Рішення
від 19.11.2019 по справі 1.380.2019.004210
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№1.380.2019.004210

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 листопада 2019 року

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Грень Н.М.

за участю:

секретаря судового засідання Редкевич О.Р.,

представника позивача Шпирки Р.О.,

представника відповідача Іванова В.Є.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові в порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Наукова,29» про зупинення роботи приміщень, -

в с т а н о в и в:

19.08.2019 до Львівського окружного адміністративного суду надійшов позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Наукова,29» в якому позивач просить суд:

- зупинити роботу приміщень горища 14-ти поверхового житлового будинку ОСББ «Наукова,29» за адресою: 79060, м. Львів, вул. Наукова, 29, до усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, шляхом опечатування (опломбування) та відімкнення від джерел живлення.

В обгрунтування позовних вимог зазначено, що під час проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання ОСББ НАУКОВА, 29 вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки приміщень 14-ти поверхового житлового будинку виявлено ряд порушень, які викладені в акті перевірки від 19.07.2019 № 111. Виявленні порушення у приміщеннях горища 14-ти поверхового житлового будинку створюють загрозу життю та здоров`ю людей, які проживають у вказаному будинку, становлять загрозу виникнення пожежі, а також виявлені порушення перешкоджатимуть гасінню виниклої пожежі та евакуації людей.

Відповідач позов не визнав, 07.09.2019 до суду надійшов відзив на позовну заяву в якому зазначено, що в допоміжних приміщеннях знаходиться обладнання, яке забезпечує мешканців будинку опаленням і гарячим водопостачанням. Воно вимагає проведення певних робіт при підготовці будинку до опалювального сезону, постійного контролю і періодичного обслуговування. На технічному поверсі (горищі) знаходиться також приміщення з ліфтовим обладнанням, яке потребує цілодобового доступу для обслуговування і профілактики. Обмеження доступу до цих приміщень унеможливить вчасне реагування на аварійні ситуації і призведе до значних збитків мешканцям будинку і виходу з ладу встановленого на горищі обладнання.

Також, відповідач зазначив, що відповідно до статті 10 Законом України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку від 29.11.2011 № 2866-ІІІ вищим органом управління об`єднання є загальні збори, до виключної компетенції яких відноситься питання про використання спільного майна (у тому числі-горища). Враховуючи той факт, що загальні збори ОСББ НАУКОВА,29 не приймали жодного рішення про використання спільного майна співвласників - горища 14-ти поверхового багатоквартирного будинку, та не надавали жодної згоди будь-кому з співвласників використовувати приміщення горища та під`єднуватись до мереж живлення, відповідач вважає всі вимоги позивача до ОСББ НАУКОВА,29 неналежними і необгрунтованими та такими, що порушують норми Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку від 29.11.2011 р. № 2866-ІІІ та Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку .

Ухвалою судді від 21.08.2019 відкрито спрощене провадження у справі без виклику сторін.

Ухвалою від 09.09.2019 призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін, та призначено судове засідання у справі.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечив, просив у задоволенні такого відмовити.

Суд, заслухавши пояснення сторін, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позов необхідно задовольнити, виходячи з наступних підстав.

Судом встановлено, що у період з 15 по 19.07.2019 року Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області на підставі наказу від 25.06.2019 № 166, посвідчення на перевірку від 15.07.2019 № 121 проведено позаплановий захід державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки приміщень ОСББ НАУКОВА, 29 за адресою: 79060, м. Львів, вул. Наукова, 29, у присутності голови правління ОСББ "НАУКОВА, 29" Іванова В.Є. про що складено акт перевірки.

Під час проведення позапланового заходу на об`єкті відповідача виявлено ряд порушень Правил пожежної безпеки в Україні затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.03.2015 року за № 252/26697, Кодексу цивільного захисту України, Правил техногенної безпеки та низки інших нормативних актів.

Відповідно до акту перевірки від 19.07.2019 № 111, перевіркою встановлено наступні порушення:

- Технічний поверх будівлі не очищений від горючого сміття;

- Технічний поверх (горище) будинку використовується не за призначенням, засміченні сторонніми предметами, влаштовані комірки;

- На дверях технічного поверху (горища), електрощитової, підвалів не вказане місце зберігання ключів;

- Виходи на покрівлю будівлі не влаштовано через протипожежні двері 2-го типу з межею вогнестійкості ЕІ 30;

- Електроосвітлювальна мережа в незадимлюваній сходовій клітці типу НІ, поза квартирних коридорах, технічних приміщеннях (горище) та підвалі експлуатується з порушенням вимог ПУЕ. З`єднання електричних кабелів проведено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів. Допускається експлуатація тимчасових дільниць електромережі. Допускається експлуатація світильників з лампами розжарювання без захисного суцільного скла (ковпаків);

- При вході на технічний поверх будівлі та покрівлю розміщено технологічне обладнання інтернету та кабельного телебачення;

- На технічному поверсі будівлі, здійснене перепланування (влаштовані комірки) без проектної документації;

- Допускається складування впритул (на відстані менше 0,5 м) до повітроводів і устаткування горючі матеріали або негорючі матеріали в горючій упаковці.

Примірник акта перевірки отримано головою правління ОСББ Наукова 29 без будь-яких зауважень або заперечень від уповноваженої особи відповідача, що підписала акт.

За наслідками проведеної перевірки за порушення ст. 175 КУпАП складено протокол ЛВ № 008072 про адміністративне правопорушення на відповідальну особу за дотримання правил пожежної безпеки голову правління ОСББ Наукова 29 .

Будь-яких повідомлень ОСББ Наукова 29 про усунення порушень на адресу позивача не надходило, що зумовило звернення останнього до суду із даним позовом.

При вирішенні спору по суті суд керувався наступним.

Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з статтею 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

За приписами підпункту 48 пункту 4 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1052, ДСНС відповідно до покладених на неї завдань складає акти перевірок, видає приписи, постанови, розпорядження про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, а в разі встановлення порушень, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, звертається безпосередньо та через територіальні органи до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, окремих приміщень, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту.

Відповідно до підпункту 63 пункту 4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області, затвердженого наказом ДСНС України №3 від 04.02.2013, Головне управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб`єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 № 877-V (далі - Закон № 877-V).

Відповідно до наданого у статті 1 Закону № 877-V визначення, державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту регулює Кодекс цивільного захисту України.

Згідно до підпункту 12 частини 1 статті 67 Кодексу цивільного захисту України від 02.10.2012 (далі - КЦЗ України) до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Відповідно до частини 1 статті 68 КЦЗ України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.

Згідно до частини 2 статті 68 КЦЗ України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Відповідно до положень статті 70 КЦЗ України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є:

1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;

2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;

3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;

4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;

5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;

6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність;

7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами;

8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;

9) відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту;

10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання;

11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Відповідно до частини 7 статті 7 Закону № 877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Судом встановлено, що порушення законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки були виявлені у приміщеннях ОСББ Наукова 29 безумовно створюють загрозу для життя і здоров`я працівників та мешканців будинку, а також інших людей що можуть там перебувати. Продовження роботи приміщень горища 14-ти верхового житлового будинку ОСББ "НАУКОВА, 29" без усунення порушень законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки становить загрозу виникнення пожежі та в подальшому перешкоджатиме її гасінню і евакуації людей з приміщень горища 14-ти поверхового житлового будинку ОСББ "НАУКОВА,

Щодо покликання відповідача на те, що загальні збори ОСББ НАУКОВА,29 не приймали жодного рішення про використання спільного майна співвласників - горища 14-ти поверхового багатоквартирного будинку, та не надавали жодної згоди будь-кому з співвласників використовувати приміщення горища та під`єднуватись до мереж живлення, а тому на думку відповідача позовні вимоги позивача до ОСББ НАУКОВА,29 є необгрунтованими, суд зазначає наступне.

Так, відповідно до Акта приймання-передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс погодженого головою Франківської районної адміністрації 06.10.2010 та затвердженого директором Департаменту житлового господарства та інфраструктури на баланс ОСББ Наукова, 29 передано допоміжні приміщення загальною площею 1654 кв. м., в т.ч. горища загальною площею 345,9 кв.м.

Оскільки, виявлені позивачем порушення законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки створюють загрозу для життя і здоров`я працівників та мешканців будинку, а також інших людей що можуть там перебувати, суд дійшов висновку про необхідність зупинення роботи приміщень горища 14-ти поверхового житлового будинку ОСББ «Наукова,29» за адресою: 79060, м. Львів, вул. Наукова, 29, до усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, шляхом опечатування (опломбування) та відімкнення від джерел живлення

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

За таких обставин, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, на підставі наданих доказів, беручи до уваги те, що станом на дату розгляду справи відповідачем не усунуті порушення, зазначені в акті перевірки від 19.07.2019 № 111, суд дійшов до висновку, що позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області належить задовольнити повністю.

Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки, під час розгляду даної справи, свідки судом не залучались та судові експертизи не призначались, суд вважає за необхідне зазначити, що судові витрати понесені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 6, 9, 73-76, 242, 244, 245 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

в и р і ш и в:

позов задовольнити повністю.

Зупинити роботу приміщень горища 14-ти поверхового житлового будинку ОСББ «Наукова,29» за адресою: 79060, м. Львів, вул. Наукова, 29, до усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, шляхом опечатування (опломбування) та відімкнення від джерел живлення.

Судові витрати з відповідача не стягувати.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення суду.

Суддя Грень Н.М.

Повний текст рішення складено та підписано 26.11.2019.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.11.2019
Оприлюднено28.11.2019
Номер документу85891058
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.004210

Рішення від 19.11.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Грень Наталія Михайлівна

Ухвала від 09.09.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Грень Наталія Михайлівна

Ухвала від 21.08.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Грень Наталія Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні