СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 листопада 2019 р. справа № 480/3893/19
Суддя Сумського окружного адміністративного суду Бондар С.О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Управління Держпраці у Сумській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "АНЕКС ТАЙМ" про стягнення штрафу,-
В С Т А Н О В И В:
Управління Держпраці у Сумській області звернулося до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "АНЕКС ТАЙМ" про стягнення штрафу в сумі 8346 грн.
Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що за результатами перевірки відповідача з питань дотримання вимог законодавства про зайнятість в частині надання послуг з посередництва та працевлаштування виявлено порушення ТОВ "АНЕКС ТАЙМ" вимог п. 4 ч. 4 ст. 36 Закону України "Про зайнятість населення", які зафіксовані в акті перевірки від 19.06.2019 № 39. У зв`язку з виявленням порушень вимог законодавства про зайнятість населення, управлінням Держпраці у Сумській області винесено постанову № 119/39-ФС від 15.07.2019, якою відповідно до ч. 4 ст. 53 Закону України "Про зайнятість населення", на відповідача накладено штраф у розмірі 8346 грн. У зв`язку з несплатою ТОВ "АНЕКС ТАЙМ" вказаної суми штрафних санкцій у добровільному порядку, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Ухвалою суду від 01.10.2019 позовна заява була залишена без руху у зв`язку з несплатою позивачем судового збору.
11.10.2019 позивачем усунені недоліки позовної заяви, надано платіжне доручення про сплату судового збору.
Ухвалою від 15.10.2019 відкрито провадження в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін та встановлено відповідачу 15-денний строк з дня вручення даної ухвали для подання відзиву на позовну заяву.
Відповідач ухвалу про відкриття провадження у справі отримав 18.10.2019, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.25), проте у встановлений строк до суду відзив на позов не надав, про причини неподання суду відзиву не повідомив, а тому, враховуючи положення ч. 6 ст. 162 КАС України, суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Суд, дослідивши письмові матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що відповідно до наказу Управління Держпраці у Сумській області від 11.06.2019 № 1005, на підставі направлення на проведення позапланової перевірки суб`єкта господарювання від 11.06.2019, головним державним інспектором відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів Управління Держпраці у Сумській області проведено позапланову перевірку з питань додержання законодавства про зайнятість в частині надання послуг посередництва та працевлаштування ТОВ "АНЕКС ТАЙМ"(а.с.7-8).
За результатами даної перевірки складено акт перевірки № 39 від 19.06.2019 (а.с.9-12).
Перевіркою було встановлено порушення відповідачем п. 4 ч. 4 ст. 36 Закону України "Про зайнятість населення" в частині неподання суб`єктом господарювання, який надає послуги посередництва у працевлаштуванні відомостей про працевлаштованих осіб, а саме звіти 1-ПА за 2017 та 2018 роки (а.с. 11, зворотній бік).
На підставі вказаного акту перевірки, Управлінням Держпраці у Сумській області винесено постанову про накладення штрафу № 119/39-ФС від 15.07.2019, якою на ТОВ "АНЕКС ТАЙМ" накладено штраф в розмірі 8346 грн (а.с. 13-14).
Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає наступне.
Згідно з п. 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96, Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Відповідно до п. 7 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96 Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи. Держпраці може покладати виконання завдань на утворені територіальні органи за міжрегіональним принципом.
Згідно з п. 4 ч. 4 ст. 36 Закону України "Про зайнятість населення" суб`єкти господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні, та суб`єкти господарювання, які здійснюють наймання працівників для подальшого виконання ними роботи в Україні у інших роботодавців, зобов`язані, зокрема, подавати територіальним органам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, відомості про чисельність працевлаштованих ними осіб у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, за погодженням з центральним органом виконавчої влади із забезпечення реалізації державної політики у галузі статистики.
Форма звітності № 1-ПА "Інформація про кількість працевлаштованих громадян суб`єктами господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні та здійснюють наймання працівників для подальшого виконання ними роботи в Україні в інших роботодавців" та Порядок її подання, затверджені наказом Міністерства соціальної політики від 07.08.2015 № 815, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 09.10.2015 № 1225/27670.
За приписами ч. 1 ст. 52 Закону України "Про зайнятість населення" державний контроль за додержанням законодавства про зайнятість населення здійснює уповноважений орган з реалізації державної політики з питань державного нагляду та контролю за дотриманням законодавства про зайнятість населення та центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, в межах їх повноважень.
Згідно з ч. 4 ст. 53 Закону України "Про зайнятість населення" у разі неподання або порушення порядку подання суб`єктом господарювання, який надає послуги з посередництва у працевлаштуванні, відповідно до цього Закону відомостей про працевлаштованих ним осіб стягується штраф у двократному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої на момент виявлення порушення.
Порядок накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2013 № 509 (далі - Порядок № 509).
Відповідно до п. 2 Порядку № 509 штрафи накладаються Головою Держпраці, його заступниками, начальниками управлінь і відділів Держпраці та їх заступниками (з питань, що належать до їх компетенції), начальниками територіальних органів Держпраці та їх заступниками, керівниками виконавчих органів міських рад міст обласного значення, сільських, селищних, міських рад об`єднаних територіальних громад та їх заступниками (далі - уповноважені посадові особи).
Штрафи можуть бути накладені на підставі, зокрема, акта про виявлення під час перевірки суб`єкта господарювання або роботодавця ознак порушення законодавства про працю та/або зайнятість населення, складеного посадовою особою Держпраці чи її територіального органу, виконавчого органу міської ради міста обласного значення та сільської, селищної, міської ради об`єднаної територіальної громади.
Приписами п. 8 Порядку № 509 визначено, що за результатами розгляду справи уповноважена посадова особа на підставі акта, зазначеного в пункті 3 цього Порядку, складає постанову про накладення штрафу.
В силу положень п. 9 Порядку № 509, штраф сплачується протягом одного місяця з дня прийняття постанови про його накладення, про що суб`єкт господарювання або роботодавець повідомляють уповноваженій посадовій особі, яка склала постанову про накладення штрафу.
Суд зазначає, що у зв`язку з виявленими в ході перевірки у ТОВ "АНЕКС ТАЙМ" порушень вимог законодавства про зайнятість населення, 15.07.2019 заступником начальника управління Держпраці у Сумській області Н.Антоненко було винесено постанову про накладення штрафу уповноваженими особами в розмірі 8346 грн. відповідно до ч. 4 ст. 53 Закону України "Про зайнятість населення".
Отже предметом розгляду цієї справи є стягнення фінансових санкцій.
При цьому доказів оскарження відповідачем постанови управління Держпраці у Сумській області від 15.07.2019 № 119/39-ФС про накладення штрафу суду надано не було.
Тобто відповідач не скористався своїм правом на судовий захист.
Разом з тим, доказів сплати відповідачем штрафу у добровільному порядку суду також надано не було.
Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "АНЕКС ТАЙМ" штраф в розмірі 8346 грн. в дохід Державного бюджету України.
Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Управління Держпраці у Сумській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "АНЕКС ТАЙМ" про стягнення штрафу - задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "АНЕКС ТАЙМ" (40009, м.Суми, вул. Дмитра Багалія, буд. 2, офіс 10, код ЄДРПОУ 41596505) штраф в розмірі 8346грн. (вісім тисяч триста сорок шість грн.) в дохід Державного бюджету України за реквізитами: УК у м. Сумах/м.Суми 21081100, код отримувача 37970593, номер рахунку 31118106018002, код банку 899998.
Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення рішення. Апеляційні скарги до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подаються через Сумський окружний адміністративний суд.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя С.О. Бондар
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.11.2019 |
Оприлюднено | 28.11.2019 |
Номер документу | 85897599 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
С.О. Бондар
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні