Рішення
від 21.11.2019 по справі 560/3011/19
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/3011/19

РІШЕННЯ

іменем України

21 листопада 2019 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Салюка П.І.

за участю:секретаря судового засідання Бачок О.В., представника позивача Орел Л.В., представника відповідача Зозулі В.П. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЮТР СЕРВІС" до Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Балтик-Агро" звернулось до суду з адміністративним позовом до Державної податкової служби України, в якому просить:

визнати протиправним та скасувати Рішення Державної фіскальної служби України правонаступником якої є Державна податкова служба України, про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за № 1260245/39137155 від 23 серпня 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від № 16 від 19 липня 2019 року;

стягнути з бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь ТОВ "ЮТР СЕРВІС" сплачений судовий збір в розмірі 1 921,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 10 липня 2019 року ТДВ "Хмельницьким заводом будівельних матеріалів" здійснено часткову оплату вартості Товару - шин б/у 11,00R20 Goodyear G177 в кількості 14 шт. на суму 50 000,00 грн. Внаслідок чого, ТОВ "ЮТР СЕРВІС" виписало податкову накладну №10 від 10 липня 2019 року на суму 50 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 8 333,33 грн.

19 липня 2019 року ТОВ "ЮТР Сервіс" здійснено відвантаження Товару - шини б/у 11,00R20 Goodyear G177 у кількості 14 шт. товариству з додатковою відповідальністю "Хмельницький завод будівельних матеріалів" на загальну суму 91000,00 грн. в т.ч. ПДВ 15166,67 грн.

Як зазначає позивач, на виконання вимог пп. "б" п. 187.1 ст.187 Податкового Кодексу України, за фактом відвантаження Товару, ТОВ "ЮТР СЕРВІС" складено податкову накладну № 16 від 19 липня 2019 року на суму 41000,00 грн., в т.ч. ПДВ 6 833,33 грн. (залишок несплаченої суми за поставку Товару 91000 грн. - 50000 грн.), вказану податкову накладну позивачем відправлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних.

Однак, 12 серпня 2019 року позивачем отримано Квитанцію з реєстраційним номером 9176723084 із наступним змістом: "Документ прийнято. Реєстрацію зупинено... ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку".

ТОВ "ЮТР СЕРВІС" 16 серпня 2019 року на розгляд Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації в електронній формі засобами електронного зв`язку надано копії документів, перелік яких визначено п.14 Порядку та які підтверджують фактичне здійснення господарської операції як із придбання Товару у Dikabo B.V. так і з його постачання ТДВ "Хмельницький завод будівельних матеріалів".

23 серпня 2019 року за наслідками розгляду наданих копій документів, Комісією ДФС України прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної № 16 від 19 липня 2019 року №1260245/39137155 з підстави ненадання платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні.

Позивач не погоджується із Рішенням Комісії ДФС України, правонаступником якої є ДПС України, і вважає його таким, що прийняте безпідставно, не обґрунтовано з порушенням вимог Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 21 жовтня 2019 року відкрито провадження та призначено справу до судового розгляду за правилами спрощеного позовного провадження.

18 листопада 2019 року представником Державної податкової служби України подано до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що ДПС України діяло виключно у відповідності з Податковим кодексом України та іншими законами України, іншими нормативними актами у межах повноважень, наданих чинним законодавством. Оскаржуване рішення винесене відповідно до норм, чинного законодавства, на основі тих матеріалів, що були надані позивачем, саме тому на думку відповідача останнє є законним та обґрунтованим, а підстави для задоволення позову - відсутні.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала повністю та просила суд позов задоволити з підстав викладених у позовній заяві.

Представник відповідача заперечувала проти задоволення заявлених позовних вимог, вказувала на правомірність оскаржуваного рішення Державної податкової служби України про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, просила відмовити у задоволенні позову з підстав викладених у відзиві на адміністративний позов.

Заслухавши пояснення представника позивача, заперечення представника відповідача, дослідивши матеріали справи, оцінивши належні та допустимі докази у їх взаємозв`язку та сукупності, суд дійшов наступних висновків.

Суд встановив, що TOB "ЮТР СЕРВІС" зареєстрованою у відповідності до чинного законодавства України юридичною особо, що підтверджується відомостями з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, яка здійснює переважно посередницьку діяльність у торгівлі вантажними шинами і шинами, що були у використанні.

На виконання умов договору поставки №4 від 01 липня 2019 року ТДВ "Хмельницьким заводом будівельних матеріалів" 10 липня 2019 року здійснено часткову оплату вартості Товару - шин б/у 11,00R20 Goodyear G177 в кількості 14 шт. на суму 50 000,00 грн. Внаслідок чого, ТОВ "ЮТР СЕРВІС" виписало податкову накладну №10 від 10 липня 2019 року на суму 50 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 8 333,33 грн.

19 липня 2019 року ТОВ "ЮТР Сервіс" здійснено відвантаження Товару - шини б/у 11,00R20 Goodyear G177 у кількості 14 шт. ТДВ "Хмельницький завод будівельних матеріалів" на загальну суму 91000,00 грн. в т.ч. ПДВ 15166,67 грн.

За фактом відвантаження Товару, ТОВ "ЮТР СЕРВІС" складено податкову накладну № 16 від 19 липня 2019 року на суму 41000,00 грн., в т.ч. ПДВ 6 833,33 грн. (залишок несплаченої суми за поставку Товару 91000 грн. - 50000 грн.), вказану податкову накладну позивачем відправлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних.

12 серпня 2019 року позивачем отримано Квитанцію з реєстраційним номером 9176723084 з інформацією, про зупинення реєстрації податкової накладної № 16 від 19 липня 2019 року.

Квитанція містила інформацію: "Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України. ПН/РК від 19 липня 2019 року №16 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".

16 серпня 2019 року ТОВ "ЮТР СЕРВІС" на розгляд Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації в електронній формі засобами електронного зв`язку надано копії документів, на підтвердження фактичного здійснення господарської операції, а саме: копію контракта укладеного ТОВ "ЮТР СЕРВІС" та Dikabo B.V від 05 червня 2019 року №1 на поставку Товару, копію додатку №1 до контракту №1 від 05 червня 2019 року (специфікації №1) до контракта укладеного ТОВ "ЮТР СЕРВІС" та Dikabo B.V на поставку Товару, копію рахунку - фактури №20000472 від 27 червня 2019 року, копію фактури від 27 червня 2019 року, копію митної декларацій (МД-2) від 08 липня 2019 року, копію міжнародної товарно-транспортної накладної серії А№ 027670, копію договору про надання послуг №3/0807 від 08 липня 2019 року із підготовки транспортного засобу для проведення митних процедур; копію Акту надання послуг №2569 від 08 липня 2019 року із підготовки транспортного засобу для проведення митних процедур, копію рахунку на оплату №531 від 08 липня 2019 року із підготовки транспортного засобу для проведення митних процедур, копію договору №0107/19 про надання послуг із організації і виконання перевезень вантажів від 01 липня 2019 року, копію рахунку на оплату №253 від 08 липня 2019 року, копію Акту надання послуг №253 від 08 липня 2019 року, копію виписки по банківському рахунку за 03 липня 2019 року, картку рахунку 3712 по контрагенту Dikabo за липень 2019 року, картку рахунку 632 по контрагенту Dikabo за липень 2019 року, рахунок №83 та Акт виконаних робіт №83 від 08 липня 2019 року Хмельницької торгово-промислової палати, експертний висновок Хмельницької торгово - промислової палати №В-83 від 08 липня 2019 року, експертний висновок Хмельницької торгово - промислової палати №С-139 від 12 червня 2019 року, лист Міністерства екології та природних ресурсів України "Про ввезення пневматичних шин та покришок, що були у використанні" № 8/7/3878-19 від 25 червня 2019 року, копію договору поставки укладеного ТОВ "ЮТР СЕРВІС" із ТДВ "Хмельницький завод будівельних матеріалів" №4 від 01 липня 2019 року, копію рахунку-фактури від 09 липня 2019 року, копію видаткової накладної №12 від 19 липня 2019 року, виписки по банківському рахунку ТОВ "ЮТР СЕРВІС" станом на 10 липня 2019 року і на 26 липня 2019 року, картку рахунку 6811 по контрагенту ТДВ "Хмельницький завод будівельних матеріалів" за липень 2019 року, картку рахунку 36 по контрагенту ТДВ "Хмельницький завод будівельних матеріалів" за липень 2019 року, копію Акта звірки взаємних розрахунків між ТОВ "ЮТР СЕРВІС" і ТДВ "Хмельницький завод будівельних матеріалів" за період з 01 липня 2019 року по 13 серпня 2019 року.

23 серпня 2019 року відповідачем прийнято Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних 1260245/39137155 від 23 серпня 2019 року.

Вказаним рішенням було відмовлено позивачу у реєстрації податкової накладної № 16 від 19 липня 2019 року з підстав: "ненадання платником податку копій документів, первинні документи щодо постачання/придбання товарів послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні".

Позивач не погоджується із вищевказаним рішенням вважає його безпідставним та необґрунтованим, тому звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.

Відповідно до п.п. "а", "б" п. 185.1 ст. 185 ПК України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів п. 187.1 ст. 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п. 188.1 ст. 188 ПК України).

Положеннями п. 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

За приписами п. 74.2. ст. 74 ПК України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (п. 74.3 ст. 74 ПК України).

У відповідності до п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" (далі - Порядок № 1246) податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з п. 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1. статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1. статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис"; Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (п. 13 Порядку № 1246).

Аналогічні норми містяться і у пп. 201.16.1. п. 201.16. ст. 201 ПК України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2. статті 74 цього Кодексу.

Згідно з пп. 201.16.1. п. 201.16 ст. 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Аналізуючи доводи представника відповідача щодо правомірності винесення оскаржуваного рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, суд враховує наступне.

Зі змісту квитанцій №9176723084 від 12 серпня 2019 року слідує, що фіскальним органом зроблено висновок про те, що ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішень про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

Суд звертає увагу, що відповідно до пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:

платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);

дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;

платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);

платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;

платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;

платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);

наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Тобто, у вказаному пункті наведено сім обставин, які вказують на наявність у контролюючого органу повноважень щодо розгляду питання про встановлення ризиковості платника податків.

Згідно з п. 14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 (далі - Порядок № 117) перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Разом з тим, суд зазначає, що фіскальним органом, в порушення п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України, не вказано у квитанції №9176723084 від 12 серпня 2019 року, конкретної обставини, передбаченої пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку, що надало б змогу позивачу надати відповідний перелік документів, передбачений п. 14 Порядку № 117.

Водночас, суд враховує, що позивачем на адресу відповідача було направлено повідомлення з документами, які підтверджують реальність здійснення господарської операції за податковою накладною №16 від 19 липня 2019 року та пояснення про господарську діяльність.

Проте, незважаючи на вищевказане повідомлення позивача та додані до нього документи, відповідачем прийнято рішення № 1260245/39137155 від 23 серпня 2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №16 від 19 липня 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів, первинні документи щодо постачання/придбання товарів послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні.

При цьому, в додатковій інформації відповідачем навіть не зазначено, які саме документи були відсутні для того, що б відповідачу було достатньо підстав для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Таким чином, на прийняття рішення № 1260245/39137155 від 23 серпня 2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 16 від 19 липня 2019 року вплинув той факт, що платником не надано достатній пакет документів для прийняття рішення про реєстрацію вищевказаної податкової накладної.

Однак, суд не може погодитися із такою позицією контролюючого органу, оскільки відповідачем не доведено, що неподання платником певних документів, які відповідач навіть не вказав у спірному рішені, спростовує реальний характер господарських операцій і є безперечною перешкодою для реєстрації податкової накладної.

На переконання суду, надані відповідачу документи цілком підтверджують зміст, обсяг та реальний характер господарських операцій, проведених позивачем та його контрагентом, факти розрахунків між ними, передачу/отримання Товару, добросовісне виконання сторонами їх зобов`язань.

Згідно з п. 21 Порядку № 117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Так, до матеріалів справи на підтвердження здійснення господарських операцій на виконання яких було складено податкову накладну №16 від 19 липня 2019 року, ТОВ "ЮТР СЕРВІС" було надано ряд підтверджуючих документів, перелік яких зазначено вище та які долучені судом до матеріалів справи.

Таким чином, суд прийшов до висновку, що оскаржуване рішення є протиправним, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарської операції за податковою накладною, у реєстрації якої відмовлено.

Крім того, суд вважає за необхідне звернути увагу на те, що за загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Так, можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на пп. 1.6 п. 1 Критеріїв без наведення відповідного підпункту (обставини), є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.

Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом у постанові від 23 жовтня 2018 року по справі №822/1817/18 та у постанові від 02 квітня 2019 року по справі №822/1878/18.

Положеннями ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для зобов`язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №16 від 19 липня 2019 року подану ТОВ "ЮТР СЕРВІС".

Таким чином, оскільки відповідач не довів правомірність оскаржуваних дій, а встановлені обставини справи свідчать про їх протиправність, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог ТОВ "ЮТР СЕРВІС", а тому даний адміністративний позов слід задоволити.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи той факт, що судове рішення ухвалене на користь позивача та дотримуючись вимог ст. 139 КАС України, суд вирішив присудити на користь ТОВ "ЮТР СЕРВІС" за рахунок асигнувань відповідача витрати зі сплати судового збору в сумі 1921,00 грн.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов - задоволити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України, про відмову реєстрацій податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1260245/39137155 від 23 серпня 2019 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №16 від 19 липня 2019 року.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ЮТР СЕРВІС" 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одну) грн. судових витрат за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 26 листопада 2019 року

Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "ЮТР СЕРВІС" (Проспект Миру, 42/1, Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 39137155) Відповідач:Державна податкова служба України (Львівська площа, 8, Київ 1, 04053 , код ЄДРПОУ - 43005393)

Головуючий суддя П.І. Салюк

Дата ухвалення рішення21.11.2019
Оприлюднено28.11.2019

Судовий реєстр по справі —560/3011/19

Ухвала від 30.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 17.03.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Постанова від 17.03.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Ухвала від 19.02.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Ухвала від 03.02.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Ухвала від 14.01.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Ухвала від 02.01.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Рішення від 21.11.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Салюк П.І.

Ухвала від 21.10.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Салюк П.І.

Ухвала від 01.10.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Салюк П.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні