Рішення
від 25.11.2019 по справі 299/3079/19
ВИНОГРАДІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Виноградівський районний суд Закарпатської області


Справа № 299/3079/19

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

(заочне)

25.11.2019 року м.Виноградів

Виноградівський районний суд Закарпатської області у складі: головуючий-суддя Рішко Г.І., серетар судового засідання Стрижак О.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду м.Виноградів цивільну справу за позовною заявою Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області до ОСОБА_1 , третя особа: Виноградівська районна державна адміністрація про визнання недійсним договору оренди земельної ділянки,

В С Т А Н О В И В :

Позивач ГУ Держгеокадастру у Закарпатській області звернулося до суду із позовною заявою до ОСОБА_1 , Виноградівської РДА про визнання недійсним договору оренди земельної ділянки.

Відповідно до договору оренди землі від 15.03.2012, укладеного між Виноградівською РДА та ОСОБА_1 , зареєстрованого у Міськрайонному управлінні Держкомзему у м.Виноградів і Виноградівському районі про що в книзі записів про державну реєстрацію договорів оренди землі вчинено запис від 14.05.2012 №212120004000106 в дострокове платне користування передано земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства, загальною площею 1,6000 га, яка знаходиться за межами населеного пункту на території Чепівської сільської ради Виноградівського району. На виконання наказу ГУ Держгеокадастру у Закарпатській області від 10.07.2019 № 782-ДК проведена позапланова перевірка з питань дотримання земельного законодавства при використанні земельної ділянки за кадастровим номером 2121285900:05:001:0022, розташованої на території Чепівської сільської ради Виноградівського району, яка надана в оренду ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства. Перевіркою встановлено, що контроль за правильністю обчислення і справлення податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності здійснюється органами державної податкової служби. ГУ листом від 27.06.2019 звернулось до Виноградівського управління ГУ ДФС у Закарпатській області з метою здійснення моніторингу в частині виконання взятих зобов`язань по сплаті орендної плати за земельні ділянки, які знаходяться в оренді у громадянина ОСОБА_1 Листом від 14.08.2019 Виноградівським управлінням ГУ ДФС у Закарпатській області було повідомлено, що громадянином ОСОБА_1 сплачено орендної плати на земельну ділянку за 2019 в сумі 1015,80 гривень. ГУ листом від 03.07.2019 звернулось до Виноградівської районної ради з проханням надати рішення Виноградівської районної ради про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, проведеної відповідно до законодавства. Так, Виноградівська районна рада Закарпатської області, як орган, який був уповноважений затверджувати нормативну грошову оцінку земельних ділянок за межами населених пунктів, повідомив листом від 16.07.2019, що Виноградівська районна рада, не приймала рішення про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки сільськогосподарського призначення за межами населеного пункту у контурі АДРЕСА_1 на території Чепівської сільської ради Виноградівського району. Таким чином, нормативна грошова оцінка земельної ділянки, вказана в пункті 5 договору оренди землі, не відповідає вимогам наведених вище правових норм, чинних на час укладення спірного договору та не може прийматись до уваги, оскільки договір оренди не є тим розпорядчим документом, який встановлює нормативну грошову оцінку. Нормативно-грошова оцінка, зазначена в пункті 5 договору оренди землі становить 20316,16 грн. та орендна плата, зазначена у пункті 9 договору оренди землі в розмірі 1015,80 грн. за рік, станом на сьогоднішній день, не відповідає чинному законодавству, є необґрунтованою та порушує істотні умови договору оренди землі. Технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, яка є предметом Договору оренди землі з кадастровими номерами 2121285900:05:001:0022 для ведення особистого селянського господарства, загальною площею 1,6000 га, як на момент укладення договору, так і на день подання позовної заяви Головним управлінням, не розроблялась, з чого можна зробити висновок, що орендна плата, що є істотною умовою Договору оренди не відповідає вимогам чинного законодавства. Таким чином, між Виноградівською РДА та ОСОБА_1 від 15.03.2012 укладено договір оренди земельної ділянки, нормативно грошова оцінка на яку, станом по сьогоднішній день - не розроблена, внаслідок чого відсутня така істотна умова договору оренди, передбачена ст.15 Закону України "Про оренду землі", як орендна плата, її законодавчо встановлений розмір. Просить суд договір оренди земельної ділянки загальною площею 1,6000 га, зареєстрованого у Міськрайонному управлінні Держкомзему у м.Виноградів і Внноградівському районі про що в книзі записів про державну реєстрацію договорів оренди землі вчинено запис від 14.05.2012 № 212120004000106 в строкове платне користування передано земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства, яка знаходиться за межами населеного пункту на території Чепівської сільської ради Виноградівського району Закарпатської області - визнати недійсним. Скасувати державну реєстрацію права користування із Державного реєстру грав земельної ділянки з кадастровим номером 2121285900:05:001:0022.

Представник позивача у судове засідання не з`явилася, однак подала заяву про розгляд справи за її відсутності, вимоги позову підтримує повністю.

Відповідач в судове засідання не з`явився, повідомлений про час та місце розгляду справи належним чином своєчасно, причин неявки суду не повідомив, заяв чи клопотань про відкладення розгляду справи чи про розгляд справи у відсутності відповідача не надходило.

Представник третьої особи у судове засідання не з`явився, подав до суду письмову заяву про проведення судового засідання без участі представника третьої особи.

Відтак, у відповідності до порядку, встановленого ст.ст.280, 281, 283 ЦПК України суд, приймаючи до уваги, що позивач не заперечує щодо такого вирішення справи, вважає за можливе провести заочний розгляд справи на підставі наявних у ній доказів.

Дослідивши подані докази, всебічно і повно з`ясувавши підтверджені ними фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню.

У судовому засіданні встановлено наступне.

Повноваження щодо розпорядження земельними ділянками сільськогосподарського призначення державної власності, розташованими за межами населених пунктів, з 01.01.2013 належать центральному органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин (Держгеокадастру ) та його територіальним органам, в тому числі і Головному управлінню Держгеокадастру у Закарпатській області.

Начальником відділу контролю за використанням та охороною земель у Воловецькому, Міжгірському, Мукачівському та Свалявському районах та м.Мукачево управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області - старшим державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель у Закарпатській області Мельником Володимиром Володимировичем відповідно до статей 6 і 10 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель", на виконання наказу Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області від 10.07.2019 № 782-ДК проведена позапланова перевірка з питань дотримання земельного законодавства при використанні земельної ділянки за кадастровим номером 2121285900:05:001:0022, розташованої на території Чепівської сільської ради Виноградівського району Закарпатської області, яка надана в оренду ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства (акти перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо об`єкту - земельних ділянок від 23.07.2019 № 782-ДК/739/АП/09/01/-19).

Відповідно до договору оренди землі від 15.03.2012, укладеного між Виноградівською РДА та ОСОБА_1 , зареєстрованого у Міськрайонному управлінні Держкомзему у м.Виноградів і Виноградівському районі про що в книзі записів про державну реєстрацію договорів оренди землі вчинено запис від 14.05.2012 №212120004000106 в дострокове платне користування передано земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства, загальною площею 1,6000 га, яка знаходиться за межами населеного пункту на території Чепівської сільської ради Виноградівського району Закарпатської області.

Згідно з пунктами 5, 9, 12 договору оренди землі нормативно грошова оцінка земельної ділянки становить 20316,16 грн. орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі, встановленими пропозицією комісії з розгляду питань у галузі земельних відносин від 02.03.2012 в розмірі 5 відсотків нормативної грошової оцінки, що становить 1015,80 грн. - річна сума.

Перевіркою встановлено, що контроль за правильністю обчислення і справлення податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності здійснюється органами державної податкової служби.

Головне управління листом від 27.06.2019 № 8-7-0.73-5178/2-19 звернулось до Виноградівського управління ГУ ДФС у Закарпатській області з метою здійснення моніторингу в частині виконання взятих зобов`язань по сплаті орендної плати за земельні ділянки, які знаходяться в оренді у громадянина ОСОБА_1

Листом від 14.08.2019 № 17461/10/07-16-51-13 Виноградівським управлінням ГУ ДФС у Закарпатській області було повідомлено, що громадянином ОСОБА_1 сплачено орендної плати на земельну ділянку за 2019 в сумі 1015,80 гривень.

Головне управління листом від 03.07.2019 № 17-7-0.72-5361/2-19 звернулось до Виноградівської районної ради з проханням надати рішення Виноградівської районної ради про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, проведеної відповідно до законодавства.

Так, Виноградівська районна рада Закарпатської області, як орган, який був уповноважений затверджувати нормативну грошову оцінку земельних ділянок за межами населених пунктів, повідомив листом від 16.07.2019 № 01-09/368, що Виноградівська районна рада, не приймала рішення про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки сільськогосподарського призначення за межами населеного пункту у контурі АДРЕСА_1 на території Чепівської сільської ради Виноградівського району Закарпатської області.

Таким чином, нормативна грошова оцінка земельної ділянки, вказана в пункті 5 договору оренди землі, не відповідає вимогам наведених вище правових норм, чинних на час укладення спірного договору та не може прийматись до уваги, оскільки договір оренди не є тим розпорядчим документом, який встановлює нормативну грошову оцінку (аналогічна правова позиція міститься в постановах Верховного Суду від 27.04.2018 у справі № 923/1394/16 та від 15.05.2018 у справі №922/2752/17).

Нормативно-грошова оцінка, зазначена в пункті 5 договору оренди землі становить 20316,16 грн. та орендна плата, зазначена у пункті 9 договору оренди землі в розмірі 1015,80 грн. за рік, станом на сьогоднішній день, не відповідає чинному законодавству, є необґрунтованою та порушує істотні умови договору оренди землі.

Головне управління листом від 26.06.2019 № 31-7-0.73-5129/2-19 звернулось із претензією про приведення у відповідність до вимог законодавства договору оренди землі задля укладання відповідних додаткових угод до договору оренди землі та визначення розміру орендної плати за земельну ділянку державної власності сільськогосподарського призначення; для відображення у додатковій угоді якісних показників стану ґрунту і контролю за цільовим та ефективним використанням земельних ділянок та збереження родючості їх ґрунтового покриву, з врахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2017 № 890 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України", рекомендуємо виготовити агрохімічні паспорти на земельні ділянки, що перебувають у користуванні фермерського господарства та внести відповідні відомості до договору оренди землі.

На лист Головного управління від 22.12.2018 № 0-7-0.3-7623/2-18 відділом у Виноградівському районі Головного управління від 26.12.2018 1398/405-18-0.19 надано інформацію, що нормативно грошова оцінка земельних ділянок, яка використовується гр. ОСОБА_1 та знаходиться за межами населеного пункту на території Чепівської сільської ради, Виноградівського району Закарпатської області, площею 1,6000 га - не розроблялась.

На лист Головного управління від 12.09.2019 №0-7-0.71-6933/2-19 відділом у Виноградівському районі Головного управління від 17.09.2019 1090/405-19-0.19 надано інформацію, що нормативно грошова оцінка земельних ділянок, яка використовується гр. ОСОБА_1 та знаходиться за межами населеного пункту на території Чепівської сільської ради, Виноградівського району Закарпатської області, площею 1,6000 га станом на 31.12.2018 - не розроблялась.

Згідно зі статтею 206 Земельного кодексу України використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

Згідно з статтею 651 ЦК України договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Відповідно до частини першої та дев`ятої статті 93 Земельного кодексу України право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності. Відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються законом.

Згідно з частиною першою статті 15 Закону України "Про оренду землі" однією з істотних умов договору оренди землі є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.

Орендна плата відповідно до статті 21 Закону України "Про оренду землі" - не платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати встановлюються за згодою сторін в договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Відповідно до підпунктів 14.1.136 та 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України плата за землю - це загальнодержавний податок, кий справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності та є обов`язковим платежем, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Відповідно до вимог статті 288 Податкового кодексу України з 01.01.2017 розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою розміру земельного податку, встановленого для відповідної 52тегорії земельних ділянок на відповідній території та не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Відповідно до частини п`ятої статті 5 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова серед іншого, використовується для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Відповідно до частини першої статті 23 Закону України "Про землеустрій" замовниками документації із землеустрою можуть бути, зокрема, землекористувачі. Нормативно-грошова оцінка земель може проводитись також на підставі договору, який укладається заінтересованими особами в порядку, встановленому законом (частина третя статті 15 Закону України "Про оцінку земель").

Також, оцінка земельних ділянок може проводитись як за рішенням органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, так і на підставі договору, який укладається зацікавленими особами в порядку, встановленому законом. Право на проведення грошової оцінки земельних ділянок мають юридичні особи, які отримали ліцензії на проведення робіт із землеустрою, відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій і форм власності.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на п`ять - сім років, розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення, - не рідше ніж один раз на п`ять - сім років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на сім - десять років.

Технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок підлягає державній експертизі відповідно до закону (стаття 21 Закону України "Про оцінку земель").

Технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, яка є предметом Договору оренди землі з кадастровими номерами 2121285900:05:001:0022 для ведення особистого селянського господарства, загальною площею 1,6000 га, як на момент укладення договору, так і на день подання позовної заяви Головним управлінням, не розроблялась, з чого можна зробити висновок, що орендна плата, що є істотною умовою Договору оренди не відповідає вимогам чинного законодавства.

Загальні підстави недійсності правочину передбачені статтею 215 Цивільного кодексу України. Згідно з частиною першою статті 215 Цивільного кодексу України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п`ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.

Частиною третьою статті 215 Цивільного кодексу України визначено, що якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).

Встановивши під час розгляду справи, що певний правочин не відповідає вимогам чинного законодавства на момент укладення такого договору, суд на підставі частини другої статті 235 Цивільного кодексу України має виходити з того, що сторонами порушено вимоги законодавства на момент його укладення, і розглянути справу по суті із застосуванням правил, що регулюють цей останній правочин. Якщо він суперечить закону, суд має прийняти рішення про визнання його недійсним із застосуванням, за необхідності, відповідних правових наслідків (пункт 3.11. постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 11 від 29.05.2013 "Про деякі питання визнання правочинів (господарських договорів) недійсними").

Угода може бути визнана недійсною лише з підстав і з наслідками, передбаченими законом. Отже, в кожній справі про визнання угоди недійсною суд повинен встановити наявність тих обставин, з якими закон пов`язує визнання угоди недійсною і настання певних юридичних наслідків (пункт 7 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 06.11.2009 № 9 "Про судову практику розгляду цивільних справ про визнання правочинів недійсними").

Отже, між Виноградівською РДА та гр. ОСОБА_1 від 15.03.2012 укладено договір оренди земельної ділянки, нормативно грошова оцінка на яку, станом по сьогоднішній день - не розроблена, внаслідок чого відсутня така істотна умова договору оренди, передбачена ст.15 Закону України "Про оренду землі", як орендна плата, її законодавчо встановлений розмір.

Частиною першою пункту 289.1 статті 289 Податкового кодексу України та частиною першою статті 13 Закону України "Про оцінку земель" передбачено, що для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок є обов`язковим.

Статтями 203, 228 Цивільного кодексу України передбачено, що правочини не можуть суперечити цивільно-правовому законодавству, не повинні бути спрямовані на порушення інтересів і пошкодження майна держави, територіальної громади, незаконним заволодінням ним.

Згідно з частиною першою статті 628 Цивільного кодексу України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства.

Відповідно до статті 236 Цивільного кодексу України встановлено, що нікчемний правочин або правочин, визнаний судом недійсним, є недійсним з моменту його вчинення.

Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати може бути підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору (постанови Верховного суду України від 23.05.2011; від 17/299- 10 від 30.05.2011 № 7/105-10(30/234-09); від 04.07.2011 № 41/81пд постанови Вищого господарського суду України у справі № 41/81пд від 09.08.2011, 41/153пд від 19.01.2011, №5021/2647/21 від 06.08.2013).

Отже, внаслідок не проведення нормативної грошової оцінки відсутня така істотна умова договору оренди, передбачена статтею 15 Закону України "Про оренду землі" як орендна плата, її законодавчо встановлений розмір.

Частина друга статті 158 Земельного кодексу України встановлює, що виключно судом вирішуються земельні спори з приводу володіння, користування і розпорядження земельними ділянками, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб.

Як вбачається зі змісту оскаржуваного Договору, інформації Відділу у Виноградівському районі Головного управління, акта перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом - земельної ділянки від 23.07.2019 № 782-ДК/73 9/АП/09/01 /-19, ні станом на день укладення Договору, ні станом на день подання позову, нормативна грошова оцінка земельної ділянки, яка перебуває у користуванні відповідача на підставі оскаржуваного Договору, не проводилася.

Відповідно до частини першої статті 26 Закону України "Про землеустрій" (у редакції, чинній на момент укладення спірного договору) замовниками документації із землеустрою можуть бути органи державної влади, органи місцевого самоврядування, землевласники і землекористувачі. Згідно з частиною першою статті 15 Закону України "Про оцінку землі" підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є також і рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування. Тобто, Виноградівська районна державна адміністрація, яка є стороною спірного договору, але вже не є розпорядником земельної ділянки, що є предметом договору, також як і землекористувач, могла бути замовником нормативно-грошової оцінки даної земельної ділянки.

Беручи до уваги наведений вище аналіз норм діючого законодавства, виходячи з встановлених судом фактичних обставин справи та встановленої практики, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог позивача.

Згідно ст.12 та ст.81 ЦПК України цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін, і сторони у справі мають рівні права щодо надання доказів, їх дослідження та доведення перед судом їх переконливості.

Кожна сторона повинна довести ті обставини на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Таким чином, аналізуючи зібрані по справі докази в світлі наведених правових норм суд приходить до висновку, що позовні вимоги ГУ Держгеокадастру у Закарпатській області про визнання недійсним договору оренди земельної ділянки, є обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст.10, 12, 13, 43, 49, 259, 263-265, 268, 280, 282 ЦПК України, -

У Х В А Л И В :

Позовні вимоги Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області задовольнити повністю.

Договір оренди земельної ділянки загальною площею 1,6000 га, зареєстрованого у Міськрайонному управлінні Держкомзему у м. Виноградів і Виноградівському районі, про що в книзі записів про державну реєстрацію договорів оренди землі вчинено запис від 14.05.2012 р. № 212120004000106 в строкове платне користування передано земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства, яка знаходиться за межами населеного пункту на території Чепівської сільської ради Виноградівського району Закарпатської області - визнати недійсним.

Скасувати державну реєстрацію права користування із Державного реєстру прав земельної ділянки з кадастровим номером 2121285900:05:001:0022.

Стягнути із ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , мешканця АДРЕСА_3 , на користь Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області (код ЄДРПОУ 39766716, 88008, м.Ужгород, пл.Народна, 4 Закарпатської області) судові витрати у вигляді сувового збору 3842,00 (три тисячі вісімсот сорок дві грн. 00 коп.) гривень.

Заочне рішення може бути переглянуто судом, який його ухвалив за письмовою заявою відповідача. Заяву про перегляд заочного рішення може бути подано протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Виноградівського районного суду Закарпатської області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення безпосередньо до Закарпатського апеляційного суду.

У відповідності до п.п. 15.5 п.п.15 п. 1 Розділу ХІІІ Перехідних Положень ЦПК України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди.

Головуючий Г. І. Рішко

СудВиноградівський районний суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення25.11.2019
Оприлюднено26.11.2019
Номер документу85869548
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —299/3079/19

Рішення від 25.11.2019

Цивільне

Виноградівський районний суд Закарпатської області

Рішко Г. І.

Ухвала від 11.11.2019

Цивільне

Виноградівський районний суд Закарпатської області

Рішко Г. І.

Ухвала від 07.10.2019

Цивільне

Виноградівський районний суд Закарпатської області

Рішко Г. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні