Рішення
від 22.11.2019 по справі 500/2125/19
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 500/2125/19

22 листопада 2019 рокум.Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі: головуючого судді Осташа А. В. за участю: секретаря судового засідання Гавіловської Х.М., представника позивача - Загнійної І.В. , представника відповідача - Ткач Н.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Бережанської міської ради до Бережанської районної ради Тернопільської області про стягнення коштів використаних не за цільовим призначенням в сумі 74109,00 грн,

ВСТАНОВИВ:

Бережанська міська рада (далі - позивач) звернулась до Тернопільського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Бережанської районної ради (далі - відповідач) про стягнення з Бережанської районної ради на користь Бережанської міської ради кошти використані не за цільовим призначенням в сумі 74109,00грн на відповідний рахунок.

Позовні вимоги мотивовані тим, що за результатами державного фінансового аудиту виконання міського бюджету міста Бережани Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області за період з 01.01.2016 по 31.01.2019 виявлено нецільове використання коштів в сумі 94,87 тис. грн., які спрямовані за окремими рішеннями сесії Бережанської районної ради всупереч умов укладених з міською радою договорів про міжбюджетні трансферти.

На виконання вимог акту проведеного аудиту, міською радою 06.06.2019 направлено на адресу Бережанської районної ради Вимогу щодо усунення порушень вимог законодавства та повернення бюджетних коштів до міського бюджету.

Листом від 18.06.2019 Бережанською районною радою направлено на адресу міської ради лист фінансового управління Бережанської районної державної адміністрації від 10.06.2019яким повідомлено, що будуть вжиті заходи, шляхом винесення проекту рішення на розгляд чергової сесії Бережанської районної ради.

Листом від 07.08.2019 міська рада просила надати інформацію про виконання вимоги від 06.06.2019.

Однак, в листі від 30.08.2019 Фінансове управління Бережанської районної державної адміністрації просить відтермінувати повернення коштів, використаних в супереч умов укладених договорів до кінця 2019 року.

Зазначено, що станом на день підготовки даного адміністративного позову відповідач не забезпечив відшкодування матеріальної шкоди нанесеної міському бюджету м. Бережани в добровільному порядку.

Ухвалою суду від 28.10.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомлення (викликом) сторін та призначено у справі судове засідання.

Відповідач, не скористався правом на подання відзиву на позов відповідно до статті 162 КАС України.

У судовому засіданні 22.11.2019 представник позивача позовні вимоги підтримав, просив суд позов задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні визнала позов.

Заслухавши вступне слово представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовна заява підлягає до задоволення, виходячи з наступного.

Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області відповідно до п.3.17 Плану проведення заходів державного фінансового контролю Державної аудиторської служби України на І квартал 2019 року (в частині проведення державних фінансових аудитів), затвердженого наказом від 14.01.2019 №3, проведено державний фінансовий аудит виконання Бережанського міського бюджету за період з 01.01.2016 по 31.01.2019.

В ході аудиту встановлено, що окремими рішеннями Бережанської районної ради щодо збільшення дохідної частини за рахунок отриманих міжбюджетних трансфертів (в тому числі з Бережанського міського бюджету) з подальшим їх спрямуванням на видатки, кошти Бережанського міського бюджету в загальній сумі 94,87 тис. грн., які спрямовані на цілі, не передбачені відповідними договорами.

Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області направлено Бережанському міському голові направлено лист від 16.05.2019 №13-19-08-12/2947-2019 щодо усунення порушень законодавства та запропоновано вжити вичерпних заходів щодо усунення виявлених порушень законодавства у встановленому законодавством порядку та про вжиті заходи проінформувати Управління до 15.06.2019 (аркуш справи 18).

Міською радою направлено на адресу Бережанської районної ради Вимогу щодо усунення порушень вимог законодавства та повернення бюджетних коштів до міського бюджету від 06 червня 2019 року за вих. №1288/03-04 (аркуш справи 19-22).

Листом від 18.06.2019 за №107 (аркуш справи 23) Бережанською районною радою направлено на адресу міської ради лист фінансового управління Бережанської районної державної адміністрації від 10.06.2019 №79/01-4 в якому зазначено, щодо усунення виявленого порушення вимог п.8 ч.1 ст.7 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 №2456-VІ (із змінами) повідомлено, що будуть вжиті заходи, шляхом винесення проекту рішення на розгляд чергової сесії Бережанської районної ради (аркуш справи 24-25).

Листом від 07.08.2019 за вих. №1788/03-04 міська рада просила надати інформацію про виконання вимоги №1288/03-04 від 06.06.2019 (аркуш справи 26).

Фінансове управління Бережанської районної державної адміністрації листом від 30.08.2019 №132/01-4 повідомило, що у зв`язку з тим, що станом на 01 вересня 2019 виконання дохідної частини районного бюджету є дуже низьким та заборгованість за захищеними статтями становить 3832,5 тис.грн., просить повернення коштів, використаних в супереч умов укладених з міською радою договорів про міжбюджетні трансферти, відтермінувати до кінця 2019 року (аркуш справи 27).

Враховуючи те, що відповідач не забезпечив відшкодування матеріальної шкоди нанесеної міському бюджету м.Бережани в добровільному порядку, Бережанська міська рада звернулась із даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Згідно із статтею 1 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" від 26.01.1993 № 2939-XII здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю (далі - орган державного фінансового контролю).

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою КМ України від 03.02.2016 № 43, Державна аудиторська служба України (Держаудитслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України та який забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.

Пунктом 6 Положення передбачено, зокрема, що Держаудитслужба для виконання покладених на неї завдань має право: пред`являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства; порушувати перед керівниками відповідних органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій питання про притягнення до відповідальності осіб, винних у допущених порушеннях; у разі виявлення збитків, завданих державі чи підприємству, установі, організації, що контролюється, визначати їх розмір в установленому законодавством порядку.

Зазначені норми Положення узгоджуються із приписами статті 10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні".

Відповідно до статті 2 Закону України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні Кабінет Міністрів України постановою від 20.04.2006 №550 затвердив Порядок проведення інспектування Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами.

Інспектування полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності об`єкта контролю і проводиться у формі ревізії, яка повинна забезпечувати виявлення фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб.

Згідно з пунктами 35, 39, 40, 45, 49, 50, 52 Порядку результати ревізії оформляються актом, який складається на паперовому носії державною мовою і повинен мати наскрізну нумерацію сторінок.

У міру виявлення ревізією порушень законодавства посадові особи органу державного фінансового контролю, не чекаючи закінчення ревізії, мають право усно рекомендувати керівникам об`єкта контролю невідкладно вжити заходів для їх усунення та запобігання у подальшому.

Якщо вжитими в період ревізії заходами не забезпечено повне усунення виявлених порушень, органом державного фінансового контролю у строк не пізніше ніж 10 робочих днів після реєстрації акта ревізії, а у разі надходження заперечень (зауважень) до нього - не пізніше ніж 3 робочих дні після надіслання висновків на такі заперечення (зауваження) надсилається об`єкту контролю письмова вимога щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства із зазначенням строку зворотного інформування.

Про усунення виявлених ревізією фактів порушення законодавства цей об`єкт контролю у строк, визначений вимогою про їх усунення, повинен інформувати відповідний орган державного фінансового контролю з поданням завірених копій первинних, розпорядчих та інших документів, що підтверджують усунення порушень.

Аналіз наведених норм дає підстави вважати, що органу державного фінансового контролю надано можливість здійснювати контроль за використанням коштів державного і місцевого бюджетів та у разі виявлення порушень законодавства пред`являти обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення таких правопорушень.

За статтею 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами. За частиною 2 вказаної статті обласні та районні ради є органами місцевого самоврядування, що представляють спільні територіальні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст, у межах повноважень, визначених Конституцією України, цим та іншими законами, а також повноважень, переданих їм сільськими, селищними та міськими радами, що не передбачає перебування органів місцевого самоврядування різних рівнів у взаємному підпорядкуванні.

За пунктом 7 статті 16 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" органи місцевого самоврядування з урахуванням місцевих умов і особливостей можуть перерозподіляти між собою на підставі договорів окремі повноваження та власні бюджетні кошти.

Стаття 60 цього Закону визначає, що територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю. Відповідно до статті 25 цього Закону міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Згідно п.27 ч. 1 статті 26 виключно на пленарних засіданнях міських рад вирішуються питання щодо передачі коштів з відповідного місцевого бюджету.

Відповідно до ч. 4, 6, ст. 20 Бюджетного кодексу України відповідальний виконавець бюджетних програм визначається головним розпорядником бюджетних коштів за погодженням з Міністерством фінансів України (місцевим фінансовим органом). Відповідальним виконавцем бюджетних програм може бути головний розпорядник бюджетних коштів за бюджетними програмами, виконання яких забезпечується його апаратом, та/або розпорядник бюджетних коштів нижчого рівня, який виконує бюджетні програми у системі головного розпорядника. Відповідальний виконавець бюджетних програм у процесі їх виконання забезпечує цільове та ефективне використання бюджетних коштів протягом усього строку реалізації відповідних бюджетних програм у межах визначених бюджетних призначень.

На всіх стадіях бюджетного процесу його учасники в межах своїх повноважень здійснюють оцінку ефективності бюджетних програм, що передбачає заходи з моніторингу, аналізу та контролю за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів. Оцінка ефективності бюджетних програм здійснюється на підставі аналізу результативних показників бюджетних програм, а також іншої інформації, що міститься у бюджетних запитах, кошторисах, паспортах бюджетних програм, звітах про виконання кошторисів та звітах про виконання паспортів бюджетних програм. Організаційно-методологічні засади оцінки ефективності бюджетних програм визначаються Міністерством фінансів України.

Згідно із ч. 6 ст. 22 Бюджетного кодексу України розпорядник бюджетних коштів може уповноважити одержувача бюджетних коштів на виконання заходів, передбачених бюджетною програмою, та надати йому кошти бюджету (на безповоротній чи поворотній основі) в межах відповідних бюджетних асигнувань. Одержувач бюджетних коштів використовує такі кошти на підставі плану використання бюджетних коштів, що містить розподіл бюджетних асигнувань, затверджених у кошторисі цього розпорядника бюджетних коштів.

Відповідно до п. 5 Порядку складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 № 228 (далі - Порядок № 228), установам можуть виділятися бюджетні кошти тільки за наявності затверджених кошторисів, планів асигнувань загального фонду бюджету, планів надання кредитів із загального фонду бюджету, планів спеціального фонду, а вищим навчальним закладам та науковим установам, закладам охорони здоров`я також за наявності затверджених планів використання бюджетних коштів і помісячних планів використання бюджетних коштів.

Установи мають право брати бюджетні зобов`язання витрачати бюджетні кошти на цілі та в межах, установлених затвердженими кошторисами, планами асигнувань загального фонду бюджету, планами надання кредитів із загального фонду бюджету, планами спеціального фонду, а вищі навчальні заклади та наукові установи, заклади охорони здоров`я також установлених затвердженими планами використання бюджетних коштів і помісячними планами використання бюджетних коштів.

Бюджетне зобов`язання - будь-яке здійснене відповідно до бюджетного асигнування розміщення замовлення, укладення договору, придбання товару, послуги чи здійснення інших аналогічних операцій протягом бюджетного періоду, згідно з якими необхідно здійснити платежі протягом цього ж періоду або в майбутньому.

Згідно із п. 9 Порядку № 228 одержувач використовує бюджетні кошти на підставі плану використання бюджетних коштів, що містить розподіл бюджетних асигнувань, затверджених у кошторисі відповідного розпорядника бюджетних коштів.

Згідно пунктів 22, 23 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 № 280/97-ВР затвердження програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць, цільових програм з інших питань місцевого самоврядування, затвердження місцевого бюджету, внесення змін до нього; затвердження звіту про виконання відповідного бюджету є виключною компетенцією сільської, селищної, міської ради.

Статтею 29 Закону України Про місцеве самоврядування до повноважень органів місцевого самоврядування віднесено, зокрема, управління комунальною власністю в межах визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад.

Нормою статті 61 цього ж Закону встановлено, що органи місцевого самоврядування в селах, селищах, містах, районах у містах (у разі їх створення) самостійно розробляють, затверджують і виконують відповідні місцеві бюджети згідно з Бюджетним кодексом України.

Згідно статті 2 Бюджетного кодексу України субвенції - міжбюджетні трансферти для використання на певну мету в порядку, визначеному органом, який прийняв рішення про надання субвенції; розпорядник бюджетних коштів - бюджетна установа в особі її керівника, уповноважена на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов`язань та здійснення витрат з бюджету.

Рішення про передачу бюджетних ресурсів приймається обома місцевими радами та затверджується у відповідних місцевих бюджетах. Умови використання радою отримувачем коштів, що передаються (у т. ч. на оплату поточних та капітальних видатків бюджетних установ, включаючи погашення бюджетних зобов`язань минулих років, узятих на облік у органах Казначейства), повинні бути викладені у спільному договорі між надавачем субвенції та її отримувачем. Прийняття такого рішення не суперечить чинному законодавству, а саме положенням статті 85 Бюджетного кодексу України

Відповідно до пункту 1.6 розділу 1 Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 12.03.2012 № 333, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 27.03.2012 за № 456/20769 (із змінами та доповненнями - далі - Інструкція 333), до платежів за кодом економічної класифікації видатків бюджету 3210 належать невідплатні односторонні платежі органів управління, які не ведуть до виникнення або погашення фінансових вимог. Вони передбачені на придбання капітальних активів, компенсацію втрат, пов`язаних з пошкодженням основного капіталу, або збільшення капіталу одержувачів бюджетних коштів. Капітальними трансфертами вважаються невідплатні, безповоротні платежі, які мають одноразовий нерегулярний характер як для надавача (донора), так і для їх отримувача (бенефіціара). Кошти, що виділяються з бюджету як капітальні трансферти, мають цільове призначення.

Відповідно до п. 24 ч. 1 ст.116 Бюджетного Кодексу України порушенням бюджетного законодавства визнається порушення учасником бюджетного процесу встановлених цим Кодексом чи іншим бюджетним законодавством норм щодо складання, розгляду, затвердження, внесення змін, виконання бюджету та звітування про його виконання, а саме, нецільове використання бюджетних коштів.

Згідно із ст. 119 Бюджетного Кодексу України нецільовим використанням бюджетних коштів є їх витрачання на цілі, що не відповідають:

- бюджетним призначенням, встановленим законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет);

- напрямам використання бюджетних коштів, визначеним у паспорті бюджетної програми (у разі застосування програмно-цільового методу у бюджетному процесі) або в порядку використання бюджетних коштів;

- бюджетним асигнуванням (розпису бюджету, кошторису, плану використання бюджетних коштів).

Нецільове використання бюджетних коштів відповідно до ст. 116 Бюджетного кодексу України є порушенням бюджетного законодавства. Заходи впливу за порушення бюджетного законодавства передбачено положеннями ст. 117 Бюджетного кодексу України. Зокрема, за порушення в частині нецільового використання бюджетних коштів до учасників бюджетного процесу можуть застосовуватися заходи впливу у вигляді:

1) попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства з вимогою щодо усунення порушення бюджетного законодавства, виявлені порушення бюджетного законодавства мають бути усунені в строк до 30 календарних днів;

2) зупинення операцій з бюджетними коштами;

3) призупинення бюджетних асигнувань;

4) зменшення бюджетних асигнувань;

5) повернення бюджетних коштів до відповідного бюджету (щодо субвенцій та коштів, наданих одержувачам бюджетних коштів).

Як встановлено судом, зокрема, між 15 березня 2016 року укладено договір про передачу коштів з міського бюджету м. Бережани до районного бюджету (у вигляді видатків міського бюджету на 2016 рік іншої субвенції районному бюджету) для часткового забезпечення курсу лікування хворої дитини ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ) в комунальному закладі "Бережанський центр первинної медичної (медико-санітарної) допомоги" у вигляді іншої субвенції в сумі 22,6 тис. грн. Субвенція спрямовувалась головному розпоряднику коштів на фінансування курсу лікування препаратом "Силденафіл" хворої дитини ОСОБА_1 після проведеного оперативного втручання в Державній установі "Науково-практичний медичний центр" дитячої кардіології та кардіохірургії (аркуш справи 11).

Аналогічно, 24 березня 2016 року укладено договір про передачу коштів з міського бюджету м. Бережани до районного бюджету (у вигляді видатків міського бюджету на 2016 рік іншої субвенції районному бюджету) на поточні видатки не передбачені медичною субвенцією з державного бюджету закладам охорони здоров`я Бережанської районної державної адміністрації у вигляді іншої субвенції в сумі 5,850 тис.грн. Субвенція спрямовувалась на фінансування: антирабічної вакцини в кількості 8 комплектів та антирабічного імуноглобуліну в кількості 4 комплекти для проведення курсу антирабічних щеплень, жителям міста в сумі 5,0 тис.грн.; 50 літрів паливно-мастильних матеріалів, необхідних для роботи пересувної флюорографічної установки з метою обстеження населення міста Бережани, сіл Рай та Лісники в сумі 0,850 тис. грн. (аркуш справи 12).

Однак, згідно підпункту 3.2.2. пункту 3 рішення сьомої сесії Бережанської районної ради від 30.03.2016 № 70 Про внесення змін до районного бюджету на 2016 рік Відділу охорони здоров`я райдержадміністрації на медикаменти за КФК 080800 Центри первинної медичної (медико-санітарної) допомоги було спрямовано 23,45 тис.грн.

Таким чином, сума спрямування вказаним рішенням районної ради коштів всупереч умов укладених з міською радою договорів про міжбюджетні трансферти від 15.03.2016 та 24.03.2016 складає 0,85 тис.грн.

Між Бережанською міською радою та Бережанською районною радою 08 липня 2016 року укладено договір про передачу коштів з міського бюджету м. Бережани до районного бюджету на поточні видатки закладам охорони здоров`я та соціального захисту населення Бережанської районної державної адміністрації у вигляді іншої субвенції в сумі 80,0 тис. грн. Субвенція спрямовувалась на: придбання лікарських засобів згідно Постанови Кабінету Міністрів України №759 від 26.08.2015 "Про впорядкування безоплатного та пільгового відпуску лікарських засобів за рецептами лікарів у разі амбулаторного лікування окремих груп населення та за певними категоріями захворювань" в сумі 55,0 тис, грн., з них 5,0 тис, грн. - учасникам АТО; виконання статутної діяльності Бережанського відокремленого підрозділу громадської організації "Спілка бійців та волонтерів АТО" "Сила України" в сумі 10,0 тис, грн.; виконання міської програми підтримки осіб, які брали участь в антитерористичній операції, та членів сімей загиблих під час проведення антитерористичної операції на 2015- 2019 роки, затвердженої рішенням сесії Бережанської міської ради від 24.03.2016 №156, а саме на оздоровлення учасників АТО в санаторно-курортних закладах України в сумі 15,0 тис, грн. (аркуш справи 13).

Однак, згідно підпункту 2.2.3. пункту 2 рішення дев`ятої сесії Бережанської районної ради від 26.07.2016 року № 105 Про внесення змін до районного бюджету на 2016 рік Відділу охорони здоров`я райдержадміністрації на медикаменти було спрямовано 52 тис. грн., з них за КФК 080101 Лікарня - 32, 0 тис. грн., за КФК 080800 Центри первинної медичної (медико-санітарної) допомоги - 20,0 тис. грн.

Таким чином, судом встановлено, що всупереч умов укладеного з міською радою договору про міжбюджетні трансферти від 08.07.2016 складає 3,0 тис. грн.

Між Бережанською міською радою та Бережанською районною радою 27 липня 2016 року укладено договір про передачу коштів з міського бюджету м.Бережани до районного бюджету (у вигляді видатків міського бюджету на 2016 рік іншої субвенції районному бюджету) в сумі 90,0 тис, грн. Субвенція спрямовувалась головному розпоряднику коштів на: фінансування Бережанського районного фізкультурно-спортивного товариства "Колос" для проведення чемпіонату кубку Тернопільської області з футболу в сумі 70,0 тис. грн.; для часткового забезпечення курсу лікування препаратом Адваграф хворої дитини ОСОБА_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 ) в комунальному закладі "Бережанський центр первинної медичної (медико-санітарної) допомоги" після лікування в Академії медичних наук України ДУ "Національний інститут хірургії та трансплантології ім. О.О. Шалімова" в м. Києві в сумі 20,0 тис. грн.

Дані договори про міжбюджетні трансферти затверджені рішенням сесії міської ради №320 від 10.08.2016 (аркуш справи 16).

Однак, згідно рішення дев`ятої сесії Бережанської районної ради від 28.07.2016 № 119 Про внесення змін до районного бюджету на 2016 рік кошти було спрямовано: - Відділу освіти райдержадміністрації за КФК 130201 Проведення навчально-тренувальних зборів і змагань - 70,0 тис.грн. (підпункт 2.2.2. пункту 2); Відділу охорони здоров`я райдержадміністрації - на оплату праці на нарахування на заробітну плату у сумі 39,7 тис.грн.(підпункт 2.2.3 пункту На медикаменти кошти згідно даного рішення не направлялися взагалі.

Таким чином, судом встановлено, що сума спрямування вказаним рішенням районної ради коштів всупереч умов укладеного з міською радою договору про міжбюджетні трансферти від 27.07.2016 року складає 20 тис.грн.

Між Бережанською міською радою та Бережанською районною радою 20 грудня 2016 року укладено договір про передачу коштів з міського бюджету м. Бережани до районного бюджету (у вигляді видатків міського бюджету на 2016 року іншої субвенції районному бюджету) в сумі 508,684 тис. грн. Субвенція спрямовувалась на: фінансування закладів охорони здоров`я для погашення заборгованості по заробітній платі в сумі 500,0 тис. грн; для часткового забезпечення курсу лікування дитини - інваліда ОСОБА_3 ( ІНФОРМАЦІЯ_3 ), яка знаходиться на диспансерному обліку у лікаря загальної практики - сімейного лікаря Бережанської амбулаторії загальної практики в сумі 8, 0 тис, грн.; виконання міської програми підтримки осіб, які брали участь в антитерористичній операції, та членів сімей загиблих під час проведення антитерористичної операції на 2015-2019 роки, затвердженої рішенням сесії Бережанської міської ради від 24.03.2016 №156, а саме на оздоровлення учасників АТО в санаторно-курортних закладах України в сумі 0,684 тис, грн. (аркуш справи 15).

Даний договір затверджений рішенням сесії міської ради №433 від 23.12.2016 (аркуш справи 17).

Однак, згідно підпункту 2.2.3 пункту 2 рішення дев`ятої сесії Бережанської районної ради від 23.12.2016 року № 177 Про внесення змін до районного бюджету на 2016 рік Відділу охорони здоров`я райдержадміністрації було спрямовано: на оплату праці за КФК 08101 Лікарня - 390,935 тис. грн., нарахування на заробітну плату за КФК 08101 Лікарня - 18,932 тис. грн., КФК 080800 Центри первинної медичної (медико-санітарної) допомоги 19,024 тис. грн., на медикаменти за КФК 080800 Центри первинної медичної (медико-санітарної) допомоги - 8,0 тис. грн.

Тобто, на виплату заробітної плати із нарахуваннями на неї працівника установ охорони здоров`я було спрямовано лише 428,891 тис.грн.

Таким чином, судом встановлено, що сума спрямування вказаним рішенням районної ради коштів всупереч умов укладеного з міською радою договору про міжбюджетні трансферти від 20.12.2016 року складає 71,109 тис.грн.

За таких обставин, суд встановив факт нецільового використання коштів в сумі 74109,00 грн., які спрямовані за окремими рішеннями сесії Бережанської районної ради всупереч умов укладених з міською радою договорів про міжбюджетні трансферти.

У разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог відповідно до вимог частини 4 статті 189 КАС України.

Враховуючи визнання позову відповідачем, з огляду на викладене, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню.

Згідно із ч.1 ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Бережанської районної ради на користь Бережанської міської ради кошти використані не за цільовим призначенням в сумі 74 109 (сімдесят чотири тисячі сто дев`ять) грн на відповідний рахунок.

3. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Бережанської районної ради в користь Бережанської міської ради судовий збір в розмірі 1 921 грн.

Реквізити сторін: позивач:Бережанська міська рада - 47500, Тернопільська область, м.Бережани, вул.Банкова, 3, код ЄДРПОУ 04058491;

відпоівідач - Бережанська районня рада: 47501, Тернопільська область, м.Бережани, вул. Шевченка, 15, код ЄДРПОУ 24638581.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 26 листопада 2019 року.

Головуючий суддя Осташ А.В.

копія вірна

Суддя Осташ А.В.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.11.2019
Оприлюднено27.11.2019
Номер документу85897618
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —500/2125/19

Рішення від 22.11.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Осташ Андрій Васильович

Ухвала від 28.10.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Осташ Андрій Васильович

Ухвала від 25.09.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Осташ Андрій Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні