ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 листопада 2019 року Чернігів Справа № 620/2885/19
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Скалозуба Ю.О., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників адміністративну справу
за позовомЗаступника керівника Прилуцької місцевої прокуратури доІвковецької сільської ради провизнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії, У С Т А Н О В И В:
Заступник керівника Прилуцької місцевої прокуратури (надалі також - позивач) звернувся до суду з позовом до Івковецької сільської ради (надалі також - відповідач), в якому просить визнати протиправною бездіяльність відповідача з питання затвердження планів інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населення (їх частин), а саме: обладнання (елементів) дитячого спортивного майданчика, розташованого по АДРЕСА_2 в с. Голубівка Прилуцького району Чернігівської області та зобов`язати відповідача вчинити дії щодо розроблення та затвердження планів технічної інвентаризації та паспортизації обладнання (елементів) дитячого спортивного майданчика, розташованого по АДРЕСА_2.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що бездіяльність Івковецької сільської ради щодо незатвердження відповідних планів технічної інвентаризації та паспортизації дитячого спортивного майданчика (елементів благоустрою) порушує права дітей на безпечне дозвілля, яке беззаперечно становить суспільний інтерес та є складовою соціальної функції держави, призводить до порушень інтересів держави у цій сфері, що в свою чергу покладає на прокурора обов`язок на звернення до суду для їх захисту.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач належним чином повідомлявся про розгляд справи, підтвердженням чому слугує наявне в матеріалах справи рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення. Втім, правом на подання відзиву на позовну заяву не скористався.
Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 03.10.2019 відкрито провадження у справі; справа призначена до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.
Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено таке.
Статтею 1 Закону України "Про прокуратуру" від 14.10.2014 №1697-VII (надалі також - Закон України Про прокуратуру ) визначено, що прокуратура України становить єдину систему, яка в порядку, передбаченому цим Законом, здійснює встановлені Конституцією України функції з метою захисту прав і свобод людини, загальних інтересів суспільства та держави.
Частиною 3 статті 23 Закону України "Про прокуратуру" визначено, що прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу. Наявність таких обставин обґрунтовується прокурором у порядку, передбаченому частиною четвертою цієї статті.
Згідно з рішенням Конституційного Суду України від 08.04.1999 у справі №1-1/99 державні інтереси закріплюються як нормами Конституції України, так і нормами інших правових актів. Інтереси держави відрізняються від інтересів інших учасників суспільних відносин. В основі перших завжди є потреба у здійсненні загальнодержавних (політичних, економічних, соціальних та інших) дій, програм, спрямованих на захист суверенітету, територіальної цілісності, державного кордону, гарантування державної, економічної, інформаційної, екологічної безпеки, охорону землі як національного багатства, захист прав усіх суб`єктів права власності та господарювання.
З урахуванням того, що "інтереси держави" є оціночним поняттям, прокурор чи його заступник у кожному конкретному випадку самостійно визначає з посиланням на законодавство, в чому саме відбулося чи може відбутися порушення матеріальних або інших інтересів держави, обґрунтовує необхідність їх захисту та зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.
Виходячи зі змісту частини 1 статті 8 Конституції України, охоронюваний законом інтерес перебуває під захистом не тільки закону, а й об`єктивного права в цілому, що панує у суспільстві, зокрема, справедливості, оскільки інтерес у вузькому розумінні зумовлюється загальним змістом такого права та є його складовою.
Так, Прилуцькою місцевою прокуратурою вивчено стан дотримання законодавства щодо благоустрою населених пунктів, а саме: дитячого спортивного майданчика як об`єкту благоустрою та встановлено, що планова технічна інвентаризація та паспортизація дитячого спортивного майданчика в с. Голубівка Прилуцького району Чернігівської області не проводилась.
Згідно з інформацією, наданою Івковецькою сільською радою за № 03-04/482 від 25.07.2019, зазначений дитячий спортивний майданчик, який розташований на АДРЕСА_2 перебуває на балансі Івковецької сільської ради.
Вказаний дитячий спортивний майданчик придбано Івковецькою сільською радою у ФОП ОСОБА_1 згідно з договором від 03.11.2017 № 128. Відповідно до інвентарної картки № 111 обліку основних засобів в бюджетних установах дитячий спортивний майданчик в с. Голубівка (інвентарний номер 10148111) балансовою (первісною) вартістю 128 750 грн оприбуткований 30.11.2017.
Рішенням двадцять першої сесії Івковецької сільської ради від 14.06.2018 Про прийняття у комунальну власність та взяття на баланс дитячих спортивних майданчиків дитячий спортивний майданчик для с. Голубівка в комплекті (згідно зі специфікацією), на суму 128 750 грн прийнятий у комунальну власність та взятий на баланс Івковецької сільської ради.
Відповідно до зазначеної інформації Івковецької сільської ради плани щодо інвентаризації та паспортизації дитячого спортивного майданчика не затверджувалися. Паспорт та інвентаризаційні документи на дитячий спортивний майданчик, розташований на АДРЕСА_2 відсутні.
Вказані порушення, на думку позивача, свідчать про бездіяльність з боку Івковецької сільської ради, що стало наслідком звернення до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку зазначеним обставинам, суд зважає на таке.
Відповідно до пункту а частини 7 статті 30 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 № 280/97-ВР (надалі також - Закон України Про місцеве самоврядування в Україні ) до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать організація благоустрою населених пунктів, залучення на договірних засадах з цією метою коштів, трудових і матеріально-технічних ресурсів підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, а також населення, здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян.
Статтею 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено питання, вирішення яких віднесено до виключної компетенції сільської, селищної, міської ради. Відповідно до пункту 44 частини 1 наведеної вище статті виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання щодо встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність.
Згідно з частиною 1, 2 статті 20 Закону України Про благоустрій населених пунктів від 06.09.2005 № 2807-IV (надалі також - Закон України Про благоустрій населених пунктів ) організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом. Благоустрій здійснюється в обов`язковому порядку на всій території населеного пункту (села, селища, міста).
Благоустроєм населених пунктів, відповідно до визначення, закріпленого у статті 1 Закону України Про благоустрій населених пунктів , є комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально- економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.
Під заходами з благоустрою населених пунктів, відповідно до цієї ж статті, необхідно розуміти роботи щодо відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об`єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання.
Згідно з частиною 1 статті 2 Закону України Про благоустрій населених пунктів благоустрій населених пунктів передбачає: 1) розроблення і здійснення ефективних і комплексних заходів з утримання територій населених пунктів у належному стані, їх санітарного очищення, збереження об`єктів загального користування, а також природних ландшафтів, інших природних комплексів і об`єктів; 2) організацію належного утримання та раціонального використання територій, будівель, інженерних споруд та об`єктів рекреаційного, природоохоронного, оздоровчого, історико-культурного та іншого призначення; 3) створення умов для реалізації прав та виконання обов`язків суб`єктами у сфері благоустрою населених пунктів.
Відповідно до частини 1 статті 10 Закону України Про благоустрій населених пунктів до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить, зокрема, затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів, затвердження правил благоустрою територій населених пунктів, створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб`єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб), визначення на конкурсних засадах підприємств, установ та організацій (балансоутримувачів), відповідальних за утримання об`єктів благоустрою.
За змістом пунктів 1, 2 частини 1 статті 13 Закону України Про благоустрій населених пунктів об`єктами благоустрою населених пунктів, серед іншого, є території загального користування та прибудинкові території.
Елементами (частинами) об`єктів благоустрою, відповідно до пункту 8 частини 1 статті 21 Закону № 2807-IV, є обладнання (елементи) дитячих, спортивних та інших майданчиків.
Пунктом 5 частини 2 статті 18 Закону України Про благоустрій населених пунктів передбачено, що підприємства, установи та організації у сфері благоустрою населених пунктів зобов`язані проводити згідно з планами, затвердженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об`єктів благоустрою (їх частин), що здійснюються у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.
На виконання наведених вище положень законодавства Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України наказом від 29.10.2012 № 550 затвердило Інструкцію з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населених пунктів (надалі також - Інструкція № 550).
Згідно з пунктом 1.3 Інструкції № 550 під паспортизацією об`єктів благоустрою необхідно розуміти складання технічних паспортів об`єктів благоустрою за результатами їх інвентаризації, а під технічною інвентаризацією об`єктів благоустрою - сукупність заходів з обстеження, спрямованих на підтвердження наявності об`єктів нерухомого майна, елементів благоустрою та оцінку їх технічного стану, а також наявності інженерних мереж на об`єкті благоустрою.
Відповідно до пункту 1.4 Інструкції № 550 технічна інвентаризація та паспортизація об`єктів благоустрою проводяться власником, балансоутримувачем або виконавцем на підставі договору із замовником або самостійно.
Пунктом 1.5 Інструкції № 550 передбачено, що технічна інвентаризація об`єктів благоустрою може бути плановою або позаплановою. Планова технічна інвентаризація повинна проводитись згідно з планами, затвердженими органами державної влади та органами місцевого самоврядування.
Отже, враховуючи вищезазначені положення чинного законодавства України, організацію благоустрою території с. Голубівка повинна забезпечувати Івковецька сільська рада, до компетенції якої віднесено, зокрема, затвердження правил і заходів благоустрою цього населеного пункту.
Як вбачається з наявних у матеріалах справи доказів, Івковецькою сільською радою плани паспортизації та інвентаризації не затверджено, як наслідок паспорт та інвентаризаційні документи на дитячий спортивний майданчик на АДРЕСА_2 в с. Голубівка Прилуцького району Чернігівської області відсутні.
З наведеного вище вбачається бездіяльність Івковецької сільської ради, так як за відсутності затверджених планів інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою (їх частин), не було проведено планову інвентаризацію та паспортизацію відповідно до вимог статті 18 Закону України Про благоустрій населених пунктів закріпленого об`єкту благоустрою, а саме дитячого спортивного майданчика, розташованого на АДРЕСА_2 в с. Голубівка Прилуцького району Чернігівської області.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позов заступника керівника Прилуцької місцевої прокуратури до Івковецької сільської ради про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії необхідно задовольнити повністю.
Відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Оскільки позивач у цій справі є органом державної влади, уповноваженим реагувати на порушення законодавства у сфері дотриманням органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування вимог законодавства з питань благоустрою, судові витрати з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 72-74, 77, 139, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Позов заступника керівника Прилуцької місцевої прокуратури до Івковецької сільської ради про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Івковецької сільської ради з питання затвердження планів інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населення (їх частин), а саме обладнання (елементів) дитячого спортивного майданчика, розташованого по АДРЕСА_2 в с. Голубівка Прилуцького району Чернігівської області.
Зобов`язати Івковецьку сільську раду вчинити дії щодо розроблення та затвердження планів технічної інвентаризації та паспортизації обладнання (елементів) дитячого спортивного майданчика, розташованого по АДРЕСА_2 в с. Голубівка Прилуцького району Чернігівської області.
Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Позивач: Заступник керівника Прилуцької місцевої прокуратури, вул.1 Травня,50-а,м.Прилуки,Прилуцький район, Чернігівська область,17500, код ЄДРПОУ 02910114.
Відповідач: Івковецька сільська рада, вул.Незалежності,3а,с.Івківці,Прилуцький район, Чернігівська область,17580, код ЄДРПОУ 04415695.
Дата складення повного рішення суду - 28.11.2019.
Суддя Ю. О. Скалозуб
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.11.2019 |
Оприлюднено | 29.11.2019 |
Номер документу | 85960437 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Скалозуб Ю.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні