ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
26 листопада 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/4011/19
Луганський окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді: Смішливої Т.В.,
при секретарі судового засідання: Чепурової К.В.,
представник позивача: не з`явився
представник відповідача: не з`явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні провадження справу адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Луганській області до районного комунального підприємства Старобільськвода про стягнення коштів з рахунків у банках та з рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ у сумі податкової заборгованості,
ВСТАНОВИВ:
11.09.2019 до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДФС у Луганській області (далі -позивач) до районного комунального підприємства Старобільськвода (далі- відповідач) в якому позивач просить суд, стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих Районне комунальне підприємство Старобільськвода (код ЄДРПОУ 39816143, юридична адреса: вулиця Повітрянофлотська, 52 - Б, с. Чмирівка, Старобільський р-н, Луганської області) та з рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ у сумі податкової заборгованості - 1443547,78 грн (один мільйон чотириста сорок три тисячі п`ятсот сорок сім грн 78 коп), основний борг - 1079480,00 грн; штрафні санкції - 318723,16 грн та пеня - 45344,62 грн за період з 16.04.2019 по 08.08.2019.
В обґрунтуванням позовних вимог позивач зазначає, що за період з 16.04.2019 по 08.08.2019 РКП Старобільськвода допустило податкову заборгованість з податку на додану вартість у сумі - 1443547,78 грн, з яких основний борг - 1079480,00 грн; штрафні санкції - 318723,16 грн та пеня - 45344,62 грн.
Старобільською ОДПІ Головного управління ДФС у Луганській області сформовано податкову вимогу від 10.05.2016 №41-17, яку вручено відповідачу 10.05.2016 під підпис уповноваженій особі РКП Старобільськвода .
З посиланням на норми Податкового кодексу України (далі - ПК України) та позивач зазначив, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду.
Ухвалою суду від 16.09.2019 про відкриття провадження в адміністративній справі суд вирішив розглядати дану справу за правилами загального позовного провадження (арк. спр. 1-2).
Ухвалу суду про відкриття провадження у справі від 16.09.2019 направлено на адресу відповідача, (арк.спр. 46), яку відповідач отримав 20.09.2019, що підтверджено рекомендованим повідомлення (арк. спр. 49), відповідач не надав до суду відзиву на позов та доказів на підтвердження або спростування обставин, зазначених у позові.
Ухвалою суду від 13.11.2019 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті (арк. спр. 64).
Представник позивача в судове засідання не прибув, до відділу діловодства та обліку звернення громадян (канцелярії) надав клопотання про розгляд справи без його участі, позовні вимоги підтримує (арк. спр. 68).
Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив (арк. спр. 67).
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статті 90, 72-77 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), судом встановлено таке.
Районне комунальне підприємство Старобільськвода Старобільської районної ради (код ЄДРПОУ 39816143) зареєстроване у якості юридичної особи Старобільською районною радою 03.06.2015 за № 1 377 102 0000 001024, перебуває на обліку в Старобільській ОДПІ Головного управління ДФС у Луганській області як платник податків за основним місцем обліку, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 01.03.2019 за № 1005073505. (арк.спр. 37).
За період з 16.04.2019 по 08.08.2019 РКП Старобільськвода допустило податкову заборгованість з податку на додану вартість у сумі - 1443547,78 грн, основний борг - 1079480,00 грн; штрафні санкції - 318723,16 грн та пеня - 45344,62 грн, що підтверджено інтегрованою карткою платника (арк. спр. 12-19, 69-79).
Старобільською ОДПІ Головного управління ДФС у Луганській області сформовано податкову вимогу від 10.05.2016 №41-17, яку вручено відповідачу 10.05.2016 під підпис уповноваженій особі РКП Старобільськвода (арк. спр. 41).
Відповідачем до Старобільської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Луганській області:
- податкову декларацію з податку на додану вартість за березень 2019 року подано 18.04.2019 на суму 250278,00 грн (арк. спр. 20);
- податкову декларацію з податку на додану вартість за квітень 2019 року подано 17.05.2019 на суму 260901,00 грн (арк. спр. 27);
- податкову декларацію з податку на додану вартість за травень 2019 року подано 19.06.2019 на суму 303424,00 грн (арк. спр. 28);
- податкову декларацію з податку на додану вартість за червень 2019 року подано 18.07.2019 на суму 264877,00 грн (арк. спр. 33).
Головним управлінням ДФС у Луганській області у відношенні районного комунального підприємства «Старобільськвода» Старобільської районної ради на підставі акта камеральної перевірки від 25.03.2019 № 386/12-32-55-05/39816143 (арк. спр. 23-25) винесено податкові повідомлення-рішення від 16.04.2019 № 00085855505 та № 0008575505, якими застосовано штраф у розмірі 2692,03 грн та 244421,81 грн (арк. спр. 21, 22).
Податкові повідомлення-рішення від 16.04.2019 № 00085855505 та № 0008575505 отримано відповідачем 24.04.2019, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення (арк. спр. 22 зв. б.) та на час розгляду справи не оскаржені.
Головним управлінням ДФС у Луганській області у відношенні районного комунального підприємства «Старобільськвода» Старобільської районної ради на підставі акта камеральної перевірки від 20.06.2019 № 761/12-32-55-05/39816143 (арк. спр. 31-32) винесено податкові повідомлення-рішення від 11.07.2019 № 0013315505 та № 00132295505, якими застосовано штраф у розмірі 7254,64 грн та 9490,79 грн (арк. спр. 29, 30).
Податкові повідомлення-рішення від 11.07.2019 № 0013315505 та № 00132295505 отримано відповідачем 16.07.2019, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення (арк. спр. 30 зв. б.) та на час розгляду справи не оскаржені.
Головним управлінням ДФС у Луганській області у відношенні районного комунального підприємства «Старобільськвода» Старобільської районної ради на підставі акта камеральної перевірки від 24.06.2019 № 770/12-32-55-05/39816143 (арк. спр. 35-36) винесено податкове повідомлення-рішення від 17.07.2019 № 0013715505, яким застосовано штраф у розмірі 54863,89 грн (арк. спр. 34).
Податкове повідомлення-рішення від 17.07.2019 № 0013715505 отримано відповідачем 02.07.2019 року, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення (арк. спр. 34 зв. б.) та на час розгляду справи не оскаржене.
У зв`язку з несвоєчасною сплатою податкових зобов`язань з податку на додану вартість, у спірний період відповідачу нарахована пеня в загальній сумі 45344,62 грн (арк. спр. 10-11).
Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
ПК України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до статті 14 ПК України:
Відповідно до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
Відповідно до підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України є обов`язком платника податку подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням податків і зборів. Та відповідно пункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податку зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Розділом V ПК України врегульовані питання, пов`язані з обчисленням та сплатою податку на додану вартість.
Згідно пункту 57.1 статті 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно пункту 54.1 статті 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Згідно пункту 203.1. статті 203 ПК України Податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Відповідно до пункту 58.1. статті 58 Податкового кодексу України контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт: невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації; завищення розміру задекларованого від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованої платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу; заниження або завищення суми податкових зобов`язань, заявленої у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість, крім випадків, коли зазначене заниження або завищення враховано при винесенні інших податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки.
Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України до прав контролюючих органів входить звернення до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно пункту 95.1 статті 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Відповідно до пункту 95.3 статті 95 ПК України, стягнення коштів т рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
З метою погашення податкового боргу, боржнику вручено податкову вимогу № 41-17 від 10.05.2016. Податкова вимога контролюючого органу, в випадках встановлених законодавством України не відкликалися та судом не скасовувалась (арк. спр. 41).
Згідно з пунктом 59.1 статті 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
За правилами, визначеними пунктом 59.5 статті 59 ПК України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Відповідно до підпункту 20.1.34. пункту 20.1. статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Законом України від 21.12.2016 № 1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» доповнено ПК України статтею 19-3 та викладено в новій редакції підпункту 19.1.1 пункту 19.1 статті 19, якими визначено перелік функцій державний податкових інспекцій, а функції контрольно-перевірочної роботи закріплено виключно за контролюючими органами обласного та центрального рівнів.
Податковий борг у добровільному порядку не сплачено, що підтверджується витягом з інтегрованої картки платника податків (арк. спр. 69-79).
Відповідно до пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України пеня нараховується після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов`язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Нарахування пені розпочинається:
а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов`язання платником податків - після спливу 90 днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов`язання, визначеного цим Кодексом;
б) при нарахуванні суми грошового зобов`язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов`язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом;
Відповідно до підпункту 129.1.3 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання.
Нарахування пені закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань (підпункт 129.3.1 пункту 129.3 статті 129 Податкового кодексу України).
На суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктом 129.1.3 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день (абзац другий пункту 129.4 статті 129 Податкового кодексу України).
З огляду на викладене, відповідачу у зв`язку з несплатою узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на додану вартість, була правомірно нарахована пеня у розмірі 45344,62 грн, що підтверджується інформацією, зазначеною у розрахунку та витягу з інтегрованої кратки з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (арк.спр. 10-11).
Внаслідок того, що відповідачем на дату судового розгляду справи податковий борг з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) добровільно не сплачено, суд вважає позовні вимоги про стягнення коштів з рахунків у банках та з рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ у сумі податкової заборгованості обґрунтованими, доведеними і такими, що належать задоволенню в повному обсязі.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить з такого.
Відповідно до частини другої статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору (частина третя статті 139 КАС України).
З викладеного слідує, що витрати суб`єкта владних повноважень на сплату судового збору відносяться на рахунок суб`єкта владних повноважень. Такий вид судових витрат, як судовий збір, поверненню позивачу - суб`єкту владних повноважень, не підлягає.
Такі обмеження у можливостях суб`єктів владних повноважень свідчать про загальну спрямованість адміністративного судочинства на захист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у спірних правовідносинах із владою.
Оскільки Головне управління ДФС у Луганській області у вказаній справі є суб`єктом владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 2, 8, 9, 19, 20, 32, 77, 90, 94, 132, 139, 205, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги Головного управління ДФС України у Луганській області задовольнити повністю.
Стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих районне комунальне підприємство Старобільськвода Старобільської районної ради (код ЄДРПОУ 39816143, місцезнаходження: 92740, Луганська обл., Старобільський район, село Чмирівка, вулиця Повітрянофлотська, будинок 52 Б) в рахунок погашення заборгованості з податку на додану вартість у сумі 1443547,78 (один мільйон чотириста сорок три тисячі п`ятсот сорок сім грн 78 коп): основний борг - 1079480,00 грн; штрафні санкції - 318723,16 грн та пеня - 45344,62 грн за період з 16.04.2019 по 08.08.2019.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Т.В. Смішлива
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.11.2019 |
Оприлюднено | 29.11.2019 |
Номер документу | 85921983 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.В. Смішлива
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні