРО ПУЛЬС СЕРВІС" (Код ЄДРГІОУ 41328729) та зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №3 від 08 лютого 2019 року;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 1141061/41328729 від 15.04.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 2 від 07 лютого 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданої Товариством з обмеженою відповідальністю "АГРО ПУЛЬС СЕРВІС" (Код ЄДРПОУ 41328729) та зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2 від 07 лютого 2019 року;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 1141060/41328729 від 15.04.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної №7 від 19 лютого 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданої Товариством з обмеженою відповідальністю "АГРО ПУЛЬС СЕРВІС" (Код ЄДРПОУ 41328729) та зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №7 від 19 лютого 2019 року;

- визнати протиправним та скасувати протокольне рішення комісії Головного управління ДФС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про віднесення Товариства з обмеженою відповідальністю Агро Пульс Сервіс (Код ЄДРПОУ 41328729) до переліку ризикових платників податків та зобов`язати комісію Головного управління ДФС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації виключити Товариство з обмеженою відповідальністю "АГРО ПУЛЬС СЕРВІС" (Код ЄДРПОУ 41328729) з переліку ризикових платників податків.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що позивачем за результатами господарської діяльності складено податкові накладні №3 від 08 лютого 2019 року, №2 від 07 лютого 2019 року, №7 від 19 лютого 2019 року, які, в свою чергу, були направлені на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних. Рішеннями ГУ ДФС у Харківській області №1138687/41328729 від 11.04.2019 року, №1141061/41328729 від 15.04.2019 року, № 1141060/41328729 від 15.04.2019 року відмовлено у реєстрації вищевказаних податкових накладних в ЄРПН, оскільки відсутні первинні документи, щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 07.08.2019 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО ПУЛЬС СЕРВІС" до Державної фіскальної служби України, Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області про визнання протиправними та скасування рішень - задоволено частково.

Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління ДФС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 1138687/41328729 від 11.04.2019 про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 08 лютого 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданої Товариством з обмеженою відповідальністю Агро Пульс Сервіс (Код ЄДРГІОУ 41328729).

Зобов`язано Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №3 від 08 лютого 2019 року.

Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління ДФС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 1141061/41328729 від 15.04.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 07 лютого 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних поданої Товариством з обмеженою відповідальністю Агро Пульс Сервіс (Код ЄДРПОУ 41328729).

Зобов`язано Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2 від 07 лютого 2019 року.

Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління ДФС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 1141060/41328729 від 15.04.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної №7 від 19 лютого 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданої Товариством з обмеженою відповідальністю Агро Пульс Сервіс (Код ЄДРПОУ 41328729).

Зобов`язано Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №7 від 19 лютого 2019 року.

У задоволенні адміністративного позову в іншій частині позовних вимог - відмовлено.

Позивач, не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати вказане рішення в частині відмови у задоволенні позовних вимог ТОВ "Агро Пульс Сервіс" та ухвалити в цій частині нове рішення, яким позовні вимоги ТОВ "Агро Пульс Сервіс" задовольнити, визнати протиправним та скасувати протокольне рішення №42 від 19.02.2019 року комісії Головного управління ДФС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про віднесення ТОВ "Агро Пульс Сервіс" до переліку ризикових платників податків та зобов`язати комісію Головного управління ДФС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації виключити Товариство з обмеженою відповідальністю "Агро Пульс Сервіс" з переліку ризикових платників податків, в іншій частині рішення Харківського окружного адміністративного суду від 07.08.2019 року по справі №520/4682/19 залишити без змін.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги позивач посилається на порушення судом першої інстанції при прийнятті рішення норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного, на його думку, вирішення спору судом першої інстанції.

Так, позивач в апеляційній скарзі зазначає, відповідачем не виконано належним чином ухвалу суду, не надано повний текст оскаржуваного рішення відповідача, перелік платників додатків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості, згідно з п.1.6 Критеріїв; матеріали, на підставі яких платників податків віднесено до такого переліку; інша інформація, що розглядається Комісією, які згідно Порядку формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків обов`язково додаються до протоколу засідання Комісій. Єдиний матеріал який надано відповідачем - лист ДФС України та доповідна записка яка його супроводжує.

Крім того, у відповіді контролюючий орган не навів чітких ознак ризикової діяльності платника податку, не довів наявність таких ознак у діях платника, не було зазначено жодних відомостей про виявлені факти за наслідком опрацьованої податковим органом податкової інформації , вказівок на виявлені недостовірні дані, на конкретну декларацію, в якій виявлена така недостовірність, не вказано який вплив має отримана контролюючим органом податкова інформація на достовірність даних, які містяться у податкових деклараціях платника, що свідчить про можливе здійснення позивачем ризикових операцій. Податковим органом було використано податкову інформацію, однак інформаційні бази даних податкового органу не мають статусу офіційних і можуть містити помилки, які впливають на правовий статус платника податку. Бази даних ДФС не є належними доказами у справі, чинним законодавством також не передбачена належність таких баз до засобів доказування.

В судовому засіданні апеляційної інстанції представники позивача підтримали апеляційну скаргу, просили задовольнити її, посилаючись на доводи та обґрунтування, викладені в апеляційній скарзі.

Представник відповідача, просив залишити без задоволення апеляційну скаргу, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, представників сторін, перевіривши доводи апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що ТОВ "АГРО ПУЛЬС СЕРВІС" зареєстроване як юридична особа згідно Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" та є платником податку на додану вартість.

Місцем реєстрації ТОВ "АГРО ПУЛЬС СЕРВІС" є м. Харків, вул. Соїча, 4, - частина нежитлового приміщення, розташоване за даною адресою, орендується позивачем згідно договору оренди № 3/1 від 03.07.2018 р. (а.с.27-29) у ТОВ Компанія Агро - Пульс (ЄДРПОУ 38157296). Про надані послуги складаються акти (а.с.30-33).

Також, ТОВ "АГРО ПУЛЬС СЕРВІС" орендує складські приміщення, згідно договору оренди №0712 від 07.12.2017 р. за адресою: м. Харків, пров. Вишневий, 3 у ТОВ Компанія Агро - Пульс (ЄДРПОУ 38157296). (а.с.34-36).

12.07.2018 року між ТОВ "АГРО ПУЛЬС СЕРВІС" (продавець) укладений договір поставки №1207/1 з ТОВ Дорстрой монтаж Київ (покупець) (а.с.65-68).

Предметом даного договору поставки було передання у власність покупця світильників.

На виконання умов вказаного договору виписана видаткова накладна №16 від 07.02.2019 року (а.с.69), наданий сертифікат відповідності (а.с.64) та проведено оплату згідно платіжного доручення №10762 від 19.02.2019 року (а.с.73).

Крім того, вищевказані світильники були придбані позивачем на підставі договору поставки №0901/19 від 09.01.2019 року (а.с.51-53) з ФО-П ОСОБА_1 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ). ФО-П ОСОБА_1 було виконано зобов`язання, передбачені договором та переданий вищевказаний товар у повному обсязі, про що свідчить підписана сторонами видаткова накладна №АП000000037 від 24.01.2019 року (а.с.54), рахунок на оплату №АП000000006 від 09.01.2019 року на суму 178962.40 грн. (а.с.55).

В подальшому позивачем виписано на покупця Товариство з обмеженою відповідальністю Дорстрой монтаж Київ (ЄДРПОУ 38238694) податкову накладну за №2 від 07.02.2019 року щодо реалізації світильників ЖКУ 16У-250-021, у кількості 85 штук, на загальну суму 218025.00 грн. (двісті вісімнадцять тисяч двадцять п`ять гривень 00 копійок), у т.ч. ПДВ 36337.50 грн. (а.с.38).

16.04.2018 року між ТОВ "АГРО ПУЛЬС СЕРВІС" (покупець) укладений договір постачання з ТОВ Промімпекс (продавець) на передання у власність опори (а.с.87-90).

На виконання умов вказаного договору виписана видаткова накладна №249 від 29.12.2018 року (а.с.91), рахунок на оплату №АП000000435 від 22.11.2018 року (а.с.92), та проведено оплату згідно платіжних доручень №166 від 26.11.2018 року (а.с.94), №182 від 03.12.2018 року (а.с.95), №213 від 11.12.2018 року (а.с.96), №250 від 22.12.2018 року (а.с.97).

В подальшому, 16.04.2018 року, між ТОВ "АГРО ПУЛЬС СЕРВІС" (продавець) укладений договір №1604-2 з ТОВ Дорстрой монтаж Київ (покупець) на передання у власність опори (а.с.98-101).

На виконання умов вказаного договору виписана видаткова накладна №17 від 08.02.2019 року (а.с.102), довіреність №64 від 30.01.2019 року (а.с.105), та проведено оплату згідно платіжних доручень №9965 від 30.11.2018 року (а.с.106), №9909 від 23.11.2018 року (а.с.107).

Придбаний позивачем у ТОВ Промімпекс товар перед його продажем ТОВ Дорстрой монтаж Київ було оцинковано. Так, 10.01.2018 р. між ТОВ "АГРО ПУЛЬС СЕРВІС" та ФО-П ОСОБА_2 укладений договір про надання послуг №1001/2 (а.с.108-110), згідно якого ФО-П ОСОБА_2 оцинковує опори, про що свідчить акт надання послуг №46 від 08.02.2019 р. на суму 120000.00 грн. (а.с.111).

Товариством з обмеженою відповідальністю "АГРО ПУЛЬС СЕРВІС" за результатами фінансово - господарської діяльності виписано на покупця Товариство з обмеженою відповідальністю Дорстрой монтаж Київ податкову накладну №3 від 08.02.2019 року з реалізації опор OSH 120/4 посилених та оцинкованих, на загальну суму 833529.60 грн. (вісімсот тридцять три тисячі п`ятсот двадцять дев`ять гривень 60 копійок), у т.ч. ПДВ 138921.60 грн. (а.с.74).

Між ТОВ "АГРО ПУЛЬС СЕРВІС" підписаний договір поставки №0102/1 від 01.02.2018 року з ТОВ Промімпекс (ЄДРПОУ 30754152) (а.с.120-123). Згідно умов даного договору ТОВ Промімпекс (продавець) зобов`язується передати у власність ТОВ "АГРО ПУЛЬС СЕРВІС" (покупець) труби ПЕ PN10 110 мм х 8.1 мм. у кількості 182 шт. на загальну суму 23565,36 грн., у т.ч. ПДВ 3927.56 грн., а покупець зобов`язується прийняти товар та сплатити його повну вартість. ТОВ Промімпекс виконані зобов`язання, передбачені договором та переданий вищевказаний товар у повному обсязі, про що свідчить підписана сторонами видаткова накладна №5 від 15.02.2019 року (а.с.124), рахунок на оплату №АП000000517 від 17.12.2018 р. на суму 23565,36 грн. у т.ч. ПДВ 3927,56 грн. (а.с.125). Товар переданий на склад продавця за адресою: м. Харків, пров. Вишневий, 3, за умовами договору, а ТОВ "АГРО ПУЛЬС СЕРВІС" виконане зобов`язання по оплаті товару у повному обсязі, що підтверджується платіжним дорученням №401 від 19.02.2019 р. на суму 23565,36 грн., у тому числі ПДВ 3927,56 грн. (а.с.126).

Придбаний позивачем товар у ТОВ Промімпекс , в подальшому, реалізовано Товариству з обмеженою відповідальністю Дорстрой монтаж Київ (ЄДРПОУ 38238694) на підставі укладеного договору поставки труби ПЕ технічні №0805/2 від 08.05.2018 року (а.с.128-131). ТОВ "АГРО ПУЛЬС СЕРВІС" виконало зобов`язання, передбачені договором та передало вищевказаний товар у повному обсязі, у кількості 182 пог.м., на загальну суму 32760,00 грн., у т.ч. ПДВ 5460,00 грн., про що свідчить підписана сторонами видаткова накладна № 25 від 19.02.2019 року (а.с.132).

За умовами договору, товар переданий на склад продавця за адресою: м. Харків, пров. Вишневий, 3, про що свідчить підписана сторонами товарно-транспортна накладна №11 від 19.02.2019 року (а.с.133-134) та довіреність №117 від 19.02.2019 року (а.с.135), а ТОВ Дорстрой монтаж Київ виконав зобов`язання по оплаті товару, що підтверджується платіжним дорученням №10756 від 18.02.2019 року на суму 32760,00 грн., у т.ч. ПДВ 5460,00 грн. (а.с.136).

Позивачем також надано сертифікат відповідності (а.с.127) щодо продукції - труби напірні поліетиленові для мереж холодного водопостачання діаметром від 16 до 315 мм.

Товариством з обмеженою відповідальністю "АГРО ПУЛЬС СЕРВІС" за результатами фінансово-господарської діяльності виписано на покупця Товариство з обмеженою відповідальністю Дорстрой монтаж Київ податкову накладну №7 від 19.02.2019 року з реалізації труби ПЕ PN у кількості 182 пог. м., на загальну суму 32760.00 грн. (тридцять дві тисячі сімсот шістдесят гривень 00 копійок), у т.ч. ПДВ 5460,00 грн. (а.с.113).

Податкові накладні №2 від 07.02.2019 року, №3 від 08.02.2019 року та №7 від 19.02.2019 року направлені позивачем до податкового органу.

Як вбачається з квитанцій (а.с.39, 75, 114), відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація вищевказаних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних - зупинена. Зазначено, що ПН/РК відповідає вимогам п.п. 1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ТОВ "АГРО ПУЛЬС СЕРВІС" засобами електронного зв`язку, направлено до податкового органу пояснення та копії документів на підтвердження вчинення господарських операцій.

Однак, рішеннями комісії ГУ ДФС у Харківській області №1138687/41328729 від 11.04.2019 року (а.с.77), №1141061/41328729 від 15.04.2019 року (а.с.41), № 1141060/41328729 від 15.04.2019 року (а.с.116) відмовлено у реєстрації вищевказаних податкових накладних в ЄРПН, оскільки відсутні первинні документи, щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Позивач не погодився із вказаними рішеннями у зв`язку із чим звернувся до суду.

Приймаючи рішення про часткове задоволення позовних вимог, суд першої інстанції дійшов висновку про протиправність рішення комісії Головного управління державної фіскальної служби у Харківській області №1138687/41328729 від 11.04.2019 року, №1141061/41328729 від 15.04.2019 року, №1141060/41328729 від 15.04.2019 року про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, та наявність підстав для зобов`язання ДФС України зареєструвати податкові накладні №2 від 07.02.2019 року, №3 від 08.02.2019 року та №7 від 19.02.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, підлягають задоволенню.

Натомість суд першої інстанції зазначив про наявність у контролюючого органу правових підстав щодо віднесення позивача до списку ризикових та законність прийняття рішення у формі протоколу Головного управління ДФС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про внесення Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО ПУЛЬС СЕРВІС" до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції з наступних підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України справа розглядається в межах доводів та вимог апеляційних скарг.

Щодо позовних вимог про визнання протиправним та скасування протокольного рішення комісії Головного управління ДФС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про віднесення Товариства з обмеженою відповідальністю Агро Пульс Сервіс (Код ЄДРПОУ 41328729) до переліку ризикових платників податків та зобов`язати комісію Головного управління ДФС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації виключити Товариство з обмеженою відповідальністю "АГРО ПУЛЬС СЕРВІС" (Код ЄДРПОУ 41328729) з переліку ризикових платників податків, суд зазначає наступне.

Податковий кодекс є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Законодавством передбачено певний порядок виконання податковими органами своїх функцій щодо податкового контролю, що в правовідносинах, які розглядаються, визначений у формі перевірки наданих платником податків пояснень та документів щодо проведених ним операцій.

Так, відповідно до пункту 61.1 статті 61 ПК України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Способом здійснення такого контролю є, зокрема, здійснення інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів (підпункт 62.1.2 пункту 62.1 статті 62 ПК України), що є комплексом заходів, що координується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій (пункт 71.1. статті 71 ПК України).

Так, в силу п. 201.10. ст. 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

За змістом п. 201.16. ст. 201 ІІК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пунктів 6, 10 розділу Автоматизований моніторинг відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 117 від 21.02.2018р., у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.

Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФС на доопрацювання визначені у цьому пункті критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Про визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, ДФС інформує Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики.

ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

За приписами частин першої - сьомої Порядку формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків, затвердженому наказом ДФС № 144 від 21.03.2018р. (втратив чинність згідно наказу ДФС України № 522 від 03.08.2018р.), усі платники податків, що подають на реєстрацію податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевіряються ДФС на відповідність критеріям ризиковості, які затверджено Державною фіскальною службою України та погоджено з Міністерством фінансів України (далі - Критерії).

Керівники комісій головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДФС, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Комісія), забезпечують розгляд питань на засіданні Комісії щодо внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків згідно з п.1.6 Критеріїв.

Засідання Комісії щодо розгляду питань про внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків проводиться згідно з порядком, передбаченим постановою КМ України № 117 від 21.02.2018р. Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , та оформлюється протоколом.

До протоколу засідання Комісій обов`язково додаються: перелік платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості, згідно з п.1.6 Критеріїв; матеріали, на підставі яких платників податків віднесено до такого переліку; інша інформація, що розглядається Комісією.

За результатами засідання Комісії та протокольно прийнятого рішення (внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків) голова Комісії забезпечує негайне внесення інформації щодо включення /виключення зазначених платників до/із переліку платників податків в режимі Журнал ризикових платників податків розділу Робота Комісії регіонального рівня підсистеми Аналітична система ІТС Податковий блок як платників з ознаками ризиковості.

У разі відповідності платника податків показникам, що визначені пп.1.1-1.5 Критеріїв, таких платників податків включають до переліку ризикових платників податків відповідальні особи, яких включено до складу Комісії, протягом робочого дня на підставі даних Облікової картки (додаток 1) та згідно з Алгоритмом дій співробітників оперативних підрозділів при формуванні Облікової картки та внесенні інформації до переліку ризикових платників податків (додаток 2).

Згідно з Критеріями ризиковості платників податків від 05.11.2018 №4065/99-99-07-04-18, затвердженими ДФС України та погодженими Міністерством фінансів України (згідно листа від 22.03.2018 № 26010-06-10/7849), відповідно до п. 10 Порядку Головними управліннями ДФС в областях, м. Києві та Офісом великих платників податків, проводиться моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 -1.6 Критеріїв.

Пунктом 1.6 Критеріїв ризиковості платників податків передбачено, що комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісом великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: щодо наявності податкової інформації, що свідчить про наявність ознак здіснення ризиковості операцій платником.

Виходячи з приписів цих Порядків, платники податків можуть бути віднесені до переліку ризикових платників податків на підставі протокольно прийнятих рішень комісій головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДФС, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

Згідно з пунктом 1 частини першої статті 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Пунктом 2 частини 1 статті 5 КАС України встановлено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією - бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист, у тому числі, шляхом визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.

Вирішуючи спір щодо встановлення незаконності акту суб`єкта владних повноважень суд з`ясовує юридичну природу цього акту управління, визначає його належність.

Згідно п.19 ч.1 ст.4 КАС України - індивідуальний акт - це акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб та дії якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.

Аналізуючи наведене, колегія суддів дійшла висновку, що право на оскарження рішення (індивідуального акта) суб`єкта владних повноважень надано особі щодо якої воно прийняте, або прав, свобод та інтересів якої воно безпосередньо стосується.

Якщо рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) або відмову в такій реєстрації є актом індивідуальної дії, оскільки застосовуються одноразово і після реалізації вичерпує свою дію, при цьому, не встановлює та не змінює норми права, має локальний характер, нерозраховане на широке коло осіб та тягне за собою негативні наслідки для позивача, то рішення у вигляді протоколу щодо занесення підприємства до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості є актом індивідуальної дії, яке не порушує та не впливає на безпосередні права, свободи чи охоронювані законом інтереси позивача, оскільки являється рекомендаційним та не породжує негативні наслідки.

Таким чином, якщо у контролюючого органу виникає сумніви щодо ризиковості платника податків, він має право внести зазначене підприємство до списку ризикових, шляхом складення протоколу, а підприємство, у свою чергу, в подальшому, вправі надати документи для спростування висновків ДФС у разі прийняття рішення, яке безпосередньо буде нести у собі негативні наслідки для цього підприємства.

Враховуючи наведене, колегія суддів дійшла висновку про наявність у контролюючого органу правових підстав щодо віднесення позивача до списку ризикових та законність прийняття рішення у формі протоколу Головного управління ДФС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про внесення Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО ПУЛЬС СЕРВІС" до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Як вбачається з ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що позовні вимоги в частині визнання протиправним та скасування протокольного рішення комісії Головного управління ДФС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про віднесення Товариства з обмеженою відповідальністю Агро Пульс Сервіс (Код ЄДРПОУ 41328729) до переліку ризикових платників податків та зобов`язання комісії Головного управління ДФС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації виключити Товариство з обмеженою відповідальністю "АГРО ПУЛЬС СЕРВІС" (Код ЄДРПОУ 41328729) з переліку ризикових платників податків - не підлягають задоволенню.

Суд першої інстанції належним чином оцінив надані докази і на підставі встановленого, обґрунтовано частково задовольнив адміністративний позов.

Відповідно до ч.1 ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

Колегія суддів вважає, що рішення Харківського окружного адміністративного суду від 07.08.2019 року по справі №520/4682/19 відповідає вимогам ст. 242 КАС України, а тому відсутні підстави для її скасування та задоволення апеляційних вимог позивача.

Згідно ч. 1 ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

На підставі викладеного, колегія суддів, погоджуючись з висновками суду першої інстанції, вважає, що суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення фактичних обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.

Доводи апеляційної скарги, з наведених вище підстав, висновків суду не спростовують.

Керуючись ст. ст. 242, 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО ПУЛЬС СЕРВІС" залишити без задоволення.

Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 07.08.2019 року по справі № 520/4682/19 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.

Головуючий суддя (підпис)З.О. Кононенко Судді (підпис) (підпис) О.І. Сіренко В.А. Калиновський Повний текст постанови складено 25.11.2019 року

Дата ухвалення рішення19.11.2019
Оприлюднено26.11.2019
Номер документу85863162
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/4682/19

Ухвала від 05.03.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бідонько А.В.

Ухвала від 02.03.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бідонько А.В.

Ухвала від 23.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 19.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 19.11.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Постанова від 19.11.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 16.10.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 23.09.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 23.09.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 23.09.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні