Рішення
від 20.11.2019 по справі 927/782/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

Іменем України

20 листопада 2019 року м. Чернігівсправа № 927/782/19

Господарський суд Чернігівської області у складі:

судді Ноувен М.П.,

за участю секретаря судового засідання Одинець І.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу №927 / 782/19, розгляд якої здійснено у порядку спрощеного позовного провадження

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "Інженербудпроект"

вул. Академіка Туполєва,б.12-М, м. Київ, 03062

до відповідача: Бахмацька міська рада

вул. Соборності, 42, м. Бахмач, Чернігівська обл., 16500

про стягнення 277 935,00 грн

за участю представників:

позивача: Кравченко В.В., посв. № 5732/10 від 8.07.2019, адвокат,

відповідача: не прибув,

ВСТАНОВИВ:

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю Інженербудпроект , звернувся до Господарського суду Чернігівської області з позовом до Бахмацької міської ради про стягнення 292 149,30 грн заборгованості, а саме: 277 935,00 грн боргу, 96,70 грн пені, 4 446,97 грн інфляційних, 2 901,19 грн річних, 6 769,44 грн штрафу.

Дії суду щодо розгляду справи.

Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 02.10.2019 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження, судове засідання по розгляду справи по суті призначено на 21.10.2019, встановлено сторонам строки для надання відзиву на позов, заперечення на відзив.

У судовому засіданні 21.10.2019 судом оголошено перерву до 20.11.2019.

Сторони належним чином були повідомлені про час та місце розгляду справи в суді, що підтверджується наявними у матеріалах справи повідомленнями про вручення рекомендованої кореспонденції.

20.11.2019 відповідач телефонограмою подав клопотання про проведення судового засідання, призначеного на 20.11.2019 без участі представника Бахмацької міської ради.

Суд клопотання задовольнив.

Позиції учасників справи.

Свої вимоги позивач обґрунтовує неналежним виконанням відповідачем умов договору підряду № 564 від 05.09.2017.

Відповідач у відзиві на позов № 03-08/2655 від 10.10.2019 позовні вимоги в частині стягнення 277 935,00 грн боргу визнає, проти вимог про стягнення 96,70 грн пені, 4 446,97 інфляційних, 2 901,19 грн річних та 6 769,44 грн штрафу заперечив, посилаючись на безпідставність нарахування даних сум.

Відзив на позов прийнято судом до розгляду, оскільки останній подано у встановлений судом строк.

Справа розглядається з урахуванням поданого відзиву.

17.10.2019 позивачем подана відповідь на відзив №1099/1510/19 від 15.10.2019 відповідно до якого позивач погодився з доводами відповідача щодо відсутності підстав нарахування штрафних санкцій. Інфляційних та річних.

Відповідь на відзив прийнята судом до розгляду, оскільки остання подана позивачем у строк, встановлений судом.

Справа розглядається з урахуванням поданої відповіді на відзив.

17.10.2019 позивачем подана заява про залишення позову без розгляду в частині вимог про стягнення 96,70 грн пені, 4 446,97 інфляційних, 2 901,19 грн річних та 6 769,44 грн штрафу.

У судовому засіданні 21.10.2019 представник позивача просив суд розцінити дане клопотання саме як відмову від частини позовних вимог.

Крім того, представник позивача повідомила, що наслідки відмови позивачу зрозумілі.

З урахуванням положень ст.46, 191 ГПК України суд приймає відмову позивача від позовних вимог в частині стягнення 14 214,30 грн (96,70 грн пені, 4 446,97 інфляційних, 2 901,19 грн річних та 6 769,44 грн штрафу).

Справа розглядається з урахуванням поданої позивачем заяви.

Будь-яких інших заяв, клопотань або заперечень від сторін не надходило.

Перелік обставин, які є предметом доказування. Перелік доказів.

05.09.2017 між Бахмацькою міською радою (далі - Замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю Інженербудпроект (далі - Виконавець) укладено договір підряду №564 про закупівлю робіт за державні кошти Будівництво свердловини в північно-східній частині міста Бахмач Чернігівської області (далі - Договір).

Відповідно до п. 1.1., 1.2., 1.3. Договору Замовник доручає, а Виконавець виконує на свій ризик, своїми силами і засобами роботи по об`єкту Будівництво свердловини в північно-східній частині міста Бахмач Чернігівської області (ДСТУ Б.Д.1.1.-1: 2013) (ДК 021:2015 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт) (далі - об`єкт), і здає їх замовнику. Виконавець виконує роботи та спільно із Замовником здає об`єкт в експлуатацію у відповідності до затвердженої проектно-кошторисної документації, діючих ДСТУ та інших нормативних актів чинних на території України. Виконавець надає Замовнику всю виконавчу документацію по об`єму. Обсяг робіт - відповідно до проектно-кошторисної документації. Обсяги закупівлі робіт можуть бути зменшені Замовником залежно від реального фінансування видатків.

Розділом 3 Договору Ціна Договору сторони обумовили, що вартість будівництва визначається з урахуванням ДСТУ Б.Д.1.1.-1: 2013, проектно-кошторисної документації, тендерної документації, пропозиції Виконавця та вимог чинного законодавства. Ціна цього Договору визначається виходячи із загальної вартості будівельно-монтажних робіт та інших витрат, що виконуються Виконавцем за даним Договором та становить 9 698 291,60 грн (дев`ять мільйонів шістсот дев`яносто вісім тисяч двісті дев`яносто одна гривня 60 копійок).

Фінансування станом на 11.12.2018 року складає 9 449 520,00 грн (дев`ять мільйонів чотириста сорок дев`ять тисяч п`ятсот двадцять гривень 00 копійок), в тому числі: 9 124 520,00 грн (дев`ять мільйонів сто двадцять чотири тисяч п`ятсот двадцять гривень 00 копійок) - оплата за договором здійснюється за рахунок коштів субвенції з державного бюджету згідно розпоряджень Кабінету Міністрів України від 11.05.2017 № 310-р, від 12.07.2017 № 463-р, від 30.08.2017 № 460-р, № 640-р, від 06.12.2017 №861-р Деякі питання розподілу у 2017 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально - економічного розвитку окремих територій , від 13.06.2018 №423-р, від 07.11.2018 №867-р Деякі питання розподілу у 2018 році субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій ;

325 000,00 (триста двадцять п`ять тисяч гривень 00 копійок) - спів фінансування за рахунок коштів міського бюджету;

Фінансування в 2017 році становить 1 892 013,43 грн у тому числі:

1 867 013,43 грн оплата за рахунок коштів субвенції з державного бюджету на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій;

25 000 грн - спів фінансування за рахунок коштів міського бюджету.

Фінансування в 2018 році становить 7 557 506,57 грн, в тому числі

7 257 506,57 грн - оплата за рахунок субвенції з державного бюджету на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій;

300 000,00 грн - спів фінансування за рахунок коштів міського бюджету (п. 3.2.1. Договору в редакції Додаткової угоди № 9 від 11.12.2018 до Договору).

Ціна цього Договору може бути зменшена за взаємною згодою Сторін у випадках передбачених діючим законодавством України.

Виконавець не може вимагати зміни ціни Договору у зв`язку із зростанням цін на ресурси, що використовуються для виконання робіт.

Фінансування робіт, передбачених цим Договором, здійснюється за рахунок коштів субвенції з державного бюджету на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій та коштів міського бюджету направлених на даний предмет Договору (об`єкт) згідно чинного законодавства.

Договірна ціна цього договору є твердою і визначається відповідно до ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013.

Пунктами 4.1., 4.2., 4.3. Договору передбачено, що відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 23.04.2014 № 117, від 27.12.2001 № 1764, Замовник до початку виконання робіт може перерахувати Виконавцю аванс у розмірі, що не перевищує 30% вартості річного обсягу робіт. В цьому випадку Виконавець зобов`язується використати одержаний аванс на придбання і постачання необхідних для виконання робіт матеріалів, конструкцій, виробів протягом двох місяців після одержання авансу. По закінченні двомісячного терміну невикористані суми авансу повертаються Замовнику.

Сума авансу на будівельно-монтажні роботи становить 724 500,00 грн. (сімсот двадцять чотири тисячі п`ятсот гривень 00 копійок), в тому числі:

717 000,00 грн. (сімсот сімнадцять тисяч 00 копійок) - за рахунок коштів субвенції з державного бюджету на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій;

750,00 грн. (сімсот п`ятдесят гривень 00 копійок) - співфінансування за рахунок коштів міського бюджету.

Розрахунок за виконані в цілому роботи на об`єкті здійснюється Замовником у відповідності до п. 19 Порядку державного фінансування капітального будівництва затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 № 1764 - у двотижневий термін після виконання і приймання всіх передбачених Договором робіт та реєстрації декларації про готовність об`єкта до експлуатації або видачі сертифіката. Розрахунок за виконані роботи здійснюється на підставі підписаних сторонами актів форми № КБ-2в (акт приймання виконання будівельних робіт) та форми КБ-3 (довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрат)

Замовник також може (має право) проводити часткову оплату виконаних за договором робіт шляхом здійснення проміжних платежів за фактично виконану Виконавцем роботу на підставі підписаних сторонами актів форми № КБ-2в (акт приймання виконання будівельних робіт) та форми КБ-3 (довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрат) за умови наявності відповідного бюджетного фінансування та в межах надходження коштів з бюджету на рахунок Замовника на проведення робіт, які є предметом даного Договору.

Пунктом 5.1. Договору сторони обумовили строки виконання робіт: початок робіт - вересень 2017 року; Закінчення робіт - відповідно до календарного графіку робіт, в якому зазначаються місяць початку та закінчення всіх видів робіт, передбачених даним Договором. Календарний графік виконання робіт, що є невід`ємною частиною Договору, складає Виконавець та передає його Замовнику до початку виконання робіт.

Як доказ виконання робіт по договору позивач надає:

Довідки про вартість виконаних робіт за період з листопада 2017 року по квітень 2018 року, відповідно до яких загальна вартість робіт становить 9 698 291,60 грн.

Акти приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в за період з листопада 2017 року по квітень 2018 року на суму 9 698 291,60 грн.

Обставини справи встановлені судом. Оцінка аргументів та нормативно-правове обґрунтування.

Позивач належним чином виконав взяті на себе зобов`язання по договору підряду № 564 від 05.09.2017.

Довідками про вартість виконаних робіт за період з листопада 2017 по квітень 2018 року визначена загальна вартість робіт, що склала 9 698 291,60 грн.

Між сторонами підписані Акти приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в за період з листопада 2017 року по квітень 2018 року на загальну суму 9 698 291,60 грн.

Акти підписані без зауважень та заперечень, та скріплені печатками сторін.

Відповідачем здійснювалась часткова оплата вартості виконаних робіт на загальну суму 9 420 365,01 грн, що підтверджується карткою по рахунку.

Заборгованість по неоплаті вартості виконаних позивачем будівельних робіт станом на день звернення останнього до суду становила 277 935,59 грн.

Позивач звернувся до суду за захистом своїх прав у зв`язку з неналежним виконанням відповідачем умов договору.

Згідно ст. 193 Господарського кодексу України суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим кодексом.

За своєю юридичною природою, укладений між сторонами договір є договором підряду.

Відповідно до ст. 837 ЦК України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов`язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконану роботу.

Згідно з ч.1,3 ст. 843 ЦК України у договорі підряду визначається ціна або способи її визначення. Ціна роботи у договорі підряду включає відшкодування витрат підрядника та плату за виконану ним роботу.

За приписами ст. 854 ЦК України якщо договором підряду не передбачена попередня оплата виконаної роботи або окремих її етапів, замовник зобов`язаний сплатити підрядникові обумовлену ціну після остаточної здачі роботи за умови, що роботу виконано належним чином і в погоджений строк або, за згодою замовника, - достроково. Підрядник має право вимагати виплати йому авансу лише у випадку та в розмірі, встановлених договором.

Згідно з ч.1 ст. 846 ЦК України строки виконання роботи або її окремих етапів встановлюються у договорі підряду.

Частина четверта статті 882 ЦК України передбачає, що передання робіт підрядником і прийняття їх замовником оформлюється актом, підписаним обома сторонами.

Враховуючи зазначений вид договору, вбачається, що він є оплатним, і обов`язку підрядника за договором виконати роботи відповідає обов`язок замовника прийняти та оплатити здійснені роботи.

Станом на день вирішення справи судом, відповідачем не надано доказів сплати 277 935,00 грн боргу за виконані будівельні роботи.

Відповідно до ст. 75 ГПК України обставини, які визнаються учасниками справи, не підлягають доказуванню, якщо суд не має обґрунтованих підстав вважати їх недостовірними або визнаними у зв`язку з примусом. Обставини, які визнаються учасниками справи, можуть бути зазначені в заявах по суті справи, поясненнях учасників справи, їх представників.

У відзиві на позов відповідач позовні вимоги про стягнення 277 935,00 грн визнав.

За таких обставин, суд доходить висновку, що позовні вимоги ТОВ Інженербудпроект про стягнення 277 935,00 грн є обґрунтованими, підтверджені матеріалами справи, визнані відповідачем, а тому підлягають задоволенню.

Розподіл судових витрат.

Згідно з п.5 ч.1 ст. 237 ГПК України при ухваленні рішення суд вирішує питання, зокрема, про розподіл між сторонами судових витрат.

Позивачем у позовній заяві визначена орієнтовна сума витрат на правничу допомогу - 9 000 грн.

Відповідно до ст. 126 ГПК України за результатами розгляду справи витрати на професійну правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом із іншими судовими витратами. Для визначення розміру витрат на професійну правничу допомогу з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.

Позивачем документи на підтвердження надання правничої допомоги до винесення рішення судом не надані.

За таких обставин, судові витрати на правничу допомогу в сумі 9 000 грн не підлягають розподілу між сторонами.

Статтею 129 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що судовий збір покладається: у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Враховуючи те, що позивач відмовився від частини позовних вимог, відмова прийнята судом, судовий збір в сумі 4169,03 грн покладається на відповідача, в сумі 213,21 грн - на позивача.

Керуючись ст.75,126,129, 236-239, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Прийняти відмову Товариства з обмеженою відповідальністю Інженербудпроект від позову в частині стягнення 14 214,30 грн.

2. Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю Інженербудпроект , код 36259541 до Бахмацької міської ради, код 04061702 про стягнення 292 149,30 грн боргу задовольнити частково.

3. Стягнути з Бахмацької міської ради, вул. Соборності,42, м. Бахмач, Чернігівська обл., 16500, код 04061702 на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Інженербудпроект , вул. Академіка Туполєва, б.12-М, м. Київ, 03062, код 36259541, 277 935,00 грн боргу, 4 169,03 грн судового збору.

4. Закрити провадження у справі в частині стягнення 14214,30 грн у зв`язку з відмовою позивача від позовних вимог.

5 . Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Північного апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому ст. 257 та п. 17.5. розділу XI "Перехідні положення" Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст рішення складено та підписано 25.11.2019.

Повідомити учасників справи про можливість одержання інформації по справі у Єдиному державному реєстрі судових рішень: http://reyestr.court.gov.ua/.

Суддя М.П. Ноувен

Дата ухвалення рішення20.11.2019
Оприлюднено26.11.2019
Номер документу85866830
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення 277 935,00 грн

Судовий реєстр по справі —927/782/19

Рішення від 20.11.2019

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Ноувен М.П.

Ухвала від 02.10.2019

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Ноувен М.П.

Ухвала від 18.09.2019

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Ноувен М.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні