Постанова
від 26.08.2009 по справі 2а-5814/09/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43 Вн. № < Внутрішній Номер справи >

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

26.08.2009 р. < Час проголошення > № 2а-5814/09/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

судді: Пісоцької О.В.

за участю секретаря

судового засідання Ярошевської Я.В.

та представника Державної податкової інспекції у Оболонському районі м. Києва Сметанюка І.В.,

розглянув у відкритому судовому засіданні у місті Києві справу

за позовною заявою Державної податкової інспекції у Оболонському районі міста Києва додитячої громадської організації Діти столиці за участю третьої особи - Оболонської районної у місті Києві державної адміністрації, проприпинення юридичної особи.

Обставини справи:

Державна податкова інспекція у Оболонському районі міста Києва (далі -ДПІ у Оболонському районі м. Києва, позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовними вимогами до дитячої громадської організації Діти столиці (далі -ДГО Діти столиці , відповідач) про припинення юридичної особи.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 01 липня 2009 року відкрито провадження в адміністративній справі за вказаним вище позовом, залучено до участі у справі Оболонську районну у місті Києві державну адміністрації як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача та призначено справу до розгляду.

В судовому засідання представник позивача позовні вимоги підтримав.

Відповідач відзиву на позов не надав, явку своїх представників в судове засідання не забезпечив, тоді як про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином. У зв`язку з неприбуттям представників відповідача та ненаданням витребуваних доказів розгляд справи відкладався, ухвала про призначення розгляду справи та повістки направлялися відповідачу за адресою, внесеною відповідачем до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Відповідно до змісту ч. 2 ст. 17, ч. 1 ст. 18 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців`з урахуванням вимог ч. 8 ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України така адреса вважається достовірною, а повістка, направлена за нею, врученою юридичній особі.

Оболонська районна у місті Києві державна адміністрації про час та місце проведення судових засідань також повідомлена належним чином, явку повноважних представників в судове засідання не забезпечено. Проте, начальником відділу державних реєстраторів Оболонської районної у місті Києві державної адміністрації на адресу суду надіслано клопотання про розгляд даної справи у відсутності представника третьої особи.

Відповідно до ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі -КАС України) справа вирішується на підставі наявних в ній доказів.

На підставі ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України 26 серпня 2009 року у відкритому судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови про задоволення позовних вимог.

Ознайомившись з матеріалами справи та поданими документами, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, Окружний адміністративний суд міста Києва

ВСТАНОВИВ:

ДГО Діти столиці`зареєстровано як суб`єкта підприємницької діяльності -юридичну особу (ідентифікаційний код за ЄДРПОУ 25408328) Оболонською районною у місті Києві державною адміністрацією 17 березня 1998 року, а 14 травня 1998 року відповідача взято на облік ДПІ у Оболонському районі міста Києва як платника податків.

Позовні вимоги ДПІ у Оболонському районі м. Києва мотивовано тим, що відповідач фактично не знаходиться за вказаним у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців місцезнаходженням, що унеможливлює здійснення контролю та нагляду за його діяльність з боку органів державної податкової служби.

Судом встановлено, що відповідно до наданого позивачем витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 26 травня 2009 року в графі Статус відомостей про юридичну особу`зазначено не підтверджено -відсутність за місцезнаходженням .

Відповідно до змісту ч. 1 ст. 33 Закону України Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців`юридична особа припиняється за судовим рішенням, підставою для прийняття якого згідно з ч. 2 ст. 38 Закону України Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців , зокрема, є наявність в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Згідно з п. 17 ст. 11 Закону України Про державну податкову службу в Україні`органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають, зокрема, право звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб`єкта підприємницької діяльності.

Статтею 2 Закону України Про державну податкову службу в Україні`визначено завдання органів державної податкової служби, якими є: здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов`язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі - податки, інші платежі); внесення у встановленому порядку пропозицій щодо вдосконалення податкового законодавства; прийняття у випадках, передбачених законом, нормативно-правових актів і методичних рекомендацій з питань оподаткування; формування та ведення Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов`язкових платежів та Єдиного банку даних про платників податків - юридичних осіб; роз`яснення законодавства з питань оподаткування серед платників податків; запобігання злочинам та іншим правопорушенням, віднесеним законом до компетенції податкової міліції, їх розкриття, припинення, розслідування та провадження у справах про адміністративні правопорушення; здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов`язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі - податки, інші платежі); внесення у встановленому порядку пропозицій щодо вдосконалення податкового законодавства; прийняття у випадках, передбачених законом, нормативно-правових актів і методичних рекомендацій з питань оподаткування; формування та ведення Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов`язкових платежів та Єдиного банку даних про платників податків - юридичних осіб; роз`яснення законодавства з питань оподаткування серед платників податків; запобігання злочинам та іншим правопорушенням, віднесеним законом до компетенції податкової міліції, їх розкриття, припинення, розслідування та провадження у справах про адміністративні правопорушення.

З системного аналізу вказаних норм Закону України Про державну податкову службу в Україні`вбачається, що до компетенції органів державної податкової служби віднесено контроль за додержанням податкового законодавства.

Водночас, відповідно до ч. 2 ст. 7 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців`державний нагляд за дотриманням законодавства у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців здійснює спеціально уповноважений орган з питань державної реєстрації, яким відповідно до наказу Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва від 08 червня 2005 року №50 на сьогодні є Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Таким чином, оскільки до компетенції органів державної податкової служби не віднесено контроль за дотриманням законодавства у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, в тому числі контроль за достовірністю даних, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, звернення до суду з вимогою скасування державної реєстрації юридичної особи на підставі її відсутності за вказаним у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців місцезнаходженням виходить за межі повноважень органів державної податкової служби.

Поряд з цим, в судовому засіданні представник ДПІ у Оболонському районі м. Києва, обґрунтовуючи позовні вимоги та необхідність звернення до суду з даним позовом, також послався на недотримання відповідачем законодавства в частині подання до податкових органів документів податкової звітності.

Відповідно до наданої позивачем довідки від 26 серпня 2009 року №4731/9/10-011 ДГО Діти столиці`більше трьох років не подає до ДПІ у Оболонському районі м. Києва декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов`язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов`язкових платежів).

Станом на 29 травня 2009 року -на час звернення позивача до суду -відповідач заборгованості перед бюджетом не має, що підтверджується довідкою ДПІ у Оболонському районі м. Києва №3232/9/29-105.

Згідно з п. 2 ст. 9 Закону України Про систему оподаткування`платники податків і зборів (обов`язкових платежів) зобов`язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов`язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов`язкових платежів).

Як встановлено судом, відповідач шляхом неподання до державних податкових органів та інших держаних органів відповідно до законів декларацій, бухгалтерської звітності та інших документів і відомостей порушив правила здійснення господарської діяльності, встановлені п. 2 ст. 9 Закону України Про систему оподаткування .

Відповідно до ч. 1 ст. 238 Господарського кодексу України за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб`єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб`єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.

Згідно ст. 247 Господарського кодексу України у разі здійснення суб`єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб`єкта та його ліквідації. Скасування державної реєстрації суб`єкта господарювання провадиться за рішенням суду. Зазначена стаття кореспондується зі змістом ч. 1 ст. 33 Закону України Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців , відповідно до якої юридична особа припиняється, зокрема, за судовим рішенням.

У відповідності до ст. 38 Закону України Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов`язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

З урахуванням встановлених обставин, суд для повного захисту інтересів держави шляхом припинення правопорушення суб`єкта господарювання та ліквідацію його наслідків вважає за можливе застосувати встановлений ст. 11 Кодексу адміністративного судочинства України (далі -КАС України) принцип диспозитивності та вийти за межі позовних вимог ДПІ у Оболонському районі м. Києва в частині визначення підстав звернення до суду.

Відповідно до ч. 1 та ч. 6 ст. 59 Господарського кодексу України припинення діяльності суб`єкта господарювання здійснюється шляхом його ліквідації за рішенням суду з підстав скасування державної реєстрації такого суб`єкта господарювання.

Згідно з п. 17 ст. 11 Закону України Про державну податкову службу в Україні`органи державної податкової служби мають право звертатися у передбачених законом випадках до суду з заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб`єкта підприємницької діяльності.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ДПІ у Оболонському районі м. Києва підлягають задоволенню.

Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 7, 9, 11, 69-71, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України Окружний адміністративний суд міста Києва

ПОСТАНОВИВ:

Позов Державної податкової інспекції у Оболонському районі міста Києва задовольнити.

Припинити юридичну особу -дитячу громадську організацію Діти столиці (ідентифікаційний код за ЄДРПОУ 25408328).

Зобов`язати державного реєстратора Оболонської районної у місті Києві державної адміністрації не пізніше наступного робочого дня з дати надходження судового рішення щодо припинення юридичної особи -дитячої громадської організації Діти столиці (ідентифікаційний код за ЄДРПОУ 25408328) - внести до Єдиного державного реєстру запис щодо цього судового рішення та здійснити заходи з припинення юридичної особи у встановленому законом порядку.

Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя О.В. Пісоцька

Дата складення та підписання постанови в повному обсязі -01 вересня 2009 року.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення26.08.2009
Оприлюднено27.11.2019
Номер документу85899235
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5814/09/2670

Постанова від 26.08.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пісоцька О.В.

Постанова від 26.08.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пісоцька О.В.

Постанова від 26.08.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пісоцька О.В.

Постанова від 26.08.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пісоцька О.В.

Постанова від 26.08.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пісоцька О.В.

Постанова від 26.08.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пісоцька О.В.

Постанова від 26.08.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пісоцька О.В.

Постанова від 26.08.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пісоцька О.В.

Постанова від 26.08.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пісоцька О.В.

Постанова від 26.08.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пісоцька О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні