ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"28" листопада 2019 р. справа № 300/1957/19
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Главач І.А., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Аріон-Авто про стягнення податкового боргу в сумі 52450,22 грн., -
ВСТАНОВИВ:
Головне управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області 30.09.2019 звернулося в суд з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю Аріон-Авто про стягнення податкового боргу в сумі 52450,22 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач протиправно, в порушення податкового обов`язку встановленого пунктом 16.1 статті 16, статтею 36 Податкового кодексу України не сплатив податкові зобов`язання зі сплати податку на додану вартість, податку на прибуток, штрафних санкцій та пені, внаслідок чого утворено податковий борг на загальну суму 52450,22 грн., який ним не сплачено.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 02.10.2019 відкрито провадження за вказаним позовом, а справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) в порядку, визначеному статтею 262 КАС України.
Копію даної ухвали направлено відповідачу за адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, однак поштове відправлення повернулося до суду з відміткою Укрпошти за закінченням встановленого строку зберігання (а.с. 85-88). У такому випадку у відповідності до частини 6 статті 251 Кодексу адміністративного судочинства України, вважається, що судове рішення вручене належним чином. У встановлений частиною 1 статті 261 Кодексу адміністративного судочинства України строк правом на подання відзиву відповідач не скористався.
Суд, розглянувши у відповідності до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заяві по суті справи, встановив наступне.
27.02.2017 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис про проведення державної реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю Аріон-Авто , що підтверджується копією витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 79-80).
Відповідач з 28.02.2017 перебуває на податковому обліку в ДПІ у м.Івано-Франківську ГГУ ДФС в Івано-Франківській обл.
Відповідачем допущено утворення податкового боргу на загальну суму 52450,22 грн., що виник в результаті несплати наступних грошових зобов`язань:
з податку на додану вартість, зокрема, 23358,60 грн. внаслідок несплати основних зобов`язань з податку на додану вартість, у тому тому числі: 1406,60 грн. (залишок) - за податковою декларацією з податку на додану вартість №9024331459 від 18.02.2018 (а.с.14); 3225,00 грн. - за податковою декларацією з податку на додану вартість №9097225481 від 18.05.2018 (а.с.16); 4,00 грн. - за податковою декларацією з податку на додану вартість №52047672 від 22.10.2018 (а.с. 17); 13083,00 грн - за податковою декларацією з податку на додану вартість №52048727 від 22.10.2018 (а.с. 18); 5640,00 грн. - за податковою декларацією з податку на додану вартість №923740 1713 від 30.10.2018 (а.с. 15); а також 21759,60 грн. - внаслідок несплати штрафних санкцій, в тому числі:170,00 грн - згідно з податковими повідомленням-рішенням №0024615501 від 19.04.2018; 2942,31 грн. - згідно з податковим повідомленням-рішенням №0038445501 від 18.06.2018; 643,11 грн. - згідно з податковим повідомленням- рішенням №0048795501 від 13.07.2018; 1031,20 грн. - згідно з податковим повідомленням-рішенням №0048805501 від 13.07.2018; 1020,00 грн. - згідно з податковим повідомленням-рішенням №0050585501 від 19.07.2018; 4178,85 грн. - згідно з податковім повідомленням-рішенням №0059195501 від 05.09.2018; 400,00 грн. - згідно з податковим повідомленням-рішенням №0095945512 від 19.11.2018; 3060,00 грн - згідно з податковим повідомленням-рішенням №0080315512 від 29.10.2018; 4687,88 грн. - згідно з податковим повідомленням- рішенням №0108515512 від 10.12.2018; 1020,00 грн. - згідно з податковим повідомленням-рішенням №0118555512 від 19.12.2018; 1020,00 грн. - згідно з податковим повідомленням-рішенням №0122525512 від 04.02.2019; 1020,00 грн. - згідно з податковим повідомленням-рішенням №0034865512 від 20.03.2019; 566,40 грн. -згідно з податковим повідомленням-рішенням №0053415512 від 25.04.2019. Також позивачем не сплачено нараховану відповідно до п.п.129.1.1. п. 129.1. ст.129 Податкового кодексу України пеню в розмірі 107,87 грн.
- з податку на прибуток підприємств в розмірі 7224,00 грн. за звітний період 2017 року згідно з податковою декларацією з податку на прибуток підприємства від 01.03.2018 та згідно з податковим повідомленням-рішенням №0030355512 від 13.03.2019 на суму 1020,00 грн.
На підставі пункту 200.10 статті 200 розділу V Податкового кодексу України, у порядку статті 76 глави 8 розділу ІІ Податкового кодексу України податковим органом проведено камеральні перевірки податкової звітності Товариства з обмеженою відповідальністю Аріон-Авто .
Так, 19.04.2018 камеральною перевіркою даних, задекларованих у податковій звітності платника ПДВ, встановлено порушення платником вимог п.49.18.1 п.49.18 ст. 49, п.203.1 ст. 203 ПК України. Результати перевірки зафіксовані в акті про результати камеральної перевірки даних №5857/09-19-55-01/41177422 від 19.04.2018 (а.с. 20), на підставі якого винесено податкове повідомлення-рішення №0024615501 від 19.04.2018, яким відповідача зобов`язано сплатити 170,00 грн. штрафних санкцій за неподання податкової декларації за лютий 2018 року (а.с. 19). Вказаний акт та податкове повідомлення-рішення вручені платнику 20.04.2018, що підтверджується підписами на зазначених документах.
Також камеральною перевіркою від 18.06.2018 щодо своєчасності реєстрації податкових накладних, виписаних за період з 01.02-31.05.2018 та зареєстрованих до 17.06.2018, встановлено порушення платником п. 201.10 ст.201 ПК України, що зафіксовано в акті про результати камеральної перевірки №9408/09-19-55-01/41177422 від 18.02.2018 (а.с. 24-25) та податковим повідомленням-рішенням №0038445501 від 18.06.2018 відповідача зобов`язано сплатити 2942,31 грн. штрафних санкцій (а.с. 22). Дані акт та податкове повідомлення-рішення вручені платнику 20.06.2018, що підтверджується підписами на зазначених документах.
За результатами камеральної перевірки від 13.07.2018 встановлено, що платник порушує терміни сплати самостійно визначеного грошового зобов`язання з ПДВ протягом строків, визначених п.57.1 та 57.3 Кодексу. Дане порушення зафіксовано в акті камеральної перевірки про порушення правил сплати (перерахування) податків, зборів №10861/09-19-55-01/41177422 від 13.07.2018 (а.с. 27), відповідно до якого винесено податкові повідомлення-рішення №0048805501 від 13.07.2018 на суму 1031, 20 грн. (а.с. 26) та податкове повідомлення-рішення №0048795501 від 13.07.2018 на суму 643,11 грн. (а.с. 29). Дані акт та податкові повідомлення-рішення вручені платнику 19.07.2018, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення №7601845562040 (а.с. 28).
Камеральною перевіркою даних, задекларованих у податковій звітності з ПДВ за травень 2018 року, встановлено порушення вимог пп.49.18.1 п. 49.18 ст. 49 ПК України (акт №11181/09-19-55-01/41177422 від 19.07.2018, (а.с. 33-34). Податковим повідомленням-рішенням №0050585501 від 19.07.2018 відповідача зобов`язано сплатити 1020 грн. штрафних санкцій (а.с. 32). Рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення №7601845656206 від 23.07.2018 (а.с. 35) підтверджується факт вручення зазначених акту та податкового повідомлення-рішення.
Також за результатами камеральної перевірки даних своєчасності реєстрації податкових накладних виписаних за період 01.04-31.08.2018 та зареєстрованих до 04.09.2018 включно, встановлено порушення вимог п.201.10 ст. 201 ПК України, а саме - реєстрація податкових накладних з порушенням терміну реєстрації на загальну суму 16003,86 гривень, що зафіксовано в акті №13086/09-19-55-01/41177422 від 05.09.2018 (а.с. 37-38). Податковим повідомленням-рішенням №0059195501 від 05.09.2018, винесеного на підставі даного акту, платника зобов`язано сплатити штраф в розмірі 4178,85 грн (а.с.36). Вказаний акт та податкове повідомлення-рішення надіслано платнику, що підтверджується копією фіскального чека №00003626800064 під 06.09 2018 року про надсилання рекомендованого листа з повідомленням про вручення №7601846174795 (а.с. 40).
Окрім цього, 29.10.2018 камеральною перевіркою даних, задекларованих у податковій звітності з ПДВ за червень, липень, серпень 2018 року, встановлено порушення відповідачем пп.49.18.1 п.49.18 ст. 49, п. 203.1 ст. 203 ПК України (акт №873/09-19-55-12/41177422 від 29.10.2018, (а.с. 42-43)). Податковим повідомленням-рішенням №0080315512 від 29.10.2018 зобов`язано сплатити 3060,00 грн. штрафних санкцій (а.с 41).
Актом камеральної перевірки про порушення правил сплати (перерахування) податків (зборів) №1715/09-19-55-12/41177422 від 19.11.2018 встановлено порушення термінів сплати самостійно визначеною грошового зобов`язання з ПДВ (а.с. 46-47), тому податковим повідомленням-рішенням №0095945512 від 19.11.2018 зобов`язано відповідача сплатити штраф на суму 400,00 грн. (а.с.45). Вказаний акт та повідомлення-рішення у встановленому порядку надіслано відповідачу у встановленому порядку (рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення №7601849946136 (а.с. 48)).
Камеральною перевіркою від 10.12.2018 встановлено порушення вимог п.201.10 ст. 201 ПК України - порушення термінів реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН (акт №2669/09-19-55-12/41177422 від 10.12.2018 (а.с. 51-52)). Податковим повідомленням-рішенням №0108515512 від 10.12.2018 платника зобов`язано сплатити штраф на суму 4687,88 грн (а.с.49). Дані акт та податкове повідомлення-рішення надіслані відповідачу у встановленому порядку, що підтверджується рекомендованим повідомленням №7601850239915 від 11.12.2018 (а.с. 53).
Актом камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість №3339/09-19-55-12/41177422 від 19.12.2019 встановлено порушення вимог пп. 49.18.1 п.49.18 статті 49 ПК України (а.с. 55-56), внаслідок чого податковим повідомленням-рішенням №0118555512 від 19.12.2018 нараховано штраф в розмірі 1020,00 грн. (а.с. 54). Факт належного відправлення даних акту та податкового повідомлення-рішення підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення № 7601850381193 від 26.12.2018 (а.с. 57).
Також актом камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість за жовтень 2018 №639/09-19-55-12/41177422 від 04.02.2019 встановлено порушення вимог пп. 49.18.1 п.49.18 статті 49 ПК України - порушення строку подання податкової звітності з ПДВ (а.с. 55-56), внаслідок чого податковим повідомленням-рішенням №0012525512 від 04.02.2019 нараховано штраф в розмірі 1020,00 грн. (а.с. 58). Факт належного відправлення даних акту та податкового повідомлення-рішення підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення № 7601850782350 від 05.02.2019 (а.с. 61).
Актом камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість за січень 2019 №2011/09-19-55-12/41177422 від 20.03.2019 встановлено порушення вимог пп. 49.18.1 п.49.18 статті 49 ПК України (а.с. 63-64), внаслідок чого податковим повідомленням-рішенням №0118555512 від 19.12.2018 нараховано штраф в розмірі 1020,00 грн. (а.с. 62). Факт належного відправлення даних акту та податкового повідомлення-рішення підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення № 7601861149128 від 21.03.2019 (а.с. 65).
Окрім цього, актом камеральної своєчасності реєстрації в ЄРПН за період з 21.01.2019 по 15.03.2019 №2975/09-55-12-19/ 41177422 від 25.04.2019 встановлено порушення терміну реєстрації податкових накладних (а.с. 67-68), внаслідок чого податковим повідомленням-рішенням №0053415512 від 25.04.2019 нараховано штраф в розмірі 566,40 грн. (а.с. 66). Факт належного відправлення даних акту та податкового повідомлення-рішення підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення №7601861493406 від 26.04.2019 (а.с. 70).
Актом камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на прибуток підприємства за 2018 рік №1722/09-19-55-12/41177422 від 13.03.2019 встановлено порушення вимог пп. 49.18.3 п.49.18 статті 49 ПК України (а.с. 72-73), внаслідок чого податковим повідомленням-рішенням №0030355512 від 13.03.2019 нараховано штраф в розмірі 1020,00 грн. (а.с. 71). Факт належного відправлення даних акту та податкового повідомлення-рішення підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення № 7601861171131 від 15.03.2019 (а.с. 74).
Також станом на 26.09.2019 за відповідачем обліковується заборгованість з податку на прибуток підприємства в розмірі 6204,00 грн. згідно даних, зазначених у податковій декларації від 01.03.2018 за звітний період 2017 року (а.с. 12-13).
Зазначені податкові повідомлення-рішення відповідачем не оскаржувалися. Докази сплати грошових зобов`язань, визначених даними податковими повідомленнями-рішеннями в матеріалах справи відсутні.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до статті 8 Податкового кодексу України в Україні встановлюються загальнодержавні та місцеві податки та збори (пункт 8.1). До загальнодержавних належать податки та збори, що встановлені цим Кодексом і є обов`язковими до сплати на усій території України, крім випадків, передбачених цим Кодексом (пункт 8.2).
Згідно з підпунктами 9.1.1, 9.1.3 пункту 9.1 статті 9 Податкового кодексу України до загальнодержавних податків належать: податок на прибуток підприємств; податок на додану вартість.
Стаття 16 Податкового кодексу України визначає обов`язки платника податків.
Положеннями статті 36 Податкового кодексу України визначено суть податкового обов`язку, згідно положень якої податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи (пункт 36.1).
Відповідно до пункту 44.1 статті 44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
У випадках, передбачених статтею 216 Цивільного кодексу України, платники податків мають право вносити відповідні зміни до податкової звітності у порядку, визначеному статтею 50 цього Кодексу.
Відповідно до підпункту 133.1.1 пункту 133.1 статті 133 Податкового кодексу України платниками податку на прибуток - резидентами є суб`єкти господарювання - юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами, крім юридичних осіб, визначених пунктами 133.4 та 133.5 цієї статті.
Згідно з підпунктом 134.1.1 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу.
Відповідно до підпунктів 1, 2 пункту 180.1 статті 180 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платником податку є будь-яка особа, що провадить або планує провадити господарську діяльність і реєструється за своїм добровільним рішенням як платник податку у порядку, визначеному статтею 183 цього розділу; будь-яка особа, що зареєстрована або підлягає реєстрації як платник податку.
Згідно з пунктом 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право: визначати у порядку, встановленому цим Кодексом, суми податкових та грошових зобов`язань платників податків (підпункт 20.1.18); застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України (підпункт 20.1.19).
Підпунктом 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо: дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань, суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.
Відповідно до пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України встановлено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Статтею 49 Податкового кодексу України визначено порядок та строки подання платниками податків податкових декларацій до контролюючих органів.
В пункті 49.1 статті 49 Податкового кодексу України зазначено, що податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків. Платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є (пункт 49.2 стаття 49 Податкового кодексу України).
Відповідно до пункту 203.1 статті 203 розділу V "Податок на додану вартість" Податкового кодексу України, податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Пунктом 203.2 цієї статті встановлено, що зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
Суд зазначає, що у відповідності до приписів пункту 56.11 статті 56 Податкового кодексу України не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації.
Таким чином, суми зобов`язань, визначених відповідачем у податкових деклараціях є узгодженими.
Згідно з пунктом 57.3 статті 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Згідно з пунктом 58.1 статті 58 Податкового кодексу України контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт: невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації; завищення розміру задекларованого від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованої платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу; заниження або завищення суми податкових зобов`язань, заявленої у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість, крім випадків, коли зазначене заниження або завищення враховано при винесенні інших податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки.
Відповідно до підпункту 56.17.1 пункту 56.17 статті 56 Податкового кодексу України процедура адміністративного оскарження закінчується днем, наступним за останнім днем строку, передбаченого для подання скарги на податкове повідомлення-рішення або будь-яке інше рішення відповідного контролюючого органу у разі, коли така скарга не була подана у зазначений строк.
Підпунктом 56.17.5 пункту 56.17 статті 56 Податкового кодексу України встановлено, що день закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов`язання платника податків.
Таким чином, грошові зобов`язання відповідача з сплати податку на прибуток та податку на додану вартість, визначені зазначеними вище податковими повідомленнями-рішеннями, які відповідачем не оскаржувалися, відповідно до підпункту 56.17.5 пункту 56.17 статті 56 Податкового кодексу України, є узгодженими.
Згідно з пунктом 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків.
Відповідно до пункту 59.5 статті 59 даного Кодексу у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Суд встановив, що позивач на виконання вимог пункту 59.1. статті 59 Податкового кодексу України надсилав податкову вимоги за №1309-55 від 07.02.2018, яку відповідач залишив без реагування, а податковий борг за нею не сплатив (а.с. 11).
Відповідно підпункту 129.1.1. пункту 129.1. статті 129 Податкового кодексу України нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).
Згідно з пунктом 129.4 цієї статті даного Кодексу на суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктами 129.1.1 та 129.1.2 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), та в інших випадках визначення пені відповідно до вимог цього Кодексу, коли її розмір не встановлений, нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов`язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.
Як встановив суд, позивач на суму невиконаних відповідачем грошових зобов`язань з сплати податку на додану вартість в розмірі 45226,22 грн. нарахована пеня в розмірі 107,87 гривень.
Відповідно до пункту 14.1.175 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Таким чином, 7224,00 гривень податку на прибуток, 23358,60 гривень податку на додану вартість, 21759,75 гривень штрафних (фінансових) санкцій та 107,87 гривень пені утворюють податковий борг в розмірі 52450,22 гривень, який відповідачем не сплачено.
Відповідно до пункту 113.1 статті 113 Податкового кодексу України суми штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) зараховуються до бюджетів, до яких згідно із законом зараховуються відповідні податки та збори.
Згідно з пунктом 131.3 статті 131 Податкового кодексу України суми пені зараховуються до бюджетів або державних цільових фондів, до яких згідно із законом зараховуються відповідні податки.
Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктом 95.2 статті 95 Податкового Кодексу передбачено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податків вимоги.
Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що заявлена до стягнення сума є узгодженою та являється податковим боргом відповідача перед бюджетом, який ним не сплачено та підлягає стягненню з рахунків у банках, що обслуговують відповідача та за рахунок готівки, що йому належить.
Згідно статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Враховуючи викладене, суд вважає, що вимоги позивача є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.
Позивач при зверненні з даним адміністративним позовом до суду сплатив судовий збір в розмірі 1921 гривні. Відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Понесених судових витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз позивачем не заявлено, як наслідок, у справі відсутні судові витрати, що підлягають розподілу.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Аріон-Авто (індекс 76018, вул. Бельведерська. буд. 53, кв./оф. 12 , м. Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ 41177422) в дохід державного бюджету податковий борг на загальну суму 52450 (п`ятдесят дві тисячі чотириста п`ятдесят) гривень 22 копійки.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Позивач - Головне управління ДФС в Івано-Франківській області: індекс 76018, вулиця Незалежності, будинок 20, місто Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 39394463).
Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю Аріон-Авто : індекс 76018, вул. Бельведерська. буд. 53, кв./оф. 12 , м. Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ 41177422.
Суддя Главач І.А. .
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.11.2019 |
Оприлюднено | 29.11.2019 |
Номер документу | 85957082 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Главач І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні