ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №480/3051/19
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 листопада 2019 року м. Львів
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючий суддя Кравців О.Р.,
секретар судового засідання Шийович Р.Я.,
представник позивача Прокопик І.А.,
представник відповідача не прибув,
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом за позовом Головного управління ДПС у Сумській області до Фермерського господарства «Заграва» про стягнення податкового боргу з рахунків відповідача у банках.
Суть справи.
Головне управління ДФС у Сумській області 06.08.2019 звернулося до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Фермерського господарства Заграва , в якій просить суд:
- стягнути з відповідача за рахунок коштів на рахунках у банках, обслуговуючих такого платника податків та готівки, що належить такому платнику податків на користь держави в сумі 93137,87 грн. у тому числі: - по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) в сумі 92117,87 грн.; - по платежу: Адміністративні штрафи та інші санкції в сумі 1020,00 грн.
Ухвалою Сумського окружного адміністративного суду від 07.08.2019 цю справу передано за підсудністю до Львівського окружного адміністративного суду, яка надійшла 05.09.2019 за вх. №31929.
Згідно з витягом з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями, цю справу передано для розгляду судді Кравціву О.Р.
Ухвалою суду від 06.09.2019 відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі, без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Ухвалою суду від 02.10.2019 справу призначено до розгляду у судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.
Ухвалою суду від 06.11.2019 у задоволенні заяви позивача про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції - відмовлено.
Позиція позивача викладена у позовній заяві.
Відповідач правом на подання відзиву на позовну заяву не скористався.
Сторони явки уповноважених представників у судове засідання не забезпечили. Клопотань про відкладення розгляду справи чи іншого змісту не подавали.
З врахування приписів ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України, суд розглянув справу за відсутності представників сторін).
Суд з`ясував фактичні обставини справи та відповідні їм правовідносини, дослідив письмові докази, та, -
в с т а н о в и в :
Фермерське господарство Заграва зареєстроване як юридична особа 28.04.2004, ідентифікаційний код юридичної особи - 32888688 /а.с.41-44/.
Згідно з витягом з історії недоїмок сформованого на підставі ІКП ІТС Податковий блок станом на 19.07.2019 за відповідачем обліковується податковий борг на загальну суму 93137,87 грн., зокрема, за платежем: податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) в сумі 92117,87 грн.; адміністративні штрафи та інші санкції - 1020,00 грн. /а.с.9/.
Вказана сума заборгованості відображена у копії зворотного боку облікової картки платника податків за відповідними платежами /а.с.13, 14/.
З метою узгодження вказаної заборгованості відповідачу скеровано податкову вимогу форми Ю за №739-50 від 29.01.2019 /а.с.39/ на суму 56165,43 грн.
Оскільки відповідач не погасив заборгованість добровільно, у встановлені законом строки, позивач звернувся до суду із цим позовом.
Вирішуючи справу суд керується таким.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України №2755-VI від 02.12.2017 року, в редакції чинній станом на момент виникнення спірних правовідносин (далі ПК України).
Грошове зобов`язання платника податків відповідно до підпункту 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 ПК України грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до п.п 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Підпунктом 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 ПК України передбачено обов`язок платників податків сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим Кодексом.
Податкова декларація, розрахунок, звіт (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов`язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов`язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку (п. 46.1 ст. 46 ПК України).
Відповідно до ст. 203 ПК України податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Сума податкового зобов`язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
Згідно з приписами п. 54.1 ст. 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо, зокрема, гідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган (підпункт 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 ПК України).
Відповідно до п. 58.1, п. 58.3 ст. 58 ПК України контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факти, перелічені у статті.
Податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Згідно з п. 59.1 ст. 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.
За правилами, визначеними п. 59.5 ст. 59 ПК України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Судом з`ясовано, що ФГ Заграва є платником податку на додану вартість.
Вказана сума заборгованості виникла внаслідок несплати грошових зобов`язань, визначених у податкових повідомленнях-рішеннях:
- №0011225012 від 20.12.2018, винесеного на підставі акта про результати камеральної перевірки своєчасності подання податкової декларації з податку на додану вартість №274/18-28-50-12/32888688 від 06.12.2018, на суму 170,00 грн. (штрафні (фінансові) санкції (штраф)) за платежем: податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) /а.с.15-16, 18/;
- №0011185012 від 20.12.2018, винесеного на підставі акта про результати камеральної перевірки своєчасності подання податкової декларації з податку на додану вартість №275/18-28-50-12/32888688 від 06.12.2018, на суму 55995,43 грн. (штраф) за платежем: податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) /а.с.20, 22/;
- №0012955012 від 19.02.2019, винесеного на підставі акта про результати камеральної перевірки своєчасності подання податкової декларації з податку на додану вартість №165/18-28-50-12/32888688 від 24.01.2019, на суму 33912,44 грн. (штраф) за платежем: податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) /а.с.24, 26/;
- №0026625012 від 146.04.2019, винесеного на підставі акта про результати камеральної перевірки своєчасності подання податкової декларації з податку на додану вартість №389/18-28-50-12/32888688 від 04.03.2019, на суму 1020,00 грн. (штрафні (фінансові) санкції (штраф)) за платежем: податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) /а.с.28-29,31/;
- №0026735012 від 16.04.2019, винесеного на підставі акта про результати камеральної перевірки своєчасності подання податкової декларації з податку на додану вартість №803/18-28-50-12/32888688 від 16.04.2019, на суму 1020,00 грн. (штрафні (фінансові) санкції (штраф)) за платежем: податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) /а.с.33-34, 35/;
- №0029955012 від 14.05.2019, винесеного на підставі акта про результати камеральної перевірки своєчасності подання податкової декларації з податку на додану вартість №1993/18-28-50-12/32888688 від 14.05.2019, на суму 1020,00 грн. (штрафні (фінансові) санкції (штраф)) за платежем: адміністративні штрафи та інші санкції (надходження коштів, контроль за справлянням яких закріплений за ГУ ДФС) /а.с.36-37, 38/;
Судом також встановлено, що вказані вище документи скеровані у спосіб, визначений чинним законодавством, на зареєстроване місцезнаходження відповідача, однак, з незалежних від контролюючого органу причин повернулися із відмітками відділення поштового зв`язку про причини їх невручення.
Доказів оскарження вказаних рішень контролюючого органу у адміністративному чи судовому порядку до матеріалів справи не надано.
Відповідачу, з метою погашення податкового боргу, виставлено податкову вимогу форми Ю №739-50 від 29.01.2019 на суму 56165,43 грн., яку у порядку встановленому чинним законодавством, скеровано на зареєстроване місцезнаходження відповідача. Однак з незалежних від контролюючого органу причин повернулася, із відміткою відділення поштового зв`язку про причини невручення /а.с.39/.
Враховуючи те, що відповідачем не надано доказів, які б свідчили про відкликання вказаної податкової вимоги в передбаченому ст. 60 ПК України порядку, а також доказів про сплату грошового зобов`язання, сума заборгованості 93137,87 грн. є узгодженою та визнається податковим боргом, а тому підлягає стягненню з відповідача.
Пунктом 41.2 ст. 41 ПК України встановлено, що органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.
Відповідно до положень підпункту 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно з підпунктом 95.1, 95.2, 95.3 ст. 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно зі ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
З врахуванням викладеного, оцінивши надані докази, суд дійшов висновку, що вимоги позивача щодо стягнення податкового боргу з відповідача обґрунтовані, відповідають обставинам справи та підтверджуються долученими до матеріалів справи письмовими доказами, у зв`язку з чим позов підлягає задоволенню.
Вирішуючи питання розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.
Згідно ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Враховуючи відсутність понесених витрат суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати стягненню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 19, 22, 25,72-77, 90, 139, 241-246, 250, пп. пп. 15.5 п. 15 розділу VІІ Перехідні положення КАС України, суд -
в и р і ш и в :
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з рахунків Фермерського господарства Заграва (79022, м. Львів, вул. Патона, 27; код ЄДРПОУ: 32888688) у банках, обслуговуючих такого платника та з рахунків платника податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів до бюджету податковий борг в сумі 93137 (дев`яносто три тисячі сто тридцять сім) грн. 87 коп.
3. Судові витрати з відповідача не стягувати.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення через Львівський окружний адміністративний суд до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
В судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Повний текст рішення складено та підписано 25.11.2019
Суддя Кравців О.Р.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.11.2019 |
Оприлюднено | 28.11.2019 |
Номер документу | 85890961 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кравців Олег Романович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні