Рішення
від 27.11.2019 по справі 420/5923/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/5923/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 листопада 2019 року Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді, Бжассо Н.В., розглянувши в порядку письмового провадження в м. Одесі за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Публічного акціонерного товариства Будгідравліка про стягнення штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Публічного акціонерного товариства Будгідравліка , за результатом розгляду якого позивач просить суд: стягнути з Публічного акціонерного товариства Будгідравліка (код за ЄДРПОУ: 05790352) 68 000,00 грн. штрафних санкцій в дохід державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім`я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності банку 106.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що під час здійснення своєї діяльності департаментом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у Південному регіоні встановлено наступні порушення чинного законодавства на ринку цінних паперів з боку Публічного акціонерного товариства Будгідравліка , а саме: Публічне акціонерне товариство Будгідравліка не розкрило річну інформацію про емітента за 2017 рік шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР, згідно пункту 4 глави 4 розділу 2 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року №2826; не розкрило річну інформацію про емітента за 2017 рік шляхом її опублікування в офіційному друкованому видані, згідно пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року № 2826; не подало до Комісії річну інформацію про емітента за 2017 рік, згідно пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року № 2826; не розкрило річну інформацію про емітента за 2017 рік, шляхом її розміщення на власному веб-сайті товариства у мережі Інтернет, згідно пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року № 2826. За порушення відповідачем вимог підпункту 4 глави 4 розділу 2 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку було винесено постанови про накладення на Публічне акціонерне товариство Будгідравліка санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №№ 73-ПД-1-Е, 74-ПД-1-Е, 75-ПД-1-Е, № 76-ПД-1-Е від 11.03.2019 року та застосовано до відповідача штрафи у загальному розмірі 68000, 00 грн. Разом з тим, вищезазначені штрафи відповідачем у добровільному порядку сплачені не були, що стало підставою для звернення позивача до суду.

Ухвалою від 11.10.2019 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження та призначено перше судове засідання для розгляду справи по суті на 07.11.2019 року.

07.11.2019 року від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Відповідач до судового засідання не з`явився, належним чином та своєчасно повідомлявся про дату, час і місце судового засідання, причини неявки суду не повідомив. Відзив на адміністративний позов не надав.

Справу розглянуто в порядку письмового провадження у відповідності до приписів ч. 9 ст. 205 КАС України.

Суд розглянув матеріали справи, всебічно і повно з`ясував всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінив докази в їх сукупності та робить наступні висновки.

05.02.2019 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів відносно ПАТ Будгідравліка :

- № 22-ПД-1-Е, якою встановлено, що ПАТ Будгідравліка не розкрило річну інформацію про емітента цінних паперів за 2017 рік, шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР, згідно пункту 4 глави 4 розділу 2 Положення Про розкриття інформації емітентами цінних паперів , затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року №2826;

- № 23-ПД-1-Е, якою встановлено, що ПАТ Будгідравліка не розкрило річну інформацію про емітента цінних паперів за 2017рік, шляхом її опублікування в офіційному друкованому видані, згідно пункту 4 глави 4 розділу 2 Положення Про розкриття інформації емітентами цінних паперів , затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року №2826;

- № 24-ПД-1-Е, якою встановлено, що ПАТ Будгідравліка не подало до Комісії річну інформацію про емітента за 2017 рік, згідно пункту 4 глави 4 розділу 2 Положення Про розкриття інформації емітентами цінних паперів , затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року №2826;

- № 25-ПД-1-Е, якою встановлено, що ПАТ Будгідравліка не розкрило річну інформацію про емітента цінних паперів за 2017рік, шляхом її розміщення на власному веб-сайті, згідно пункту 4 глави 4 розділу 2 Положення Про розкриття інформації емітентами цінних паперів , затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року №2826

Вищезазначені постанови були направлені рекомендованим листом підприємству на адресу, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що підтверджується реєстром рекомендованих листів № 1 від 05.02.2019 року, фіскальним чеком та списком згрупованих поштових відправлень.

19.02.2019 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було складено акти про правопорушення на ринку цінних паперів № 21 ПД-1-Е, № 22-ПД-1-Е, № 23-ПД-1-Е, № 24-ПД-1-Е, якими було встановлено факти порушення відповідачем вимог пункту 4 глави 4 розділу II Положення Про розкриття інформації емітентами цінних паперів , затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року №2826 (зі змінами).

21.02.2019 року, на підставі зазначених актів, уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанови № 29-ПД-1-Е, № 30-ПД-1-Е та № 31-ПД-1-Е, № 32-ПД-1-Е про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якими призначено розгляди справ на 11.03.2019 року об 11 год. 15 хв.

Акти про правопорушення на ринку цінних паперів від 19.02.2019 року та постанови про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 21.02.2019 року, якими керівника ПАТ Будгідравліка було викликано до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, 21.02.2019 року направлено на адресу відповідача, що підтверджується наявними в матеріалах справи реєстром рекомендованих листів № 1 від 21.02.2019 року, фіскальним чеком та списком згрупованих поштових відправлень.

11.03.2019 року позивачем було винесено постанови про накладення на відповідача санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, передбачених пунктом 4 глави 4 розділу ІІ Положення Про розкриття інформації емітентами цінних паперів : № 73-ПД-1-Е, № 74-ПД-1-Е та № 75-ПД-1-Е, № 76-ПД-1-Е, якими до ПАТ Будгідравліка було застосовано штрафи у розмірі 17000,00 грн. за кожне правопорушення, що вчинене повторно, всього у загальному розмірі 68000,00 грн.

Вищезазначені постанови № 73-ПД-1-Е, № 74-ПД-1-Е та № 75-ПД-1-Е, № 76-ПД-1-Е від 11.03.2019 року були направлені відповідачу 14.03.2019 року, що підтверджується реєстром рекомендованих листів № 1 від 14.03.2019 року, фіскальним чеком та списком згрупованих поштових відправлень.

Несплата у законодавчо визначеному порядку та строки ПАТ Будгідравліка накладених на нього санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, послугувала підставою для звернення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до суду з даною позовною заявою.

Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні є Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" №448/96-ВР від 30 жовтня 1996 року (далі - Закон №448/96-ВР).

Згідно Закону №448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Частиною 1 статті 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до вимог статті 6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. До системи цього органу входять Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи.

Положеннями ст.7 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" визначено, що основними завданнями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, зокрема, є: здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування; застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.

Відповідно до пунктів 10, 14 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право: надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов`язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", регулярна інформація про емітента - це річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Згідно частини 4 вищезазначеної статті, річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; розміщення на власному веб-сайті.

Аналогічні норми містить і Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджене рішенням Національно комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 року №2826.

Так, відповідно до пункту 4 глави 4 розділу 2 Положення №2826, розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

Судом встановлено, що ПАТ Будгідравліка не розкрило річну інформацію про емітента за 2017 рік шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР; не розкрило річну інформацію про емітента за 2017 рік шляхом її опублікування в офіційному друкованому видані; не розкрило річну інформацію про емітента за 2017 рік шляхом подання до Комісії річної інформації про емітента цінних паперів; не розкрило річну інформацію про емітента за 2017 рік шляхом її розміщення на власному веб-сайті, що є порушенням підпункту 4 глави 4 розділу 2 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року №2826.

Відповідно до статті 12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов`язаними з таким правопорушенням документами протягом п`яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів.

Санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.

Уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.

Пунктом 5 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Пунктом 6 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірно інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Пунктом 7 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

З огляду на зазначене, враховуючи те, що відповідачем у встановлений судом строк не надано відзиву на позовну заяву, жодним чином не спростовано доводи позивача, не надано доказів скасування/оскарження постанов управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 73-ПД-1-Е, № 74-ПД-1-Е та № 75-ПД-1-Е, № 76-ПД-1-Е від 11.03.2019 року, або сплати сум штрафних фінансових санкцій до Державного бюджету України, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є обґрунтованими та правомірними.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку належать до задоволення.

Відповідно до ч.2 ст.139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, а отже судові витрати в розглядаємій справі стягненню на користь позивача не підлягають..

Керуючись ст.ст.2, 3, 6, 8, 9, 73, 74, 75, 76, 77, 205, 243, 245, 246, 263, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Задовольнити адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Публічного акціонерного товариства Будгідравліка про стягнення штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів.

Стягнути з Публічного акціонерного товариства Будгідравліка (код за ЄДРПОУ: 05790352) 68 000,00 грн. штрафних санкцій в дохід державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім`я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності банку 106.

Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду

Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.

Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до п.15.5 ч.1 розділу VІІ Перехідні положення КАС України через Одеський окружний адміністративний суд до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Позивач - Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (місцезнаходження: вул. Московська, 8, корп.. 30, м. Київ, 01010, код за ЄДРПОУ: 37956207).

Відповідач - Публічне акціонерне товариство Будгідравліка (місцезнаходження: вул. Мельницька, 28А, м. Одеса, 65005, код за ЄДРПОУ: 05790352).

Повний текст рішення виготовлений та підписаний судом 27.11.2019 року.

Суддя Н.В. Бжассо

.

Дата ухвалення рішення27.11.2019
Оприлюднено29.11.2019
Номер документу85922586
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів

Судовий реєстр по справі —420/5923/19

Рішення від 27.11.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 11.10.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні