ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 листопада 2019 р.Справа № 520/4920/19 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді: Донець Л.О.,
Суддів: Бенедик А.П. , Гуцала М.І. ,
за участю секретаря судового засідання Соколової О.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДФС у Харківській області на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 20.08.2019 (головуючий суддя І інстанції: Сагайдак В.В., повний текст складено 20.08.19 року) по справі № 520/4920/19
за позовом Товариство з обмеженою відповідальністю "ВТП"
до Головного управління ДФС у Харківській області
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
20.05.2019, Товариство з обмеженою відповідальністю ВТП (далі - позивач) звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби України (далі - відповідач), в якому просить суд про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення відповідача №0004485805 від 24.01.2019 про застосування контролюючим органом штрафних фінансових санкцій (штрафу) до позивача у розмірі 52 881,79 грн.
Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 20.08.2019 у справі №520/4920/19 позов задоволено.
Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення відповідача №0004485805 від 24.01.2019 про застосування контролюючим органом штрафних фінансових санкцій (штрафу) до позивача у розмірі 52 881,79 грн.
Відповідач, не погодившись з судовим рішенням, подав апеляційну скаргу в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції, з прийняттям нового судового рішення про відмову у задоволені позову.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги посилається на невідповідність висновків суду першої інстанції обставинам справи, порушенням норм матеріального і процесуального права, що привело до неправильного вирішення справи.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши в межах апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції вважає, що апеляційна скарга відповідача не підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено в суді апеляційної інстанції, що працівниками відповідача проведена камеральна перевірка позивача з питань дотримання граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних, про що складений акт від 11.12.2018 №101/20-40-58-05-10/34756237.
Порушення склали у порушенні граничних термінів реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, чим порушено п.201.10 ст.201 ПК України, про що передбачена відповідальність п.120.1 ст.120-1 ПК України.
За результатами перевірки прийнято податкове повідомлення-рішення від 24.01.2019 №0004485805, яким позивачу застосований штраф у розмірі 52881,79 грн.
За результатами адміністративного оскарження податкове повідомлення - рішення відповідача №16240/6/99-99-11-06-001-25 від 08.04.2019 залишено без змін.
Суд першої інстанції, під час задоволення позову, дійшов до висновку що відповідачем порушено п.86.8 ст.86 ПК України, а саме: порушено терміни прийняття податкового повідомлення-рішення на підставі акту від 11.12.2018 №101/20-40-58-05-10/34756237 Про результати камеральної перевірки позивача, з питань дотримання граничних термінів реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних на 3 робочих дні, тому оскаржуване податкове повідомлення-рішення підлягає скасуванню.
Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції, виходячи з наступного.
У відповідності до змісту п. 58.1 ст. 58 ПК України контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт: невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації; завищення розміру задекларованого від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованої платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу; заниження або завищення суми податкових зобов`язань, заявленої у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість, крім випадків, коли зазначене заниження або завищення враховано при винесенні інших податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки.
Згідно з абзацом 2 п. 58.1 ст. 58 ПК України податкове повідомлення-рішення містить підставу для такого нарахування (зменшення) податкового зобов`язання та/або зменшення суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість, або заниження чи завищення суми податкових зобов`язань, заявленої у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість; посилання на норму цього Кодексу та/або іншого закону, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок грошових зобов`язань платника податків; суму грошового зобов`язання, що повинен сплатити платник податку; суму зменшеного бюджетного відшкодування та/або зменшення від`ємного значення результатів господарської діяльності або від`ємного значення суми податку на додану вартість; граничні строки сплати грошового зобов`язання та/або строки виправлення платником податків показників податкової звітності; попередження про необхідність складення та реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної/розрахунку коригування до неї або про необхідність виправлення помилок, допущених під час зазначення реквізитів податкової накладної, у випадках, передбачених цим Кодексом; попередження про наслідки несплати грошового зобов`язання або внесення виправлень до показників податкової звітності в установлений строк; граничні строки, передбачені цим Кодексом для оскарження податкового повідомлення-рішення.
У відповідності до п. 86.8 ст. 86 ПК України податкове повідомлення-рішення приймається керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків, його представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції, акта перевірки у порядку, передбаченому статтею 58 цього Кодексу, для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень, а за наявності заперечень посадових осіб платника податків до акта перевірки та/або додаткових документів, поданих у порядку, визначеному пунктом 44.7 статті 44 цього Кодексу, приймається з урахуванням висновку про результати розгляду заперечень до акта перевірки та/або додаткових документів - протягом трьох робочих днів, наступних за днем розгляду заперечень та/або додаткових документів і надання (надсилання) письмової відповіді платнику податків.
З аналізу вищенаведених норм, колегія суддів вважає, що податкове повідомлення-рішення, яким контролюючий орган нараховує платнику податків штрафну (фінансову) санкцію повинно містити обов`язкову підставу для такого нарахування (зокрема, акт перевірки).
Крім цього, виходячи зі змісту приписів п. 86.8 ст. 86 ПК України, податкове повідомлення-рішення приймається протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків акту перевірки, а за наявності заперечень до акта перевірки - протягом трьох робочих днів, наступних за днем розгляду заперечень і надання (надсилання) письмової відповіді платнику податків.
Аналогічна позиція висловлена у постанові Верховного Суду від 12.03.2019 у справі №820/4167/17.
У відповідності до ч. 5 ст. 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
За обставинами справи, оскаржувані податкові повідомлення-рішення прийняті за результатами камеральної перевірки, про що позивач - 27.12.2018, отримав акт №101/20-40-58-05-10/34756237 Про результати камеральної перевірки позивача, з питання дотримання граничних термінів реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних .
З огляду на дату прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення - 24.01.2019, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про порушення відповідачем строків, визначених в статті 86 ПК України.
Посилання апеляційної скарги на правову позицію Верховного Суду, викладену у постанові від 03.04.2018 у справі №510/5546/15, колегія суддів вважає необґрунтованою, оскільки є прийнятою раніше у часі, аніж постанова від 12.03.2019 у справі №820/4167/17.
Суд першої інстанції правильно встановив обставини справи, та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, тому судове рішення не підлягає скасуванню, а апеляційна скарга - задоволенню.
Відповідно до приписів ч. 4 ст. 229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.
Керуючись ст. ст. 242, 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Харківській області - залишити без задоволення.
Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 20.08.2019 року по справі №520/4920/19 - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Головуючий суддя Л.О. Донець Судді А.П. Бенедик М.І. Гуцал Повний текст постанови складено 27.11.2019 року
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.11.2019 |
Оприлюднено | 29.11.2019 |
Номер документу | 85928932 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Донець Л.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні